Stránka 1 z 12
4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...
Napsal: 05 čer 2011, 00:16
od potki
vlado1979 píše:Dnes sú v móde SUV, ale kúpiť 4x2 s 1,6 benzínom eliminuje túto triedu a jej prednosti. Vyzerá to dobre, je to veľké, susedia závidia, ale do terénu sa ísť nedá. Že to má vyšší posed a lepšie sa doň nastupuje ? Niekomu to stačí, každý máme iné priority ...
Ja som si kupil ix35 predovsetkym preto, ze sa mi velmi paci dizajn. Tym padom sa v nej citim dobre a rad nou jazdim. Ze nema 4x4 a ze nesplna nejake niekym nezmyselne stanovene vlastnosti SUV a co ma ako byt? (Netreba zabudat, ze je tu este trieda Off Road). Bezpecna je, do tazkeho terenu nou jazdit nemienim, lebo nemam taku potrebu (do lahsieho terenu je urcite lepsia ako vozidla nizsej a strednej triedy) a okrem toho ma 4x4 vacsiu spotrebu. Chodime v zime do hor lyzovat - cesty su upravene tak, ze tam vylezu aj auta s prednym nahonom - jedenkrat sa mi stalo na Accente, ze sa nedalo vyliezt, a ked nas obehla Skoda 120, tak som sa chvilu zamyslel, otocil som auto a v pohode cuval do kopca. Na takuto prilezitost 1 X za 20 rokov sa mi neoplati kupovat 4x4.
Je teraz reklama na Megane, kde sa predavac pyta, ci kupujuci potrebuje to auto.
Odpoveda : Nie, ale chcem ho.
A presne o tom to podla mna ma byt.
Re: IX 35 a nevyhovující sedadla
Napsal: 05 čer 2011, 01:54
od Flufi
Tady naprostý souhĺas!!! Auto se mi prostě líbí, 4x4 bych nikde nevyužil...Plně souhlasím
Re: IX 35 a nevyhovující sedadla
Napsal: 10 čer 2011, 00:57
od Véna
Víš, Potki, 4x4 je důležité hlavně na sníh, led, mokro, bahno no a taky trochu terén. Jasně, ty situace nejsou tak časté. Sníh jen několik měsíců a možnost náledí jen od listopadu do března
. A prší jen někdy a bahno už taky není to, co to bývalo
. že.
A samozřejmě, stačí nevyjíždět a máme po problému. Někdo to tak taky řeší. Já ne. A musím říci, že v extrémních podmínkách je rozdíl přímo obrovský. No azapadlých aut na horách už jsem viděl ... Dokonce i na silnicích kolem Prahy. A ledovka je i na dálnici ...
Ano, čistý offroad to jistě není. Ale právě extrémní situace to řeší velmi dobře. A že jsem jich už zažil a nikomu je nepřeju. Bohužel se stvají, každou zimu.
Re: IX 35 a nevyhovující sedadla
Napsal: 10 čer 2011, 01:16
od Hardcam
Do SUV 4x4 jednoznacne. Nekolikrat, hlavne zahranicni, redaktori porovnavali stejne vozy s 4x2 vs. 4x4 a jasne se shodli na tom, ze 4x2 je nevyhoda jak proti verzi s pohonem vsech kol, tak proti klasickym osobakum, kdy SUV 4x2 je vzhledem k velikosti, vaze a konstrukci hur ovladatelny, samozrejme to plati pro zimni provoz.
Investici do 4x2 bych jen kvuli vyssimu posezu povazoval za zbytecnou (vlastne, jaky jiny kladny duvod by to proti klasickemu hatchbacku melo?), to uz radeji MPV, ktera jsou obvykle take s vyssim posezem.
Re: IX 35 a nevyhovující sedadla
Napsal: 10 čer 2011, 08:39
od Charvy_ix35
Trochu se nám ale změnilo téma.., co ty sedačky? Již to někdo řešil, máte nějaké typy? Využít jiné typy od Hyundaye nebo KIE? Nebo úplně z jiných vozů?
Problém vidím hlavně kvůli bočním airbegům.
Re: IX 35 a nevyhovující sedadla
Napsal: 10 čer 2011, 16:32
od potki
Véna píše:Víš, Potki, 4x4 je důležité hlavně na sníh, led, mokro, bahno no a taky trochu terén. Jasně, ty situace nejsou tak časté. Sníh jen několik měsíců a možnost náledí jen od listopadu do března
. A prší jen někdy a bahno už taky není to, co to bývalo
. že.
A samozřejmě, stačí nevyjíždět a máme po problému. Někdo to tak taky řeší. Já ne. A musím říci, že v extrémních podmínkách je rozdíl přímo obrovský. No azapadlých aut na horách už jsem viděl ... Dokonce i na silnicích kolem Prahy. A ledovka je i na dálnici ...
Ano, čistý offroad to jistě není. Ale právě extrémní situace to řeší velmi dobře. A že jsem jich už zažil a nikomu je nepřeju. Bohužel se stvají, každou zimu.
No prezil som 20 zim na 4x2 bez ujmy, dufam, ze prezijem aj tuto s ix35. Jednoducho nebudem blbnut a jazdit opatrne ako vzdy. Nebudem sa spoliehat, ze mam 4x4 a tak nebudem zbytocne pokusat zakony fyziky. Bezna udrzba ciest aj napriek tomu, ze je taka aka je, staci na primeranu jazdu. A okrem toho, ked ma vacsina okolo 4x2 a zapadne, tak aj tak sa z takejto kolony nedostanem
Mozme sa pobavit za 5 rokov, ked budem auto predavat, ze ci som s nim niekedy niekde zapadol, niekam nevysiel alebo sa mi stala nejaka nehoda kvoli tomu, ze som nemal 4x4.
Hardcam píše:Do SUV 4x4 jednoznacne. Nekolikrat, hlavne zahranicni, redaktori porovnavali stejne vozy s 4x2 vs. 4x4 a jasne se shodli na tom, ze 4x2 je nevyhoda jak proti verzi s pohonem vsech kol, tak proti klasickym osobakum, kdy SUV 4x2 je vzhledem k velikosti, vaze a konstrukci hur ovladatelny, samozrejme to plati pro zimni provoz.
Investici do 4x2 bych jen kvuli vyssimu posezu povazoval za zbytecnou (vlastne, jaky jiny kladny duvod by to proti klasickemu hatchbacku melo?), to uz radeji MPV, ktera jsou obvykle take s vyssim posezem.
Prave kvoli tomuto su tam vsetky tie pomocne systemy riadenia. Myslim si, ze kebyze je to fakt zle, tak by sa auto v takejto konfiguracii jednoducho nevyrabalo. Dnesne auta pocas navrhovania konstrukcie musia prejst, podla mna celkom prisnymi skuskami, ci vyhovuju a su bezpecne. Samozrejme nepopieram, ze 4x4 le lepsie, ale 4x2 za nimi urcite nejako prilis vyrazne nezaostavaju.
Re: IX 35 a nevyhovující sedadla
Napsal: 10 čer 2011, 18:23
od vlado1979
Potki:
OK, možno Ti 4x2 vyhovuje, nič proti. Ale auto typu SUV bez 4x4 je nezmysel. Myslím, že zo začiatku výroby ani neponúkali výrobcovia 4x2. Až trh a dopyt po týchto autách prinútil výrobcov a dílerov ponúkať aj 4x2 (do mesta). SUV do mesta. No comment ... Možno pre blondínu, ktorá vyšší posed, ale na druhej strane nebude vedieť s tým zaparkovať.
potki píše:
Chodime v zime do hor lyzovat - cesty su upravene tak, ze tam vylezu aj auta s prednym nahonom
To zvládne aj hatchback, kombi či sedan. Kvôli praktičnosti asi kombi. Ale SUV 4x2 kvôli dizajnu ? Iste, každého vec, či peniaze.
Podľa mňa jednoznačne SUV musí byť 4x4. Či niekomu to stačí alebo nie, či sa ospravedlňuje hlavne sám sebe je otázne.
Na tému sedačiek. Sú slabé no. Mohli byť aspoň také ako v i30 a bola by to paráda. Ešte trošičku doladiť podvozok a super voľba. Škoda. Zasa je to o kompromisoch, ako sme u modeloch hyundaiu zvyknutí. Niečo waw a niečo podpriemer, ale suma sumárum, také optimum čo sa týka trhu, ponuky a dopytu.
Re: IX 35 a nevyhovující sedadla
Napsal: 10 čer 2011, 22:19
od Flufi
vlado1979:
SUV bez 4x4 je nesmysl. Fajn. Takže v tom případě luxusní automobily jsou také nesmysl. Na co mít Ferrari, Lamborghiny, ale vlastně všeobecně mít auto se silnějším motorem. Vždyť je to blbost. V obci 50km/h, mimo obec 90km/h a na dálnici 130km/h. Takže by nám vlastně stačily staré dobré "stodvacítky".
4x4 je jen o tom, jestli někam jezdíš do terénu a chceš s tím autem blbnout. Když bydlíš ve městě, kde široko daleko není kopec a na hory jedeš jednou za rok nebo vůbec, tak na co proboha investovat do 4x4.
4x4 je bezva do terénu, ovšem pochybuju, že si někdo s vyšňořenou Q7 nebo X5 pojede odrat lak někde do drsného terénu. A to že si jednou za rok sjedu kopec na horách, no wau! Světe zboř se. Navíc jak už tady zaznělo, silnice na horách jsou dostatečně upravovány, takže to zvládne jakékoli auto. Nevidím tedy důvod, proč by to nezvládla IX35 s náhonem na dvě kola.
Re: IX 35 a nevyhovující sedadla
Napsal: 10 čer 2011, 23:09
od SuperMUF
kurňa chlapáci, neodbočili jste trochu od tématu ? "IX 35 a nevyhovující sedadla" ... prosím admina o udržení pořádku v tématu ...
Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...
Napsal: 12 čer 2011, 19:27
od kubad
neřešte nesmysly, někdo chce 4x4 někomu stačí 4x2 proto to výrobce takhle nabízí, a kecy typu že je to nesmysl jsou jen hloupé osobní pocity
Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...
Napsal: 12 čer 2011, 19:58
od Hardcam
Flufi: luxusni a sportovni vozy si ale nehraji na to, co nejsou. Lamborghini ti nabidne rychlost, styl a respekt, Mercedes ti nabidne, ze svuj luxusni byt muzes i ridit a kazdy vi, ze nesmrdis korunou. Cil vyrabet SUV s pohonem pouze jedne napravy je zcela zrejmy a zminil ho vlado. Nechci tvrdit, ze 4x2 je nesmysl. Uz treba kvuli designu, ktery je dulezity.Vim, ze si svoji investici budes obhajovat, s tim pocitam, nazor ti neberu.
Spis nez jak "ne"zvlada 4x2 zasnezeny horsky cesty by me zajimalo, jak je to u 1.6 treba na dalnici pri beznych nebo vyssich rychlostech.
Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...
Napsal: 12 čer 2011, 21:54
od maroavip
Každý má iné-svoje priority pri kúpe auta. Mal som zadokolku, predokolku, mám podmienkovú aj permanentnú štvorkolku. Náhon na všetky štyri kolá nie je len o jazde v teréne. Nebudem to rozvádzať len jedna otázka na podumanie: Prečo sú brzdené všetky kolá?
Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...
Napsal: 12 čer 2011, 22:21
od Farrael
Hlavně ať si ti, kdo obhajují 4x2 u SUV přečtou definici té zkratky. Pak vám dojde, proč vám tu to 4x4 tak cpou a proč je 4x2 blbost a vlastně k ničemu. Dyk je to obyčejný velký auto. Uplně to pak postrádá ten smysl SUV. Mě to pak vždycky evokuje tu blbou blondýnu co akorát tak umí roztahovat víte co a je jen na okrasu. Má krásnýho SUV mergla, audi, bmw (je jedno co), vzadu autosedačku s dítětem a funkce auta je taková, že kdyby se náhodou s tim někde vysekala, tak aspoň bohatej přítel/manžel má jistotu, že když to nepřežije ženská tak dítě ano... (Ale třeba je to jen můj pocit
)
Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...
Napsal: 13 čer 2011, 08:59
od kubad
4x2 není potřeba obhajovat
dostupnost a prodejní čísla to jasně dokládají
Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...
Napsal: 13 čer 2011, 09:22
od Yurii
Význam zkratky SUV: Sport Utility Vehicle? Nebo česky: Strašně Univerzální Vozidlo.
Bohužel zkušenosti se pseoudo 4x4 pohonem jako je například Haldex nemám ale předpokládám, že chování moderních systémů 4x4 které mají třeba ix35 se nebude v běžném provozu moc lišit od stálého pohonu 4x4 jako má třeba Subaru ke kterým jsem už něco najezdil. (Forester 1g. bez uzávěrek a samosvorů prostě SUV)
Ten rozdíl i v běžném provozu u podobně velkých aut je značný, zatímco drtivá většina SUV s předním náhonem bývá kvůli svojí velikosti a hmotnosti těžce nedotáčivá, se zadním pohonem (americké SUV) zase lehce přetáčivá, 4x4 dáva autu v zatáčkách i na SUCHÉM ASFALTU lepší stabilitu a hlavně vzhledem k zapojení všech kol dost omezuje případné přetáčení nebo nedotáčení.
Tenhle problém třeba u ix35 asi řeší ESP a podobné systémy, nicméně radši bych dal přednsot tomu, kdyby verze 4x2 byly poháněné na zadek a u 4x4 se akorát připojoval předek a ne naopak jak je to běžné.
Za mne: Když SUV , tak 4x4, když malý tak 4x4, když sportovní tak RWD a samozřejmě mi před barákem stojí FWD auto