Odklon laveho predneho kolesa 3,5° !!!
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Odklon laveho predneho kolesa 3,5° !!!
Problem sa vyskytol nepochopitelne po vymene brzdovych kotucov (mesiac dozadu). Geometria nic neriesi kedze odklon sa nastavit neda. Mechanik mi tvrdil vraj za to moze tlmic (tlmice boli menene cca pred pol rokom). Rozobrali vsetko co sa dalo, no dokazali to spravit na 1°42´. Po prejdeni par kilometrov sa odklon ale vratil spat. Pri vlastnej obhliadke som zistil ze tlmic na danej strane bol uvolneny v centralnej matici, bola vytocene o cca 1cm dovrchu !!! Vybral som tlmic preventivne vymenil horne ulozenie, vratil tlmic spat na miesto, dotiahol podla manualu, spustil auto a koleso bolo rovno, po prejdeni par sto metrov sa problem vyskytol znovu. Chcem sa teda spytat je problem naozaj v danom tlmici ?? Moze byt nejak skruteny alebo poskodeny?? Fungovat zda sa funguje spravne, bez problemov tlaci hore... Za kazdu radu dakujem, kedze drat a kupovat novu pneu kazdu chvilu nechcem
- Přílohy
-
- DSC00015.jpg (117.85 KiB) Zobrazeno 2750 x
- Reklama
Re: Odklon laveho predneho kolesa 3,5° !!!
Nehoda sa medzi tym ziadna nestala. Mozu byt toto priciny ??
- tlmic a jeho ulozenie
- zdeformovany otoc ("tehlice")
- rameno a silentbloky ramena
- cela naprava moze byt pohnuta
- tlmic a jeho ulozenie
- zdeformovany otoc ("tehlice")
- rameno a silentbloky ramena
- cela naprava moze byt pohnuta
Re: Odklon laveho predneho kolesa 3,5° !!!
zaměřil bych se na tlumič a jeho uložení. Dodatečně se to dá řešit tak, že v jedné díře tlumiče se z otvoru udělá drážka, natočí se jak je potřeba a na silu dotáhne.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Re: Odklon laveho predneho kolesa 3,5° !!!
Aj o takom nudzovom rieseni som uz pocul, pripadne medzi tehlicu a tlmic nieco este vlozit. Vsetky capy su pevne, rameno zda sa tiez v poriadku. Nemoze byt aj tehlica nejak deformovana, predsa je to system pokus-omyl a nie moc lacny
Re: Odklon laveho predneho kolesa 3,5° !!!
Stejný problém měl kámoš na dýzlové fiestě, vyhnilo mu rameno z kastle, na první pohld to nebylo vidět, kryl to tlumex. Až jednoho krásného dne vyletělo rameno o 5 cm ven, vyzula se poloosa a auto letělo do šrotu. Pokud nemáš problém s korozí, tlumič nemá vůli a všechno je dotažený, tak to může být ještě vůle ložiska (nemusí hučet) nebo vymačkaný gumy na rameni. Já se osobně přikláním k té korozi.
Lantra J2 fl 2,0 r.v.1999 LPG
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Re: Odklon laveho predneho kolesa 3,5° !!!
Jam: Drziak,ktory na karoserii zospodu kde je prisrobovane rameno alebo samotne rameno?Maju 3roky
Re: Odklon laveho predneho kolesa 3,5° !!!
Ten držák, fiesta měla ramena šroubovaná přímo do kastle, bez nápravnice a celý roh podlahy se pohnul o pár cm ven. Než se to ohlo úplně, tak jsme furt řešili geometrie a výměny všeho možnýho. Jednou to bylo v cajku, jednou to bylo nakloněný, jak kdy.
Lantra J2 fl 2,0 r.v.1999 LPG
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Re: Odklon laveho predneho kolesa 3,5° !!!
Accent to ma takto:
- Přílohy
-
- rameno.jpg (81.69 KiB) Zobrazeno 2678 x
Re: Odklon laveho predneho kolesa 3,5° !!!
Kdepak ,uchycení na centrální matce múžeš maximálně měnit výšku pera tlumiče (více roztažené nebo stažené,výsledek se projevý ve světlé výšce vozu) né odklon kola Podle mě má samotný tlumič uchycení v šenkru(těhlici)buď špatné díry nebo ty díry jsou oválné,prostě v tomto je nějaká chyba ,upravit to jde,buď se mezi tlumič a těhlici dávájí takové opěrné podkovičky(ty vymezují vůly mezi těhlicí a samotným tlumičem)proti propadu!!Nebo se na první šroub dává execentrický šroup po menší úpravě na tlumiči,tím si můžeš doladit také odklon,je to rychlejší a přesnější!! Platí to pouze pro auta která mají uchycené těhlice na dva šrouby ne na svěrač,ty maj jen jeden šroub,třeba favorit či felicie! Na dva šrouby Japonské a korejské autmobilky používali a pužívají do dneška. Co se týče samotných tlumičů někdy tohle prostě udělají,to k tomu prostě patří Takže pořádně zkontrolovat,nic jiného tam není,leda že by konec tlumiče byl nepatrně ohnutý,ty tlumiče se dávaly nové???Nebo z nějakého auta???
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Re: Odklon laveho predneho kolesa 3,5° !!!
Nove Kayaba.Az tak sa tomu nerozumiem,no nemohla sa vysunut poloos pri vylisovavani loziska pri vymene tych kotucov?
Re: Odklon laveho predneho kolesa 3,5° !!!
Tak si zajeď na technickou, ať ti na té stolici, na které kontrolujou zavěšení, pohýbají kolem do boků a uvidíš, kde se to hýbe. A pokud se to nebude hýbat, tak prohoď levý/pravý tlumič. Ony prohodit půjdou, akorát na ně nepřichytíš drát od abs a brzdovou hadičku, ale na zkoušku to jde.
A ještě si zkontroluj, jestli nemáš náhodou tenký šrouby ve spoji těhlice-tlumič. Ty musí být (téměř) bez vůle v těch dírách. Pokud to někdo při výměně strhl a pak tam narval tenký, nebo se závitem po celé délce (závit se vymačká) tak se to v tom může dost pohnout.
A ještě si zkontroluj, jestli nemáš náhodou tenký šrouby ve spoji těhlice-tlumič. Ty musí být (téměř) bez vůle v těch dírách. Pokud to někdo při výměně strhl a pak tam narval tenký, nebo se závitem po celé délce (závit se vymačká) tak se to v tom může dost pohnout.
Lantra J2 fl 2,0 r.v.1999 LPG
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Re: Odklon laveho predneho kolesa 3,5° !!!
Sroby su tam povodne, bol som pri vymene tlmicov, aj teraz ked som to rozoberal su tam stale tie iste, pozrem este ci v tehlici su okruhle alebo ovane otvory, uz na nic ine to nevidim kedze na geometrii skusali pacit, kyvat kolesom do kazdej strany.
Re: Odklon laveho predneho kolesa 3,5° !!!
Jako rukama? Tím nemáš šanci pohnout, pokud by to bylo někde volné. Čep na rameni taky nezjistíš rukama. Však taky na technické to jsou šlupky jak palicí, pneumatiky se ohýbají o 5cm jak nic. Já radím technickou, za 200kč ti to najdou, pokud se tam něco hýbe. (Jako že asi hýbe)mayq píše:kedze na geometrii skusali pacit, kyvat kolesom do kazdej strany.
Lantra J2 fl 2,0 r.v.1999 LPG
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Re: Odklon laveho predneho kolesa 3,5° !!!
Technicku ma za 30e, radcej by som zvolil garazovy servis, nech to pozrie..
Opel Astra H 1,6
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Re: Odklon laveho predneho kolesa 3,5° !!!
Nemusí dělat technickou kontrolu, na STK pouze mají vybavení, kterým se to dá zjistit a za jeho použítí a obsluhu si účtují 200kč (cca 8E). Toto dělají na každé technické. S úředním úkonem to nemá nic společnýho.
Lantra J2 fl 2,0 r.v.1999 LPG
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)