Stránka 1 z 2

Homokinetak

Napsal: 17 zář 2011, 21:52
od GALA
zdravim...odisiel uz niekomu homokinetak? (teda okrem mna?:))...co je na tom pravdy ze sa da zohnat iba s poloosou v kope?...popripade aku znacku objednat ked uz nie origo?

Re: Homokinetak

Napsal: 17 zář 2011, 22:28
od enjoy
myslím,že se to nezakládá na pravdě...
pro představu http://www.partspoint.cz/part/produkt/J ... 3&dlnr=248

Re: Homokinetak

Napsal: 17 zář 2011, 22:53
od GALA
no ale nikde tam nevidim coupe 2.0 :?
ale snad je na tom neco pravdy...
ja jsem to cetl na zahr. foru...

Re: Homokinetak

Napsal: 18 zář 2011, 09:23
od Karamusa

Re: Homokinetak

Napsal: 18 zář 2011, 09:32
od enjoy
Fuj autokelly,fuj! :mrgreen:
Tady máš na 2.0,nevěděl jsem jakou máš motorizaci,tak jsem dal odkaz na tu základní... http://www.partspoint.cz/part/produkt/J ... 8&dlnr=248

Re: Homokinetak

Napsal: 18 zář 2011, 10:46
od GALA
diky diky...a co myslite kolik mam jeste casu nez to rupne uplne?...ted to zacina svakat...resp uz to cvaka 3 dni..:(
a to ja sem nekde cetl ze borec koupil a ten novej mel rekneme 29 zubu na ABS a puvodni 44...takze mu blbe fungovalo ABSko...a pak ze ho vratil at mu zozenou spravnej a cca po 3 dnech mu rekli ze nenasli.....ze jedine v hyundai s celou poloosou v celku..
to bylo tusim v anglii tenhle pripad...

PS...myslite ze by tam pasovala cela poloos z kupe 2009?...modernizoval se i podvozek? hm?

resp...uz to tady nekdo menil a muze s jistotou rict ze to pasuje?

Re: Homokinetak

Napsal: 19 zář 2011, 13:07
od mirpie
co vím tak 29zubové ABS-kroužky mělo jen první coupe Rd do roku 1999, facelift v roce 1999 (čtyřoko) už měl kroužky 44zubů, totéž tvoje Coupe GK. Jak to maj další coupe nevim, ale krok zpět bych kvůli horší přesnosti nečekal.
Dá se vyměnit samotný homokloub.

Re: Homokinetak

Napsal: 19 zář 2011, 20:05
od GALA
diky za info...tak...v hyundai sa da kupit len cela poloos za 419 libier...:)))....z toho odkazu co tu padol tak iba klb 136 euro...na vrakaci mi dnes zistili...cela poloos za 50 euro z 2004...stale som nakloneny k tej celej poloosi jednak cena a jednak bude asi lahsie a rychlejsie vymenit poloos ako vyklepavat klb...neviem...moj nazor...aj ked jazdena poloos je macka vo vreci...

Re: Homokinetak

Napsal: 20 zář 2011, 09:24
od mirpie
výměna poloosy jako celku je na práci rychlejší a jednodušší, než se rozčilovat ještě se samotným kloubem. Já to řešil výměnou celé poloosy, za domem za hodinu i s výměnou převodového oleje (po vyjmutí poloosy z převodovky vyteče).
Poloosu jsem měl použitou z jetého auta, je to risk, ale mně vyšel.

Re: Homokinetak

Napsal: 20 zář 2011, 15:10
od GALA
takze delals to sam jo?...protoze se jeste rozhoduju jestli to dat do servisu nebo to udelat sam...a co vsetko jsi musel povolit?...podle mne jen tu velkou matku na kole a pak spodni kulovy cep ne?...a jeste celkem dulezita otazka...jakym momentem jsi pak dotahnul tu velkou matku?...na plny pecky nebo to musi byt predepsanym momentem?...jinak napadlo mne jak tam budu davat tu poloosu ze bych hned vymenil pachovku na kloubu ale tim bych si zase nadelal praci...:)

Re: Homokinetak

Napsal: 20 zář 2011, 18:40
od GALA
Hele pasuje poloos z 2.7 na 2.0 ?
Protoze kloub vypada ze jo...hmmm

Re: Homokinetak

Napsal: 21 zář 2011, 02:09
od Karamusa
jsou totožne

Re: Homokinetak

Napsal: 21 zář 2011, 08:17
od mirpie
já si dělám vše sám, na co mám nářadí a odhodlání. U výměny poloosy musíš povolit zmiňovanou centrální matici (na starém coupe ořech 32), povolovat ještě na zemi pokud se nedostaneš s ořechem přes lité kolo tak nasadit plechový disk, třeba rezervu, tak jsem to dělal já. Pořádnej trhák a trubku, pak to povolíš. Pak teprve zvedneš auto, sundá kolo, vyhodíš ramenní čep a celá těhlice s ložiskem a kotoučem jde stáhnout z poloosy kolem obtočení na ose rejdového čepu - když to nepůjde, musíš ho vyhodit taky, ale pak tě nemine geometrie.
Poloosu pak tahem přetáhneš přes pérko na konci v převodovce - uslyšíš cvaknutí a je venku - v tom začne utíkat převodový olej, tak je dobrý ho bud předem rovnou vypustit (u starého coupé ořech 24) nebo to nechat vytéct přes to ložisko na převodovce ve kterém byla poloosa.
Tu manžetu určitě vyměn, nejlépe obě, protože na vněšjí manžetu se dostaneš jedině, když ten homokloub srazíš z poloosy, nebo demontáží vnitřního kloubu, tak jsem to dělal já, ten jde dolů dobře. Jen to chce pak vše důkladně vyčistit a namazat a dobře složit.
Hotovou poloosu dáš zpět do auta (pozor na to pérko co je na vnitřní straně, přes to to musí cvaknout a předtím zkontroluj gufero na převodovce, zda je ok), dáš nový převodový olej (u starého coupe 2,15l - pro představu, třeba to je stejné nebo hodně podobné) a nejdůležitější je správně dotáhnout tu centrmatku, opět na zemi.
Momenták jsem neměl, dotahovat to vyloženě na krev to taky nemůžeš, stáhneš si ložisko, které trpí a brzo odejde a s kolem taky pak moc nejde točit. Mít to volný znamená mít vůli na ložisku. Já to s citem dotáhl co to šlo, pak to zvedl a zatočil s kolem zda jde volně - když nešlo, trochu jsem ji povolil - pak nezapomen zajistit závlačkou.
Předepsaný moment je tuto mtici tuším hodně velkých 250Nm, ale jistý si nejsem, to znamená cca 25kg na metrovém rameni.
Pokud si na to netroufáš, dej to do servisu, i tady se dá hodně věcí pokazit a taky si ušetříš hodně nervů při povolování matice od ramenního čepu, na kterej není moc přístup.
At se daří.

Někde jsem tu měl foto, když jsem měnil ABS kroužek, rovnou jsem přitom udělal i ty manžety, ale sám nevím kde to je, už je to dlouhu

Re: Homokinetak

Napsal: 22 zář 2011, 19:38
od GALA
diky za super navod ale kdyz ti reknu co to bylo tak se mi budes nejspis smat....ja jsem takovej kkt!!!...
tak jak si rikal ... pripravim si naradi, jeste na poloose kterou sem sehnal jsme vymenili prachovku...no a jedu zhodit kolo a zrazu zjistim ze ono neni az tak dotazene jak by melo bej...no a to vis ze kdy jsem ho dotahnul a projel se tak uz to nevydavalo ty pazvuky a vsechno bylo naprosto OK...takze takle dopadla u mne vymena poloosy...:)))....vostuda no hruuuuza

Re: Homokinetak

Napsal: 22 zář 2011, 19:50
od megaladon
to je podobne jak ja furt kutil co mi tak divne susti u praveho predniho kola pro akceleraci a pro brzdeni, pak jsem az zjistil ze to byla tatranka co mi jezdila v kastliku spolujezdce :D/