Stránka 1 z 4

i300cw EDF supercharged

Napsal: 28 srp 2011, 09:50
od pilotzz
..tak na úvod hádanka - konik koní navíc?

Re: i300cw EDF supercharged

Napsal: 28 srp 2011, 11:43
od Hardcam
0

nebo spis -5

Re: i300cw EDF supercharged

Napsal: 28 srp 2011, 12:59
od 89majlo96
jj, suhlas s hardcamom :!:

Re: i300cw EDF supercharged

Napsal: 28 srp 2011, 22:40
od mayq
Uz len z principu a pre tu namahu to iste pridalo 25k :mrgreen:

Re: i300cw EDF supercharged

Napsal: 28 srp 2011, 23:05
od alarm
ja som opatrnejší....ak to dokáže pretlakovať sústavu...ktovie?
ale muselo by to mať tak 10 000ot/min. :-k

Re: i300cw EDF supercharged

Napsal: 29 srp 2011, 01:26
od Dwonder
No myslím, že toto by dokázalo zvednout tlak vzduchu maximílně v nízkých otáčkách a taky otázka o kolik. Takže celkový přínos 00nic.

Když už, tak něco pořádného jako toto :twisted:
Obrázek

Re: i300cw EDF supercharged

Napsal: 29 srp 2011, 07:29
od ZdeněkH
Hej hustýýýý to chci taky tuning pi*o :lol:

Re: i300cw EDF supercharged

Napsal: 29 srp 2011, 08:32
od N2DRFT
no a pak že to nejde vy jelimáni :D A hele franta tady ten už to tam má :D

Re: i300cw EDF supercharged

Napsal: 29 srp 2011, 08:34
od N2DRFT
Pilotzz: To na tvým obrázku, to vede do airboxu ta vrtule? Třeba to jen chladí vzduch.

Re: i300cw EDF supercharged

Napsal: 29 srp 2011, 13:08
od 89majlo96
Dwonder : co to ako je ? To je turbo kompresor ? Lebo vidim tam hriadel od kladiek, cize ten snek bude kompresor, ale nedava mi zmysel tie rury co idu od strany vyfuku. Tipujem ze tam bude este turbo :-k
EDIT : a prdlajz, ten valec co vyzera ako tlmic je nejaky chladic, lebo do neho idu hadicky, takze to bude nejaky kompresor s chladenim stlaceneho vzduchu, pekna sranda :P
Kde si vyhrabal taku fotku ?

Re: i300cw EDF supercharged

Napsal: 29 srp 2011, 13:23
od Vladislav Bureš
Pěkný větráček a výkon? no tak -5/-10 za teplý vzduchu z motorového prostoru.
Jednou měl kamarád podobný nápad a čísla mluví za vše.
tedy když motor točí 6000ot/min a má obsah 1,6 tak potřebuje 4800l/min vzduchu sice je to méně, protože v takových otáčkách neplní na 0 ale v mínusu.
Zkuste najít veltilátor s takovým průtokem aby se tam pěkně vešel. pro běžný přepočet ventilátorů to je tuším necelých 300m3/h což zase není tolika ale na tu velikost? a na přeplnění to moc nebude.
jinak bych ty malé motůrky moc nepodceňoval ony točí i 20 000ot/min a mají výkon i 1,3hp

Re: i300cw EDF supercharged

Napsal: 29 srp 2011, 20:30
od pilotzz
Vladislav Bureš píše:Pěkný větráček a výkon? no tak -5/-10 za teplý vzduchu z motorového prostoru.
Jednou měl kamarád podobný nápad a čísla mluví za vše.
tedy když motor točí 6000ot/min a má obsah 1,6 tak potřebuje 4800l/min vzduchu sice je to méně, protože v takových otáčkách neplní na 0 ale v mínusu.
Zkuste najít veltilátor s takovým průtokem aby se tam pěkně vešel. pro běžný přepočet ventilátorů to je tuším necelých 300m3/h což zase není tolika ale na tu velikost? a na přeplnění to moc nebude.
jinak bych ty malé motůrky moc nepodceňoval ony točí i 20 000ot/min a mají výkon i 1,3hp
Takže, výkon jsem neměřil, ale:
1. Lze subjektivně zaznamenat lehké zlepšení v akceleraci na BA95 s 20% E85
2. Šlo o obyčejný pokus s momentálně nevyužitým elektrodmychadlem (EDF) určeným pro pohon modelů letadel. Motor má konstantu 2700ot/V a napájen byl 3článkem Lipol, regulován regulátorem na 40A. Otáčky jsou tedy někde v intervalu 25-28tis ot/min. Příkon motoru byl cca 200-250W, má ještě cca 100W rezervu, možná zkusím ještě 4čl. Lipol, možná i jiný motůrek na 6 čl. Lipol (cca 800W)
Handicap tohoto dmychadla oproti odstředivému kompresoru ala turbo je v malém tlaku (obecná vlastnost axiálního dmychadla, navíc toto má docela nadstandardně velikou mezeru mezi rotorem a pláštěm kudy se vrací protitlak), výhoda (vlastně nepoužitelá) naopak v obrovském průtoku, ostatně toto zařízení je schopno prohánět po obloze kilový model rychlostí dost nad 100km/h, to by klasický rotor kompresoru turba musel točit tak půl milionu RPM..
3. Rozdíl v teplotách nasávaného vzduchu při venkovní teplotě 36°C (=údaj z displeje v autě - páteční pařák, takže nad cestou se tetelí vzduch prohřátý dost nad tuto teplotu) byl cca 15°C. S originálním sáním 49-55°C, s EDF 59-69°C (čteno přes OBD na Garminu, rozdíly v podtlaku v potrubí jsem nezaznamenal, páč mě chvíli Garmin zlobil (vybitej) a soustředil jsem se právě na teplotu nasávaného vzduchu.
4. Až se zase budu nudit, zkusím EDF s 400-800W při poměru E85/BA95 min 60:40 (už jen tento poměr E85 je v akceleraci poznat), ale nejlepší by bylo napojit se na originální lapač a nahradit pouze tu trubku a udělat přívod k EDF (bohužel trubka je na lapači nejen nacvaknutá, ale pojištěná nýtem, a nechce se mi do toho drbat..). Potom se vsadím, že nárůst výkonu bude znatelnější, tedy pokud ECU nebude na abnormální hodnoty "podtlaku" v potrubí v kombinaci s neobvyklou hodnotou lambda reagovat zásadním způsobem a negativně korigovat proces...

Re: i300cw EDF supercharged

Napsal: 29 srp 2011, 21:52
od 89majlo96
porovnavat toto s turbom je nonsens :D
Navyse keby to aj vyvolalo zvysenie tlaku vzduchu v airboxe, tak vzduchovy filter ho aj tak spomali.
Zaujmalo by ma aku zivotnost ma podla teba takato vrtulka ? Zapina sa ti to automaticky pri starte ?

Re: i300cw EDF supercharged

Napsal: 29 srp 2011, 21:58
od enjoy
Počkej....
Já se fakt dobře bavil,když jsem si to tu pročítal.Ale na konci jsem dostal dojem,že to myslíš vážne? :mrgreen:

Re: i300cw EDF supercharged

Napsal: 29 srp 2011, 22:04
od Dwonder
89majlo96 píše:Dwonder : co to ako je ? To je turbo kompresor ? Lebo vidim tam hriadel od kladiek, cize ten snek bude kompresor, ale nedava mi zmysel tie rury co idu od strany vyfuku. Tipujem ze tam bude este turbo :-k
EDIT : a prdlajz, ten valec co vyzera ako tlmic je nejaky chladic, lebo do neho idu hadicky, takze to bude nejaky kompresor s chladenim stlaceneho vzduchu, pekna sranda :P
Kde si vyhrabal taku fotku ?
No na Googlu najdeš skoro všecko :lol:, ale blbé je, že už se k tomu nedají sehnat žádné technické informace.