Stránka 1 z 3
A zase check.
Napsal: 13 kvě 2011, 20:17
od Drahos
Zdravim chlapy.
Mám Terracana už skoro tri roky. Je to 2002. Do tohoto januára uplne v poho. Potom mi začal vynechávať motor na volnobehu a triasol sa. Diagnostika nič neukázala. Kedže mi umierala baterka, tak som ju vymenil a auto šlapalo. Potom začala tiecť voda. Vymenili mi vodnú pumpu a voda tiekla dalej, Nakoniec zistili, že to je tesnením na prsiach. Pomohlo. Teraz ked som myslel, že bude pokoj prišlo k najhoršiemu. Ked po dlhšej dobe naštartujem, zasvieti mi check. Nesvieti dlho. Zhasne a pochvíli zasvieti znova. Zasa za chvílu zhasne. Motor pri tom ide normálne. Aj na nízkych otáčkach aj na vysokých. Nedymí, netrhá. Potom už nesvieti celú jazdu. Prebehol som všetky diskusie a nič podobné tu nepíšete. Neviete náhodou čo tomu môže byť? Alebo mi poradte niekoho v okolí Trnavy, čo vie robiť dobrú diagnostiku. Zatial díky.
Ak na to nejakým zázrakom dojdem, dám vedieť.
Re: A zase check.
Napsal: 13 kvě 2011, 21:52
od Radim Paták
Podle mých zkušeností se to takto projevuje začínající odcházející čerpadlo. Nějakou dobu trvá, než se to projeví " v celé své kráse". Jako malý test si vyzkoušej to, že auto rozjedeš na plný plyn do delšího, táhlého kopce. Ještě jistější je, když máš za sebou těžší vozík. Pokud se ti v tom kopci rozsvítí check a prudce se ti sníží výkon a tím i rychlost, je jisté, že je čerpadlo v háji. Já jsem s takto problikávajícím checkem najezdil ještě několik tisíc km, než už udešlo úplně. Dokonce i po dálnici, když jsem jezdil stopadesátkou a check se mi rozsvítil, mírně jsem ubral plyn a zase se chytnul.
Re: A zase check.
Napsal: 15 kvě 2011, 07:50
od kuschall
No to může být pravda co píše Radim a nemusí- může bejt špatná nafta
přeměřit vstřiky
co čidlo tlaku
a udělat diagnostiku
tadle auta sou nesmrtelný toto není možný
Re: A zase check.
Napsal: 15 kvě 2011, 08:01
od Radim Paták
Čau, Ivane! Co ještě nespíš? Neděle, venku hnusně...
Taky to může být snímač otáček klikové hřídele nebo otáček motoru. Teď píšu o těch vybracích. Když jsem ty snímače tenkrát nechal vyměnit, motor běžel v pohodě... Ale jinak ti odporovat nebudu
, jsi tady nejlepší!!!!
Re: A zase check.
Napsal: 15 kvě 2011, 12:13
od Drahos
Díky za rady, nezdalo sa mi to na čerpadlo, aj ked kilometre na to má - 150700. Ale jazdil som teraz celú sobotu a všetko ok. Check ani neblikol. Tak neviem, či to nebol len čierny piatok pre mojho teriho, ked bolo 13-steho. Nie srandujem, určite sa to ešte prejaví, len problém je v tom, že tu asi nikto nemá diagnostiku, ktorá dokáže nájsť chybu. A ísť do značkového servisu u nás v meste, díky stačilo raz. Asi taká kvalita, ako všade. Všetkým díky za nápady a rady, ked to odhalím dám info.
Re: A zase check.
Napsal: 20 lis 2011, 16:47
od Bull
Zdravím vlastníky terracana, potřeboval bych radu zkušených. Máme terracana rok 2005, 2,9 CRDi najeto asi 187 000 km. O víkendu se stala malá krizovka bráchovy kleknul pasat s vozikem na koně a jedním koněm uvnitř a zachraňoval to terracan jako tažny vozidlo, jelikož šlo o zvířata tak jsem za ním asi 180 km jel po dálnici přibližně 140km/h po cestě jedno bliknul check ale nic se dále nestalo auto jelo bez problému.
Po zápřáhnutí vozíku váha asi 1900-2100 kg, jsme ho táhly přibližně 100 km/h, po cestě se nám ale několikrát stalo že opět probliknul check hlavně po přidání plynu a vytočení do větších otáček + auto chvilkově stratilo výkon ale během cca. 2 vteřin se opět chytlo. Ovšem u Olomouce auto stratilo tah, motor jde vytočit max na 3000 otáček a do kopce má problémy vyjet s prázdným vozíkem na dvojku, výkony jsou špatny i bez vozíku. Má někdo podobné zkušenosti s takovou ztrátou tahu? Bez diagnostiky jsme se zatím jenom domnívaly, že nespíná turbo nebo je auto v nějakém "nouzovém" řežimu.
Tušite oč by mohlo jít? V úterý se chytáme do Olomouckého hyundaie na počítač.
Předem díky za rady a tipy.
Re: A zase check.
Napsal: 20 lis 2011, 19:09
od Radim Paták
Zdravím tě. Popisuješ na chlup přesně to, co se mi stalo, když já jsem začal tahat vozík s koněm za terracanem. Když si prolistuješ všechny odkazy týkající se checku tady na terracanu, tak na to určitě narazíš. Po čtyřech letech, co už jej mám, ti můžu téměř na 100 % říct, že máš v háji čerpadlo. Repase kolem 20 000,- Kč. Anebo nové kolem 34 tisíc. Když budeš jezdit naprázdno, tak ti to ještě nějakou dobu jezdit bude, ale ten výkon ti bude blbnout stále více, až nakonec zůstaneš stát na nejméně vhodném místě...
S výměnou ale určitě počítat můžeš. Já jsem už při jednom nechal zrepasovat i vstřiky a od té doby(už to budou dva roky) jezdím bez problémů. A tvé najeté kilometry už po té repasi taky volají, bohužel
Re: A zase check.
Napsal: 20 lis 2011, 19:14
od Bull
Díky za info projížděl jsem to, ale doufal jsem že to tak vážny nebude, jelikož všichni popisovaly auta skoro nad hrobem. Ještě bych měl dotaz jestli by byl kontakt na firmu co se tím zabývá, kdysi to tu bylo ale nedaří se my to najít. Díky
Re: A zase check.
Napsal: 20 lis 2011, 19:23
od Radim Paták
Ještě jsem si vzpomněl na úplně stejnou závadu, která se takto projevovala. Zajeď si na hl. stránce na vlákno" check", na druhou stranu, sedmý příspěvek. Byla to úplná prkotina, a odstranění trvalo jen pár minut. A ta čerpadla repasuje PAS Zábřeh na Moravě. I ty vstřiky.
Re: A zase check.
Napsal: 21 lis 2011, 08:00
od Bull
Jo ten příspěvek jsem četl jenom jsem tomu nevěnoval moc pozornost jelikož nám auto nezdechá a volnoběh drží. Táta probíral náš problém ještě z dalším člověkem který měl obdobný problém na Hondě a ten říkal, že to taky může být ucpaný palivový filtr nebo zanešená lambda sonda. Ovšem tenhle člověk spadá spíš do kategorie mechanik teoretik, takže nevím co si o tom myslet
. Dnes táta jede do Hyundaie i za naším soukromým mechanikem tak pak dám vědět k čemu došly.
Re: A zase check.
Napsal: 21 lis 2011, 08:24
od kuschall
Radim má pravdu- čerpadlo-vstřiky, lambda sonda tam není
Re: A zase check.
Napsal: 27 lis 2011, 16:32
od Bull
Tak a je to vyřešené. Tentokrát při nás stál nějaký šikmooký andělíček strážníček, táta s tí byl na diagnostice, mazlika dávali na dva počítače ale nic nenašly rejpali se v tom asi 5 hodin a vůbec nic nechybělo ani nepřebejvalo, nakonec dvakrát restartovali řídící jednotku (poprvé se nic nestalo) a auto teď jezdí jako před tím. Závěrem je "auto se uvedlo do nouzového režimu na dojetí" dali jsme za 2500 a doufáme, že čerpadlo ještě nějakej pátek bude OK.
Re: A zase check.
Napsal: 27 lis 2011, 16:51
od Radim Paták
Tak to blahopřeju, že to dopadlo tak dobře
Ivane, čteš to? Možná i ten tvůj problém půjde přeci jen odstranit stejným způsobem. Do té slavné elektroniky nikdo z nás nevidí
...
Re: A zase check.
Napsal: 27 lis 2011, 17:00
od kuschall
Tak oni maj přece něco jiného než mám já
Re: A zase check.
Napsal: 27 lis 2011, 17:05
od Radim Paták
No, zkusit to můžeš, když už tě nic nenapadá. Každopádně je to jedna z nejlevnějších možností...