Stránka 1 z 1

EGR

Napsal: 01 lis 2011, 09:59
od Giovany1971
Nevím zdali jste někdo někdy řešil tento problém se zaslepením EGR... Já tenhle nesmysl likviduji okamžitě jakmile mi auto říká pane. První jsem to jen zaslepil ,, auto normálně jezdí nevypisuje žadnou chybu na diagn.Při výměně žhavičů jsem je proklel do horoucích pekel i stím stupidním výměníkem . Tak jsem to prostě celé vyhodil ven,,, vstupy zablendoval, vodu do topení propojil a je klid,, místa je tam ted spoustu a vyměna žhavičů je o mnoho rychlejší.

Já vím že mi někdo namítne že jsem si tím odstranil dohřívání vody v zimě,ale to samé jsem udělal u Pajera 3,2 did a auto nemělo nijaké zvlášt problemy se zahříváním nebo s topením. Tady aspon zabráním zanášení sání, a pro samotnou olejovou nápln je to také výhoda.

Re: EGR

Napsal: 01 lis 2011, 22:43
od vitak
Giovany, plně s tebou souhlasím, také jsem EGR vyřadil z činnosti a kromě toho, co píšeš jako výhody, mě ještě klesla spotřeba paliva (psal jsem o tom v sekci staré SF).
EGR je nesmysl, na jedné straně přeplňuješ válce turbodmychadlem, abys do nich dostal více kyslíku, a na druhé straně do toho vzduchu přidáváš spaliny, v kterých už je ten kyslík spálený. Na jedné straně stlačený vzduch ochlazuješ v mezichaldiči a na druhé straně vychlazený vzduch před vstupem do válců smícháš s teplými spalinami.
Co se týká rychlejšího zahřátí motoru při použití EGRu - škoda, že se nedají spaliny z EGRu nějakým jednoduchým způsobem vyvést místo do sání do výfuku ( spaliny z EGRu jsou vedeny přez hlavu válců a tím ji zahřívají). Tím by se odstranila jediná nevýhoda vyřazení EGRu z činnosti.

Re: EGR

Napsal: 05 lis 2011, 23:25
od Giovany1971
vitak píše:Giovany, plně s tebou souhlasím, také jsem EGR vyřadil z činnosti a kromě toho, co píšeš jako výhody, mě ještě klesla spotřeba paliva (psal jsem o tom v sekci staré SF).
EGR je nesmysl, na jedné straně přeplňuješ válce turbodmychadlem, abys do nich dostal více kyslíku, a na druhé straně do toho vzduchu přidáváš spaliny, v kterých už je ten kyslík spálený. Na jedné straně stlačený vzduch ochlazuješ v mezichaldiči a na druhé straně vychlazený vzduch před vstupem do válců smícháš s teplými spalinami.
Co se týká rychlejšího zahřátí motoru při použití EGRu - škoda, že se nedají spaliny z EGRu nějakým jednoduchým způsobem vyvést místo do sání do výfuku ( spaliny z EGRu jsou vedeny přez hlavu válců a tím ji zahřívají). Tím by se odstranila jediná nevýhoda vyřazení EGRu z činnosti.
Naprostý souhlas... já mimo to jsi tady již třeba popsal ,, musím říci že pokud je EGR mimo provoz delší dobu tak se to velmi příjemně podepsalo na čistotě oleje,,, U pajera jezdím 10 tisíc.. a olej je v motoru těsně po výměně i 7 tis po ni čirý!!!
Viz foto.. kde jsem měnil hlavu válců po 40 tisících co jsem měl již EGR mimo..
http://giovanny1971.rajce.idnes.cz/Pajero_new_hlava/#

Re: EGR

Napsal: 30 led 2012, 16:29
od Santafe111
Opravář mi řikal,že se tam má udělat malá dirka když se to zaslepuje aby počítač nehlásil chybu.Nevíte jestli je tam ta dirka zapotřebí?Mam Santa fe 2006 2,2 crdi.

Re: EGR

Napsal: 30 led 2012, 19:00
od Donald
Chlapi, normálně jsem jen odpojil kabel od EGR ventilu a je klid. Motor jde od nízkých otáček jako nikdy. Jen mi svítí žlutá CHECK, ale na to kašlu.

Re: EGR

Napsal: 30 led 2012, 20:27
od Bed@
Jen aby ti pak ta zluta CHECK nesvitila i kvuli necemu jinemu :| a pak uz nebylo pozde #-o

PS: taky nepodporuju tydle emisni udelatka, ale nektere veci holt nechavam na odbornicich :-k

Re: EGR

Napsal: 01 úno 2012, 18:00
od Giovany1971
Donald píše:Chlapi, normálně jsem jen odpojil kabel od EGR ventilu a je klid. Motor jde od nízkých otáček jako nikdy. Jen mi svítí žlutá CHECK, ale na to kašlu.
Pokud odpojíš konektor tak ti to píše chybu!! musíš nechat jednotku ovládat EGR ale zaslepit jen přívod spalin. Je k nevíře že to nějakým způsobem nepoznáš na výkonu nebo chodu motoru,,, to je pro ECU dost vážná závada,, kde určitě je něj faze nouzáku