Hyundai Tiburon V6 (Alpine Supercharged)
Napsal: 10 čer 2011, 23:54
O autě:
Ve světě známý pod jménem Hyundai Tiburon, v Korei Hyundai Tuscani a u nás Hyundai Coupé.
Model GK vznikl v roce 2002 a byl vyráběn až do roku 2008. Mezitím proběhl 2x facelift tohoto modelu.
Já jsem majitelem jednoho z prvních modelů, které vyjelo z fabriky a to ještě v Korei (2002). Auto mělo budoucího majitele v Německu a tak tam bylo z Korei importováno.
V roce 2007 se auto dovezlo do ČR a já jsem jeho majitelem od roku 2009. Do doby úprav jsem se věnoval hlavně údržbě
na autě.
Co se týče motorsportu tak tohle auto je hodně známé v Puerto Rico, kde dokázali divy s tímhle autem.
Fastco Canada používá pár modelů na okruhy, např. jeden 2.7l má okolo 250kW v atmosféře. Párkrát jsem viděl tohle lítat i v amatérské Rally a na okruzích třeba v Korei.
Nejvíce známé firmy na úpravu těchto aut jsou hlavně Seoulful Racing a NGM House of power, poté např. Shark Racing a Import Shark.
Později přišel na trh Alpine jako konkurent pro NGM a od Alpine jsem si pořídil kompressor kit.
NGM House of power vlastní nejsilnější V6 na světě a ta má přes 700bhp.
Delta V6 dokáže vydržet přes 400hp na sériovém vnitřku motoru. Moc tomu nechci dávat naději, proto takhle vysoko nechci jít. Mimochodem to dokázali hned 6x v Puerto Rico..
Druhá nejsilnější V6 jezdí po Hawaii, je jednoho vojáka a má to Dual-Supercharged (650hp).
Parametry mého auta:
Je to motor 2.7l V6 se 6st. manuální převodovkou v plné výbavě bez střešního okna a automatu.
Co se týče tuningu tak jsem spíš out.. Z USA jsem si totiž v hlavě odnesl silné a rychlé auta.
U mě moc nenajdete nějaký tuning na autě, maximálně nějaké lízatko, zatmavení světel apod.
Hodně toho naznačuje když vlezete do kabiny a nejvíc když otevřete kapotu.
Když jsem to auto kupoval tak můj hlavní cíl byl udělat z toho něco, co tady není. U Hyundai mě lákalo to, že udělám něco, co tady nikdy nikdo neudělal.
Značka Hyundai u nás není moc oblíbená a tím pádem i tento model moc ne. Hyundai udělal pokrok v 21. století a hlavně nástupem nových modelů (zatím mimo ČR).
Já jsem si zjistil co tohle auto vydrží a umí přes zkušenosti jiných z USA.
Všem velké díky hlavně NT (newtiburon fórum). Neumět anglicky a nemít trochu přístup tak tohle taky nikdy neudělám.
Za tohle vše může to, že jsem žil ve Spojených státech 6 let a vše to prostě mám v hlavě dodnes.. Zkušenosti jsem si odnesl z 99% z USA.
Více info o modelu najdete zde v US verzi
http://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_tiburon
Tady je list úprav, které budou v autě pokud vše půjde podle plánu...
Brzdy:
OEM zadní kotouče + TRW zadní brzdové destičky
Mikoda (ATM) přední kotouče drážkované i děrované + Ferodo Premier přední brzdové destičky
Podvozek:
Pružiny Eibach
Kola Borbet 17x8J ET35
Pneumatiky Yokohama/Dayton 215/45 R17
Polyurethanové uložení motoru (silentbloky) - Shark Racing
Převodovka:
Gripforce F1 Racing stage 4 spojka (karbono-keramická lamela, pevná, neodpružená), až do 450bhp
popis:
F1 Racing Xtreme® HD Pressure Plate (38% increase in clamp load)
F1 Racing 5-puck solid copper ceramic disc (225mm x 20 spline)
Krátké řazení Ralco-RZ
Motor:
Alpine stage 2 supercharger kit (Eaton MP62 blower), vodou chlazený
popis:
Cast aluminium inlet manifold, incorporating Laminova cooler and support plate
Cast aluminium throttle body adaptor with integrated 7th fuel injector
8psi supercharger pulley (Actual boost level may vary according to current modification level)
Water radiator and mounting brackets
Water pump
Water reservoir
Unichip Piggyback ECU for complete timing and fuel control
All necessary hardware and instructions for complete install
Bored upper intake manifold (upravené vrchní sací svody)
Upgraded ice box
Custom 75mm intake w/ MAF extender + Simota sportovní filtr pro vysoké výkony
Vision Motorworks oil catch can
Vision Motorworks 10,2mm spark plug wires
Vision Motorworks High pressure radiator cap
NGK V-Power spark plugs
D5 Concepts dual exhaust system
JVT Headers w/ JVT test pipe (náhrada katalyzátoru)
Mobil1 Rally Formula 5W50
SMT6 Perfect Power Tuner (laptop usb compatible)
Glow shift gauges
- Oil Pressure Gauge
- Oil Temp. Gauge
- Boost / Vacuum Gauge
Glow shift AFR digital gauge
290cc injectors
Foto dodám později, od koupi až po aktuál.
Ve světě známý pod jménem Hyundai Tiburon, v Korei Hyundai Tuscani a u nás Hyundai Coupé.
Model GK vznikl v roce 2002 a byl vyráběn až do roku 2008. Mezitím proběhl 2x facelift tohoto modelu.
Já jsem majitelem jednoho z prvních modelů, které vyjelo z fabriky a to ještě v Korei (2002). Auto mělo budoucího majitele v Německu a tak tam bylo z Korei importováno.
V roce 2007 se auto dovezlo do ČR a já jsem jeho majitelem od roku 2009. Do doby úprav jsem se věnoval hlavně údržbě
na autě.
Co se týče motorsportu tak tohle auto je hodně známé v Puerto Rico, kde dokázali divy s tímhle autem.
Fastco Canada používá pár modelů na okruhy, např. jeden 2.7l má okolo 250kW v atmosféře. Párkrát jsem viděl tohle lítat i v amatérské Rally a na okruzích třeba v Korei.
Nejvíce známé firmy na úpravu těchto aut jsou hlavně Seoulful Racing a NGM House of power, poté např. Shark Racing a Import Shark.
Později přišel na trh Alpine jako konkurent pro NGM a od Alpine jsem si pořídil kompressor kit.
NGM House of power vlastní nejsilnější V6 na světě a ta má přes 700bhp.
Delta V6 dokáže vydržet přes 400hp na sériovém vnitřku motoru. Moc tomu nechci dávat naději, proto takhle vysoko nechci jít. Mimochodem to dokázali hned 6x v Puerto Rico..
Druhá nejsilnější V6 jezdí po Hawaii, je jednoho vojáka a má to Dual-Supercharged (650hp).
Parametry mého auta:
Je to motor 2.7l V6 se 6st. manuální převodovkou v plné výbavě bez střešního okna a automatu.
Co se týče tuningu tak jsem spíš out.. Z USA jsem si totiž v hlavě odnesl silné a rychlé auta.
U mě moc nenajdete nějaký tuning na autě, maximálně nějaké lízatko, zatmavení světel apod.
Hodně toho naznačuje když vlezete do kabiny a nejvíc když otevřete kapotu.
Když jsem to auto kupoval tak můj hlavní cíl byl udělat z toho něco, co tady není. U Hyundai mě lákalo to, že udělám něco, co tady nikdy nikdo neudělal.
Značka Hyundai u nás není moc oblíbená a tím pádem i tento model moc ne. Hyundai udělal pokrok v 21. století a hlavně nástupem nových modelů (zatím mimo ČR).
Já jsem si zjistil co tohle auto vydrží a umí přes zkušenosti jiných z USA.
Všem velké díky hlavně NT (newtiburon fórum). Neumět anglicky a nemít trochu přístup tak tohle taky nikdy neudělám.
Za tohle vše může to, že jsem žil ve Spojených státech 6 let a vše to prostě mám v hlavě dodnes.. Zkušenosti jsem si odnesl z 99% z USA.
Více info o modelu najdete zde v US verzi
http://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_tiburon
Tady je list úprav, které budou v autě pokud vše půjde podle plánu...
Brzdy:
OEM zadní kotouče + TRW zadní brzdové destičky
Mikoda (ATM) přední kotouče drážkované i děrované + Ferodo Premier přední brzdové destičky
Podvozek:
Pružiny Eibach
Kola Borbet 17x8J ET35
Pneumatiky Yokohama/Dayton 215/45 R17
Polyurethanové uložení motoru (silentbloky) - Shark Racing
Převodovka:
Gripforce F1 Racing stage 4 spojka (karbono-keramická lamela, pevná, neodpružená), až do 450bhp
popis:
F1 Racing Xtreme® HD Pressure Plate (38% increase in clamp load)
F1 Racing 5-puck solid copper ceramic disc (225mm x 20 spline)
Krátké řazení Ralco-RZ
Motor:
Alpine stage 2 supercharger kit (Eaton MP62 blower), vodou chlazený
popis:
Cast aluminium inlet manifold, incorporating Laminova cooler and support plate
Cast aluminium throttle body adaptor with integrated 7th fuel injector
8psi supercharger pulley (Actual boost level may vary according to current modification level)
Water radiator and mounting brackets
Water pump
Water reservoir
Unichip Piggyback ECU for complete timing and fuel control
All necessary hardware and instructions for complete install
Bored upper intake manifold (upravené vrchní sací svody)
Upgraded ice box
Custom 75mm intake w/ MAF extender + Simota sportovní filtr pro vysoké výkony
Vision Motorworks oil catch can
Vision Motorworks 10,2mm spark plug wires
Vision Motorworks High pressure radiator cap
NGK V-Power spark plugs
D5 Concepts dual exhaust system
JVT Headers w/ JVT test pipe (náhrada katalyzátoru)
Mobil1 Rally Formula 5W50
SMT6 Perfect Power Tuner (laptop usb compatible)
Glow shift gauges
- Oil Pressure Gauge
- Oil Temp. Gauge
- Boost / Vacuum Gauge
Glow shift AFR digital gauge
290cc injectors
Foto dodám později, od koupi až po aktuál.