Stránka 1 z 2

nosnost kufru i30

Napsal: 25 lis 2011, 15:15
od saldy
Zejtra potřebuju zajet pro 6 pytlů cementu, tj. 300kg , nerozloží se mi sněhulák? :? :mrgreen:

Re: nosnost kufru i30

Napsal: 25 lis 2011, 15:19
od XMira
V Getzánkovi jsem vezl téměř půl tuny. Sice jsem měl pocit, že řídím motorovej člun, ale dal to bez ztráty hvězdičky =D>

Re: nosnost kufru i30

Napsal: 25 lis 2011, 15:33
od Hardcam
Nevidel bych v tom problem, stejne tak to musi uvest tri stokilovy chlapy. Ale sam bych to autu asi neudelal, precejen trpi motor a zadek.

Re: nosnost kufru i30

Napsal: 25 lis 2011, 15:45
od S0T0
cca 400kg oceli, auto kleklo, ale nikde nedřelo a jelo... ale často bych to nezkoušel...

Re: nosnost kufru i30

Napsal: 25 lis 2011, 16:10
od Chasnik
Ofic. užitečná hmotnost je 460 kg. To by musel být řidič jó tlustej, aby s 3 metrákama nákladu překročil limit. Mezi náma, při opatrné jízdě se krátkodobě dá jet i s přetíženým vozidlem, akorát musíš počítat se změněnými jízdními vlastnostmi (ale jak říkal Hard, auto to rozhodně nedělá dobře). Ale to se tohoto konkrétního případu netýká...

Jenom bych to nedával všechno do kufru, ať se hmotnost líp rozloží. Přece jen, mít náklad o hmotnosti cca čtvrtiny auta za zadní nápravou se mi moc nepozdává :-k

Pro srovnání: když pojedou 4 klubáci na Hyundai sraz a do kufru si dají sud s výčepním zařízením + 4 spacáky, 4 náhradní trenky a 4 kartáčky na zuby, tak bude zatížení auta ještě větší a taky to ustojí :mrgreen:

Re: nosnost kufru i30

Napsal: 25 lis 2011, 16:26
od Hardcam
Ale prece nepojedou i30, minimalne jeden z nich ma Santafecko :mrgreen:

Re: nosnost kufru i30

Napsal: 25 lis 2011, 16:39
od Vilda
saldy píše:Zejtra potřebuju zajet pro 6 pytlů cementu, tj. 300kg
Šest pytlů cementu, už neni 300 kg ..... ale 180 kg :wink: teď už je tak těžký nedělaji .... 50 kilo bylo za komančů, aby se zedníci pořádně nadřeli :D

Re: nosnost kufru i30

Napsal: 25 lis 2011, 16:50
od S0T0
Vilda: v Pl jsou i 50kg .)

Re: nosnost kufru i30

Napsal: 25 lis 2011, 17:09
od vlado1979
Išli sme 10 km piati v aute a v kufri 150 kg. Na aute to nezanechalo žiadne následky, aspoň si myslím :D

Re: nosnost kufru i30

Napsal: 25 lis 2011, 17:10
od pavkt
Vážení přátelé, nevím kde kupujete cement, ale 6 pytlů váží 150kg :D
A dovolím si konstatovat, že takovou váhu by uvezl snad i Velorex.

Kdysi dávno jsem vezl ve felicii 500kg hrušek + řidič a spolujezdec a nebyl žádný problém. Proč by i30 nemohla dokázat to samé?

Re: nosnost kufru i30

Napsal: 25 lis 2011, 17:11
od saldy
jo teď jsem se díval na balení, má to 40kg, je to už namíchaný s pískem, chňápnu teda jeden navíc, to se neztratí. čistej cement jsem bral 30kg to jo, i tak je to těžký jak prase, když se to nosí do schodů. Primárně ale zásobuju penzion, tohle je samozřejmě extrém.

Re: nosnost kufru i30

Napsal: 25 lis 2011, 17:56
od 89majlo96
tak to neni cement, ale zmes na vyrobu betonoveho poteru alebo omietka. A cement balia po 25kg.
A k teme, v kufre som viezol 250 kg NPK a pohoda.

Re: nosnost kufru i30

Napsal: 25 lis 2011, 20:10
od ajrton
Chasnik píše:Ofic. užitečná hmotnost je 460 kg. To by musel být řidič jó tlustej, aby s 3 metrákama nákladu překročil limit. Mezi náma, při opatrné jízdě se krátkodobě dá jet i s přetíženým vozidlem, akorát musíš počítat se změněnými jízdními vlastnostmi (ale jak říkal Hard, auto to rozhodně nedělá dobře). Ale to se tohoto konkrétního případu netýká...

Jenom bych to nedával všechno do kufru, ať se hmotnost líp rozloží. Přece jen, mít náklad o hmotnosti cca čtvrtiny auta za zadní nápravou se mi moc nepozdává :-k

Pro srovnání: když pojedou 4 klubáci na Hyundai sraz a do kufru si dají sud s výčepním zařízením + 4 spacáky, 4 náhradní trenky a 4 kartáčky na zuby, tak bude zatížení auta ještě větší a taky to ustojí :mrgreen:
ale no tak ...

Prevádzková hmotnosť (kg) 1268-1368
Maximálna hmotnosť (kg) 1720

prevadzkova hmotnost je VRATANE 75kg vodica ...
takze tych 460-360 kg je na cisty naklad bez hmotnosti vodica, u cw dokonca 500 kg

Re: nosnost kufru i30

Napsal: 26 lis 2011, 10:01
od willy50
saldy píše:Zejtra potřebuju zajet pro 6 pytlů cementu, tj. 300kg , nerozloží se mi sněhulák? :? :mrgreen:
Saldy, z tvého podpisu není zřejmo, jestli máš krátkou, nebo dlouhou.
Dlouhá totiž uveze víc.
Ne že by to krátká nezvládla(300kg nic není), ale pak se plazí břichem po zemi.

Re: nosnost kufru i30

Napsal: 26 lis 2011, 10:27
od Chasnik
ajrton: Sorry za mystifikaci, zaměnil jsem pohotovostní a provozní spotřebu. A ty jsi zase zaměnil data benzínu a nafty :) Ale na funkci rostlináře :D to nemá vliv, rozdíl je stejný...

Taky je důležité, jak daleko se s tím nákladem jede. Vono do auta se dá naložit víc, než si myslíte, akorát se z toho nesmí udělat pravidlo, krátkodobá větší zátěž se během životnosti automobilu ztratí.

Se S 120 jsem táhl porouchaný Ford Mondeo s 3 lidma a palubě, cca 25 km. Odnesla to spojka, která už byla předtím stejně na hraně, ale nic dalšího....

Na Puntíkovi jsem jednou naložil DTD desky - do auta cca 450 kg, na střechu dalších 100. Bylo to jenom na 5 km a nejel jsem víc než 40. Auto se nerozpadlo, střecha se nepromáčkla.

Maxíkovi jsem jednou dal na střechu 140 kg (dovolená zátěž 75 kg). Přežil 140 km (Pha - KV) bez úhony, cesta trvala 3x déle než obvykle.

Podotýkám, že na žádném z těch aut jsem podobné experimenty neopakoval, jednalo se vždy o výjimečnou situaci. Taky je nutno brát v potaz podstatně změněné jízdní vlastnosti vozidla - jiné těžiště, silně omezená funkčnost odpružení, zátěž hnacího ústrojí (spíš než motoru to vadí spojce). Každpádně bych si potom odpustil např. rozjíždění do prudkého kopce, najíždění na chodník přes obrubník atd...

Když se podíváte na crazy snímky např. z Rumunska, bývalého SSSR nebo některých asijských či afrických zemí, tak uvidíte, co všechno se dá na auto naložit. Troufám si tvrdit, že i kdyby se do auta naložila tuna matroše, že by se nerozpadlo. Řídit bych to už ale každopádně nechtěl!