Stránka 1 z 3
Nový zákon=Nový omezovač rychlosti
Napsal: 09 črc 2006, 09:27
od slatored
S příchodem nového zákona mi "vrtá hlavou" omezovač rychlosti.
Jezdit s dvoulitrem je teď utrpení. Nekoukám na cestu, ale na tachometr.
Nešlo by s tím něco udělat?
Prosím poraďte.
Re: Nový zákon=Nový omezovač rychlosti
Napsal: 10 črc 2006, 08:21
od DusanH
Taky jsem nad tim premyslel, ale omezovac je na nic, kdyz potrebujes "nouzove" predjet. Spis jsem si rikal, ze by nebylo spatne nejake pislkle, ktere pri prekroceni rychlosti nad 50 nejak pipne. Takova elektronika s jednocipem by nemusel byt nijak zvlast slozita, jenze nechci nic pripojovat nekam k budikum, takze jsem to pustil z hlavy a uzivam si pohodli...
Mimochodem - kdysi jsem meril presnost tachometru podle GPS a vyslo mi, ze Elantra 2001 meri vzdy o 5 km/h vice nez jede. Ovsem - na tuhle informaci nikomu zaruku nedam.
Napsal: 10 črc 2006, 15:17
od dream23
všechny hyundaie měří o 5km více...
Napsal: 10 črc 2006, 16:32
od Josef
Podle homologačního předpisu EU tachomert nesmí ukazovat zápornou odchylku (tolerance je tuším - 0/+ 5 procent) Další vliv má postupné sjíždění pneumatik, které plusovou odchylku dále zvětšuje. Zjednodušeně: pokud budou pneumatiky "na plátno", tak tachometr bude ukazovat min o 15 km víc než je skutečná rychlost
Napsal: 10 črc 2006, 18:02
od honzik
Je to tak dnes jsem si podle navigace měřil rychlost a když jsem jel 108km/h tak mi navigace ukazovale přesně 100km/h což je odchylka 8%Mám na autě 195/50/15 kdyby tam byly 195/60/14 podle vyrobce tak by odchylka ukazovala cca těch 5%
Napsal: 12 črc 2006, 10:35
od zaludnikrs
jako nevim no,sice v CR neziju ale myslim si ze to ted moc hrotite,je to novy tak se podle teho vsichni ridijou ale za par chvil to pomine a bude v tom zase korupce atd a proste vsechno to okolo,vsak vite jak to myslim,ted si davejte dva mesice pozor a pak se to uklidni
sia 16v
Napsal: 12 črc 2006, 14:21
od ryba
ja mam omereny takovym tim radarem co ukazuje rychlost, ze 60 tacho je 53-4 real. Takze pohoda.
Napsal: 12 črc 2006, 14:54
od DusanH
ryba píše:ja mam omereny takovym tim radarem co ukazuje rychlost, ze 60 tacho je 53-4 real. Takze pohoda.
No - bacha na to, ty raday, ktere "meri" rychlost, ji meri jen orientacne, tj. (pokud vim) nepodlehaji pravidelnemu metrologickemu overovani. Jestli se pletu, opravte me. Takze bych na jejich udaje az tak moc nespolehal, nebo alespon overil u vice kusu. Stalo se mi, ze pro 55 na tacho hlasi jeden 65 (Veseli n. Mor) a dalsi 50 (Slavkov u Brna).
Napsal: 12 črc 2006, 23:05
od MartasZ
Můj omezovač rychlosti je moje hudba..
Vždycky když si to pustim, myslim hodně nahlas, tak mě to nutí stáhnout okýnka, zpomalit a kochat se..
takže ve městě je to pro mě pohoda.. akorát ty okresky a dálnice
NJN
Napsal: 13 črc 2006, 07:21
od ryba
tak to u me hudba neni rozhodne omezovac, ale spis akcelerator, takovy Cannibal corpse, nebo Dimmu Borgir te moc nezpomalej:)
cejchování radarů
Napsal: 13 črc 2006, 10:52
od Bruce Lee
Myslím,že radary by měly být cejchované tak jako foukačky na alkohol.Každy přístroj musí mít doklad o pravidelném přeměřování/cejchování.Jinak je při kontrole můžeš poslat do faku.
Napsal: 13 črc 2006, 11:29
od xmrak
jj, je to tak radary samotné by měli po několik aměření, bývalo to 200x museli na kontrolu ke které byl vystaven certifikat o overeni meridla. Tento certifikat musí mít příslušná osoba u sebe, dále musí mít příslušná osoba zkoušky na měření a ty jsou zase potvrzené certifikátek který musí mít taktéž u sebe. Oba tyto certifikáty musí meřící osoba předložit na požádání. Aspoň to tak bejvalo, jak je to teĎ nevím. Ale ještě jsem nenarazil na blumy který by tohle měli v pořádku ...
Napsal: 13 črc 2006, 11:34
od DusanH
xmrak píše:jj, je to tak radary samotné by měli po několik aměření, bývalo to 200x museli na kontrolu ke které byl vystaven certifikat o overeni meridla. Tento certifikat musí mít příslušná osoba u sebe, dále musí mít příslušná osoba zkoušky na měření a ty jsou zase potvrzené certifikátek který musí mít taktéž u sebe. Oba tyto certifikáty musí meřící osoba předložit na požádání. Aspoň to tak bejvalo, jak je to teĎ nevím. Ale ještě jsem nenarazil na blumy který by tohle měli v pořádku ...
No jo, ale snad se tady bavime o tech bezobsluznych indikatorech rechlosti, a ne o tom, com meri policajti. Nebo jsou radary, ktere indikuji tabuli rychlost a kdyz ji prekrocis, udelaji snimek??? Mel jsem za to, ze ne...
Napsal: 13 črc 2006, 15:03
od Dráček
Obrana a obstrukce
Možnosti obrany při kontrole na silnici a obstrukcích, které sice body nezachrání, ale alespoň zaměstnají úřady.
Hlavní zbraní je požadování kalibračního protokolu, který musí policista předložit na místě a to v originále nebo notářsky ověřenou kopii. Dále vám musí ukázat kalibrační známky na tele měřícího zařízení a jeho hlavě. V praxi to znamená vás naložit, zavézt k radaru, což na dálnici zabere půl hodiny. Pokud něco z toho na místě nemá, je potřeba toto uvést do protokolu a měření je neplatné. Lze také zvážit následné podání trestního oznámení za zneužiti pravomoci, eventuelně pokus o podvod. Dále máte právo žádat o dodatečné přezkoušení měřícího zařízení - to bude sice asi v pořádku, ale radar se na 2 týdny vyřadí z provozu. Když to tak udělají všichni, nebude čím měřit.
Pokud vám připadá příslušník při kontrole pod vlivem alkoholu či nějaké jiné látky a uvedete to do protokolu, měl by se neprodleně odebrat na odběr krve, aby toto podezření vyvrátil.
V přestupkovém řízení lze také požadovat dokument o tom, že daný příslušník byl proškolen k obsluze radaru a samozřejmě také notářsky ověřenou kopii jeho OP, nebo jiného průkazu, aby byla jistota, že je skutečné tím, za koho se vydává. Atd...
Napsal: 13 črc 2006, 15:04
od Dráček
Pokud na to mate povahu, tak muzete vesele komplikovat zivot policistum
Ale zase, kdo z nas ma vsechno tak v poradku aby pri komplikacich nenasli oni neco na oplatku....?