Stránka 1 z 2

Prehriaty plastový kryt radiátora ix20 CRDi

Napsal: 01 črc 2011, 16:32
od vtlait
ahojte, máte skúsenosť, že sa prehrieva plast, ktorý kryje radiátor kúrenia pri plynovom pedáli? na mojom je dosť horúci a keď opriem nohu, tak sa mi potí. V zime to bude fajn, ale teraz veľmi nie. Dík

Re: prehriaty plastový kryt radiátora ix20 CRDi

Napsal: 21 črc 2011, 14:15
od Erik-TT
Priznám sa, že dlhšie som už videl tento článok, ale nejako ma nikdy nenapadlo skúsiť môj plast. Cestou do Chorvátska som asi po 400 km oprel pravú nohu o plast vedľa plyn. pedálu a zároveň v oblasti, kde je rýchlostná páka a skutočne je dosť teplý. Čím to je netuším, ale v zime poteší, ako si písal. Takže nie si jediný, kto to má teplé :)

Re: prehriaty plastový kryt radiátora ix20 CRDi

Napsal: 23 črc 2011, 16:24
od vtlait
Dakujem Erik za odpoveď, máš dobré príspevky a dobre sa čítajú. Dal som im to pozrieť v servise a budú to riešiť... Je to jediná chybička krásy tejto mojej ix20-tky, ide ako "drak" a som spokojný.

Re: prehriaty plastový kryt radiátora ix20 CRDi

Napsal: 29 zář 2011, 08:09
od miche
Tak pánové, je zajímavé, že jsem to nenašel při výběru auta jako velké mínus toto ... Auto už mám v 1,4ce benzínu, ale štve mě to celkem, je to hodně teplé ten plast, mám delší nohy a dost to cítím, je tam trubka za tím plastem a je horká samosebou ... Podle mě je to konstrukční vada a nic s tím nepůjde udělat :(

Re: prehriaty plastový kryt radiátora ix20 CRDi

Napsal: 29 zář 2011, 23:19
od vtlait
Ahoj Miche, tak včera mi tam dorábali dodatočnú izoláciu pod plast, pretože teplota toho plastu bola až 42-47 stupňov a zaujímavé bolo aj to, že čím vyššia teplota vonku, tým horúcejší bol ten plast a keď je chladno vonku, aj plast je studený. Dnes som urobil cca 300km a vonku bolo 24 stupňov a konečne som nemusel ísť na klíme, lebo táto dodatočná izolácia pomohla, aj keď plast je miestami teplý, ale už nebol horúci. Inak tiež si myslím, že je to konštrukčná vada, ktorú nedomysleli a čím viac majiteľov ix20 sa bude sťažovať, tým skôr to môžu vyriešiť a zvolávačkou odstrániť. Kto vie, či tento problém má i Venga...

Re: prehriaty plastový kryt radiátora ix20 CRDi

Napsal: 01 říj 2011, 21:36
od miche
Je teda divné, že si toho nikdo moc nevšiml zatím ... Navíc ix20 je vlastně až na drobnosti a design stejná jako Venga a ta se vyrábí už od roku 2009. Hlavně v létě to je nepříjemný, když člověk chladí klimou auto a přitom si odspoda pěkně topí. Od výfuku jde do kufru taky dost tepla (co se dívám tak Kia Rio je tím hned po prvním testu na auto.cz slavná ...) .... zamrzí tydle věci. Podstoupil jsem to vejš dealerovi, tak uvidím.

Re: prehriaty plastový kryt radiátora ix20 CRDi

Napsal: 08 lis 2011, 10:22
od kubatrabant
Ahoj,
mám stejný problém, plast je opravdu dost horký a při delší cestě je to nepříjemné a potí se noha. Je už nějaké řešení ?

Re: prehriaty plastový kryt radiátora ix20 CRDi

Napsal: 08 lis 2011, 10:39
od miche
Zklamu tě, ale podle mě řešení není .... dělaj to trubky od chlazení motoru co vedou nad plynovým pedálem k výdechům topení, mě v servise řekli, že jsem jedinej kdo si zatím stěžoval. Byli ochotní a milí, ale omotali ty trubky (na který si můžeš sáhnout - spálit se) obyč izolací a to nepomohlo, je to lepší ale pořád to je dost teplé, v zimě to tolik nevadí, v létě to ale bude opruz :-( Chtělo by to izolovat kvalitněji a ještě zaizolovat i ty samotné kryty, nejen ty trubky. Co jsem si sahal na otcova Renaulta a kamošovu Fabii II v místě nad plynovým pedálem, je to tam taky teplé, ale ne tolik. Ve Fabii I co jsem měl předtím jsem si toho nikdy nevšiml ... možná kvůli tomu děsnýmu výstupku, o který jsem měl nucerně opřený koleno? .... každopádně je to spolu s hlučným podvozkem druhá věc co mi na autě vadí ...

Re: prehriaty plastový kryt radiátora ix20 CRDi

Napsal: 09 lis 2011, 16:19
od miche
No tak jsem v rychlosti zašátral na webu a s tím teplým krytem to bude vlastně podobné jako toto http://www.renault-megane.cz/viewtopic. ... &view=next

Re: prehriaty plastový kryt radiátora ix20 CRDi

Napsal: 15 lis 2011, 10:57
od kubatrabant
Ahoj,
tak reakce servisu je že si stěžuji jako jediný, což jak vidím tady na fóru nejsem, a pokud nebude více reklamací na toto téma u importéra tak se to řešit nebude. Z přístupu servisu - automobilky jsem dosti ......... . Kuba

Re: prehriaty plastový kryt radiátora ix20 CRDi

Napsal: 17 lis 2011, 22:36
od vtlait
Vždy si jediný a asi nevedia čo s tým...a keď sa to rozkrýkne, tak čo budu robiť? Nedaj sa, ja som zvedavý na leto, teraz to je vcelku fajn, len teplé,tak sa uvi...

Re: prehriaty plastový kryt radiátora ix20 CRDi

Napsal: 21 lis 2011, 13:41
od miche
Takže je vidět, že s tím zápasí kdejaké auto, hold si toho někdo všimne, někdo ne ... http://www.citroeny.cz/forum1/viewtopic ... ast#p11924
Rozhodně nám s tím nikdo v :hyu: nepomůže, je to konstrukční záležitost. Ale pokud je někdo kutil a dá sem odkaz na to jak to alespoň solidně odizolovat, nebudu se zlobit.

Re: prehriaty plastový kryt radiátora ix20 CRDi

Napsal: 21 lis 2011, 15:06
od kubatrabant
ahoj,
šikovný kutil vymyslí a realizuje dost, ale tento postup se mi u nového auta moc nelíbí, je škoda že si každý komu tato konstrukční chyba vadí ji nereklamuje u prodejce, potom by se mohlo něco dít a neslyšel bych pořád že jsem jediný...... .

Re: prehriaty plastový kryt radiátora ix20 CRDi

Napsal: 24 lis 2011, 02:20
od frantaservis
vtlait píše:ahojte, máte skúsenosť, že sa prehrieva plast, ktorý kryje radiátor kúrenia pri plynovom pedáli? na mojom je dosť horúci a keď opriem nohu, tak sa mi potí. V zime to bude fajn, ale teraz veľmi nie. Dík

Díval jsem se na tu trubku co hřeje středový tunel u pravé nohy. Náprava je jednoduchá,doporučuji na trubku navléknout izolaci co se používá na trubky klimatizačních jednotek. Ale tu tmavou,kvalitní pro profesionální použití,ne ten šedivý mirelon!co se také používá na topení. Ta správná má hladký povrch,je to vlastně neoprén. Pokud budou použity pásky na upevnění,nesmí izolaci "zaškrtit" Myslím,že bude k sehnání v každém servisu,který montuje klimatizace do domů,bytů apod. Průměr 3/4 ". Tato trubka je horká i,když běží klimatizace. Topení nemá kohout,vzduch se jen vede jinudy.Trubka tedy hřeje i v létě. Odstavit okruh např. svorkou na hadici není možné,hlava motoru je přes tento okruh odvzdušňován Na obou stranách bych navíc polepil boční panely tunelu zevnitř nějakou vhodnou izolační fólií. Myslím,že ta co se lepí za radiátory v bytech by stačila,klidně dvě vrstvy,místo tam je. Tím by se zamezilo zahřívání boků od výdechů pod zadní sedadla. Tohle teplo tam jde sice jen v zimě,ale i tak není příjemné,ani zdravé si o panel lýtko nohy nahřívat. Boční panel jde snadno vyjmout po demontáži hmoždinky na křížový šroubovák uprostřed,pozor na takový háček ve spoji úplně dole,kryt se musí plastovým klínem odepínat odshora, obdélníkové spojovací části jsou v sobě jen zacvaknuté,použijte zrcátko! Stejně tak se po vytažení rámečku manžety řadící páky opatrně vytrhne celý horní rámeček,opět je lépe pomáhat v místě spojení plastovým klínem.Franta

Re: prehriaty plastový kryt radiátora ix20 CRDi

Napsal: 24 lis 2011, 02:21
od frantaservis
miche píše:Takže je vidět, že s tím zápasí kdejaké auto, hold si toho někdo všimne, někdo ne ... http://www.citroeny.cz/forum1/viewtopic ... ast#p11924
Rozhodně nám s tím nikdo v :hyu: nepomůže, je to konstrukční záležitost. Ale pokud je někdo kutil a dá sem odkaz na to jak to alespoň solidně odizolovat, nebudu se zlobit.
Díval jsem se na tu trubku co hřeje středový tunel u pravé nohy. Náprava je jednoduchá,doporučuji na trubku navléknout izolaci co se používá na trubky klimatizačních jednotek. Ale tu tmavou,kvalitní pro profesionální použití,ne ten šedivý mirelon!co se také používá na topení. Ta správná má hladký povrch,je to vlastně neoprén. Pokud budou použity pásky na upevnění,nesmí izolaci "zaškrtit" Myslím,že bude k sehnání v každém servisu,který montuje klimatizace do domů,bytů apod. Průměr 3/4 ". Tato trubka je horká i,když běží klimatizace. Topení nemá kohout,vzduch se jen vede jinudy.Trubka tedy hřeje i v létě. Odstavit okruh např. svorkou na hadici není možné,hlava motoru je přes tento okruh odvzdušňován Na obou stranách bych navíc polepil boční panely tunelu zevnitř nějakou vhodnou izolační fólií. Myslím,že ta co se lepí za radiátory v bytech by stačila,klidně dvě vrstvy,místo tam je. Tím by se zamezilo zahřívání boků od výdechů pod zadní sedadla. Tohle teplo tam jde sice jen v zimě,ale i tak není příjemné,ani zdravé si o panel lýtko nohy nahřívat. Boční panel jde snadno vyjmout po demontáži hmoždinky na křížový šroubovák uprostřed,pozor na takový háček ve spoji úplně dole,kryt se musí plastovým klínem odepínat odshora, obdélníkové spojovací části jsou v sobě jen zacvaknuté,použijte zrcátko! Stejně tak se po vytažení rámečku manžety řadící páky opatrně vytrhne celý horní rámeček,opět je lépe pomáhat v místě spojení plastovým klínem.Franta