Stránka 1 z 2
Kontrolka na palivo
Napsal: 21 čer 2005, 17:59
od Martin
Možná položím divnou otázku, jak jsem již psal mám ACCENTA 1,5 r.v. 1995 s automatem. Zajímalo by mne, jestli má někde kontrolku na rezervu v nádrži a když tak kde? Nechci zbytečně vyndavat přístrojovku. Poznal jsem to, když mi to najednou chcíplo a já nevěděl co se stalo
. Tak jsem dolil benzín, který jsem sebou náhodou měl a najednou to šlo nastartovat a já odjel. Tak jsem zjistil, že tam buď kontrolka není (což silně pochybuji) nebo z nějakého důvodu nefunguje. Buď je prasklá žárovka nebo bordel v elektrice
. Díky za odpověď Martin
Napsal: 22 čer 2005, 07:54
od Martin
Díky moc, jak to tak čtu, tak to je ta přístrojovka i kontrolka na stejným principu jako jsem měl na Mazdě
. Tam jsem jí vyndaval nespočetně, protože jednou jsem měnil barvu osvětlení, potom zase barvu budíků, oranžové ručičky apod. Tady mám výhodu, protože osvětlení mám modré, tak ho předělávat nemusím
.
Napsal: 22 čer 2005, 08:22
od blondynaa
Takže myslíte že v mým miláčkovi mám taky kontrolku na benzín??? To byste mě moc potěšili. Mě to znervozňuje, i když nikdy nejezdím na doraz. Mám accenta, r.v 1996 1,5 12V
Napsal: 22 čer 2005, 18:47
od Martin
to blondynaa:
Tak koukám, že jsme na tom stejně
. Začínám mít dojem, že tyhle naše ročníky asi tu kontrolku opravdu nemají. Byla by strašná náhoda, že by nám oběma nefungovala
. Já taky nejezdím na doraz, ale mám to komplikovanější, protože mám americkou verzi a ta má tachometr v mílích. Z toho důvodu se mi to hůř hlídá podle počítadla. Ale už začínám mít vychytaný
.
Napsal: 22 čer 2005, 18:48
od Mydloch
kontrolka tam je.Martin měl docela štěstí že mu neodešlo palivové čerpadlo a převodovka.Čerpadlo se 'koupe'v benzínu a je jím chlazeno a mazáno,pokud vám spadne ručička palivoměru dolu je v nádrži zhruba 10l paliva a čerpadlo je ještě dostatečně chlazeno a je nejvyšší čas navštívit vaši oblíbenou čerpadlářku(čerpadláře)a doplnit nádrž,jinak hrozí rychlé zničení drahého pal.čerpadla.Podobně se dá velmi rychle zničit aut. převodovka-pokud je auto v pohybu a neběží motor,nepracuje čerpadlo oleje převodovky,teplota oleje velmi rychle vzroste,olej začne pěnit a je konec........opět velmi velmi drahá sranda.
Vím že se to nemá ale nechci kvůli tomu zakládat nové téma.Martine jaký leješ olej do toho automatu.
Napsal: 23 čer 2005, 07:47
od blondynaa
Na kontrolce nádrže nemám ani "čárečky" 1/4 1/2 ..........nic prostě jen ručička bez světýlka a bez všeho. No to si budu muset nechat poradit od odborníků
Napsal: 23 čer 2005, 08:06
od Martin
to Mydloch:
Ten olej přesně nevím, ale kouknu. Vím, že je to Penzoil Ultra Turbo, ale na viskozitu se podívám na štítek do motoru
. Co se týká převodovky, tak tam se olej nedolévá. Navíc tím, že to je američan, je ta převodovka jiná než jaká se dávala do verzí pro Evropu. Tam se mění celá vana, protože je zároveň jako olejovej filtr. Můj mechanik, ke kterému jsem auto hned dával na kontrolu, když jsem ho koupil, říkal, že v převodovce je novej olej a že je úplně v pohodě. On měnil jen olej v motoru, kontroloval brzdy, seřizoval motor apod.
Napsal: 23 čer 2005, 19:23
od Mydloch
převodovka je stejná,jedině že bys měl 3-kvalt bez over drive.Při výměně oleje je potřeba sundat vanu aby jsi se dostal k filtru(mění se při každé výměně oleje u tebe po ujetí 30000 Mil nebo 48000km nebo 30měsíců)kontrola hladiny oleje by se měla provádět každých 1500 Mil (po příjezdu do garáže nechat běžet motor,šlápnout na brzdu a projet rychle několikrát pákou převodovky všechny polohy,pak nechat volič v poloze N nebo P,zatáhnout ruční brzdu,otevřít kapotu,otřít měrku,zandat a vyndat měrku,haldina oleje by se měla pohybovat mezi značkami HOT........fuj to sem se rozepsal
Na olej jsem se ptal proto že se dá v ČR velmi špatně sehnat. Hyundai doporučuje jejich ATF +II,III,nebo Mopar ATF+7176 nebo Castrol transmax -Z cena okolo 500 za litr.V žádném případě,snad pouze na nouzové dolití,se tam nesmí nalít ATF specifikace Dextron,Mercon a pod.
Ale jinak je to paráda svezeníčko co?Jak jseš na tom se spotřebou?
Napsal: 23 čer 2005, 19:43
od Mydloch
blondynaa píše:Na kontrolce nádrže nemám ani "čárečky" 1/4 1/2 ..........nic prostě jen ručička bez světýlka a bez všeho. No to si budu muset nechat poradit od odborníků
kontrolka není přímo v budíku ale v řadě s otatními,myslím napravo vedle kontrolky air bag(musel bych se juknout).Ona se ta kontrolka rozsvítí(spíš tajemně slabě rozžhaví) poměrně dost dlouho poté co úplně spadne ručička paliva.
Napsal: 24 čer 2005, 08:10
od Martin
Mydloch píše:převodovka je stejná,jedině že bys měl 3-kvalt bez over drive.Při výměně oleje je potřeba sundat vanu aby jsi se dostal k filtru(mění se při každé výměně oleje u tebe po ujetí 30000 Mil nebo 48000km nebo 30měsíců)kontrola hladiny oleje by se měla provádět každých 1500 Mil (po příjezdu do garáže nechat běžet motor,šlápnout na brzdu a projet rychle několikrát pákou převodovky všechny polohy,pak nechat volič v poloze N nebo P,zatáhnout ruční brzdu,otevřít kapotu,otřít měrku,zandat a vyndat měrku,haldina oleje by se měla pohybovat mezi značkami HOT........fuj to sem se rozepsal
Na olej jsem se ptal proto že se dá v ČR velmi špatně sehnat. Hyundai doporučuje jejich ATF +II,III,nebo Mopar ATF+7176 nebo Castrol transmax -Z cena okolo 500 za litr.V žádném případě,snad pouze na nouzové dolití,se tam nesmí nalít ATF specifikace Dextron,Mercon a pod.
Ale jinak je to paráda svezeníčko co?Jak jseš na tom se spotřebou?
Svezeníčko je to super, ale proto jsem to koupil. Mazdu co jsem měl jsem taky sháněl s automatem, ale nesehnal. Já nedám na automat dopustit
. Já ten olej opravdu moc neřeším, akorát hlídám aby tam ylo dost. Vzhledem k tomu, kolik jsem za auto dal, tak to opravdu neřeším
. V sobotu jsem zrovna bral benzín a vždy počítám spotřebu. Spotřeba vyšla na 7,8 litrů. To myslím. že je super, na automat a většinou po Praze
? Ale já mám nějak lehkou nohu, protože u Mazdy jsem se pohyboval kolem 7 litrů. Když jsem měl Chryslera Stratuse, tak jsem po Praze jezdil kolem 10 litrů a kolega co s tím jezdil po mně tak se pod 14 litrů nedostal. Tak nevím, ale asi fakt jezdím citovku. Jo a je to 4kvalt.
Napsal: 24 čer 2005, 08:12
od blondynaa
Aha, tak to je fajn asi mám nějaký divný auto prostě socku protože kontrolka airbagu ???????? no zkouknu to až pojedu z práce..děkuji za rady
Napsal: 10 říj 2005, 17:32
od meexiko
Čau taky sem si myslel že kontrolku na benzín nemam. Na budíkách sem jí nenašel???
Napsal: 13 říj 2005, 13:48
od Geee
čau, ja mam Accenta 1,3 GLS r.v.96 a kontrolka benzinu tam je, akorát svití až když mám ukazatel benzinu na nule a ještě k tomu stojím předkem do kopce. Pak radši rychle mažu k benzince, pač vůbec nevím kolik benalu tam může ještě být. Jo škodovka, tam jsem jezdil s rozsvíceným hladovým okem skoro pořád.
2 blond. kontolka airbagu se rozsvítí vždy při zapnutí zapalování, takže by jsi to měla lehce poznat. geee
Plovák
Napsal: 13 říj 2005, 19:03
od ivan
Já teda mám Scoupe,ale princip plováku bude stejný!!
Uvnitř plováku až pod tím plechem je takový malý váleček a pravděpodobně funguje na principu odporu,proto se rozvítí spíže jen roužne žárovička!!
To pouští štávu do kontrolky!!
Když jem to auto koupil tak to ještě fungovalo,dneska už nefunguje!!
Ukazuje jen ručička a ta funguje normálně!!
Já většinou jezdím podle kilometrovníku!!Když natankuju plnou,tak ho vynuluji!! A radši projistotu jezdím s 10-litrovým kanystrem,kdyby náhodou!!
Benzín dojde vždycky,když to nejmín člověk čeká!!!
Re: Plovák
Napsal: 14 říj 2005, 08:04
od Martin
ivan.raffai@seznam.cz píše:Já teda mám Scoupe,ale princip plováku bude stejný!!
Uvnitř plováku až pod tím plechem je takový malý váleček a pravděpodobně funguje na principu odporu,proto se rozvítí spíže jen roužne žárovička!!
To pouští štávu do kontrolky!!
Když jem to auto koupil tak to ještě fungovalo,dneska už nefunguje!!
Ukazuje jen ručička a ta funguje normálně!!
Já většinou jezdím podle kilometrovníku!!Když natankuju plnou,tak ho vynuluji!! A radši projistotu jezdím s 10-litrovým kanystrem,kdyby náhodou!!
Benzín dojde vždycky,když to nejmín člověk čeká!!!
Jsem na tom podobně, protože jsem si nejdřív myslel, že tam kontrolka není. Tak jsem vyndal přístrojovku a prošel všechny kontrolky...a je tam
! Začal jsem tedy zjišťovat funkčnost. Žárovka je ok, potom kabely od plováku, když jsem sundal víčko, abych se dostal na kontakty, tak jsem do toho přivedl šťávu a kontrolka normálně svítí. Problém je tedy v plováku, takže taky jezdím podle ručičky a kilometrovníku
.