Stránka 1 z 2

Motor 1.6 CRDi 85kW + filtr pevných části

Napsal: 12 čer 2011, 19:03
od igys
Mám dotaz, má tento motor v modelovém roce 2011 splňující normu Euro 5 filtr pevných částic? Nějak jsem to nedokázal nikde zjistit.

Re: Motor 1.6 CRDi 85kW + filtr pevných části

Napsal: 12 čer 2011, 19:30
od matysekul
Měly by mít FAP od 2011 :cry:

Re: Motor 1.6 CRDi 85kW + filtr pevných části

Napsal: 12 čer 2011, 19:51
od igys
To není příjemná zpráva. A týká se to všech výkonových variant?

Re: Motor 1.6 CRDi 85kW + filtr pevných části

Napsal: 12 čer 2011, 20:03
od Hardcam
Jestli jezdis hodne mimo mesto a auto si nebudes nechavat dyl nez je jeho zaruka, tak bych si tim hlavu nelamal.
FAP je francouzsky vyraz a pouziva ho hlavne Peugeot, i30 ma DPF (anglicky oznaceni) a maji ho vsechny naftovy varianty.

Re: Motor 1.6 CRDi 85kW + filtr pevných části

Napsal: 12 čer 2011, 20:07
od igys
No to druhé určitě, déle než 5 roků ne, ale po tom městě občas jezdit budu. Co to pro mě znamená?

Re: Motor 1.6 CRDi 85kW + filtr pevných části

Napsal: 12 čer 2011, 21:29
od Hardcam
Rika se tomu regenerace filtru pevnych castic. Cas od casu budes vyzvan kontrolkou (sam v praxi nevim, jak casto to je, ale da se to dohledat, vzdycky kdyz jsem jel s necim s DPF, tak to bylo mimo mesto a nic na me neblikalo), abys vyjel mimo mesto a filtr se automaticky vyprazdni. Pak zhasne kontrolka a bude to OK. Kazdopadne se k tomu musi pristupovat zodpovedne a fakt necekat a vyjet z mesta.

Re: Motor 1.6 CRDi 85kW + filtr pevných části

Napsal: 12 čer 2011, 22:34
od igys
Hardcam píše:Cas od casu budes vyzvan kontrolkou (sam v praxi nevim, jak casto to je, ale da se to dohledat, vzdycky kdyz jsem jel s necim s DPF, tak to bylo mimo mesto a nic na me neblikalo), abys vyjel mimo mesto a filtr se automaticky vyprazdni. Pak zhasne kontrolka a bude to OK. Kazdopadne se k tomu musi pristupovat zodpovedne a fakt necekat a vyjet z mesta.
Mám 2 dotazy - kde se to dá dohledat a kolik km se tak třeba musí najet k tomu vyprázdnění filtru?

Re: Motor 1.6 CRDi 85kW + filtr pevných části

Napsal: 12 čer 2011, 22:41
od Hardcam

Re: Motor 1.6 CRDi 85kW + filtr pevných části

Napsal: 12 čer 2011, 22:43
od Hardcam
Tady jeste nejaky info bokem:

JAK FILTR FUNGUJE

Filtr je jakési síto, které do sebe zachycuje nečistoty putující po spálení ve válcích výfukem, tak aby se nedostali ven. Ve chvíli, kdy řídící jednotka pomocí tlakových čidel vyhodnotí, že je filtr již příliš zanesen, aktivuje proces regenerace filtru, kdy se zvýší teplota výfukových plynů a obsah filtru při velmi vysoké teplotě projde dalším spalovacím procesem. Tento systém výrazným způsobem pomohl docílit snížení emisí a vyhovět stále přísnějším normám Evropské unie.

NEGATIVNÍ VLIV FILTRU

Jedinou pozitivní vlastností filtru je právě zlepšování emisních norem. Naopak však přichází řada negativ. Předně, filtr je další překážkou ve výfuku, která brání spalinám volně odcházet výfukem pryč. Tím se samozřejmě snižuje výkon vozu. Postupem času se navíc filtr zanáší více a více. Podle typu vozidla tak dříve nebo později přijde doba, kdy bude nutné filtr celý vyměnit, což bývá investice přibližně v hodnotě 10 - 30 tisíc korun.

NABÍZÍME DEFINITIVNÍ ŘEŠENÍ

Protože víme, že filtry pevných částic znamenají často velké problémy pro majitele vozu, nabízíme jejich definitivní odstranění z vozidla. Tato úprava spočívá ve dvou krocích. Prvním je fyzické odstranění filtru z vozidla, odmontování a zajištění všech od této chvíle nedůležitých komponentů. Poté následuje softwarová úprava, která spočívá v deaktivaci řídícího procesu autodiagnostiky zanesení filtru v řídící jednotce, vyrušení kontroly přítomnosti aditiv a deaktivaci pravidelné regenerace.

CO ZÍSKÁTE

Díky našemu řešení můžete zapomenout na všechny problémy s filtrem pevných částic. Nutnost doplňování aditiv i nutnost výměny filtru po ujetí 80-160 tisíc km, jak nařizuje výrobce vozidla, je od nynějška minulostí. Získáte navíc prostor pro výrazně vyšší výkon vozidla, vyšší kroutící moment, který je možné nastavit díky prostupnějšímu výfukovému potrubí. Díky celkově lepšímu chování vozu ve spodním rozsahu otáček se otevírá prostor pro příznivější spotřebu.

U JAKÝCH VOZIDEL JE MOŽNÉ ODSTRANĚNÍ FILTRU PROVÉST

Odstranění filtru je možné provést u většiny dieselových vozidel vybavených filtrem pevných částic a řídící jednotkou Bosch EDC15, EDC16, EDC17, Siemens SID, Siemens PPD a Magneti Marelli MJD. To jsou zejména vozidla Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Fiat, Ford, Hyundai, Kia, Mercedes, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Suzuki, Seat, Škoda a VW. Na konkrétní typ vozidla se informujte.

Re: Motor 1.6 CRDi 85kW + filtr pevných části

Napsal: 12 čer 2011, 22:49
od igys
Hardcam píše:http://www.google.cz
Tak jako fór dobrý a nějaká trošku přesnější rada by nebyla? :D

Re: Motor 1.6 CRDi 85kW + filtr pevných části

Napsal: 12 čer 2011, 22:58
od igys
igys píše:
Hardcam píše:http://www.google.cz
Tak jako fór dobrý a nějaká trošku přesnější rada by nebyla? :D[/quote

Vygooglil jsem tohle, jako přehled mi to stačí:
http://www.tipcars.com/magazin-filtry-p ... -4645.html
Asi si ten diesel radši nekoupím.

Re: Motor 1.6 CRDi 85kW + filtr pevných části

Napsal: 13 čer 2011, 05:53
od matysekul
Hardcam píše:Jestli jezdis hodne mimo mesto a auto si nebudes nechavat dyl nez je jeho zaruka, tak bych si tim hlavu nelamal.
FAP je francouzsky vyraz a pouziva ho hlavne Peugeot, i30 ma DPF (anglicky oznaceni) a maji ho vsechny naftovy varianty.
Jsem si nemohl vzpomenout,jak se to jmenuje :mrgreen: A měly by ho mít všechny nafty od 2011,ale netuším jestli model,nebo od nějakého data výroby.

Re: Motor 1.6 CRDi 85kW + filtr pevných části

Napsal: 13 čer 2011, 10:08
od igys
matysekul píše:
Hardcam píše:Jestli jezdis hodne mimo mesto a auto si nebudes nechavat dyl nez je jeho zaruka, tak bych si tim hlavu nelamal.
FAP je francouzsky vyraz a pouziva ho hlavne Peugeot, i30 ma DPF (anglicky oznaceni) a maji ho vsechny naftovy varianty.
Jsem si nemohl vzpomenout,jak se to jmenuje :mrgreen: A měly by ho mít všechny nafty od 2011,ale netuším jestli model,nebo od nějakého data výroby.
Tak prý už od října 2010 to mají dieslové motory :hyu:

Re: Motor 1.6 CRDi 85kW + filtr pevných části

Napsal: 13 čer 2011, 19:02
od willy50
Další minus pro naftu...........než ti blbci vymyslí něco i pro benzín :evil:
(a to, myslím, je Hard v cenách ještě velký optimista)

Re: Motor 1.6 CRDi 85kW + filtr pevných části

Napsal: 13 čer 2011, 19:09
od Hardcam
Jaky ceny mas zrovna na mysli mysli? :mrgreen:
To ja vim, ze ten filtr je drahej jako zlaty prase, prave proto je úpotreba se auta do peti let zbavit. jenze tak uz je to u vetsiny naftaku.