holupa píše:Mám objednanou ix20 v modré metalíze s béžovým interiérem v kůži, panoramatickým oknem, bezklíčovým odemykáním, navigací... a v nejsilnější naftové motorizaci. Bohužel jsem před objednáním neměl možnost svézt se s ix20 v této motorizaci... Máte někdo zkušenost s touto motorizací v ix20? Na auto se moc těším, ale díky tomu, že ho mám skutečně v plné výbavě a na objednávku, tak si ještě pěkně dlouho počkám... předpokládaný termín dodání je počátkem února 2012. Budu moc rád za každou Vaši zkušenost, radu...
Ahoj,mám takovou ix20 o jaké píšeš. Vybral jsi dobře,je to opravdu úžasné auto. Teď mám najeto asi 9500 km. a jsem nadmíru spokojený. Motor je po těchto kilometrech méně hlučný a jede jako hrom! Zrovna dnes jsem byl v tom lijáku na cestě z Prahy na Rozvadov a fakt jsem si to užíval. Všechno funguje jak má,aerodynamika ix20 je navzdory tomu co se zde občas píše skvělá! Nejen,že v dešti můžeš mít i lehce stažené boční okno a do vozu neprší,ale klidně můžeš přizvednout i střechu. Hluk je sice trochu větší,ale naprosto akceptovatelný. Jako u všech kvalitních šíbrů můžeš nechat střechu zvednutou a ani v té největší bouřce do auta nepadne ani kapka. Od nějakých 120/h. se příznivě projevuje výborné obtékání karoserie vzduchem,auto je stabilní a letí jak šíp. Dneska jsem jel 130/140 v jednom kuse,stěrače,kterým proudění vzduchu výrazně pomáhá stíhají i za kamionem ve vodní tříšti,okna se na rozdíl od jiných aut ani malinko nepotí,prostě paráda. Mají to opravdu vymyšlené na 1*. Spousta i významných značek má při jízdě ve velkém lijáku s pocením oken problém,voda se dostane až k radiátoru a mění se v páru. U ix20 NE! I ten často opovrhovaný zadná spoiler nad oknem funguje jak má,zadní okno je dlouho čisté a to svědčí,že se vzduch dobře odtrhne a to je úspora paliva. Kecy,že je to jen paráda,aby "TO" vypadalo sportovně nejsou na místě. Auto má pár drobných a snadno napravitelných chybiček,možná je to Tvoje už mít ani nebude.
Výkon motoru ani spotřebu nesmíš posuzovat dříve než po ujetí 8000 km. Pak nastane citelný zvrat,spotřeba jde dolů a výkon začne být takový,jak jej čekáš. Takže se nelekej,ono to opravdu ze začátku vůbec nejede,podle mého je ŘJ motoru v záběhovém režimu a změna nastane až po těch 8000 km. To je dnes běžné,např. Fiat aj. Podle příznaků se domnívám,že je omezen plnící tlak,nejspíš rozložením dávky vstřiku,proto ten počáteční projev jako u C.Berlingo. První tisíc km.jezdi jako stará babka,je to opravdu důležité a pak pozvolna přidávej,ale do takových 3000 km. opravdu jen vlažně. Motor se Ti za to později odmění. Proč o záběhovém režimu prodejce mlčí,se dá vysvětlit jen tak,že o tom neví,ale já jako motorář to vidím naprosto jasně. Pak tu mnozí píší,že to nejede,ale uvidíš,jede to nadmíru dobře. I v tom trapu s pedálem plynu často u podlahy je spotřeba kolem 6.5 l/100,když jsem jel doprovod za jedním porouchaným autem a nepřekročili jsme 100 km/hod. byla spotřeba 4.3 ! Takže je to podle toho jak s tím jedeš. Ve městě se také pohybuje kolem těch šesti. Na žádném úseku dálnice není problém udržet těch 130/140 jako jede věttšina,takže žádné předjíždění kolem dokola jako s Fabií 1.2 HTP se nekoná. 160 by to jelo skoro pořád,i v této rychlosti se auto chová skvěle,ani si nevšimneš,že už tam máš tolik,maximálku jsem zatím nezkoušel,ale podle převodů bude někde kolem 180. Brzdy,řízení,to je na jedničku,opět by ostatní v tomto segmentu mohli jen závidět. Podvozek je 16" kolech trochu uskákaný,ale to pro moje a několik dalších aut neplatí,viz jiné téma zde. Přesto jsem na zimu obul 15",nečekám,že by naše silnice byly lepší než jiné roky a měl bych o 16" disky na těch dírách strach. Připomínám,že jezdím spíš dravě. Neboj se později krátkodobého plnéého plynu až za pasivní spořič - to je taková náhlý odpor pedálu těsně před plným plynem,turbo se rychleji roztočí,foukne a účinnost motoru rychle stoupne a tím se krátkodobě zdánlivě promrhané palivo opět ušetří. Je mnoho těch co neumí s maloobsahovými turbomotory jezdit a pak si stěžují,chce to trochu praxe a nebát se přidat. Když budeš chtít něco vědět,poznamenej si tenhle mail
frantaservis@gmail.com a napiš mi. Franta.