Stránka 1 z 1
Doporučení přeřazení vs.spotřeba
Napsal: 06 črc 2011, 22:00
od das
Vážení přátelé,
rád bych vás zeptal na vaše osobní zkušenosti týkající se řazení. Hyundai i20 1.2 mám zhruba 3 měsíce, jedná se o moje první auto, najetých asi 6 tis. km.
Při jízdě mi palubní počítač doporučuje, kdy mám řadit. Vše by bylo v pořádku až na to, že mě nutí řadit zhruba při necelých 2tis. otáček, což znamená, že bych měl s benzinem jezdit jako kdybych měl diesel.
Je tohle normální politika Hyundai? Jaké s tím máte zkušenosti a co mi doporučujete? Přiznám se, že i spotřebu mám po někud vyšší, než psaných 5.2l. Mnohdy ji držím až na 6.5l - 7l, holt mám asi "těžkou" nohu.
Pěkný večer vám přeji.
Re: Řazení / spotřeba / doporučení
Napsal: 06 črc 2011, 22:07
od Poka
Tohle je v pohodě. Můžeš to ale poslouchat jen po rovince - spíš z mírného kopečka...
Do kopečku musíš vytočit otáčky více.
A musíš dát jen opravdu malounko plynu - pokud nejsi zvyklý, tak si přepni PP na "okamžitou spotřebu" a
zkus si občas hlídat, co okamžitá spotřeba při přidání plynu dělá...
Já si to občas hlídám, občas tomu i vytnu a okolo 5,4-5,5 úplně v klidu.
Re: Řazení / spotřeba / doporučení
Napsal: 07 črc 2011, 10:25
od Had21
Ja odporúčam tú šipku si vôbec nevšímať, lebo ukazuje SAMÉ NEZMYSLY. Nemám benzín, ale poviem čo radí mne: dať tam 5 pri asi 70 km/h - to by som mal odhadom tak 1.100-1.200 ot./min. čo je už voči motoru HRUBÉ GANGSTERSTVO. Ani s moderným dieslom nemôžeš jazdiť jak s prastarým mercedesom 1.9D kde si si mohol chodiť na 1.000.1.500 ot./min. úplne v pohode. Či benzín, či nafta - otáčky treba držať v rozumných medziach, najlepšie 2.000-3.000 (u benzínu možno o 200-500 viac). Ak budeš motor dusiť nízkymi otáčkami a tažkými prevodmi nič neušetríš, dynamika jazdy bude nepoviem kde (nebude žiadna je lepšie
) a nič ani neušetríš. Skús si spomenúť ako je to ísť na bicykli do kopca na ťažký prevod - ako sa namakáš, a motor je na tom rovnako: o čo menej spaľovacích cyklov motor spraví, o to viac tam musí vstreknúť paliva, takže vo výsledku si na tom možno aj horšie, než keby si podradil. Pohľadaj si niekde chrakteristiky svojho motora (priebeh krútiaceho momentu, výkonu) a skús prispôsobiť radenie tak aby si čo najlepšie tieto charakteristiky využil (tie grafy nie sú len naparádu).
Pri jazde na rovine, alebo v klesaní súhlasím plne s Poka (ak nechceš zrýchľovať).
Re: Řazení / spotřeba / doporučení
Napsal: 07 črc 2011, 13:16
od plikous
Já teda, jestli k tomu můžu něco říct, tak klidně řaď pod 2000 otáček, dnešním moderním motorům to nic neudělá a spotřebu budeš mít o poznání menší. Tím samozřejmě není myšleno, že bys měl motor dusit skoro do chcípnutí, nicméně vůbec není důvod se nižších otáček bát, já např. z vlastní dlouholeté zkušenosti řadim na rovince pětku i v 50km/h.
Re: Řazení / spotřeba / doporučení
Napsal: 09 črc 2011, 22:02
od kermin
Zdravím.
Asi tu pomoc při řazení v autě nemám. Kde je umístěná? a jak funguje?
Re: Řazení / spotřeba / doporučení
Napsal: 10 črc 2011, 15:28
od jirikstbk
Mám stejnou otázku. Kde ta signalizace je?
Re: Řazení / spotřeba / doporučení
Napsal: 10 črc 2011, 16:29
od Poka
Je to na počítadle kilometrů, vlevo. Myslím, že to mají jen auta vyrobené v Turecku - modré podsvícení.
Ukazuje to, jaký rychlostní stupeň by si měl mít při dané rychlosti zařazený.
(K podřazení to ale vyzývá až okolo 1400 ot./min., což je podle mne zoufale pozdě. Podřazuje se totiž obvykle do kopce...)
To patří k benzínové 1,2. Jak to má diesel nevím.
Re: Řazení / spotřeba / doporučení
Napsal: 11 črc 2011, 21:12
od jirikstbk
Aha, já mám inda.