Stránka 1 z 1

Baterie

Napsal: 24 zář 2011, 10:13
od bobik
Múžu se zeptat jakou baterku máte ve vsvé sonátě?? Mám 2.0 benzín a čeká mě výměna a předpokládám že tam dám 60 nebo 65 ampérovou

Re: Baterie

Napsal: 26 zář 2011, 11:58
od slimák
Tak,milý bobíku,
Kapacita akumulátoru udávaná v ampérhodinách není ta nejvěčší priorita.Při hlavně zimních startech platí,čím vyšší kapacita akumulátoru,tým múžeš déle potrápit motor u jeho uvedení do pohybu.Rozdíl 5Ah je v praxi minimální.Není problém použít aku i z věčší kapacitou,pokuď se vejde bez problému na určené místo a lze ho v prostoru motoru možné upevnit v souladu s bezpečností provozu vozidla. K vůli přívodním kabelům je vhodné věnovat pozornost,jestli polarita nového aku není obráceně, a jestli má plusový a mínusový vývod z aku ten správný tvar.Pokuď se ti nechce čas od času kontrolovat hladinu elektrolitu v aku,skus to s bezůdržbovým akumulátorem.Pro ty nejkreatívnější by možná stálo za to zamyslet se nad výhodama gelového akumulátoru.


Peugeot 405 sri
hyundai sonáta NF 2006

Re: Baterie

Napsal: 27 zář 2011, 01:40
od Nexus
já mám 65Ah, ale taky o chlup jiný motor. Ale jak psal slimák, tenhle rozdíl bych ve tvém případě určitě neřešil :) a gelový mají vyšší výdrž v mrazu, takže záleží jaký podmínky máš. Pokud garážuješ a startuješ při +10°C tak máš o trošku lepší podmínky než já, parkuji na ulici a holt to musí startovat i při -19°C což ráno párkrát bylo a na rozběhnutí to k mému překvapení nemělo žádný vliv :D/ horší bylo uvést auto do chodu se zmrzlou převodovkou :-k