Autokosmetika
Napsal: 19 dub 2011, 14:06
Mohu se podělit o zkušenost s Tempo - teflonovoým autoplishem s nanočásticemi od Druchemy. Výrobce neříká o nanočástice čeho se jedná. Nahradil jsem tímto výrobkem drahou WS pastu, známou z televizních reklam a to z cenových důvodů - 1 litr tohoto přípravku stojí 570 kč (2 plechovky) proti 1160,- kč u WS pasty. Cena tedy ani ne poloviční. S pastou jsem pracoval poprvé minulou neděli, kdy jsem dělal údržbu dacie Logan po zimě (teprve).
Základním problémem je horší roztíratelnost a rychlé tvrdnutí, které pak způsobuje i horší rozleštitelnost než u WS pasty. Tam jsem byl zvyklý natřít například celou střechu nebo celý bok vozu a pak teprve přeleštit. U této pasty se musí pracovat po kouskách, například kapotu nebo dveře si rozdělit na 3 části a pracovat postupně, aby pasta neměla čas ztvrdnout. Důvodem je to, že Tempo rychle zasychá do podoby velmi tvrdé bílé vrstvy, kterou pak lze už rozleštit velmi těžko anebo je na to potřeba vzít elekrickou leštičku. Pracovat po kouskách při práci velmi zdržuje a zpomaluje to ošetřování. Rovněž nanášení polishe je pracnější, pomalejší a přípravek je hůře roztíratelný než u WS pasty. Prostě s touto českou pastou bolí daleko více ruce než s tou zahraniční.
Výsledek je ale srovnatelný se zahraničním přípravkem, dosažený lesk je kvalitní a pasta velmi dobře vyplňuje jemné škrábanečky například po kartáčích z myček, které po přeleštění téměř zmizí (jen na určitou dobu).
Závěr: Vzhledem k podstatně vyšší pracnosti a nutnosti při práci někdy využívat až neúměrnou sílu, se asi vrátím k zahraniční WS pastě i přes to, že poloviční cena oproti ní je příjemná. Už teď mám trošku bobky z toho, že špatná zpracovatelnost pasty mi způsobí asi dost značné utrpení při ošetřování Hyundaje H1 před srazem v červnu, kde je nutno vyleštit 35 m2 lakované plochy.
Základním problémem je horší roztíratelnost a rychlé tvrdnutí, které pak způsobuje i horší rozleštitelnost než u WS pasty. Tam jsem byl zvyklý natřít například celou střechu nebo celý bok vozu a pak teprve přeleštit. U této pasty se musí pracovat po kouskách, například kapotu nebo dveře si rozdělit na 3 části a pracovat postupně, aby pasta neměla čas ztvrdnout. Důvodem je to, že Tempo rychle zasychá do podoby velmi tvrdé bílé vrstvy, kterou pak lze už rozleštit velmi těžko anebo je na to potřeba vzít elekrickou leštičku. Pracovat po kouskách při práci velmi zdržuje a zpomaluje to ošetřování. Rovněž nanášení polishe je pracnější, pomalejší a přípravek je hůře roztíratelný než u WS pasty. Prostě s touto českou pastou bolí daleko více ruce než s tou zahraniční.
Výsledek je ale srovnatelný se zahraničním přípravkem, dosažený lesk je kvalitní a pasta velmi dobře vyplňuje jemné škrábanečky například po kartáčích z myček, které po přeleštění téměř zmizí (jen na určitou dobu).
Závěr: Vzhledem k podstatně vyšší pracnosti a nutnosti při práci někdy využívat až neúměrnou sílu, se asi vrátím k zahraniční WS pastě i přes to, že poloviční cena oproti ní je příjemná. Už teď mám trošku bobky z toho, že špatná zpracovatelnost pasty mi způsobí asi dost značné utrpení při ošetřování Hyundaje H1 před srazem v červnu, kde je nutno vyleštit 35 m2 lakované plochy.