Úvahy proč zrovna Elantru
Napsal: 23 zář 2011, 12:31
Poprvé jsem se seznámil s Elantrou někdy v roce 2006/7 na autosalonu v Brně. Ze všech těch "cenově dostupných" aut měla největší a nejpohodlnější vnitřní prostor, především mi utkvěl v paměti pocit prostoru u středového sloupku, úskalí téměř všech vozů této třídy. Nesnáším ten tlak sloupku na pravé koleno, holeň. A většina aut této třídy tím fakt dobře vyniká, je to k zbláznění. Bohužel byla neskousnutelná z venku. Na to auto se nedalo dívat. Zůstal jsem tedy věrný ještě Fabii. Nyní verzi KOMBI. A právě s tou se budu díky nové Elantře loučit. Proč?
Rodina. Táta od dvou prťavců, neposedných klučinů, v autě trpí, jako tažný kůň na dostizích. Rok jsem obrážel německé Autobazary a přemýšlel o A4, Benz C, BMW 3, ve variantách kombi, s dovozem bez DPH (jsem drobný podnikatel), nesporná výhoda, pokud chcete ušetřit kapitál do DPH. Prestižní autíčka, splněný sen na stará kolena, nebylo moc co dál vymýšlet, stačilo jen rozhodonut. Jenže děsil mě servis. Z toho jsem měl fakt špatné spaní.
Vše ale začalo úplně někde jinde. Náhodný klik na test Autobildu 2010:
http://www.autobild.de/artikel/auto-bil ... 15088.html
Cože? Hyundai je PRVNÍ? Co je to za blbost?
Jenže ona to blbost není. Je to fakt. Oni mají přece navíc ještě tu 5-ti letou záruku na všechno, ne? Že by konec obav ze servisu?
Takže jsem oprášil vzpomínku na Elantru a ze zvědavosti obrazil "Hy" web. A koukám jako blázen, nová Elantra. A z venku úplně jiný kafe, než ta předchozí. Ten den už jsem toho moc nenapodnikal a do odpoledne ležel na netu.
Z kanceláře to mám po cestě domů okolo Hyundai salonu v brněnských Židenicích. No tak jsem to zkusil.
BYLA TAM. Ve Stylu, v hnedé kůži, v plné náloži.
Fascinoval mě ten vnitřní prostor. Jako v pětkovým Báwu (skoro).
První prověrka - zadní sedadla - děti (autosedačky, noční můra každého mobilního táty). Nastavil jsem si přední sedadlo na max. pohodlí (182m chlapík, to jsem já) a sedl si do zadu. ŠOK. Ještě mi zbývá skoro 10cm od kolen k přednímu sedadlu. Tady můžu přefiknout i Halinu Pawlovskou !!! Zadní "lavice" pohodlná, místa všude habaděj. Sláva, konečně mě nebudou kluci za jízdy kopat a když budu měnit autosedačky, nebude to vopruz. Kam se na takový prostor na zadních sedadlech hrabe ČESKÁ OCTAVIA !!!!!
Kufr - 485 litrů? Další ŠOK. OPEL Astra v kombíku má upocených 500. !!! Víc má jen ta naše Oktávčička, ale kam se hrabe na Elantru na zadních sedadlech.
Je to rozvorem. 2700mm to je pecka, podvozek z i30cw - kombíku (nikoli i30 hb). Hledám, hledám a zjišťuji, že takový rozvor NIKDO NEMÁ. Tak proto !!!
Design - líbí. Palubovka - líbí. Výbava - Style + něco k tomu, to se uvidí. Láka mě otvírací střecha a kůže.
OBAVY:
1.Motor:
Testovací jízda toho moc neukáže, benzín je potřeba zajet a to dobře zajet. A taky neukázala. Do dluhého kopce jsem musel dát plyn až na podlahu, aby "to jelo". Ve dvou. Alespoň to moc neřvalo. Benzín mi vyhovuje víc. S palivem z ropy to už bude furt jen horší a horší, takže raději mám k dispozici prostor pro předělávku na plyn. Nakonec to není úplně špatné, ale je to asi úplně nejslabší článek vozu. Výkon a akcelerace motoru.
2. Zadní náprava:
Nic jsem nepoznal, zatím. Dálnici si ještě zkusím zvlášť.
3. Výbava:
Rádio nemá RDS - NEVADÍ. Rádio nikdy neposlouchám. Ani doma, nikde. Raději CD, MP3 a td.
Nemožnost uzavřít prostřední "fukary" klimatizace - okolo středového sloupku. Tak toby vadit mohlo. Prý to fouká pořád, nejde to zavřít. Ověřil jsem a je to víceméně pravda. I když jsem přesměroval foukání na čelní sklo, trochu to pořád foukalo i z těhto. Ale až praxe ukáže, jak moc to může být otravné a vadit to. Světýlko v boxíku není, hm, to je blbý, ale k vůli tomu nebudu kupovat auto o 100 tis. dražší, že
Pak už nic, vše ostatní je přesně podle mé a rodinné potřeby.
4. Kufr - nevzhledná táhla k zadním sedačkám, snad nebudou dělat problémy. Otvírání jen klíčkem - píp/píp, nebo zevnitř. Rukou nelze. To je o zvyku. Zvyknu si.
5. Přední boční sloupky:
Sakra tak to mě ale fakt zaskočilo !!! Vůbec přes ně není vidět do úhlů. Přefiknout štíhlou osmnáctku na přechodu pro chodce asi nebude problém. Dá se na to zvyknout a sžít se s tím? Věřím, že ano, že je to jen o zvyku na jiné auto. Jinak si ji moc neužiju a skončím v base za masakr na přechodu pro chodce.
6. Kola:
16" je málo, pořád to vypadá "blbě". Prostě divně. Jako by ta kastle proti těm 16" kolům byla "o číslo větší". Už jsem si vyhlídnul 17" v kombinaci s bílým lakem to bude pecka:
http://alu-kola.shop-y.cz/alu-kola-raci ... ce%29.html
Nečekané překvapení. Sedan jako rodinný vůz? Elantra určitě ANO. Kluci už z kočárků předevčírem rovinka "vyrostli", takže sedan kufr s 485 litry bohatě stačí. Nejsem chatař.
Vůz ve stejné výbavě i rozměrech nabízí konkurence zhruba o 100 tis víc. Za stejnou cenu pak vozy menší, méně prostroné, hůř vybavené, s malým kufrem.
A až to polepím tímle:
http://www.autofolie-praha.cz/images/fo ... G_0085.JPG
oznámím všem, že mám nový BETMOBIL
Tak nashledanou s novou Elantrou.
P.S: Dobrý den fanoušci. Jsem tu dnes prvně, takže vlastně premi-éra
Rodina. Táta od dvou prťavců, neposedných klučinů, v autě trpí, jako tažný kůň na dostizích. Rok jsem obrážel německé Autobazary a přemýšlel o A4, Benz C, BMW 3, ve variantách kombi, s dovozem bez DPH (jsem drobný podnikatel), nesporná výhoda, pokud chcete ušetřit kapitál do DPH. Prestižní autíčka, splněný sen na stará kolena, nebylo moc co dál vymýšlet, stačilo jen rozhodonut. Jenže děsil mě servis. Z toho jsem měl fakt špatné spaní.
Vše ale začalo úplně někde jinde. Náhodný klik na test Autobildu 2010:
http://www.autobild.de/artikel/auto-bil ... 15088.html
Cože? Hyundai je PRVNÍ? Co je to za blbost?
Jenže ona to blbost není. Je to fakt. Oni mají přece navíc ještě tu 5-ti letou záruku na všechno, ne? Že by konec obav ze servisu?
Takže jsem oprášil vzpomínku na Elantru a ze zvědavosti obrazil "Hy" web. A koukám jako blázen, nová Elantra. A z venku úplně jiný kafe, než ta předchozí. Ten den už jsem toho moc nenapodnikal a do odpoledne ležel na netu.
Z kanceláře to mám po cestě domů okolo Hyundai salonu v brněnských Židenicích. No tak jsem to zkusil.
BYLA TAM. Ve Stylu, v hnedé kůži, v plné náloži.
Fascinoval mě ten vnitřní prostor. Jako v pětkovým Báwu (skoro).
První prověrka - zadní sedadla - děti (autosedačky, noční můra každého mobilního táty). Nastavil jsem si přední sedadlo na max. pohodlí (182m chlapík, to jsem já) a sedl si do zadu. ŠOK. Ještě mi zbývá skoro 10cm od kolen k přednímu sedadlu. Tady můžu přefiknout i Halinu Pawlovskou !!! Zadní "lavice" pohodlná, místa všude habaděj. Sláva, konečně mě nebudou kluci za jízdy kopat a když budu měnit autosedačky, nebude to vopruz. Kam se na takový prostor na zadních sedadlech hrabe ČESKÁ OCTAVIA !!!!!
Kufr - 485 litrů? Další ŠOK. OPEL Astra v kombíku má upocených 500. !!! Víc má jen ta naše Oktávčička, ale kam se hrabe na Elantru na zadních sedadlech.
Je to rozvorem. 2700mm to je pecka, podvozek z i30cw - kombíku (nikoli i30 hb). Hledám, hledám a zjišťuji, že takový rozvor NIKDO NEMÁ. Tak proto !!!
Design - líbí. Palubovka - líbí. Výbava - Style + něco k tomu, to se uvidí. Láka mě otvírací střecha a kůže.
OBAVY:
1.Motor:
Testovací jízda toho moc neukáže, benzín je potřeba zajet a to dobře zajet. A taky neukázala. Do dluhého kopce jsem musel dát plyn až na podlahu, aby "to jelo". Ve dvou. Alespoň to moc neřvalo. Benzín mi vyhovuje víc. S palivem z ropy to už bude furt jen horší a horší, takže raději mám k dispozici prostor pro předělávku na plyn. Nakonec to není úplně špatné, ale je to asi úplně nejslabší článek vozu. Výkon a akcelerace motoru.
2. Zadní náprava:
Nic jsem nepoznal, zatím. Dálnici si ještě zkusím zvlášť.
3. Výbava:
Rádio nemá RDS - NEVADÍ. Rádio nikdy neposlouchám. Ani doma, nikde. Raději CD, MP3 a td.
Nemožnost uzavřít prostřední "fukary" klimatizace - okolo středového sloupku. Tak toby vadit mohlo. Prý to fouká pořád, nejde to zavřít. Ověřil jsem a je to víceméně pravda. I když jsem přesměroval foukání na čelní sklo, trochu to pořád foukalo i z těhto. Ale až praxe ukáže, jak moc to může být otravné a vadit to. Světýlko v boxíku není, hm, to je blbý, ale k vůli tomu nebudu kupovat auto o 100 tis. dražší, že
Pak už nic, vše ostatní je přesně podle mé a rodinné potřeby.
4. Kufr - nevzhledná táhla k zadním sedačkám, snad nebudou dělat problémy. Otvírání jen klíčkem - píp/píp, nebo zevnitř. Rukou nelze. To je o zvyku. Zvyknu si.
5. Přední boční sloupky:
Sakra tak to mě ale fakt zaskočilo !!! Vůbec přes ně není vidět do úhlů. Přefiknout štíhlou osmnáctku na přechodu pro chodce asi nebude problém. Dá se na to zvyknout a sžít se s tím? Věřím, že ano, že je to jen o zvyku na jiné auto. Jinak si ji moc neužiju a skončím v base za masakr na přechodu pro chodce.
6. Kola:
16" je málo, pořád to vypadá "blbě". Prostě divně. Jako by ta kastle proti těm 16" kolům byla "o číslo větší". Už jsem si vyhlídnul 17" v kombinaci s bílým lakem to bude pecka:
http://alu-kola.shop-y.cz/alu-kola-raci ... ce%29.html
Nečekané překvapení. Sedan jako rodinný vůz? Elantra určitě ANO. Kluci už z kočárků předevčírem rovinka "vyrostli", takže sedan kufr s 485 litry bohatě stačí. Nejsem chatař.
Vůz ve stejné výbavě i rozměrech nabízí konkurence zhruba o 100 tis víc. Za stejnou cenu pak vozy menší, méně prostroné, hůř vybavené, s malým kufrem.
A až to polepím tímle:
http://www.autofolie-praha.cz/images/fo ... G_0085.JPG
oznámím všem, že mám nový BETMOBIL
Tak nashledanou s novou Elantrou.
P.S: Dobrý den fanoušci. Jsem tu dnes prvně, takže vlastně premi-éra