Stránka 1 z 4
1.4 CRDi DOHC 16V 66kW ano či ne?
Napsal: 13 úno 2011, 19:51
od cheops007
Zdravím,
s manželkou jsme rozhodnuti koupit Hyundai ix20 řeším teď s jakým motorem. Celý život jezdíme diesel.
Můj favorit je diesel 1.4 CRDi DOHC 16V 66kW. Zvažujeme ještě benzín 1.6 DOHC CVVT 16V 91,5 kW.
Teď jsem objevil tuto recenzi
http://www.vybermiauto.cz/autoblok/clan ... undai-ix20 zarazily mě poměrně negativní zkušenosti autora právě s dieselovým motorem (1.4 CRDi DOHC 16V 66kW). Přeci jen budeme s autem jezdit 30:30:40 dálnice/mimo/město a tak mě ty zkušenosti se spotřebou na dálnici dost vadí.
Zatím jsem neměl možnost si tento vůz vyzkoušet jen s motorem benzín 1.4 66kW moc mě to nenadchlo i když vyloženě slabé to nebylo.
Prosím majitele tohoto dieselu o radu...děkuji.
Re: ix20 1.4 CRDi DOHC 16V 66kW ano či ne?
Napsal: 13 úno 2011, 21:09
od David PLEVA
Měl jsem možnost vyzkoušet dva motory. 1,4 v manuálu a 1,6 v automatu. A za sebe můžu říct, že nic jiného, než šestnáctistovku v automatu bych u ix20 nechtěl. Nemůžeme se přece dívat jen na spotřebu, já osobně si vybírám hlavně podle dynamiky motoru a ne podle jeho spotřeby. A věř mi, tohle rozhodnutí mi jednou zachránilo krk, když jsem mohl právě díky dostatečnému výkonu rychle zmizet z křižovatky, kde mi blb s kamionem nedal přednost. Pak bych si možná vyčítal, že pár kaček ušetřených na spotřebě stálo mé blízké zdraví nebo dokonce život.
Re: ix20 1.4 CRDi DOHC 16V 66kW ano či ne?
Napsal: 13 úno 2011, 21:22
od Igor Vrazic
Moj favorit je 1,6ka
...co sa tyka 1,4 diesel...myslim ze neni testu kde by uplne obstal...proste motor viac do mesta...
Re: ix20 1.4 CRDi DOHC 16V 66kW ano či ne?
Napsal: 13 úno 2011, 21:24
od Igor Vrazic
David PLEVA píše:Měl jsem možnost vyzkoušet dva motory. 1,4 v manuálu a 1,6 v automatu. A za sebe můžu říct, že nic jiného, než šestnáctistovku v automatu bych u ix20 nechtěl. Nemůžeme se přece dívat jen na spotřebu, já osobně si vybírám hlavně podle dynamiky motoru a ne podle jeho spotřeby. A věř mi, tohle rozhodnutí mi jednou zachránilo krk, když jsem mohl právě díky dostatečnému výkonu rychle zmizet z křižovatky, kde mi blb s kamionem nedal přednost. Pak bych si možná vyčítal, že pár kaček ušetřených na spotřebě stálo mé blízké zdraví nebo dokonce život.
Ako hodnotis ten automat...presne to iste zvazujem...dik
Re: ix20 1.4 CRDi DOHC 16V 66kW ano či ne?
Napsal: 13 úno 2011, 22:14
od mayq
Buduci tyzden bude na Prime v Autosalone test ix20 s dieselom... tak bude to prave 1,4 CRDi
Re: ix20 1.4 CRDi DOHC 16V 66kW ano či ne?
Napsal: 13 úno 2011, 22:38
od cheops007
David PLEVA píše:Měl jsem možnost vyzkoušet dva motory. 1,4 v manuálu a 1,6 v automatu. A za sebe můžu říct, že nic jiného, než šestnáctistovku v automatu bych u ix20 nechtěl. Nemůžeme se přece dívat jen na spotřebu, já osobně si vybírám hlavně podle dynamiky motoru a ne podle jeho spotřeby. A věř mi, tohle rozhodnutí mi jednou zachránilo krk, když jsem mohl právě díky dostatečnému výkonu rychle zmizet z křižovatky, kde mi blb s kamionem nedal přednost. Pak bych si možná vyčítal, že pár kaček ušetřených na spotřebě stálo mé blízké zdraví nebo dokonce život.
No právě mi jde o tu dynamiku...a když si přečteš tu recenzi, tak se tam píše, že na dálnici při rychlosti nad 100 km/h prudce spotřeba stoupá...což stírá rozdíl mezi benzínem a naftou. Myslím že za 7 litrů při 130km/h umí jezdit i ta 1.6. Nehledě na to, že když na toho diesela šláply(156 km/h), tak už si vzal 10 litrů což nevím...jestli opět nebude 1.6 na tom min. stejně.
Asi počkám ještě na ten test na Primě...protože nikde jsem zatím jednoznačnou odpověď nedostal.
tak doplním tento článek, který náhrává benzínu
http://auto.idnes.cz/novy-cesky-krabica ... _testy_fdv
Re: ix20 1.4 CRDi DOHC 16V 66kW ano či ne?
Napsal: 14 úno 2011, 16:30
od havros
Pokud jde o dynamiku, tak stopro 1,6 benzín
Nafta je vhodná na hooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooodně poklidnou jízdu
Re: ix20 1.4 CRDi DOHC 16V 66kW ano či ne?
Napsal: 14 úno 2011, 16:46
od airwaves
Nevím proč, ale dvojče Venga ma silnější nafťáky. Jde o to , jestli se líbí.
Re: ix20 1.4 CRDi DOHC 16V 66kW ano či ne?
Napsal: 14 úno 2011, 22:05
od cheops007
Právě, že Venga se vůbec nelíbí.
Dnes jsem jel 1.6 benzín(neroztahaný) zítra jdu testnout 1.4 diesel 54kW, ale myslím že je rozhodnuto. Ta 1.6 s tím prostě cvičí a táhne krásně i od spodu. Zvítězí asi jak dynamika tak peněženka. Přece jen 40 tis rozdíl po podrobné kalkulaci kolik toho manželka najede se asi nevyplatí. Ač zapřísáhlý diesel maniak půjdeme do benzínu.
Ještě dám zítra vědět co ten diesel jen pro zajímavost.
Re: ix20 1.4 CRDi DOHC 16V 66kW ano či ne?
Napsal: 15 úno 2011, 07:56
od havros
S 1,4CRDi 57kW bude cítit zklamání oproti 1,6i
Re: ix20 1.4 CRDi DOHC 16V 66kW ano či ne?
Napsal: 15 úno 2011, 15:10
od airwaves
Kde prosím mají na svezení ix20 s 1,6 CVVT? Já jsem všude na moravě sehnal vždy pouze 1,4. Navíc mě prodejci většou odrazovali, že to jede skoro stejně jakoby se jim ho nechtělo shánět protože hlavní proud je asi ta 1,4ka. 1,6 se liší pouze asi o 2mm nebo víc (nevím přesně) větším zdvihem a tím pádem delší ojnicí a tím pádem větší pákou a tím pádem větším krouťákem. Vše ostatní jako hlava asi i blok je stejné. Jinak vyšší výkon stejně vytahuje otáčkama. Moc by mě zajímalo porovnání , díky!
Re: ix20 1.4 CRDi DOHC 16V 66kW ano či ne?
Napsal: 15 úno 2011, 15:20
od kubad
stačí zajít k sesterské KIA mají akci na Vengu půjčení na 24h a tam není problém se povozit v 1,6.
jinak za mě obrovský rozdíl. při +/- stejné spotřebě, možná s 1,6 byla dokonce nižší
Re: ix20 1.4 CRDi DOHC 16V 66kW ano či ne?
Napsal: 15 úno 2011, 15:27
od miro263
Inac nechapem preco tam nedavaju 1,6 CDRi ako na Venge. To by bolo uz zaujimavejsia motorizacia.
Asi cakaju na 1,7dminu
Nejoko nadobudam v poslednej dobe dojem, ze Hyundai sidi co sa len da....
Re: ix20 1.4 CRDi DOHC 16V 66kW ano či ne?
Napsal: 15 úno 2011, 15:50
od kubad
jj ale otázka je kdo si bude ochotný připlatit 50t.Kč za 1,6naftu proti 1,6 benzinu jak to je u Vengi v ceníku
Re: ix20 1.4 CRDi DOHC 16V 66kW ano či ne?
Napsal: 15 úno 2011, 20:28
od airwaves
No tak to je dobrá otázka! Já ne ja raději LPG