Stránka 1 z 2

Výměna chladicí směsi

Napsal: 13 říj 2011, 19:54
od ZdeněkSvoboda
Ahoj.
Dám tu stručný popis výměny chladicí směsi.
Do accenta jsem dával obyčejnou G48 (modrá barva)...3 litry za 180Kč. 8)

Výměnu jsem si udělal před minulou zimou sám v garáži...je to práce na cca 30-45 min.
Směs jsem namíchal 1:1 s destilovanou vodou a po změření byla chladicí kapalina na -38 st. Celsia.

Z chladiče mi vyteklo cca 3,5 litru staré kapaliny.
Zátka se povolí pod předním nárazníkem (je schovaná pod takovou malou plastovou lištou)
Je ale vidět a moje má zelenou barvu, je gumová a je na křížový šroubovák :D
P1010022.JPG
P1010022.JPG (235.62 KiB) Zobrazeno 11709 x
Pro lepší odtékání staré kapaliny jsem otevřel víčko chladiče.
Po otočení víčka se víčko zarazí o doraz...musíte přitlačit víčko směrem dolů a znovu pootočit (je tam pojistka) Pak už víčko vyskočí.
P1010023.JPG
P1010023.JPG (245.29 KiB) Zobrazeno 11709 x
Z nádobky (nalevo v motoru) jsem vysál zbytek staré směsi pomocí hustoměru. Záleží na každém, jestli se mu do toho chce :wink:

Když mi stará směs vytekla, víčkem chladiče jsem nalil novou směs do té doby, než jsem uviděl hladinku ve víčku chladiče, která několikrát spadla. Myslím, že jsem doléval 2x 8-[
Jo a na jednu věc nezapomeňte...zatočit pod autem tu gumovou zátku :D 8-[
P1010024.JPG
P1010024.JPG (251.2 KiB) Zobrazeno 11709 x

Auto se samo odvzdušní po zahřátí motoru a sepnutí termostatu.
Poté jsem dolil ještě cca 0,3 litrů. (stačí aspoň 2x kouknout na nádobku) :wink:
Snad jsem na nic nezapomněl.
Je to místama napsané jako pro blbce, ale snad to někomu pomůže :D

Ahoj Zdeněk

Re: Výměna chladicí směsi

Napsal: 13 říj 2011, 20:10
od Martun
Pro blbce? Vyloženě pro mě! :lol:
Máš to hezké! Jednoduché a přehledné! =D> Uděluji 1*

Mě už ji měnili?? v rámci servisek? teď si to nejsem schopen uvědomit?...

Re: Výměna chladicí směsi

Napsal: 13 říj 2011, 20:12
od ZdeněkSvoboda
No mně ji právě neměnili ani při jedné garanci a tak jsem si ji vyměnil sám a bylo :D/
Jo a díky za pochvalu...sám bych nic nevymýšlel....když ten Gandalf tady prosil o návod, tak mi to nedalo :lol:

Re: Výměna chladicí směsi

Napsal: 13 říj 2011, 20:19
od Martun
ZdeněkSvoboda píše:No mně ji právě neměnili ani při jedné garanci a tak jsem si ji vyměnil sám a bylo :D/
Jo a díky za pochvalu...sám bych nic nevymýšlel....když ten Gandalf tady prosil o návod, tak mi to nedalo :lol:
No já právě taky nevím že bych to někdy platil.. co vím, že mě ji měřili..
Takže výměna tě přišla na velice slušný peníze, což bys v servisu dal mnohem víc... [-X

p.s. panečku, Gandalf si povzdechne, vznese dotaz a prosbu a už to tady frčí! Dokonalé! :lol:

Re: Výměna chladicí směsi

Napsal: 13 říj 2011, 20:36
od Gandalf
Zdeněk+Martun: No však taky pokorně děkuji a snad nejen já :wink: Je to nafoceno i napsáno pěkně polopatě akorát pro mě.
Jen mě napadlo (koukal jsem díky odkazu Mexicana do on-line návodu :hyu: v angličtině, kde je to popsáno) a teď si nejsem jistý, jak je to s tím finálním doplněním kapaliny. Nejdřív se naplní chladič a pak se ještě něco leje přímo do expanzky? A to spuštění motoru a čekání na zahřátí, to se dělá s otevřeným víčkem na chladiči? Nebo pak už jen přes tu expanzku?

Re: Výměna chladicí směsi

Napsal: 13 říj 2011, 20:46
od ZdeněkSvoboda
Já jsem doplnil chladič po víčko a zavřel ho. Dolil směs i do nádobky mezi rysky málo-moc :lol: a druhý den vyrazil normálně do práce na ranní směnu.
Do auta jsem si vzal cca litr směsi a po směně jsem před fabrikou zkontroloval hladinu. Bylo potřeba dolít cca 0,3 litru.

Re: Výměna chladicí směsi

Napsal: 13 říj 2011, 21:46
od adam221
Do accenta jsem dával obyčejnou G48 (modrá barva)...3 litry za 180Kč.

Kde si kupoval? Aky vyrobca? Ma to dake normy?

Inac pekne nafotene, ako si pisal robotka na par minut :)

Re: Výměna chladicí směsi

Napsal: 13 říj 2011, 21:52
od ZdeněkSvoboda
Kupoval jsem ji v Auto Štangl
Jedná se o tuto směs. Je od Velvany...v mém případě jsem kupoval ale 3 litrovku.

http://alitop.azeshop.cz/provozni-kapal ... -1ltr.html

Re: Výměna chladicí směsi

Napsal: 13 říj 2011, 22:21
od Vilda
Mě obě kapaliny ( brzdovku i anfreeze ) měnili teď při poslední garanci .... mám kliku, že jsem konečně kápnul na dobrej servis ... NuBo car .. [-o<

Ale jinak návod dost dobrej =D> mám rád, když je se kam podívat, v případě potřeby !! Zdendo máš pochvalu před rozvinutou zástavou :D

Re: Výměna chladicí směsi

Napsal: 14 říj 2011, 00:16
od Martun
Přesně tak, není nad fotoseriál! Když to člověk vidí s popiskama hned se to líp pochopí, než jen strohý text.. Alespoň mě to teda pomohlo! :wink:

Re: Výměna chladicí směsi

Napsal: 14 říj 2011, 09:27
od Mexican
Zdenku: tu zmes si si pripravil bokom a potom si to nalial dnu, alebo sa to zmiesalo az v chladici

treba to potom nastarovat a pretocit ako olej (doliat) alebo nejak odvzdusnit tu nadobku?

Re: Výměna chladicí směsi

Napsal: 14 říj 2011, 13:59
od adam221
Kludne mozes najprv liat nemrzku, a potom to doliat vodou... Podla mojich skusenosti pri vymene vody na accetne ho mozes mat nastartovany aj 20 min a hladina vody ti nepadne.. Az ked prejdes par km a otvori sa velky okruh a cele sa to odvzdusni a natiahne si vodu z nadoby pri blatniku...
Tak, ze vymenit vodu, naliat plny chladic, aj ked trosku bude v chladici menej neva, prejst par km /20/ a potom doliat ale uz nie do chladica ale do nadrzky na vodu.. Akurat si treba nechat 0.5L nemrzky do vyrovnavacej nadobky.. Aby tam nebola nakoniec iba cista destilka :)

Re: Výměna chladicí směsi

Napsal: 14 říj 2011, 14:30
od Mexican
dikec ;-)

Re: Výměna chladicí směsi

Napsal: 04 lis 2011, 14:56
od Gandalf
Chystám se u Accenta měnit chlad. kapalinu a koukl jsem na Mexicanův odkaz do on-line manuálu http://144.162.92.233/faculty/shop/hyun ... anuals.swf
(2007 Accent/workshop manual/Engine/str. 87-88).
Když už jsem to louskal, tady je velmi jednoduchý překlad uvedeného postupu (vynechávám doporučení ve stylu nechte motor vychladnout nebo používejte doporučený druh a ředění chl. kapaliny):

1. Otočte ovladač topení v kabině na max. ohřev.
2. Odšroubujte víčko uzávěru chladiče.
3. Uvolněte vypouštěcí šroub chladiče a vypusťte chladivo.
4. Zašroubujte zpět vypouštěcí šroub.
5. Demontujte expanzní nádržku, vyprázdněte ji a namontujte zpět. Naplňte ji chladivem po značku MAX.
6. Naplňte chladivem těleso chladiče až na úroveň plnícího hrdla. Jemně stiskněte horní/dolní hadici u chladiče, aby došlo k vytlačení vzduchu.
7. Nastartujte motor, aby mohlo chladivo cirkulovat. Když se rozběhne ventilátor chladiče a chladivo cirkuluje, doplňte další chladivo plnícím otvorem na chladiči.
8. Opakujte 3-5krát krok 7 se zapnutím/vypnutím ventilátoru, aby se chladící systém dostatečně odvzdušnil.
9. Zašroubujte víčko uzávěru chladiče a doplňte expanzní nádržku chladivem po značku MAX.
10. Spusťte motor vozidla za volnoběhu, dokud ventilátor chladiče 2-3krát nesepne.
11. Zastavte motor a nechte chladivo vychladnout.
12. Opakujte kroky 6-11, dokud úroveň hladiny chladiva v nádržce nezůstane konstantní a systém tak bude odvzdušněný.

Pozn: Popis je určen pro benzín-1.6 s uvedeným množství náplně 5,5-5,8 litru. Jo a jak Zdenda ve svém foto-manuálu psal, že je to psané místy jak pro blbce, tak tohle je zase celé psané pro Američany :lol:


Podle mého je to postup nechutně složitý a jeho přesná realizace by trvala dost dlouho, nemluvě o spáleném palivu při čekání na zahřátí ve volnoběhu :D Ale přinejmenším některé informace se můžou hodit, tak to zde uvádím, jako info z oficiálního zdroje :wink:

Re: Výměna chladicí směsi

Napsal: 06 lis 2011, 18:35
od Gandalf
Vím, že je to tady FOTONÁVOD, ale nedá mi to, abych nedoplnil pár poznámek i slovem :)
Zvolil jsem postup zpočátku dle originálního návodu viz výše, tedy otevření ovladače topení na palubce na max, otevření chladiče a vyšroubování výpustného šroubu. Teklo to fakt dlouho, samozřejmě je to hustší než voda, ale i tak mi to přišlo jako věčnost. Doporučuji v této fázi demontovat expanzku (jen 3 šroubky), jemně vyháknout ze dvou úchytek hadičku, která ji spojuje s chladičem a zvednutím nádržky ji celou samospádem vyprázdnit hadičkou přímo do chladiče.
Když chladič konečně přestal kapat, zašrouboval jsem výpustný šroubek a začal nalévat novou náplň. Namíchal jsem si nejdřív 4 litry (2,5:1,5) s tím, že to případně doředím destilkou 50/50, protože objem systému je sice údajně 5,5 litru, ale nikdy to nevyteče všechno. Ve finále jsem tam nalil asi 3 litry směsi, když už hladina vystoupala k okraji chladiče. Tak jsem ještě naplnil po MAX expanzní nádržku a jel do práce, cca 20 km. Během jízdy se teploměr kapaliny choval zcela normálně. Po vychladnutí jsem zkontroloval hladiny, v nádržce zůstala na MAX, v chladiči hladina klesla, ale doplnit stačilo jen pár deci. Takže ze 4 namíchaných litrů mi ještě 2-3 deci zbyly na případné doplnění. Poučení: příště nebudu kupovat 3 ale 2 litry chladiva - bohatě to stačí, při doporučeném ředění 50/50 :)
Takže v servisu s Castrol Antifreeze to bylo (včetně práce a DPH) za 900 Kč, sám si to každý dokáže udělat za 100 Kč. A ještě se poučí a sblíží se svým vozítkem :D

Jediný nepříjemný moment bylo vyšroubovávání výpustného šroubku, kdy se člověk malinko upaple starou kapalinou a navíc je vhodné (aspoň u mého vozu bylo) v první fázi vypouštění prstem odtlačit okraj plastového krytu pod motorem, který má tendenci do vytékajícího proudu kapaliny zasahovat a po něm kapalina stéká o kus dál. Naštěstí jsem si to pohlídal :wink: