Stránka 1 z 2
Strata chladiacej kvapaliny
Napsal: 14 srp 2011, 22:08
od Tomson-tr
Uz som tu o tom rozpraval ale potom tento problem nejako utichol tak som to neriesil ale dnes som pozeral kvapaliny a pri pohlade na nadobku s vodou mi prislo zle,mal som tam vody asi 2 cm pod MAX a dnes mam asi 1 cm nad MIN,kde sa stratila?Skusil som mu na mieste "osolit" a za vyfukom ostal asi 30cm dlhy mokry pas,moze mi unikat nejako cez vyfuk?
Re: Strata chladiacej kvapaliny
Napsal: 15 srp 2011, 07:42
od Yurii
Seš si jistej že jsi v obou případech kontroloval hladinu u STUDENÝHO motoru? Voda se teplem lehce rozpíná a na chladícím systému je to poznat.
Voda z vejfuku jde skoro vždycky když nastartuješ studenej motor, někdy víc, někdy míň a dokud se nezahřeje.
Vzhledem k tomu jakej je ve válcích přetlak by spíš než voda do válců šly vejfukový plyny do vody kdyby to někde netěsnilo. Možná by se ještě mohla voda dostávat ven prasklym housingem turbíny ale teda nevím nevím.
Re: Strata chladiacej kvapaliny
Napsal: 15 srp 2011, 08:42
od Tomson-tr
Ano pozeral som to pri studenom motore,a fakt je tam taky rozdiel ako som pisal
...A ta voda z vyfuku mi ide stale,aj ked je zohriaty aj ked je studeny....
Re: Strata chladiacej kvapaliny
Napsal: 15 srp 2011, 16:52
od Yurii
Kolik vody dolejváš? To vypadá že by mohlo protejkat turbínou... každopádně při tomhle je každá rada nad zlato a nikdo Ti neřekne čím to bude. Možná bych zkusil turbínu odpojit od vody (úplně) a malinko a jemně to projet. Je to sice nehorázná prasárna ale jedině tak poznáš jeslti je závada v motoru a nebo v turbu.
Já sám kdysi jezdil se Scoupe s turbem který bylo ucpaný takže ho voda nechladila (nevěděl jsem o tom)a do poslední chvíle sem s nim najezdil asi 2000km než se vysypala. A vysypala se až v momentě kdy jsem jel jak dobytek a hodně to točil.
Nebo zkus při studenym motoru třeba zahradní hadicí turbínu propláchnout jestli z ní něco neproteče do vejfuku... každopádně to vypadá že máš velkej problém.
Re: Strata chladiacej kvapaliny
Napsal: 15 srp 2011, 18:18
od Tomson-tr
No zatial som nedolieval ani kvapku,mam ho asi 2-3 roky a zatial mi nikdy nezmizla,az teraz to zacalo....ale zase dnes som mu skusil osolit na mieste a z vyfuku nic nevyslo-teda okrem dymu....tak ja neviem co to ma znamenat....
Keby som odpojil turbinu od vody a z vyfuku by nic neslo tak viem ze to je turbom,ale neviem co mam robit ked raz to pluje vyfukom a raz nie
A kde inde by mohla byt zavada?keby niekde v motore tak by to robilo blbosti,nie?alebo keby som otvoril to kade dolievam olej a bola by tam voda tak by tam bol povlak a tam nic nieje,vsetko je ok....
Re: Strata chladiacej kvapaliny
Napsal: 15 srp 2011, 18:26
od MICHAL77
Pokud jezdíš krátké vzdálenosti tak je normální že ve výfukovém potrubí kondenzuje voda a pak to lítá z výfuku ven a časem zhnije....
Pokud jsi měl max a nyní máš cenťák nad min tak bych to tak černě neviděl, jen bych to dolil a pozoroval, v těch vedrech co sem tam byly nějakej ten úbytek bejt musí....
Re: Strata chladiacej kvapaliny
Napsal: 15 srp 2011, 18:30
od Tomson-tr
[quote="BLESK007"]Pokud jezdíš krátké vzdálenosti tak je normální že ve výfukovém potrubí kondenzuje voda a pak to lítá z výfuku ven a časem zhnije....
Pokud jsi měl max a nyní máš cenťák nad min tak bych to tak černě neviděl, jen bych to dolil a pozoroval, v těch vedrech co sem tam byly nějakej ten úbytek bejt musí....[/quote
No moje vzdialenosti su denne asi 15km ale tak ze prejdem 1.6 km,vypnem,zase nastartujem prejdem 1 km,vypnem,prejdem 800 m .....to je vsetko....mozno 1x za mesiac prejdem naraz 20km...
Re: Strata chladiacej kvapaliny
Napsal: 15 srp 2011, 18:42
od MICHAL77
Chudák turbo a auto celkově to si pořiď nějakou litrovou potvoru.... Se nedivím že tam kondenzuje voda.....
Re: Strata chladiacej kvapaliny
Napsal: 15 srp 2011, 19:29
od Tomson-tr
Preco chudak turbo a celkovo auto?Ja pekne pri kazdom nastartovani ho necham dlho vrcat nech sa zohreje,ked ho odparkujem necham dlho vrcat nach sa este ochladi....nikdy mu nedavam na pekac za studena......
Re: Strata chladiacej kvapaliny
Napsal: 15 srp 2011, 19:39
od Yurii
Tak jestli tahkhle "poskakuješ" to neni dobrý, a vodě co kondenzuje ve vejfuku se tim pádem taky nedivim. Jak dlouho máš mezi jednotlivejma jízdama?
Re: Strata chladiacej kvapaliny
Napsal: 16 srp 2011, 13:58
od Tomson-tr
Yurii píše:Tak jestli tahkhle "poskakuješ" to neni dobrý, a vodě co kondenzuje ve vejfuku se tim pádem taky nedivim. Jak dlouho máš mezi jednotlivejma jízdama?
No ono som to nenapisal presne,par dni do mesiaca tak jazdim,mozno 10 dni z mesiaca....prestavky medzi jazdami su max 1 hodina....ostatne dni najazdim 15km denne na 2x po 7km a tam je prestavka asi 30 minut....
Cize aj taketo jazdy sposobuju ubytok vody?to som nevedel
skusim ju doliat,jazdit len ked pojdem na dlhsie trasy a uvidim....
Re: Strata chladiacej kvapaliny
Napsal: 17 srp 2011, 13:06
od Vladislav Bureš
Kluci nějak mi to nedá.
pokud se nemýlím tak všechny malá turba řady 15 at už T či GT jsou pouze mazaná a chlazená olejem, nikoli vodou. Tedy únik vody přes turbo nebude. Voda z výfuku teče i proudem 50 metrů vidím to velmi často ráno když jedu do práce. Pokud by ti voda utíkala do válce tak bude bíle čoudit nebo jak psal yurii tak bude tlak do vodní soustavy u třeba těsnění pod hlavou se auto často jen přehřívá. Voda může unikat třeba u termostatu či přes vodní pumpu prdlí vodní chladič od kamínku. Ideálně si dej pod auto bílí hadr a počkej kde ti co nakape. Hladinu vody chce měřit ve stejných podmínkách a ustavení auta. tedy třeba ráno než je teplo a na stejném parkovacím místě. a pak porovnávat. pokud ti vážně utíká tak prostě odstroj co můžeš vše otři do sucha a pak pozoruj kde co utíká. Když mi mizela voda na TDS tak jsem si vytiskl celý vodní okruh a prošel každý spoj a hadici. Na jednom schovaném a blbě přístupném místě byla povolená mokrá spona. A ještě jedna věc pokud by ti to šlo přes motor tak jedině přes spalovací prostory a i kdyby tam unikalo malonko že by to nečudilo tak budou mít svíčky bílí povlak. Správně mají být zlato-hnědé (taková písková).
Re: Strata chladiacej kvapaliny
Napsal: 17 srp 2011, 14:49
od Yurii
Možná dieselové varianty T15 nebo GT15 jsou chlazené jen olejem to nevím, ale vím, že ložiska u dieselové varianty T15 kteoru používaly VW jsou jiná a nemají tak důkladně udělané mazání hřídelky jako benzínové, někde jsem to tu i porovnával.
Každopádně ta exotická T15 co se montovala do Scoupe vodou chlazená 100% je, pochybuju že by do ní voda vedla zbytečně
Re: Strata chladiacej kvapaliny
Napsal: 17 srp 2011, 15:35
od Tomson-tr
Dnes som vsetko prezrel a vsimol som si ze mam termostat zaoxidovany,cize mi moze aj tade unikat voda ale zeby az tolko vela?ocistim ho a budem sledovat...
Re: Strata chladiacej kvapaliny
Napsal: 17 srp 2011, 15:50
od Vladislav Bureš
Projdi vše celý okruh moje brambora třeba utíkala u vstupu do kabiny na topení prasklo plastové kolínko.