Stránka 1 z 3

Rozvody Sonata

Napsal: 03 čer 2011, 11:38
od superjirik
Zdravím všechny,

omlouvám se, pokud již toto téma bylo probíráno, ale nemohu to nikde najít...Zkrátka chtěl bych se zeptat, v kolika tisících kilometrech je nutná na Sonatě výměna rozvodů? Ptal jsem se několika lidí a všichni mi řekli úplně něco jiného:-) Mohl by mi, prosím někdo poradit.
V mojem případě se jedná o Sonatu 2,0 106kW AT, r.v 2007.

Děkuji.

Jiří

Re: Rozvody Sonata

Napsal: 03 čer 2011, 16:25
od dedy22
100 000 km

Re: Rozvody Sonata

Napsal: 03 čer 2011, 16:39
od superjirik
Děkuji :hyu:

Re: Rozvody Sonata

Napsal: 04 čer 2011, 22:33
od Kony5
každých 60 000 km...100 000 určitě néé!

Re: Rozvody Sonata

Napsal: 06 čer 2011, 15:35
od plikous
je to v uživatelskom manuálu, ale 60000 určitě néééé, to spíš 90000, nicméně je tam tušim napsáno, že se mění jenom v případě potřeby :-)

Re: Rozvody Sonata

Napsal: 06 čer 2011, 17:36
od Jirka186
v případě potřeby znamená co
(až se přetrhne rozvodák :lol: )

Re: Rozvody Sonata

Napsal: 09 čer 2011, 16:10
od Lukino
Myslel jsem, že Sonaty NF mají řetěz? Nebo jen 2.4?

Re: Rozvody Sonata

Napsal: 09 čer 2011, 22:05
od Kony5
určitě 60 000 anooooo....60 tisic při výměne hlavního rozvodového řemenu, vodní pumpy, řemenu vyvažovací hřídele a všech kladek. (napínacích i vodících)

90 000 při výměně všech výše jmenovaných dílu plus výměně ozubených kol (neboli . řemenic) Vačkových hřídelý, klikové hřídele a vyvažovací hřídele...



v případě potřeby???? =D> =D> =D> to je největší blbost jak poznáš případ potřeby? pokud ti neteče olej nebo fridex nepoznáš to dokud neni rozvodák K.O..


Trend je takový že starý auta měli rozvody řetězem, pak se přešlo na řemen a ted se zpátky přechází na řetěz který je " bezudržbový" jenže výrobce počíta tušim kolem 160 000 km najezdem auta nebo tak nějak to je....takže tak... po 160 000 by sme měli auto hodit do šrotu a koupit si nový ;-) :-D:-D:-D

Re: Rozvody Sonata

Napsal: 10 čer 2011, 09:39
od plikous
Počkej pocem, tak teda 60.000 nebo 90.000? Nebo snad oboje? Jasně, že podle potřeby je to blbost, se ti to přetrhne a seš namydlenej, nicméně já se na to do manuálu nedávno zrovna koukal... Nic, mrknu tam ještě jednou a uvedu to na pravou míru, nebo to rovnou naskenuju ať je pořádek.

Re: Rozvody Sonata

Napsal: 10 čer 2011, 10:00
od plikous
Tak tady jsou obrázky z manuálu.

Re: Rozvody Sonata

Napsal: 10 čer 2011, 10:06
od Hardcam
2.4 ma retez, 2.0 ma dle katalogu (a meho prekvapeni) jeden remen a jednu kladku.
Samozrejme, ze i retez by se mel vymenit, casem ma vule a chrasti. Nic neni dozivotni, ani tasky Bramac a Tondach :mrgreen:

Re: Rozvody Sonata

Napsal: 12 čer 2011, 22:30
od Kony5
Manuálu vubec nevěř tam sou kolikrát takový krávoviny že to je až neuvěřitelný kdo je tvoří nebo překládá....urřitě bych na rozvodech neriskoval víc než 60 000 když bych si to auto chtěl nechat...pokud ho máš na dojezd tak dobrý ale jinak bych preventivně vyměnil....on ten rozvodák muže najet i 200 000 bez problemu ale taky muže najet 65 000 a konec...

Re: Rozvody Sonata

Napsal: 13 čer 2011, 12:00
od plikous
Tak voni se ty obrázky z korejštiny překládaj fakt blbě :) Ale neřikej mi, že doporučený intervaly výměny v manuálu jsou nesmysl. Jestli už i tohle by mělo bejt blbě, tak to je v případě poruchy rovnou na žalobu...

Re: Rozvody Sonata

Napsal: 13 čer 2011, 21:35
od Kony5
neni rozhodujici co doporučuje výrobce auta ale to co ti garantuje výrobce rozvodáku....prostě jak sem říkal 60 řemny kladky a 90 nový řemenice, to protože že po 90 tisicich jsou ty hrany už oblý....nový auto má na rozvodáku ostrý hrany starší oblý...ale řemenice nikdo nemění...je to jen obecná poučka.....navíc rozvodák neni taková investice vzhledem k tomu že na to občas šlápneš pak prudce ubereš....prostě víc jak 60 bych neriskoval.....

na druhou stranu mám sonatu kupoval sem ji měla najeto 150 ted mám 220 000 a na rozvody kašlu protože to auto mám prostě na dojetí :mrgreen: :mrgreen:

Re: Rozvody Sonata

Napsal: 28 čer 2011, 18:36
od maxiss
Zdravím.Zrovna nedávno jsem měnil...rozvody komplet by se měly měnit každých 90000km max.Nepřetahovat ani náhodou.V návodech výrobců jsou maxima.Osobně doporučuji měnit o něco dříve.Rozvoďák nestojí navíc moc...já platil 1100kč.Jinak 2.4 má opravdu řetěz v pouzdře - ten by se měl měnit každých 250 000-300 000km.