Stránka 1 z 8
STK (Technicka kontrola) a Emisie
Napsal: 18 srp 2011, 11:58
od Mexican
Kedze sa nebezpecne blizil termin, ked mam Accenta uz 4 roky na krku, dnes som siel na emisie a STK
bol som objednany na termin, teda ziadne prestoje
Emisie - Dekra, Opavska 8, Brno
cena 580 kc
volnobezne otacky 810
"prebehove" otacky 4810
namerane hodnoty:
kourivost - 0,79
rozpatie kourivosti po 4 meraniach - 0,18
dal som na Adama a siel som to predtym na pol hodku prevetrat - na 4. asi 15km na D1 a naspat, otacky asi 3500-3700. Naivne som si myslel, ze to je hodnota za ktoru nepojdu. Omyl, rasovali to tam na 4800 otackach, som sa tam skoro rozplakal. Divim sa ze turbo nevyletelo vyfukom. Povedali, ze tam je hranica prebiehovych (maximalnych) otacok od vyrobcu. Kourivost do 4000 minimalna (pod beznym priemerom a daleko do maxima), pri tych 4800 nadpriemer, este tam nejaka tolerancia bola. Technik mi povedal, ze po zohriati tomu mam dat na dvojku plny kotel cca 4500 a bude to byvat dobre. Uff, no neviem
Technicka kontrola Dekra Opavska 8, Brno
cena 580 kc
asi som mal stastie na technika. Hned za zaciatku viac obzeral auto ako fanusik, nie ako technik. Bol som tam asi 25 minut. Zacalo to kontrolou svetiel (ci svietia), kratke mrknutie do kufra (na rezervu). Mozno si vsimol lekarnicku, ale neviem-neviem. Trojuholnik ani ziarovky nepozrel. Potom sa slo nad jamu, kde sa kontrolovali capy + tlmice (prednej napravy). Musel som slapat na brzdu, kdeako to hadzalo, skoro som prisiel o ranajky. Vizualna kontrola podvozku, asi 3 minuty dizkuzia o brzdach - ze vyzeraju "skvele". To potesilo. Brzdove valce - pred-vzad. Jeho slova - brzdi to perketne, ja som videl len seymetriu a rucicky boli presne na sebe, takze potesilo. Kontrola rucnej brzdy bola posledna
Dalsie stanoviste - geometria prednej napravy - bez chyb. Zmeranie svetiel (vyskove) - dialkace + hmlovky. Kontrola vesty a vizualna kontrola motoroveho priestoru
Technik bol strasne ukecany
dobre sme hodili rec, je to turista casto chodi k nam do Malej fatry. Pytal sa kde tu pracujem a podobne. Tu pol hodku sme fakt pohodovo prekecali
Chyb celkovo 0 (tri kategorie), hodnotenie technikom - vyborny technicky stav. Som velmi rad a tuto STK a Emisie mozem doporucit dalej (dobry pristup, prehladne znacenie, centrum Brna)
Re: STK (Technicka kontrola) a Emisie
Napsal: 18 srp 2011, 12:53
od ZdeněkH
Takže jsi platil zhruba 1100,- a ještě ti huntoval motor. Hmm jak já jsem rád, že jsem jel ke známému. Emise styl šup dolů nálepku šup novou nálepku a hotovo. Technická to se projelo linkou aby bylo vidět auto a jen mi řekl co by bylo třeba udělat a pak jen dodal poznámku, že kdybych jel jinam určitě by si na tom smlsli a strávil bych tam tak 2h. Prý jsou na taková auta zatížení asi je to rajcuje.
Nebudu jmenovat nebudu dělat reklamu, ale to co předvádí některé stanice je dost hnus
Re: STK (Technicka kontrola) a Emisie
Napsal: 18 srp 2011, 13:05
od Mexican
keby dal
obmedzovac na 4400, ked zacina trvale cervene polo, tak by to bolo v poho. Technik hovoril, ze do 4000 bola kourivost skutocne nizka. Nechapem naco to ma tahat do 4900 otacok, ked max vykon je pri 4000 otackach. To je skor chyba dovozcu, vyrobcu a nie chyba STK. Ti meraju to co musia. To ze su v
vavraci nevidno len na tomto, ale aj napr na pneu. Rozmer 195/55/R15 musi mat podla TP index V, co je 240km/h. Max rychlost je 176 u CRDi.
Zdenku a ty za STK a emisie neplatis? tak to mi je novinka. To myslim, ze legalne nie je ani nahodou. Vsade v Brne sa to pre Diesel pohybovalo cca o 600kc za emisie a 550-600 za STK. Na ziadnej "priprave" som nebol, platil som len poplatok za preskusanie
STK a emisie chcem absolvovat poctivo, pretoze zo zasady neznasam podvody, korupciu a rodinkarstvo. Ide o moj a zivoty ostatnych na cestach. A chcem mat dobry pocit, ked to potvrdi aj verim ze odborna strana
Re: STK (Technicka kontrola) a Emisie
Napsal: 18 srp 2011, 13:14
od Hardcam
STK + EM obchazi ti, co maji co skryvat a takovi na silnice nepatri. Ja se treba rad dozvim od technika, co autu je.
Je to par dni, co jsem zazil pripad, kdy si pan nechal v servisu udelat zadni brzdy a pan jel hned na TK. Tam mu zjistili, ze stale brzdi a po par kilometrech by mu pravdepodobne shorely.
Re: STK (Technicka kontrola) a Emisie
Napsal: 18 srp 2011, 13:35
od ZdeněkH
Za stk platím to samozřejmě, ale nechci huntovat motor. Cenu jsem komentoval jen k tomu jak vytáčel motor jinak mi přijde běžná. Možná je to schovávání každý ať si to nazve jak chce. Já se taky rád dozvím od technika kde jsou případné problémy, ale nesnáším takové blbečky co jim manželka nedá a oni si to pak výlejí na lidech co k nim přijedou a že takoví jsou. Například mi vysvětlete proč se na snad každé auto píše rovnou vada koroze karoserie (boudy či jak to tam je) nebo těsnost. To že to auto je v pohodě to nevidí jen musí splnit svůj limit závad případně vyhozených aut. Jenom jednou jsem měl auto co mělo problém a chlápek mi ho řekl a nechal jsem to opravit (most nápravy na 105tce). Jinak bylo vždy vše v normě o auta jsem se staral jak jen to šlo.
Co kdybychom založili téma kde by se vyjádřili lidé jak pochodili na stk? Nebo sem to psát mně je to jedno.
Například s fáčkem jsem byl na stk kdy mělo zčásti interiér z feliny. Pičoval co tam dělá ta palubka, sedačky. To že sedačky byli na všech origo úchytech. Palubka to samé a vše plně funkční to mu nevadilo prostě musel mě zjebat (přístrojovka byla ještě v tu dobu favoriťácká). Je to o lidech a když narazíš na vola tak co naděláš a toto já chci eliminovat
Re: STK (Technicka kontrola) a Emisie
Napsal: 18 srp 2011, 13:49
od Engineer
12.9. idem ja na STK a EK... Samozrejm bez vybavenia, nemám čo skrývať!!!
Tak pridám do súdku v rámci benzínu...
Re: STK (Technicka kontrola) a Emisie
Napsal: 18 srp 2011, 15:35
od Gandalf
Původně jsem se nechtěl do téhle diskuse zapojovat, ale...
V prvé řadě gratulace Mexicanovi, má to z krku a má klid, ale jen 2 roky
Za druhé, osobně odsuzuji řidiče, kteří vědomě řídí konzervy v hrozném stavu a ohrožují tím na silnici nejen sebe a pak si "koupí" EM i STK. Na druhé straně, mít známého na STK, který poukáže na problémy, ale nevyrábí komplikace, nemusí být špatné. Jde o to, že u vážné závady (to může být jen špatný parametr pneu dostanete "podmínku" a pokud závadu neodstraníte do (myslím) 7-10 dnů, platíte určitý poplatek za další STK. V případě nebezpečné závady k tomu můžete přičíst třeba ještě náklady na odtah, protože auto nesmí zpět na silnici. A tohle jsou dost drahé komplikace, kterým se asi dá vyhnout. Samozřejmě s tím, že člověk zjištěné závady zodpovědně odstraní. Ale sám známého nemám a tak pokaždé doufám...
Re: STK (Technicka kontrola) a Emisie
Napsal: 18 srp 2011, 16:28
od Vilda
Gandalf píše: Na druhé straně, mít známého na STK, který poukáže na problémy, ale nevyrábí komplikace, nemusí být špatné.
Já ho mám, ale nikdy bych za ním nejel a předem věděl, že mám auto ve špatném stavu .... kolikrát jsem potkal vrak, na kterém vlály plechy a měl čerstvou STK
technika, kterej mu to dal, bych zavřel !!
s Accentíkem mě to čeká za rok ( kurva toto letí
) a jsem si jistej, že projdu bez problémů .... o auto se starám a každou prkotinu ihned řeším a vyřeším. Jediný, čeho bych se bál, byly původní tlumiče a na třasáku by se špatná účinnost určitě ukázala a to i poslechově
co mi patrně napíše jako drobnou závadu, bude lehká koroze výfuku .... i když zinkovou barvu ve spreji, už mám připravenou .... rok času na opravu taky
Re: STK (Technicka kontrola) a Emisie
Napsal: 18 srp 2011, 16:35
od Mexican
Vilda za mnou tam siel borec s P406 kombik.. a ten jeho vyfuk uz bol hrdzavy dost. A nevyzeralo, ze by ho za to nejak sikanovali. Stredna cast (tu som nevidel) musela vyzerat este horsie. Ten technik dole v jame skor asi podla mna pozeral, ci netecie prevodovka, brzdova kvapalina a tak. A je zaujimave, ze zadne tlmice nekontrolovali na tom hadzavom vercajchu. Co je zaujimave. Hlavne riesili asi tie capy napravy a radenia (prudko sa hybalo volantom do stran)
Re: STK (Technicka kontrola) a Emisie
Napsal: 18 srp 2011, 17:38
od Hardcam
Mexican píše:bol by som rad ak by sem pisali ludia s Accentom MC (2006+). vseobecne diskuziu radsej niekam do technickej sekcie alebo pokecu, aby to tu nestratilo svoju povodnu pointu. vdaka
Re: STK (Technicka kontrola) a Emisie
Napsal: 19 srp 2011, 09:55
od cert
Mexican píše:Vilda za mnou tam siel borec s P406 kombik.. a ten jeho vyfuk uz bol hrdzavy dost. A nevyzeralo, ze by ho za to nejak sikanovali. Stredna cast (tu som nevidel) musela vyzerat este horsie. Ten technik dole v jame skor asi podla mna pozeral, ci netecie prevodovka, brzdova kvapalina a tak. A je zaujimave, ze zadne tlmice nekontrolovali na tom hadzavom vercajchu. Co je zaujimave. Hlavne riesili asi tie capy napravy a radenia (prudko sa hybalo volantom do stran)
Co mám známého na STK, tak říká, že výfuk neřeší do té doby, dokud není děravý nebo jinak netěsný - ale na to se přijde už na emisích - ve výfukových plynech se objeví kyslík a je to jasný. Zespodu se řeší brzdové trubky, gumové části (prachovky, silentbloky, hadice) a hlavně únik provozních kapalin.
Tlumiče v Pelhřimově, pokud přímo netečou, neřeší (ale je fakt, že jsem tam od r. 2008 nebyl, takže teď už třeba jo jestli na to mají mašinu - nevím), ale samozřejmě zásadně řeší brzdy a vůle v nápravách.
Re: STK (Technicka kontrola) a Emisie
Napsal: 19 srp 2011, 11:42
od Vilda
Cert : Jezdil jsem za ním s Twingem a po 6 letech a druhém STKáčku, na něm nic nenašel
tak mi tam aspoň napsal lehkou korozy výfukového potrubí .... aby to nebylo podezřelé
Přece jen, rok výroby 2002 byl kvalitou asi úplně někde jinde, než dneska .... Accent má výfuk hnědý po celé délce a i když je to jen povrchová rez, nelíbí se mi to
ve stejném stáří vozu, měl Renault proti
výfuk stříbrný .... až na klemy, na spojení jednotlivých dílů frkáče ...
Ještě letos vezmu výfuk na Accentíkovi ocelákem a stříknu ho zinkovým spreyem ... taková před zimní údržba. Nápravnice a ramena opět očistím pucvolí namočenou do oleje, jako vždycky před zimou a příští rok před STKáčkem to zopakuju .... Áca bude vypadat jako ze žurnálu ..... podle hesla " Šaty dělají člověka " ....
Re: STK (Technicka kontrola) a Emisie
Napsal: 24 srp 2011, 13:04
od igor-PK
Pridam aj ja svoj postreh z STK.
Sice bola uz v 06/2011 - EK uplne v pohode - vsetky normy s prehladom splnene, motor tiez vytacali az mi to bolo trochu neprijemne, ale vydrzal
Horsie dopadla STK - musel som ist na opakovanu:
vyteceny pravy zadny tlmic
pokazny motorcek sklapania laveho predneho svetlometu
tlmice som nechal vymenit obidva zadne, ale to svetlo ma nahnevalo - samotny motorcek sa vraj vymenit neda, takze ma taka sprostost stala 300 EUR
.... sice mam stare svetlo ak by sa nahodou toto nove rozbilo, jedine co ma tesi je to, ze na to vymenene svetlo je 2 roky zaruka - teda pred dalsou STK to skor ako uplnynie zaruka skontrolujem a pripadne pojdem reklamovat ...
a posledna vada bola to, ze policajti mi pri prvom zapise vozidla zabudli zapisat tazne zariadenie do TP, kedze som predtym tazne nemal tak som si to ani nevsimol - az teraz po 4 rokoch na STK to zistili ... skusal som to najprv vybavovat oficialne - ale to ma kazdy poslal do ******.
Ak by som nemal na policii znamu, tak neviem ako by to dopadlo .... takto sa to nastastie vybavilo ako "uradna oprava", este mi aj zadarmo dali ten novy maly technicak
Re: STK (Technicka kontrola) a Emisie
Napsal: 24 srp 2011, 13:36
od adam221
Ahoj Igor. V zaruke mi menili motorcek svetla na zaruku a vsetko ok a nemenili svetlo iba motorcek..
Re: STK (Technicka kontrola) a Emisie
Napsal: 24 srp 2011, 13:47
od Mexican
igor-PK ahoj, mal som ten isty problem pri 90 000km, vymenili cele svetla v ramci zaruky (to som cumel, lebo skratoval len jeden
navyse mne na STK naklapanie nekontrolovali (ale funguje, pouzivam casto). 300 Euro je zlodejina, Autokelly predava taiwanske DEPO za smiesne peniaze
.