Výměna zadních tlumičů
Napsal: 05 lis 2011, 17:23
Utekly roky s kilometrama a sonča si řekla o výměnu zadních tlumičů. Nejdřív jsem se bál se do toho pustit, přeci ajťák v oboru nezasvěcený... ale lempl rukama nejsem, takže hurá na to, kámoš že mi pomůže. Zkouknul jsem Vildovo fotonávod, čímž mu moc děkuji Bylo to asi 10x snažší než na přední nápravě u jeho accenta (vyjma přístupu k hornímu uložení )
Auto šlo nejdřív na hever, jeden pěkný šroubek byl ve spodním uchycení tlumiče, takže šup ho ven. Trochu hůře přístupný bylo horní uložení. Po rozebrání čalounění v kufru jsme zjistili že tudy cesta nevede, takže zpátky a hurá dovnitř. Rychle jsme se shodli, že to bude pod platem pod zadním sklem, ale jak ho dostat ven? Zadní sedačky s opěradlama drží asi 6 šroubů takže za 2minuty to bylo venku. Poté ještě boční vedení vedle sedaček - drží plato a zároveň na něm sedí sedačky. Do pár min byly z auta, největší boj bylo plato... kdyby bylo jenom zacvaknutý těma zobáčkama, ty jsem z kufru vycvakával a kámoš se snažil zvedat plato ale furt drželo a při větším záběru praskání. Asi po půl hodině boje nám došly nervy a kde nepomohla síla, pomohla větší síla. Křup křup a plato bylo venku. Ještě bylo přilepený a lepidlo krásně praskalo, no trošku smíchu, odšroubovat 3 šruby které držely 3 pásy a konečně vytoužený pohled na horní uložení tlumičů. Od teď už šlo vše jak po másle. Horní uložení drží na třech mosazných šroubech, povolit to byla jedna báseň, aspoň na něco ti korejci mysleli pak šel tlumič jednou rukou vytáhnout.
Povolit šroubeček, který přes horní uložen držel pružinu byla sranda. Poté pro dobrý pocit ocelákem oškrabat centimetr rzi z uložení... Nový tlumič, nová pružina, manžety proti prachu ze starého. Stahováky nebyly potřeba. Kámoš zatlačil a já našrouboval matičku, dotáhnout a šup zpátky do auta. Samotné prohození jednoho tlumiče bych tipl tak na 8min a že to bylo poprve Naskládat zpátky interiér bylo o něco snažší, circa za 15min bylo vše na svém místě, teda skoro. Zbyly nám dvě samořezky a jeden větší šroubek nicméně sedačky mají všude a pásy taky, takže přihodit na hromadu šrotu, nasadit kola a hurá domů. Auto je značně tvrdší a kastle vzadu tak o 5cm výš. Se starýma jsem jednou rukou zatlačil na kufr a kastle zakryla gumy (low-rider ) a teď? Nestlačím víc než o 2cm Hned jsem je řádně otestoval, velký přejezd a pár hrbolů. Krásně sedělo, akorát se víc projevuje vymlácený silentblok, no ten příště a zatáčku mezi vesničkama, kterou jsem se předtím bál jet přes 120, kvůli pocitu že poletím do pole jsem si řikal hop nebo trop - za tři, na tachometru přes 140 a kupodivu jsem zůstal na silnici
fotonávod jak má Vilda to určitě není, ale ani není moc co fotit. Ve dvou to jde zmáknout na ručním heveru za 3,5hodinky jak nic, byť jsme teda dílnu měli a auto bylo na velkým heveru Ale kdyby někdo přeci chtěl víc fotek, tak to můžu nafotit až budu měnit u táty
Auto šlo nejdřív na hever, jeden pěkný šroubek byl ve spodním uchycení tlumiče, takže šup ho ven. Trochu hůře přístupný bylo horní uložení. Po rozebrání čalounění v kufru jsme zjistili že tudy cesta nevede, takže zpátky a hurá dovnitř. Rychle jsme se shodli, že to bude pod platem pod zadním sklem, ale jak ho dostat ven? Zadní sedačky s opěradlama drží asi 6 šroubů takže za 2minuty to bylo venku. Poté ještě boční vedení vedle sedaček - drží plato a zároveň na něm sedí sedačky. Do pár min byly z auta, největší boj bylo plato... kdyby bylo jenom zacvaknutý těma zobáčkama, ty jsem z kufru vycvakával a kámoš se snažil zvedat plato ale furt drželo a při větším záběru praskání. Asi po půl hodině boje nám došly nervy a kde nepomohla síla, pomohla větší síla. Křup křup a plato bylo venku. Ještě bylo přilepený a lepidlo krásně praskalo, no trošku smíchu, odšroubovat 3 šruby které držely 3 pásy a konečně vytoužený pohled na horní uložení tlumičů. Od teď už šlo vše jak po másle. Horní uložení drží na třech mosazných šroubech, povolit to byla jedna báseň, aspoň na něco ti korejci mysleli pak šel tlumič jednou rukou vytáhnout.
Povolit šroubeček, který přes horní uložen držel pružinu byla sranda. Poté pro dobrý pocit ocelákem oškrabat centimetr rzi z uložení... Nový tlumič, nová pružina, manžety proti prachu ze starého. Stahováky nebyly potřeba. Kámoš zatlačil a já našrouboval matičku, dotáhnout a šup zpátky do auta. Samotné prohození jednoho tlumiče bych tipl tak na 8min a že to bylo poprve Naskládat zpátky interiér bylo o něco snažší, circa za 15min bylo vše na svém místě, teda skoro. Zbyly nám dvě samořezky a jeden větší šroubek nicméně sedačky mají všude a pásy taky, takže přihodit na hromadu šrotu, nasadit kola a hurá domů. Auto je značně tvrdší a kastle vzadu tak o 5cm výš. Se starýma jsem jednou rukou zatlačil na kufr a kastle zakryla gumy (low-rider ) a teď? Nestlačím víc než o 2cm Hned jsem je řádně otestoval, velký přejezd a pár hrbolů. Krásně sedělo, akorát se víc projevuje vymlácený silentblok, no ten příště a zatáčku mezi vesničkama, kterou jsem se předtím bál jet přes 120, kvůli pocitu že poletím do pole jsem si řikal hop nebo trop - za tři, na tachometru přes 140 a kupodivu jsem zůstal na silnici
fotonávod jak má Vilda to určitě není, ale ani není moc co fotit. Ve dvou to jde zmáknout na ručním heveru za 3,5hodinky jak nic, byť jsme teda dílnu měli a auto bylo na velkým heveru Ale kdyby někdo přeci chtěl víc fotek, tak to můžu nafotit až budu měnit u táty