Výměna chladicí směsi
Napsal: 13 říj 2011, 19:54
Ahoj.
Dám tu stručný popis výměny chladicí směsi.
Do accenta jsem dával obyčejnou G48 (modrá barva)...3 litry za 180Kč.
Výměnu jsem si udělal před minulou zimou sám v garáži...je to práce na cca 30-45 min.
Směs jsem namíchal 1:1 s destilovanou vodou a po změření byla chladicí kapalina na -38 st. Celsia.
Z chladiče mi vyteklo cca 3,5 litru staré kapaliny.
Zátka se povolí pod předním nárazníkem (je schovaná pod takovou malou plastovou lištou)
Je ale vidět a moje má zelenou barvu, je gumová a je na křížový šroubovák
Pro lepší odtékání staré kapaliny jsem otevřel víčko chladiče.
Po otočení víčka se víčko zarazí o doraz...musíte přitlačit víčko směrem dolů a znovu pootočit (je tam pojistka) Pak už víčko vyskočí.
Z nádobky (nalevo v motoru) jsem vysál zbytek staré směsi pomocí hustoměru. Záleží na každém, jestli se mu do toho chce
Když mi stará směs vytekla, víčkem chladiče jsem nalil novou směs do té doby, než jsem uviděl hladinku ve víčku chladiče, která několikrát spadla. Myslím, že jsem doléval 2x
Jo a na jednu věc nezapomeňte...zatočit pod autem tu gumovou zátku
Auto se samo odvzdušní po zahřátí motoru a sepnutí termostatu.
Poté jsem dolil ještě cca 0,3 litrů. (stačí aspoň 2x kouknout na nádobku)
Snad jsem na nic nezapomněl.
Je to místama napsané jako pro blbce, ale snad to někomu pomůže
Ahoj Zdeněk
Dám tu stručný popis výměny chladicí směsi.
Do accenta jsem dával obyčejnou G48 (modrá barva)...3 litry za 180Kč.
Výměnu jsem si udělal před minulou zimou sám v garáži...je to práce na cca 30-45 min.
Směs jsem namíchal 1:1 s destilovanou vodou a po změření byla chladicí kapalina na -38 st. Celsia.
Z chladiče mi vyteklo cca 3,5 litru staré kapaliny.
Zátka se povolí pod předním nárazníkem (je schovaná pod takovou malou plastovou lištou)
Je ale vidět a moje má zelenou barvu, je gumová a je na křížový šroubovák
Pro lepší odtékání staré kapaliny jsem otevřel víčko chladiče.
Po otočení víčka se víčko zarazí o doraz...musíte přitlačit víčko směrem dolů a znovu pootočit (je tam pojistka) Pak už víčko vyskočí.
Z nádobky (nalevo v motoru) jsem vysál zbytek staré směsi pomocí hustoměru. Záleží na každém, jestli se mu do toho chce
Když mi stará směs vytekla, víčkem chladiče jsem nalil novou směs do té doby, než jsem uviděl hladinku ve víčku chladiče, která několikrát spadla. Myslím, že jsem doléval 2x
Jo a na jednu věc nezapomeňte...zatočit pod autem tu gumovou zátku
Auto se samo odvzdušní po zahřátí motoru a sepnutí termostatu.
Poté jsem dolil ještě cca 0,3 litrů. (stačí aspoň 2x kouknout na nádobku)
Snad jsem na nic nezapomněl.
Je to místama napsané jako pro blbce, ale snad to někomu pomůže
Ahoj Zdeněk