i 20 1.4 CRDi
Moderátoři: amaize, Moderátoři
i 20 1.4 CRDi
Zdravím všetkých!
Chápem, že nechcete mať milión tém a preto ste rezervovaní k ich zakladaniu, ale....
od včera mám nového miláčika - a s motorom 1.4 CRDi (len 55kW - ale k tomuto autu sa mi nejaké besnenie aj tak nejak nehodí...) mi príde dosť zriedkavý (aj podľa predajcu - väčšina kupuje 1.2 benzín).
Totiž k nijakej inej téme sa mi to nehodilo ale chcel by som vedieť od niekoho, kto také autíčko má, ako mu chodí, na čo si dať pozor, či je nejaká časť náchylnejšia na poruchy, aké prevádzkové kvapaliny do toho dávate a tak podobne...
Ináč....
.... moje prvé dojmy sú skvelé. Na predvádzačke som sa zviezol len na benzínovej a to je úplne niečo iné. Takýto motor nikde v SK nebol na predajni ani v sklade, takže som vlastne kupoval mačku vo vreci - ale neľutujem. Milo ma prekvapilo, aké je tiché (čakal som väčší rámus - diesel mám 7,5 roka tak viem čo to je!). Oproti predvázdzačke cítim oveľa ostrejšie brzdy (či to bude tými kotúčmi na oboch nápravách? , alebo aj tieto po čase povädnú...)
Dík, a teším sa na zaujímavé info!
Chápem, že nechcete mať milión tém a preto ste rezervovaní k ich zakladaniu, ale....
od včera mám nového miláčika - a s motorom 1.4 CRDi (len 55kW - ale k tomuto autu sa mi nejaké besnenie aj tak nejak nehodí...) mi príde dosť zriedkavý (aj podľa predajcu - väčšina kupuje 1.2 benzín).
Totiž k nijakej inej téme sa mi to nehodilo ale chcel by som vedieť od niekoho, kto také autíčko má, ako mu chodí, na čo si dať pozor, či je nejaká časť náchylnejšia na poruchy, aké prevádzkové kvapaliny do toho dávate a tak podobne...
Ináč....
.... moje prvé dojmy sú skvelé. Na predvádzačke som sa zviezol len na benzínovej a to je úplne niečo iné. Takýto motor nikde v SK nebol na predajni ani v sklade, takže som vlastne kupoval mačku vo vreci - ale neľutujem. Milo ma prekvapilo, aké je tiché (čakal som väčší rámus - diesel mám 7,5 roka tak viem čo to je!). Oproti predvázdzačke cítim oveľa ostrejšie brzdy (či to bude tými kotúčmi na oboch nápravách? , alebo aj tieto po čase povädnú...)
Dík, a teším sa na zaujímavé info!
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
- Reklama
Re: i 20 1.4 CRDi
Len na vysvetlenie:
To čo chcem vedieť sa naozaj nehodilo k žiadnej inej téme.
Prihodiť to k 1.6 CRDi s 94 kW? - nedá sa porovnávať neporovnateľné.
Okrem toho, spomínam si, že keď som sa rozhodoval o kúpe nového auta a hľadal info na nete, o dieselovej 1.4 bolo len minimum informácií.
Ani tu, ani na iných podobných fórach, akoby také auto ani nikto nemal...
... preto si myslím, že možno niekto, kto sa práve teraz rozhoduje medzi malými dieselami, ocení skúsenosti tých, čo také auto už majú.
(P. S.: toto len preto, lebo sa cítim ako zločinec , keď zakladám novú tému)
To čo chcem vedieť sa naozaj nehodilo k žiadnej inej téme.
Prihodiť to k 1.6 CRDi s 94 kW? - nedá sa porovnávať neporovnateľné.
Okrem toho, spomínam si, že keď som sa rozhodoval o kúpe nového auta a hľadal info na nete, o dieselovej 1.4 bolo len minimum informácií.
Ani tu, ani na iných podobných fórach, akoby také auto ani nikto nemal...
... preto si myslím, že možno niekto, kto sa práve teraz rozhoduje medzi malými dieselami, ocení skúsenosti tých, čo také auto už majú.
(P. S.: toto len preto, lebo sa cítim ako zločinec , keď zakladám novú tému)
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Re: i 20 1.4 CRDi
No je to nový motor, tak s ním zkušenosti, resp. trable, moc nebudou. Doporučuji jen přidávat do každé nádrže aditiv, sám používám VIF diesel.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Re: i 20 1.4 CRDi
pro Had21 : nebuď citlivý,je úplně v pořádku žes založil nové téma,motorizace i20 1,4 CRDi tu skutečně není,možná že ji vlastní někdo z těch co tady chodí,ale nejsou přihlášeni,no prostě nemají tu potřebu
no a jak jsem psal včera s tím motorem tu jsi vlaštovka , takže jak všem ostatním, až pojezdíš tak zas přistaň zde na klubu a něco napiš
jinak hodně slunce na cestách necestách
no a jak jsem psal včera s tím motorem tu jsi vlaštovka , takže jak všem ostatním, až pojezdíš tak zas přistaň zde na klubu a něco napiš
jinak hodně slunce na cestách necestách
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
† R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
† R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Re: i 20 1.4 CRDi
Dík za podporu!
Takže mám pár noviniek, možno budú niekoho zaujímať....
1) Sprevodovanie: nemá chybu. Je ťažšie, než som vôbec dúfal - pri tachometrovej 100 km/h sú otáčky tesne nad 2000 za min. (- to je o kus lepšie než pri Corse 1.3 CDTi- tá pri stovke točí 2.400)
2) presnosť tachometra: ukazuje presne o 4 km/h viac než je skutočná rýchlosť (porovnávané s indikovanou rýchlosťou navigácie pri rôznych rýchlostiach a cestným radarom) - tej navigácii sa dá veriť, ukazuje vždy rovnakú odchylku ak idem v rovnakom aute - v Corse to bolo vždy + 3km/h, v Renaulte Fluence až + 7 km/h)
- preto trochu opravujem údaje o otáčkach a rýchlosti - pri reálnej 100 km/h sú otáčky presne 2.100 za min., pri 120 km/h presne 2.700 za min. - to je stále výborná hodnota.
3) ale mám aj zlé správy: nad 120-130 km/h volant vibruje - nemám v tom celkom jasno prečo, dám vyvážiť predné kolesá, ale ak to nepomôže .... .... viac o tom v téme "Jazda na dialnici" - (alebo inde.... niekde som niečo podobné už čítal. )
Takže mám pár noviniek, možno budú niekoho zaujímať....
1) Sprevodovanie: nemá chybu. Je ťažšie, než som vôbec dúfal - pri tachometrovej 100 km/h sú otáčky tesne nad 2000 za min. (- to je o kus lepšie než pri Corse 1.3 CDTi- tá pri stovke točí 2.400)
2) presnosť tachometra: ukazuje presne o 4 km/h viac než je skutočná rýchlosť (porovnávané s indikovanou rýchlosťou navigácie pri rôznych rýchlostiach a cestným radarom) - tej navigácii sa dá veriť, ukazuje vždy rovnakú odchylku ak idem v rovnakom aute - v Corse to bolo vždy + 3km/h, v Renaulte Fluence až + 7 km/h)
- preto trochu opravujem údaje o otáčkach a rýchlosti - pri reálnej 100 km/h sú otáčky presne 2.100 za min., pri 120 km/h presne 2.700 za min. - to je stále výborná hodnota.
3) ale mám aj zlé správy: nad 120-130 km/h volant vibruje - nemám v tom celkom jasno prečo, dám vyvážiť predné kolesá, ale ak to nepomôže .... .... viac o tom v téme "Jazda na dialnici" - (alebo inde.... niekde som niečo podobné už čítal. )
Naposledy upravil(a) Had21 dne 27 dub 2011, 15:11, celkem upraveno 1 x.
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: i 20 1.4 CRDi
a tu je miesto kedy poviem, ze male dieslu su spicka co sa tyka pohody. Mne to toci prakticky rovnako (1,5CRDi 81kW).. tie vibracie vo volante nema na svedomi motor, mozu to byt zmrsene pneu alebo rozhodena geometria. neviem kolko mas najazdene, al vizualne skontroluj pneu ci niekde vyrazne neubudaju. POsledna rada - moze to byt dialnicou (bez srandy) - napr usek pred Bytcou na D1 od Ziliny je tym povestny. Takze skus to vyvazit, nechaj si urobit geo a skus to este niekde inde - napr na okreske
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: i 20 1.4 CRDi
Takže k problému s vibrovaním volantu:
Naozaj, kolesá boli nevyvážené - všetky 4!
Zaujalo ma ako to super vybavili v servise, kde som to chcel dať vyvážiť v rámci záruky:
"Samozrejme, je to možné, musíme sa na to pozrieť...." - (krátka skúšobná jazda z dediny do dediny) - "Necítim žiadne vibrácie, treba na tom pojazdiť a ak sa to bude opakovať tak samozrejme príďte!"
Namiesto toho aby urobili najjednoduchšiu vec, ktorou sa to celé dalo zistiť a napraviť - zhodiť koleso, vyvážiť a dať naspäť - celé otázka 10 minút.
... ale dobre! Stálo ma to 10€ ale aspoň kolesá sú v poriadku!
A teraz k samotnému vibrovaniu:Včera som bol zase na dialnici do BA a ... ... musím uznať že je to lepšie, ALE...
.... občas sa to objaví. Napr. pri jazde na trojprúdovke od BA do TT, pri rýchlosti okolo 100-110km/h cítiť zreteľné (a dosť nepríjemné) vibrácie vo volante. Občas sa to objavilo ešte na ceste medzi PB a ZA (povestná D1 pri Bytči?) ale inak nie.
A teraz novinka!
Keď som stál na červenú, motor na voľnobeh, vo volante opäť vibrácie - pri stojacom aute!
Keď si to tak teraz dávam dohromady, príde mi možné, že sa vibrácie od motora prenášajú do riadenia - nejaká konštrukčná záhada. Preto možno aj na ceste z BA kde sa ide do mierneho kopca pri určitých otáčkach a zaťažení motora vyvolá vibrovanie volantu a sama cesta s tým nemusí mať nič spoločné.
Skúsim to ešte sledovať, čo to bude robiť...
Naozaj, kolesá boli nevyvážené - všetky 4!
Zaujalo ma ako to super vybavili v servise, kde som to chcel dať vyvážiť v rámci záruky:
"Samozrejme, je to možné, musíme sa na to pozrieť...." - (krátka skúšobná jazda z dediny do dediny) - "Necítim žiadne vibrácie, treba na tom pojazdiť a ak sa to bude opakovať tak samozrejme príďte!"
Namiesto toho aby urobili najjednoduchšiu vec, ktorou sa to celé dalo zistiť a napraviť - zhodiť koleso, vyvážiť a dať naspäť - celé otázka 10 minút.
... ale dobre! Stálo ma to 10€ ale aspoň kolesá sú v poriadku!
A teraz k samotnému vibrovaniu:Včera som bol zase na dialnici do BA a ... ... musím uznať že je to lepšie, ALE...
.... občas sa to objaví. Napr. pri jazde na trojprúdovke od BA do TT, pri rýchlosti okolo 100-110km/h cítiť zreteľné (a dosť nepríjemné) vibrácie vo volante. Občas sa to objavilo ešte na ceste medzi PB a ZA (povestná D1 pri Bytči?) ale inak nie.
A teraz novinka!
Keď som stál na červenú, motor na voľnobeh, vo volante opäť vibrácie - pri stojacom aute!
Keď si to tak teraz dávam dohromady, príde mi možné, že sa vibrácie od motora prenášajú do riadenia - nejaká konštrukčná záhada. Preto možno aj na ceste z BA kde sa ide do mierneho kopca pri určitých otáčkach a zaťažení motora vyvolá vibrovanie volantu a sama cesta s tým nemusí mať nič spoločné.
Skúsim to ešte sledovať, čo to bude robiť...
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Re: i 20 1.4 CRDi
U mého 1.5 dCi (Renault) se mi znatelně přenášely vibrace do volantu v momentě, kdy jel motor na 3 válce (v mém případě vadný vstřik). Pravděpodobně to nebude tvůj případ, jen chci říct, že vibrace může způsobovat kde co.
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic - Sienna Orange >100 000km
Re: i 20 1.4 CRDi
Ešte pár info (niekoho to možno bude zaujímať)
Spotreba:
deklaruje u tohto motora kombinovanú spotrebu 4,4 l/100km. - tak neviem, to asi nepôjde ....
Jasné, že je to nové, surové auto a spoterba sa ešte bude meniť, ale doteraz na tých 1.700 km som mal priemerné spotreby 5,14, 5,08 a 5,06 l/100km.
Všetko kombinovaná prevádzka, prevaha dialnica a okresky.
Zaujímavé mi príde, že či sa snažím jazdiť úsporne, alebo nie, výsledok je prakticky rovnaký - nemá cenu na dialnici sa "loudať" stovkou, keď tým aj tak nič neušetrím....
A ďalšia vec, tých päť litrov na auto takýchto rozmerov (naschvál nevravím triedy!) zas nie je nič strašné...
P.S.: Pre tých, čo veria palubnému počítaču nemám dobré správy - odchchýlka je vyše pol litra na 100km ...
Spotreba:
deklaruje u tohto motora kombinovanú spotrebu 4,4 l/100km. - tak neviem, to asi nepôjde ....
Jasné, že je to nové, surové auto a spoterba sa ešte bude meniť, ale doteraz na tých 1.700 km som mal priemerné spotreby 5,14, 5,08 a 5,06 l/100km.
Všetko kombinovaná prevádzka, prevaha dialnica a okresky.
Zaujímavé mi príde, že či sa snažím jazdiť úsporne, alebo nie, výsledok je prakticky rovnaký - nemá cenu na dialnici sa "loudať" stovkou, keď tým aj tak nič neušetrím....
A ďalšia vec, tých päť litrov na auto takýchto rozmerov (naschvál nevravím triedy!) zas nie je nič strašné...
P.S.: Pre tých, čo veria palubnému počítaču nemám dobré správy - odchchýlka je vyše pol litra na 100km ...
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Re: i 20 1.4 CRDi
Nevadi aspon se muzes chlubit lidem co vezes. Ja mam prumernou taky kolem 5,5 a pocitac si ukazuje 4.9 ale neresim to. Hlavne ze to jede
i20 1.6 CRDi 94KW, Diamond Black, Style Edition.
Od 11 září 2009, najeto 38000 km
Od 11 září 2009, najeto 38000 km
Re: i 20 1.4 CRDi
Pre mňa je "kauza" vibrácie vo volante uzavretá:
Po prejdení prvých 2.5 tis. km a prečítaní skúseností členov klubu, dochádzam k záveru, že vibrovanie volantu nejdem ďalej riešiť.
Pri jazde sa už prakticky neobjavujú (prestávam si to všímať) a pri stojacom aute som presvedčený že sa prenášajú od motora - konštrukčná záležitosť.
Došiel som k záveru, že asi som mal prehnané očakávania, hlavne pre celkový výborný dojem z dielenského spracovania, preto som si myslel, že to auto nemôže mať ani takúto chybyčku.... ... no a môže. Darmo je, konštrukcia riadenia asi nebude jeho najsilnejšia stánka. Ale to nevadí, nič to nemení na tom že som s spokojný....
P.S.: spokojnosť zlepšilo, že prvý krát som so spotrebou pod 5 l. (4,88 l/100km)
Po prejdení prvých 2.5 tis. km a prečítaní skúseností členov klubu, dochádzam k záveru, že vibrovanie volantu nejdem ďalej riešiť.
Pri jazde sa už prakticky neobjavujú (prestávam si to všímať) a pri stojacom aute som presvedčený že sa prenášajú od motora - konštrukčná záležitosť.
Došiel som k záveru, že asi som mal prehnané očakávania, hlavne pre celkový výborný dojem z dielenského spracovania, preto som si myslel, že to auto nemôže mať ani takúto chybyčku.... ... no a môže. Darmo je, konštrukcia riadenia asi nebude jeho najsilnejšia stánka. Ale to nevadí, nič to nemení na tom že som s spokojný....
P.S.: spokojnosť zlepšilo, že prvý krát som so spotrebou pod 5 l. (4,88 l/100km)
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Re: i 20 1.4 CRDi
Ináč spotreba a spôsob radenia:
Vyzerá to tak, že aby sa dosahovala lepšia spotreba, treba fakt dusiť motor na pre mňa "ukrutne" nízkych otáčkach (1.700-1.900) a pri menšej záťaži (jemné klesanie) aj manej (od 1.500).
Zaujímalo by ma (od kohokoľvek, čo má diesel, hlavne s tých novších konštrukcií - 1.4 - 1.6) či tým nenarobím viac škody ako úžitku.
Totiž, (zas porovnanie s Corsou)
s Corsou sa takto jazdiť nesmelo - teda mohlo a výsledkom boli úžasné spotreby (- raz sa mi zadarilo aj kombinovaná 3,7 l/100km!) ale problém bol, že pri takomto režime motor vyrábal ukrutné množstva sadzí - tie sa usadzovali v EGR a po pár mesiacoch sa mi rozsvietila kontrolka "porucha elektorniky motora" - zanesené EGR sa nevládalo otvárať a zatvárať. V záruke mi to vymenili, ale dal som na radu mechanika - chce to len vyššie otáčky -takže nikdy pod 2.000, a optimálne je mať tak 2.200-2.600.
No a má tiež EGR (a tiež bez DPF) takže na tom bude asi podobne.
Stalo sa niekomu, že by mu sadze znefunkčnili EGR (urobili nejakú podobnú somarinu) ???
Vyzerá to tak, že aby sa dosahovala lepšia spotreba, treba fakt dusiť motor na pre mňa "ukrutne" nízkych otáčkach (1.700-1.900) a pri menšej záťaži (jemné klesanie) aj manej (od 1.500).
Zaujímalo by ma (od kohokoľvek, čo má diesel, hlavne s tých novších konštrukcií - 1.4 - 1.6) či tým nenarobím viac škody ako úžitku.
Totiž, (zas porovnanie s Corsou)
s Corsou sa takto jazdiť nesmelo - teda mohlo a výsledkom boli úžasné spotreby (- raz sa mi zadarilo aj kombinovaná 3,7 l/100km!) ale problém bol, že pri takomto režime motor vyrábal ukrutné množstva sadzí - tie sa usadzovali v EGR a po pár mesiacoch sa mi rozsvietila kontrolka "porucha elektorniky motora" - zanesené EGR sa nevládalo otvárať a zatvárať. V záruke mi to vymenili, ale dal som na radu mechanika - chce to len vyššie otáčky -takže nikdy pod 2.000, a optimálne je mať tak 2.200-2.600.
No a má tiež EGR (a tiež bez DPF) takže na tom bude asi podobne.
Stalo sa niekomu, že by mu sadze znefunkčnili EGR (urobili nejakú podobnú somarinu) ???
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Re: i 20 1.4 CRDi
Ukrutne nizkych otackach
Ja teda mam benzin a 2600 otacok mam tak pri zrychlovani alebo mimo mesta..akonahle je motor zabehnuty a samozrejme, ked je uz dostatocne zahriaty, nema vyznam ho zbytocne tocit. Ked sa posuvam v kolone na dvojke-trojke, kludne moze mat 1400 otacok a vobec mu to neprekaza. Ked sa kolona rozbehne a potrebujem vykon, tak si proste podradim. Ked vykon nepotrebujem, moze si v pokoji priast v nizkych otackach..
Ja teda mam benzin a 2600 otacok mam tak pri zrychlovani alebo mimo mesta..akonahle je motor zabehnuty a samozrejme, ked je uz dostatocne zahriaty, nema vyznam ho zbytocne tocit. Ked sa posuvam v kolone na dvojke-trojke, kludne moze mat 1400 otacok a vobec mu to neprekaza. Ked sa kolona rozbehne a potrebujem vykon, tak si proste podradim. Ked vykon nepotrebujem, moze si v pokoji priast v nizkych otackach..
- koloman.brutus
- **
- Příspěvky: 358
- Registrován: 24 dub 2009, 16:39
- Bydliště: Prešov
Re: i 20 1.4 CRDi
suah nesuhlasim,
nizke otacky motoru neprospievaju. Nebudem tu teraz rozpisovat preco no z dlhodobeho hladiska to nie je dobre. Optimalne otacky sa podla nazoru a rocniku auta menia. No je to niekde pri 2500ot./min pre benzin a 2200ot./min pre diesel.
nizke otacky motoru neprospievaju. Nebudem tu teraz rozpisovat preco no z dlhodobeho hladiska to nie je dobre. Optimalne otacky sa podla nazoru a rocniku auta menia. No je to niekde pri 2500ot./min pre benzin a 2200ot./min pre diesel.
Naposledy upravil(a) koloman.brutus dne 21 bře 2011, 10:40, celkem upraveno 1 x.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Re: i 20 1.4 CRDi
Mám starší a silnější motor, ale zatím mu vůbec nevadí otáčky +- 1500, na funkci egr ventilu to není znát. Auto nemá dvouhmoťák, takže tento problém taky neexistuje. Pokud jde o moderní systémy DPF, myslím, že regenerace je už taky vyřešená a provádí se i pří nizkých teplotách a nižších otáčkách motoru.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)