Hyundai 1,6 CRDI 66kW
Napsal: 19 črc 2011, 09:11
Zdravím všechny majitele vozů Hyundai i30.I já jsem se stal jeho majitelem cca před 2 měsíci.Protože jsem jezdil jako řidič Busu a v dubnu jsem odcházel do penze,chtěl jsem novější auto.Jelikož jsou diesely moje srdeční záležitost,vybral jsem si CRDI.Vůz jsem koupil v Autopalace Spořilov a byl prodejci vrácen jednou dámou po roce užívání(koupila si Mazdu2),Hyundai byl pro ni "velký"!Najeto měl 16.500 km.Než jsem si vůz vyzvedl,provedli kompletní kontrolu a 20000 km servisní prohlídku.Přiznám se,že jsem byl zpočátku ke značce Hyundai dost skeptický.Rozhodoval jsem se mezi i30 CRDI a Aurisem 1.4 D..(ten byl o hodně dražší a měl najeto 4x více km).Nakonec volba padla na i30 a po 2 měsících užívání toho vůbec nelituji.
Moje zkušenosti po ujetí cca 2100 km:
- Velmi dobré jízdní vlastnosti
- prostorný interier
- velmi dobrá výbava
- úsporný a výkonný motor
U motoru bych se ještě zastavil.Při pročítání fóra jsem narazil na nářky některých majitelů,že 66kW motor nemá výkon,že je líný atd.I když jsem měl před tímto vozem rovněž diesela (Nissan Almera 2.0D),tak i30 je někde o 2 třídy výše!Pokud tenhle motor trochu "točíte" a udržujete otáčky okolo těch 2000,tak to jede jak z praku.Samozřejmě to vyžaduje vícekrát řadit a motoru vyhovět.Ke dnešním dni mi počítač ukazuje spotřebu 4,4 l
nafty (jezdím na Vervu100).Při skutečném propočtu tankování a ujetých km to vychází na 4,62 l na 100km.A to jsem ujel asi 40% km ve městě,zbytek dálnice.Na dálnici jsem zkoušel,jak motor reaguje a mohu číci,že i na 5ku,pokud tomu šlápnete na krk,má docela slušnou akceleraci.Jinak motor zbytečně nehoním,po dálnici 110km/hod.Času mám dost,kam bych spěchal.Doufám,že mě neroztrháte na kusy,co jsem zplodil za ptákoviny,ale skutečnost je taková.Pokud bude vůz jako teď,zaplať pánbůh za něj.
Jinak bych měl ještě technický dotaz.Zjišťoval jsem,kde byl vůz vyroben.Prodejce mi sdělil,že podle VINu (KM...je to Korea.V TP je rovněž uvedena výroba Korea.Může to být blbost,ale jeden neví.Ale vzhledem k tomu,že nikde nic nedrnčí,nerezonuje a nehučí,možná,že to skutečně dělali bratří z Koreje.
Teď už bych skončil plkání a přeju všem krásnou dovolenou a hodně bezporuchových km s i30
Moje zkušenosti po ujetí cca 2100 km:
- Velmi dobré jízdní vlastnosti
- prostorný interier
- velmi dobrá výbava
- úsporný a výkonný motor
U motoru bych se ještě zastavil.Při pročítání fóra jsem narazil na nářky některých majitelů,že 66kW motor nemá výkon,že je líný atd.I když jsem měl před tímto vozem rovněž diesela (Nissan Almera 2.0D),tak i30 je někde o 2 třídy výše!Pokud tenhle motor trochu "točíte" a udržujete otáčky okolo těch 2000,tak to jede jak z praku.Samozřejmě to vyžaduje vícekrát řadit a motoru vyhovět.Ke dnešním dni mi počítač ukazuje spotřebu 4,4 l
nafty (jezdím na Vervu100).Při skutečném propočtu tankování a ujetých km to vychází na 4,62 l na 100km.A to jsem ujel asi 40% km ve městě,zbytek dálnice.Na dálnici jsem zkoušel,jak motor reaguje a mohu číci,že i na 5ku,pokud tomu šlápnete na krk,má docela slušnou akceleraci.Jinak motor zbytečně nehoním,po dálnici 110km/hod.Času mám dost,kam bych spěchal.Doufám,že mě neroztrháte na kusy,co jsem zplodil za ptákoviny,ale skutečnost je taková.Pokud bude vůz jako teď,zaplať pánbůh za něj.
Jinak bych měl ještě technický dotaz.Zjišťoval jsem,kde byl vůz vyroben.Prodejce mi sdělil,že podle VINu (KM...je to Korea.V TP je rovněž uvedena výroba Korea.Může to být blbost,ale jeden neví.Ale vzhledem k tomu,že nikde nic nedrnčí,nerezonuje a nehučí,možná,že to skutečně dělali bratří z Koreje.
Teď už bych skončil plkání a přeju všem krásnou dovolenou a hodně bezporuchových km s i30