Stránka 1 z 1

řemen

Napsal: 26 čer 2006, 20:26
od Petr_D
Předem říkám, že jsem totální laik a tak nevím, jak moc velký problém mám.
Během jízdy se mi z motorového prostoru (v cca 80 km/h) ozval zvuk - jako když něco narazí do plastu. Po dojetí jsem otevřel kapotu a prohlédl. Zjistil jsem, že mám téměř zlomený (přetržený) řemen u motoru - jsou tam dva - jeden spodní (má podélné drážky) a jeden horní z ozubený, který je téměř přetržený. Jelikož čtu příspěvky, tak jsem narazil i na nebezpečí petržení řemenu a potkání se ventilů. dotazy:
1. řemen je praský asi z 90-95 procent (už ho moc nedrží), Nerad bych verzi potkání ventilů tj. lze s tímto dojet do servisu nebo je to rovnou na odtah?
2, jaké všechny systémy pohání tento řemen a mohu tedy za jízdy chybět?
3, co hrozí při přetržení (je-li to možné)?
U staré 120 když odešel klín, tak se max. mohla uvařit, ale když člověk sledoval budíky, tak nic nehorzilo.
Proto se raději všech ptám, přecijen bych nerad přišel o svého dráčka :twisted: Lantra 96/ 1,6gls/75 tis.

P.S. mám cca 75 tis (mělo by skutečně být tak 90-100tis.) a vědom si vašich rad, tak v 70 tis. jsem nechával rozvody kontrolovat a PRÝ OK!Fakt nevím, jak je to tedy možné.
Možná, že ten zvuk s řemenem vůbec nesouvisí.

Napsal: 26 čer 2006, 20:33
od Felotron
Rozvodovy remen pohani vackovy hridel a tim se zaviraji/otviraji ventily

Klinove remeny - pohani jako u stare skodarny vodni pumpu, alternator; klimatizaci a dalsi prislusenstvi.

Podle toho, co pises, se jedna o klinak - vymenit.... max 200,- ...jinak zavaris jako Schade :lol:

Napsal: 26 čer 2006, 22:06
od Mates
A když neuvaříš tak nezatočíš jestli ti ten řemen pohání servo. :wink:

Napsal: 26 čer 2006, 23:34
od black_sheep
a nepujde klima, pokud uvaris :lol: pac bejvaj dohromady.. :)

Napsal: 27 čer 2006, 09:03
od Michal.Orlova
V podstatě není co doplnit. Síše resumé - nejedná se o rozvodový řemen - ten je skrytý pod plastem na boku motoru u těch klíňáků a je o poznání širší. Takže když ti rupne ten klíňák, tak neriskuješ devastaci motoru. Pokud ti teda neztuhne řízení a nenaboříš to někde do stromu 8)

Napsal: 27 čer 2006, 09:09
od ryba
pokud mas 100 tkm tak si nech vymenit i rozvodak, kazdopadne vymenit, tenhle remen je na posilovac...nic moc kdyz prestane jit na dalnici:(

Napsal: 27 čer 2006, 09:11
od Mates
Jasan ten rozvoďák vyměň jistota je jistota. Já ho měnil ve 115 tkm a byl jako novej ale stejně jsem dal novej.

Napsal: 29 črc 2006, 22:56
od Sparrow
mám dotaz je možný že cedulku o výměně rozvodáku lepi v německu zespoda na kapotu dik

Napsal: 29 črc 2006, 23:45
od ivan
Sparrow píše:mám dotaz je možný že cedulku o výměně rozvodáku lepi v německu zespoda na kapotu dik
Ne jenom v Německu,ale i u nás,já to taky tak dělám anebo na přední čelo,kde se to nejmíň špíní!! :wink:

Napsal: 30 črc 2006, 08:02
od Vita
Ten remen ktery pises, tak ten je od serva rizeni ....
Jeho pretrzenim ale taky riskujes ..... se zatacenim to pak nebude moc ruzovy ....
Doporucuju vymenit ... co nejdriv ....

Jinak ten zvuk ti mohlo udelat cokoli .... takhle tezko rict ....
Uz jsem videl i Vrabce zapasovanyho ve vetraci mrizce pred chladicem .... :lol: :lol: :lol:

Napsal: 30 črc 2006, 08:46
od Hanz
Sparrow píše:mám dotaz je možný že cedulku o výměně rozvodáku lepi v německu zespoda na kapotu dik
Jo, dávají to tam, ale pokud máš auto z druhé ruky, moc bych tomu nevěřil - "standartní" přetočení tachometru omladí auto, ale zakryje i důležité info o proběhu km po výměně.... :cry:

Napsal: 30 črc 2006, 09:01
od Sparrow
díky z druhý ruky není mám ho z Kšv Chomutov dovezené z německa i ze serviskou ale mám už najeto přes 90tis. tak jsem řešil výměnu ale měnili ho v termínu a i jsem na něj koukal je jak novej mám r.v.1996 a to se má měnit v 60tis. oni ho měnili ještě dřív podle roků holt pečlivi němci :?