Stránka 1 z 2

Dotazy na Sonču EF

Napsal: 16 říj 2011, 16:50
od ZdeněkH
Zdravíčko mám takové dilema a nudím se tak vymýšlím hovadiny.
Nedávno jsem měnil ve své sonči rádio no a přitom jsem si všiml, že středový panel nějak moc nedrží no a jak mám nenechavé pazoury tak jsem ho zkusil vyndat. Mimochodem víte, že ten panel kde je rádio, střední výdechy, panel klimy drží jen na zacvaknutí? No o to nejde. Napadlo mě nevíte někdo dal by se sehnat nějaký tento panel s větší dírou pro rádio? 1,5 nebo 2din? Ta polička co je pod rádiem mě stejně leda tak štve a připomíná mi poličku u favorita. A navíc je stejně max. vhodná buď na cigarety (nekouřím) nebo mobil.
Druhá věc jak se poslední dobou ochladilo tak mi to opět připomělo to, že nějak dlouho startuju. Nedávno jsem měl až strach jestli to vůbec chytí. Prostě to točí a točí nevím 15-20 sekund než to chytne. Je jedno jestli teplé nebo studené. Před rokem mi to Hard na srazu připojil k pc, ale nic tam prý zásadního nebylo co si tak matně pamatuju. Čím by to mohlo být?
A ejhle je tu třetí věc a to dálkové ovládání. Zamykání je v pohodě, ale když chci odemknout musím prvně vždy zmáčknout tlačítko pro zamknutí a pak odemknutí. Když zmáčknu jen odemknutí tak se nic nestane neblikne to ani neotevře. Je to možná blbost, ale otravuje.

No snad je to všechno co mi vrtá hlavou

Re: Dotazy na Sonču EF

Napsal: 16 říj 2011, 17:02
od Hardcam
Hehe, to, ze se pred rokem a pul nic neukazalo neznamena, ze ted to musi byt v poradku :mrgreen:

Re: Dotazy na Sonču EF

Napsal: 16 říj 2011, 23:14
od Nexus
dálkový ovládání mi občas taky blbne, ale přišuzuji to nějakýmu špatnýmu kontaktu v ovladači, když jsem v blízkosti auta a mám klíče v kapse, nebo na sedačce tak mám jistotu, že dominuty se mi auto zamkne :mrgreen: ale lenost to rozebrat a koukat na plošňáky, což by určitě pomohlo :mrgreen:

ke startování, je to podobný problému, který měla tátovo sonata?
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 80#p259780

ad:pokud seš v brně, tak bysme na to mohli někdy mrknout, jsem v Kr. poli na kolejích :mrgreen:

Re: Dotazy na Sonču EF

Napsal: 17 říj 2011, 14:02
od ZdeněkH
Hardcam: he he už tenkrát to takhle startovalo sám jsi na to tenkrát poukázal. Takže prosím zdrž se komentářů

Nexus: No vypadá to podobně až na to, že já jakmile nastartuju jede to ať je to teplé nebo studené. Taky je jedno zda je léto či zima. Pokud bys měl čas a trochu do tohohle vidíš klidně můžem kouknout já bydlím kousek od Kounicove

Re: Dotazy na Sonču EF

Napsal: 17 říj 2011, 16:43
od Hardcam
Tys zrejme nepochopil moji reakci, nevadi...
...tenkrat ti to nestartovalo 20 sekund, ale podstatne podstatne min a diagnostika nic neukazala, jenze to neznamena, ze ted se to bude zase jevit jako v poradku nebo to muze souviset s uplne necim jinym (pokud se nemylim, tak ses nekolikrat zminoval o E85 atp. atp).
To odemykani je casty jev u techto ovladacu. Ale kdyz se uz nemam zdrzovat komentaru, tak teda nebudu.

Re: Dotazy na Sonču EF

Napsal: 22 čer 2012, 14:54
od Jabberwocky
Ahoj všem. Jsem tu nový, před pár dny jsem koupil Sonátu r.v. 1999 v automatu. Chci se zeptat – mohl by mi někdo doporučit nějaký spolehlivý a cenově slušný servis v Praze? Bude to chtít trochu poladit, např. nefunguje klima (nechladí, zato furt trochu topí).

Re: Dotazy na Sonču EF

Napsal: 22 čer 2012, 15:45
od Lukino
Kontaktuj uživatele Hujer. To je dvorní servisák pro klubáky v Praze.

Re: Dotazy na Sonču EF

Napsal: 22 čer 2012, 15:52
od Jabberwocky
Super, díky!

Re: Dotazy na Sonču EF

Napsal: 02 srp 2012, 22:13
od Jabberwocky
Tak mám ještě dotaz – nevím totiž, jde-li o vlastnost, či závadu :-) Sonča jezdí pěkně, všechna čest, ale moc se jí nechce zrychlovat do kopce a na rovině nad řekněme 110 km/h taky úplně ne (respektive zrychluje, ale pomalu). Když sešlápnu plyn níž, automat podřadí, otáčky vyskočí, ale tah se tak úplně nekoná. Trochu ano, ale žádná sláva. Při nižších rychlostech má naopak tahu na rozdávání. Je to tím, že je to prostě těžké auto, nebo se ostatním motor chová jinak? Měl jsem nedávno do kopce od Mirošovic problém předjet ve zhruba 100 km/h felicii…
A možná ještě jedna věc. Když použiju tempomat na nízkou rychlost (třeba nějakou dlouhou padesátku) a pak ho vypnu, po sešlápnutí plynu vyletí otáčky a automat nechce přeřazovat výš. Jako by se rozhodilo přeřazovací schéma a na vyšší rychlosti přeřazuje při vyšších otáčkách než před tím. Postupně se zase naučí přeřazovat při nižších otáčkách, ale nějakou dobu mu to trvá.
Jinak si na svezení stěžovat nemůžu, nejsem žádný závodník a vyhovuje mi spíš plynulá jízda, na dálnici maximálně těch 130, na menších silnicích 80–90, podle podmínek. Na „kosatce“ se mi líbi plynulost a pohodlí a neměnil bych :-)

Re: Dotazy na Sonču EF

Napsal: 02 srp 2012, 22:31
od Nexus
no zrychlovat ve 110, v pěti lidech s klimou do kopce se jí opravdu nechce, to je vcelku boj to vytáhnout přes trojku na 140... ale ve dvou nebo třech lidech na rovině? Za sebou nechávám téměř vše:)) (do 3.0 tdi...) každopádně předjet felicii jsem zatím problém neměl:))

co se týče tempomatu, s manuálem rozhodně problém nemám, ale funguje přibližně od 45-50km/h pod tuto rychlost se prostě neaktivuje...

Re: Dotazy na Sonču EF

Napsal: 03 srp 2012, 20:23
od Jabberwocky
Děkuju. Pojedu teď na dovolenou, tak budu mít čas všechno pořádně otestovat. Klima možná bude jeden z viníků lenosti, ale to s tou felinou bylo ve dvou lidech a jinak prázdném autě. Nicméně třeba s tím prostě jenom neumím jezdit a ještě neodhadnu, jak si mám na automat „došlápnout“ :-) Člověk se holt učí za pochodu.

Re: Dotazy na Sonču EF

Napsal: 03 srp 2012, 20:53
od jiri.vacha
Mno,klima žere výkon hodně,když vím že potřebuji akci,tak ji vypnu(většinou předjíždění v kopci :mrgreen: ),provedu akci a znovu pustím.Jinak pro akci ten motor musíš držet nad tři tisíce,což je u benzínu normální.Navíc i u automatu se vyplatí řadit,hlavně v kopcích,proto tam je ta dvojka,trojka,a to je potom akce,ostatní jen :shock: a já mizím v dáli kopec nekopec :mrgreen:

Re: Dotazy na Sonču EF

Napsal: 03 srp 2012, 21:18
od Jabberwocky
Aha, vida! Já zatím jezdil prostě jenom na D, ostatní jsem dával pouze při jízdě s kopce, když jsem chtěl, aby to brzdilo motorem. No ale v podřazení to nebude, protože on si ten automat při sešlápnutí pedálu podřadí, jen pak nezačne nijak markantně zrychlovat. Každopádně ale díky, každá zkušenost dobrá. Já se s autem zatím pořád sžívám. Načetl jsem tohle: http://www.offroad.cz/modules.php?name= ... le&sid=347 a teď se to snažím aplikovat v praxi. Hlavní podezřelý je tedy klima :-)

Re: Dotazy na Sonču EF

Napsal: 03 srp 2012, 21:47
od jiri.vacha
Docela dobrej článek,já když jedu kopce do těch šedesáti se zatáčkama,tak tam hodim dvojáka,motor je plus mínus tři tisíce,mam zrychlení při lehkym plynu a právě netrápim převodovku,protože ona občas v kopcích neví co chce,takle jí to navolim a jedu.
Nebo to předjíždění,jedu pěta devadesát a připravuju se na předjíždění,převodovka za čtyři,motor dva a půl tis,hodim tam trojku,motor má tři a půl tis.,jak mu naložim pro zrychlení tak vypálim bez toho,aby převodovka podřadila,mam slušný zrychlení bez velkého sešlápnutí plynu a šetřim převodovku.
Když todle nepoužiješ a předjíždíš tak budto to přeženeš a převodovka to hodí až na dvojku(zbytečné),když to podceníš a šlápneš málo,převodovka nepodřadí,pak ale nemáš zrychlení.Navíc to podřazení,než to zabere,ti sebere dobrejch pár metrů a sekund.
Když dobře zvládáš ovládání plyn.pedálu,k tomu používáš to řazení,je to znát na spotřebě,na svižnosti auta a zároven šetříš převodovku i motor.Já už bych za manuál neměnil :mrgreen: =D> S tímto autem sem navísost spokojenej,a to mám občas s vlekem celkovou ke třem tunám :mrgreen:
Občas když mam před sebou dlouhej stoupák,tak už dole tam hodim(ještě před tahem motoru)trojku,motor čtyři tis. a jedu do kopce s lehkym plynem.Normálně sám by to držel na čtyřce,a abys udržel rychlost musíš mu přidávat,pak tam kopne trojku sám někde v kopci a musíš ubírat abys zbytečně nezrychloval(pro mě divné).Takhle mu navolíš a on musí poslouchat,což si myslím,že je lepčí :mrgreen:

Re: Dotazy na Sonču EF

Napsal: 03 srp 2012, 22:35
od Jabberwocky
Tohle jsou podněty hodné zamyšlení a vyzkoušení. Potvrzuju, že do kopce občas převodovka neví coby a že stoprocentně odhadnout, kdy mi kam přeřadí, zatím opravdu neumím – přesně, jak píšeš: buď dá člověk málo a pak se motor dusí na vyšším stupni, nebo moc a pak sletí zbytečně na dvojku (a já se navíc leknu :-D). Možná že ta pociťovaná „lenost“ byly jenom prodlevy automatu, který zkoumal, co vlastně tím vekslováním s plynem míním. Říci mu to jednoznačně voličem zní logicky. Každopádně teď budu mít na cestách dost času si s autem v provozu trochu pohrát. Uvidíme. A jo, z automatu jsem nadšený, ta pohodička a plynulost mi naprosto vyhovují.