Hluk a chveni v rejdu pri urcite rychlosti
Napsal: 29 zář 2011, 11:11
Zdravim,
posledni dobou se mi pravidelne stava, ze v urcitem rozmezi rychlosti (nejcasteji cca 60-70km) zacne auto vyrazne hucet a je citit jemne chveni, pocitove jako kdyz je vycvachtane lozisko, kdyz se da treba i maly levy rejd. Je jedno, zda je to po startu nebo po hodine jizdy, nezalezi, jestli je motor v tahu nebo auto jede z kopce na neutral nebo se zarazenou rychlosti. Po srovnani nebo i pri malem pravem rejdu to zase zmizi, totez kdyz klesne nebo se zvysi rychlost. Nikdy jsem to neregistroval pod 50 nebo nad 80km/hod.
Mel jsem to zvednute, sundane kola, ale zadny problem jsem nevidel, az na jednu malickost. Zda se mi, ze brzdy se uplne nevraceni a mirne trou. Kdyz zatocim kolem rukou co nejrychleji to jde, tak neudela ani jednu otacku a zastavi se, pri toceni je poznat lehky odpor. Obe predni kola to delaji zhruba stejne. Je to normalni? A v cem by tedy mohl byt problem, proc ten hluk a chveni?
Kdyz zkousim na zvednutem aute kolem cloumat, tak neni citit zadna vule v horizontalnim ani vertikalnim smeru, nic neklape ani nevrci, primo ani v rejdu, jen je slyset jako kdyby se trelo neco o gumu. Kotouce vypadaji v pohode, to "zvysene treni" popisovane vys je rovnomerne po celem obvodu.
Hlavne me zajima, jak vazne to muze byt, tedy jak urgentne se tim zaobirat a co muze stat oprava. Budu rad za vsechny napady, rady a zkusenosti.
posledni dobou se mi pravidelne stava, ze v urcitem rozmezi rychlosti (nejcasteji cca 60-70km) zacne auto vyrazne hucet a je citit jemne chveni, pocitove jako kdyz je vycvachtane lozisko, kdyz se da treba i maly levy rejd. Je jedno, zda je to po startu nebo po hodine jizdy, nezalezi, jestli je motor v tahu nebo auto jede z kopce na neutral nebo se zarazenou rychlosti. Po srovnani nebo i pri malem pravem rejdu to zase zmizi, totez kdyz klesne nebo se zvysi rychlost. Nikdy jsem to neregistroval pod 50 nebo nad 80km/hod.
Mel jsem to zvednute, sundane kola, ale zadny problem jsem nevidel, az na jednu malickost. Zda se mi, ze brzdy se uplne nevraceni a mirne trou. Kdyz zatocim kolem rukou co nejrychleji to jde, tak neudela ani jednu otacku a zastavi se, pri toceni je poznat lehky odpor. Obe predni kola to delaji zhruba stejne. Je to normalni? A v cem by tedy mohl byt problem, proc ten hluk a chveni?
Kdyz zkousim na zvednutem aute kolem cloumat, tak neni citit zadna vule v horizontalnim ani vertikalnim smeru, nic neklape ani nevrci, primo ani v rejdu, jen je slyset jako kdyby se trelo neco o gumu. Kotouce vypadaji v pohode, to "zvysene treni" popisovane vys je rovnomerne po celem obvodu.
Hlavne me zajima, jak vazne to muze byt, tedy jak urgentne se tim zaobirat a co muze stat oprava. Budu rad za vsechny napady, rady a zkusenosti.