Stránka 1 z 1
Mrkání světel
Napsal: 24 úno 2011, 18:30
od i30cwelhartice
Dnes jsem ráno při jízdě ve tmě zjistil, že problikávají světla. Je to jen takové občasné mrkání a jen někdy, ale nevím co s tím. Když zajedu do servisu, tak to zrovna určitě nic dělat nebude a nechce se mně to tam nechávat kdoví jak dlouho. Nemáte někdo nějaké zkušenosti?
Re: Mrkání světel
Napsal: 24 úno 2011, 18:54
od Hardcam
Ale jen pri prejezdu nerovnosti, ne?
Re: Mrkání světel
Napsal: 24 úno 2011, 18:58
od Saimon
Obě dvě nebo jen jedno světlo?
Re: Mrkání světel
Napsal: 24 úno 2011, 21:47
od i30cwelhartice
Hardcam píše:Ale jen pri prejezdu nerovnosti, ne?
Bylo to na rovné vozovce, kontakty na baterce jsem kontroloval, jsou očištěné a dotažené.
Re: Mrkání světel
Napsal: 24 úno 2011, 21:49
od i30cwelhartice
Saimon píše:Obě dvě nebo jen jedno světlo?
řekl bych že obě, při jízdě ve tmě jsem to zaznamenal na silnici přede mnou.
Re: Mrkání světel
Napsal: 25 úno 2011, 15:25
od j.albi
Vidím, že nejsem sám. Mě taky blikají světla a servis se to už několikrát snažil opravit, ale bez výsledku. Alternátor prý dali do nějaké specializované firmy a tam nic nenašli. Bliká to pouze při nízkých teplotách a po chvilce to přejde. Loni jsem si kvůli tomu koupil SG2 a mám na něm nastaveno napětí v palubní síti. Když to začne blikat jde napětí dolů a to někdy až o více jak 2 volty. V pondělí jdu znovu do servisu a jsem zvědavý co s tím provedou. Nejhorší na tom je, že je to závada, která se vyskytuje jen někdy a pouze v zimě.
Na prvním videu je vidět blikání světel a
na druhém je i záběr na SQ2, kde je vidět pokles napájení. Při běžném stavu to ukazuje 13,9 - 14,2 V. Podle firmy co dělala alternátor SG2 měří s přesností na 0,3 V. Takže těch 11,7 V je celkem síla. Pokud napětí klesne pod 13,7 V vím, že je zle a blikají světla. Vše je při běžícím motoru a změny intenzity světla nejsou chybou při natáčení videa.
Re: Mrkání světel
Napsal: 25 úno 2011, 16:04
od Carolco
A to dělá i při přidaném plynu? To video mi připadá jako na volnoběh a ač alternátor není dynamo, tak v nízkých otáčkách žádný moc nedobíjí a ten Tvůj vypadá na trošku horší toleranci výroby . Na rozsvícení kontrolky dobíjení to není,ale na světlech to vidět je. A pokud to firma zkoušela,tak myslím že na zkušebním stavu při vyšších otáčkách... Pokud to dělá i při vyšších otáčkách tak to vypadá na regulátor napětí v alternátoru,můžou být váznoucí uhlíky,nebo ohnutá hřídelka alternátoru (i s tím jsem se setkal- ve vysokých otáčkách ztrácely uhlíky kontakt s kroužky). Vzhledem k záruce ale zbývá jen reklamovat....
Re: Mrkání světel
Napsal: 25 úno 2011, 16:26
od antek
Kdysi dávno mě něco velice podobného dělalo u Š mb .tehdy stačilo vyměnit relé dobíjení a finito
Re: Mrkání světel
Napsal: 25 úno 2011, 17:42
od i30cwelhartice
j.albi píše:Vidím, že nejsem sám. Mě taky blikají světla a servis se to už několikrát snažil opravit, ale bez výsledku. Alternátor prý dali do nějaké specializované firmy a tam nic nenašli. Bliká to pouze při nízkých teplotách a po chvilce to přejde. Loni jsem si kvůli tomu koupil SG2 a mám na něm nastaveno napětí v palubní síti. Když to začne blikat jde napětí dolů a to někdy až o více jak 2 volty. V pondělí jdu znovu do servisu a jsem zvědavý co s tím provedou. Nejhorší na tom je, že je to závada, která se vyskytuje jen někdy a pouze v zimě.
Na prvním videu je vidět blikání světel a
na druhém je i záběr na SQ2, kde je vidět pokles napájení. Při běžném stavu to ukazuje 13,9 - 14,2 V. Podle firmy co dělala alternátor SG2 měří s přesností na 0,3 V. Takže těch 11,7 V je celkem síla. Pokud napětí klesne pod 13,7 V vím, že je zle a blikají světla. Vše je při běžícím motoru a změny intenzity světla nejsou chybou při natáčení videa.
Já to začal taky sledovat při nižších teplotách, ale ne při volnoběhu, ale při jízdě. Po chvíli mně to taky přestane.
Re: Mrkání světel
Napsal: 25 úno 2011, 22:26
od j.albi
Carolco píše:A to dělá i při přidaném plynu? To video mi připadá jako na volnoběh a ač alternátor není dynamo, tak v nízkých otáčkách žádný moc nedobíjí a ten Tvůj vypadá na trošku horší toleranci výroby . Na rozsvícení kontrolky dobíjení to není,ale na světlech to vidět je. A pokud to firma zkoušela,tak myslím že na zkušebním stavu při vyšších otáčkách... Pokud to dělá i při vyšších otáčkách tak to vypadá na regulátor napětí v alternátoru,můžou být váznoucí uhlíky,nebo ohnutá hřídelka alternátoru (i s tím jsem se setkal- ve vysokých otáčkách ztrácely uhlíky kontakt s kroužky). Vzhledem k záruce ale zbývá jen reklamovat....
Ze začátku to dělalo jenom když otáčky klesly pod 1800. Bylo to jenom takové bliknutí při přeřazení. Teď už to dělá i při otáčkách nad 2000. Podotýkám, že mám CRDi. Je zajímavé, že u úplně studeného, nebo zahřátého motoru okolo 80 stupňů to nedělá. Když je teplo, nebo je motor zahřátý tak i na volnoběh SG2 ukazuje 13,9 - 14,2 V.
Re: Mrkání světel
Napsal: 11 bře 2011, 19:18
od i30cwelhartice
j.albi píše:Vidím, že nejsem sám. Mě taky blikají světla a servis se to už několikrát snažil opravit, ale bez výsledku. Alternátor prý dali do nějaké specializované firmy a tam nic nenašli. Bliká to pouze při nízkých teplotách a po chvilce to přejde. Loni jsem si kvůli tomu koupil SG2 a mám na něm nastaveno napětí v palubní síti. Když to začne blikat jde napětí dolů a to někdy až o více jak 2 volty. V pondělí jdu znovu do servisu a jsem zvědavý co s tím provedou. Nejhorší na tom je, že je to závada, která se vyskytuje jen někdy a pouze v zimě.
Na prvním videu je vidět blikání světel a
na druhém je i záběr na SQ2, kde je vidět pokles napájení. Při běžném stavu to ukazuje 13,9 - 14,2 V. Podle firmy co dělala alternátor SG2 měří s přesností na 0,3 V. Takže těch 11,7 V je celkem síla. Pokud napětí klesne pod 13,7 V vím, že je zle a blikají světla. Vše je při běžícím motoru a změny intenzity světla nejsou chybou při natáčení videa.
Tak přišli na to v servisu proč to mrká?
Re: Mrkání světel
Napsal: 11 bře 2011, 19:22
od FISHkaa
mě se toto dělo na fábuli a problém byl ve vadném čidlu na servu - způsobovalo to výkyvy v palubní síti 12V a alternátor nestačil vykrývat rychlé změny/rozdíly v odběrech... Jestli se to děje na volnoběh, tak bych přes pojistky postupně odpojoval nedůležité větve (aby neshasl motor
) a koukal kdy to přestane... Teda pokud to není problm v dobíjecí soustavě...
Re: Mrkání světel
Napsal: 11 bře 2011, 20:00
od j.albi
V servisu nepřišli na nic. Vyčistili alternátor, všechno možné ukostření a ještě před odjezdem mě technik prohodil relátka mezi světly a klaksonem. Teda asi to byla relátka. Jsou to modré kostky v černé krabici vlevo od motoru. Zatím po více jak týdnu to ještě nezačalo zlobit. Blikání se projevovalo pouze v zimě. Teď se oteplilo, takže to může mít přímou souvislost.
Blikání se projevovala v celém rozsahu otáček. Nešlo jenom o blikání. Napětí v palubní síti klesalo o 2V i při 2500 otáčkách.