Stránka 1 z 2

Jak je to s CVVT u motorů i20

Napsal: 11 dub 2011, 22:07
od romishowski62
ahoj všichni. Mám jeden dotaz.jak se pozná .že motor je CVVT? Při prodeji mi dealer tvrdil.že ač mám pouze 1.2 Kappa,tak mám CVVT.

Re: Můj první kontakt s i20tkou

Napsal: 11 dub 2011, 23:20
od Poka
Já bych mu moc nevěřil. Nevím sice jak se pozná plynulé variabilní časování ventilů (zřejmě by měl motor
mít dvě vačkové hřídele),ale když se podíváš na technická data k 1.4.2011 , tak CVVT je psaný
jen u motoru 1,4 (pokud vím,tak i u 1,6 zážeh.)
http://www.hyundai.cz/nabizene-modely/i ... -data.html

Re: Můj první kontakt s i20tkou

Napsal: 12 dub 2011, 10:17
od caruser
Motor 1,2 Kappa nemá variabilné časovanie sacích ventilov. Ventilový rozvod je DOHC, takže 2 vačkové hriadele má. Viac info o motore:

http://www.hyundai.sk/o-spolecnosti/tla ... Kappa.html

Re: Můj první kontakt s i20tkou

Napsal: 12 dub 2011, 17:12
od amaize
romishowski62 píše:ahoj všichni. Mám jeden dotaz.jak se pozná .že motor je CVVT? Při prodeji mi dealer tvrdil.že ač mám pouze 1.2 Kappa,tak mám CVVT.
ahoj , tak je to fakt jen dealer, jak může po dvouletech prodeje vyslovit takovou blbost #-o
je to jak píší ostatní

Re: Můj první kontakt s i20tkou

Napsal: 12 dub 2011, 17:45
od romishowski62
O motoru opravdu zajímavé info. Díky za info

Re: Můj první kontakt s i20tkou

Napsal: 12 dub 2011, 17:55
od amaize
však si mohl přijet na sobotní sraz byli jsme tam 4 x i20 a 2x 1,2 1x 1,4 a 1 x 1,6 benzín

teda bylo nás víc

Re: Můj první kontakt s i20tkou

Napsal: 12 dub 2011, 18:52
od Poka
romishowski62 píše:ahoj všichni. Mám jeden dotaz.jak se pozná .že motor je CVVT? Při prodeji mi dealer tvrdil.že ač mám pouze 1.2 Kappa,tak mám CVVT.
Jestli Tě to opravdu zajímá,tak porovnávej:

Re: Můj první kontakt s i20tkou

Napsal: 12 dub 2011, 18:54
od amaize
poka kde jsi sehnal tak krásné pastelky :mrgreen:

ale jinak paráda =D>

Re: Můj první kontakt s i20tkou

Napsal: 13 dub 2011, 15:39
od Amalfi
1.2 ma rozvody CVVT. Neni to oznaceni motoru, ale znamena to plynule nastaveni vyfukovych a sacich ventilu. Nastavuji se v zavislosti na otackach a zatizeni motoru, pro optimalni vyuziti energie smesi. Kappa je jen oznaceni motoru 1.0 (ten se u nas neprodava) a 1.2 jako gamma je 1.4 a 1.6 Je to pouze pracovni oznaceni konstrukce.
Takze oznaceni jako je na obrazku 1.6 CVVT je nesmysl pokud je tam 1.2 kappa, tak 1.6 je gamma.

Re: Můj první kontakt s i20tkou

Napsal: 13 dub 2011, 15:52
od caruser
Amalfi, 1,2 je Kappa a bez CVVT. V žiadnych materiáloch nie je zmienka o CVVT.

Re: Můj první kontakt s i20tkou

Napsal: 13 dub 2011, 15:55
od amaize
mne by taky zajímalo kde k tomu amalfi přišel , tady dám text ze srpna 2008 , byl to tenkrát myslím výtah z nějakého dojče časopisu , takže asi šlo o toto :

V i20 září motor Kappa

Společnost Hyundai předpokládá, že zákazníci kupující model i20 učiní z benzinového motoru o objemu 1,2 litru – přezdívaného ‘Kappa’ – nejprodávanější pohonnou jednotku v dané třídě. Tato nová, celoslitinová jednotka je výsledkem 48-měsíčního vývoje a kombinuje příznivou spotřebu paliva s nízkými emisemi CO2. Výsledný motor je velmi atraktivní a provozní náklady jsou nižší než u konkurenčních výrobků.
Kappa je nejnovějším příkladem kvalit společnosti Hyundai ve vývoji lehkých, velmi výkonných motorů s nízkou úrovní hluku, vibrací a tvrdosti (NVH). Navazuje na 4,6 l motor V8 ‘Tau’ 4.6-litre V8, který byl jmenován jedním z 10 nejlepších motorů roku 2009 automobilovým vydavatelstvím Ward’s.
Pří výtlaku pouhých 1248cc 16-válcová jednotka DOHC Kappa dosahuje impozantních 78 koní při 6000 rpm a nejvyššího točivého momentu ve své třídě, 119 Nm při 4000 rpm. Díky tomu má i20 rychle reagující akceleraci a excelentní jízdní vlastnosti. Točivý moment je rovněž významně vyšší než u konkurence.
Výkon a účinnost vozidla jsou umocněny i tím, že vlastní hmotnost motoru bez náplní Kappa je pouze 82,4 kg – méně než u jakéhokoli jiného benzinového motoru podobné kapacity. Rovněž bylo přijato mnoho opatření ke snížení tření a zvýšení jemnosti, včetně využití inovativní vyrovnávací klikové hřídele. Podobně působivá je minimální hladina hluku za volnoběhu, která v kombinaci s NVH ratingem motoru Kappa v modelu i20 dále dokazuje konstrukční dovednosti společnosti Hyundai.

Re: Jak je to s CVVT u motorů i20

Napsal: 13 dub 2011, 16:41
od amaize
a ještě jsem našel toto : Kappa na AutoMoto

a i když toto : Srovnání výkonů je z 25.4.2009 je, si myslím stále aktuální

"možná" už někteří četli , ale dávám pro ty co nečetli :-

Re: Jak je to s CVVT u motorů i20

Napsal: 13 dub 2011, 17:59
od suah
amaize: Ten marketingovy text ma dojima =D> Bolo by vsak vhodne dodat, ze podobne kvalitny motor ma napriklad aj Suzuki (a verim, ze keby som podrobne popozeral aj ostatne cenniky, adeptov by sa naslo viac), ktore pri rovnakom objeme (1242cc) dokaze ziskat 94 konikov oproti 78 u Hyundaia, co moze byt v niektorych rezimoch viac poznat..
Kazdopadne, keby ho montovali aj k vybave Style, bol by som o nom aspon uvazoval #-o

Re: Jak je to s CVVT u motorů i20

Napsal: 13 dub 2011, 18:09
od Amalfi
CVVT je zkratka continuous valve timing viz wikipedia je to obdoba i-VTEC od Hondy.
A CVVT ma kazdy novy motor od :hyu: dival jsem se na specifikace a fakt to ta 1.2 nema podle ceskeho webu, to bych ale nebral jako smerodatny zdroj, cesky importer ma dost chyb a nepresnosti na svych strankach. zde je napriklad videt ze 1.2 CVVT ma
Jinak to maji 1.4, 1.6, 2.0 a dalsi motory :hyu:. Verte si kazdy cemu chcete, je to vase vec, jen michat nazvy motoru s technologii, je fakt blbost.

Re: Můj první kontakt s i20tkou

Napsal: 13 dub 2011, 18:22
od Borek
[quote="amaize"
Pří výtlaku pouhých 1248cc 16-válcová jednotka DOHC Kappa dosahuje impozantních 78 koní [/quote]

Tyyyyy brďo-1248cc 16-VÁLEC :!: :shock: . :D
Konečně správná cesta.A potom,že objem prý ničím nenahradíš. :-k #-o 8-[ :D =D>