Stránka 1 z 1
Vadná lambda?
Napsal: 05 říj 2011, 20:25
od toník
Ahoj chci se zeptat jestli to bude lambdou.Rapidně se mi zvedla spotřeba na cca 16L
Jezdim denně cca 20 km a i když se držim do 3000 ot tak mi ručička paliva skoro padá před očima.Pročítám to tu horem dolem a např termostat tak auto topí ráno asi po 2km v poho a když kouknu na ještě nezahřátej motor tak nahoře z hlavy je hadice teplá a dole od chladiče studená zatímco auto už topí tak myslim že to by mohlo bejt ok.Co jsem našel kontakty okolo motoru jsem prostřík kontaktolem i ten od lambdy a k tý potvoře je mi divný že když jí odpojim auto jede beze změny stejně.Skusil jsem i reset jednotky.Proto mě to na ní ukazuje ale jistej si nejsem.Tak píšu o radu abych neudělal zbytečnou blbost.Pak ještě ty čidla teploty nechaji se určitě proměřit (multimetr mám) ale asi jsem slepej nemužu to tady najít jaký ty hodnoty maji mít.A ještě na svody jsem kouk a vypadaji v pořádku.
Jo a v případě že to je lambda našel jsem tuhle: ??
http://www.autodily-hlubina.cz/www-auto ... 9210-23216
Coupe 2l 16V 1998
Případně prosím admina o přesun tam kam to patří
Re: Vadná lambda?
Napsal: 05 říj 2011, 21:45
od enjoy
Ta co si našel je univerzální,čili ustřihneš konektor od té staré a napojíš to na 4 kabely od té univerzální.je to jednoduchý.a koukám,že si jí našel za dost dobrý peníze...
Reset jednotky si prováděl odpojením baterie?zkus udělat reset a odpojit lambdu(rozpojit konektor),měl bysi jezdit za míň než za 16l.pak budeš vědět líp...
Re: Vadná lambda?
Napsal: 06 říj 2011, 08:08
od mirpie
největší peklo bude tu starou lambdu vyšroubovat ven. At se daří, ta nová lambda by to měla vyřešit
Re: Vadná lambda?
Napsal: 06 říj 2011, 15:29
od zivanka
Já mám sice 16.16V 2001 r.v. ale sleduji něco podobného.Mě tam chybí katalizátor a svítí mi kontrolka "check engine" (svítí žlutě a je tam obrázek motoru)...myslím že se to tak jmenuje
....mám tam 2 lambdy.Jedna před svodama a druhá za katalizátorem.Kámoš mi říkal,že ty 2 lamdy porovnávají hodnoty spalování a od toho se odvijí i řízení vstřiků a dávkování bohatosti směsy.Prý tu kontrolku rozsvítily ty lamdy a tak mi auto hodily do nouzového režimu,což má za následek rapidní nárůst spotřeby paliva a snížení výkonu.
O autech toho moc nevím a o bentínových motorech už vůbec ne.Zatím jsem měl samí diesli....Ale pokud má pravdu,potom by to u mě měl vyřešit jiný katalizátor + diagnostika a nebo mám též nějakou lambdu v háji...Což by také měla poznat diagnostika.Z těch cen náhradních dílů se mi docela ježí chlupy na těle
.Ale tahle cena vypadá příjemě
.
Re: Vadná lambda?
Napsal: 06 říj 2011, 20:40
od toník
Dík za odpovědi a lambdu jsem si objednal. Cena podle mě slušná (mimochodem přesto se to prodejci vyplatí ) Tak zatím jsem znova reset jednotku a lambdu odpojil než dorazí nová snad ta výměna nebude takovej porod.
Re: Vadná lambda?
Napsal: 07 říj 2011, 09:32
od mirpie
zivanka píše:jmenuje
....mám tam 2 lambdy.Jedna před svodama a druhá za katalizátorem
ta první lambda hlídá zbytkový kyslík po procesu spalování, klasicky jako u auta s jednou lambdou a ECu podle ní upravuje dávku paliva na vstřiku. Ta druhá lambda je tam na emise, proto až za katalyzátorem a porovnává je s tou první lambdou, tedy spíše pro indikaci funkce katalyzátoru. Absence katu znamená, že emise na druhé lambdě jsou stejné jako emise na první lambdě a tak ECU indikuje chybu katalyzátoru, neřeší, zda tam je a nefunguje, či tam není. Takže u tebe bych tam ten katalyzátor vrátil, prodávaj se také univerzální.
Samozřejmě může být vadná i první lambda, proto ta spotřeba.
To jsou ty vaše tuningy
Re: Vadná lambda?
Napsal: 07 říj 2011, 14:46
od zivanka
mirpie píše:zivanka píše:jmenuje
....mám tam 2 lambdy.Jedna před svodama a druhá za katalizátorem
ta první lambda hlídá zbytkový kyslík po procesu spalování, klasicky jako u auta s jednou lambdou a ECu podle ní upravuje dávku paliva na vstřiku. Ta druhá lambda je tam na emise, proto až za katalyzátorem a porovnává je s tou první lambdou, tedy spíše pro indikaci funkce katalyzátoru. Absence katu znamená, že emise na druhé lambdě jsou stejné jako emise na první lambdě a tak ECU indikuje chybu katalyzátoru, neřeší, zda tam je a nefunguje, či tam není. Takže u tebe bych tam ten katalyzátor vrátil, prodávaj se také univerzální.
Samozřejmě může být vadná i první lambda, proto ta spotřeba.
To jsou ty vaše tuningy
Děkuji taktéž,moc užitečná rada...každopádně u mě se o tuning nejedná..takto jsem to již koupil
...bohužel...
Jen pro info,může mi někdo poradit jaký ten katalizátor?
Re: Vadná lambda?
Napsal: 07 říj 2011, 15:14
od mirpie
tak bud originál, za kterej necháš ranec, nebo drhuvýobu, jeslti se dělá nebo univerzál, dle délky a průměru trubek. Nejlíp vlep od auto a změř si průměry trubek a délku. Pak jen odřezat tu trubku co tam si máš a místo něj navařit katalyzátor.
Potom zajet na diagnostiku a vymazat chyby.