Stránka 1 z 2

Bezpečnost jízdy na namrzlé vozovce

Napsal: 11 pro 2011, 19:50
od kralda57
Zdravím! Dneska jsem poprvé na vlastní kůži poznal, jak účinné jsou bezpečnostní prvky (ABS, ESP, ...) ix20-ky. Na namrzlé vozovce jsem vjel do dvojité esovité zatáčky rychleji, než jsem měl (hanba!). Bezpečnostní prvky auta mi velmi pomohly! Smyky byly téměř neznatelné a auto se se spolehlivě drželo v pravé části vozovky! Jsem z ix20-ky nadšený a zatím jsem u ní nazaregistroval žádné výrazně negativní projevy!

Re: Bezpečnost jízdy na namrzlé vozovce

Napsal: 11 pro 2011, 20:09
od Spajky007
tak přiště opatrněni ne vždy to ABS a ESP dokáže zachránit jinak je to super věc :hyu:

Re: Bezpečnost jízdy na namrzlé vozovce

Napsal: 11 pro 2011, 22:17
od Chasnik
No hlavně, že to dobře dopadlo. Nikdo není neomylný, kór, když je to první zimní sezóna s jiným autem. Taky jsem jel dneska na tom lesklém asfaltu opatrně, ještě nevím, co od auta čekat. A vlastně ani od toho povrchu. Osobně mám v zimě radši sníh, ten je předvídatelnější...

Re: Bezpečnost jízdy na namrzlé vozovce

Napsal: 10 říj 2012, 21:43
od mmv
možná jsem objevil Ameriku, nebo možná :hyu: objevili Ameriku a hrají si na Toyotu , Zkoušeli jste někdo brzdit levou nohou ??? u IX20 nelze, respektive lze ale ztrácí to význam, při rozsvícení brzdových světel dostává ŘJ povel k odstavení plynového pedálu, to znamená, auto přestane táhnout, takže, žádné přibrzďování na ledu v zatáčce levou nohou s pravou na plynovým pedálu :-( škoda, mnohokrát jsem tímto stylem například vyjel ze závěje :-( (přibrzděním kol lze nasimulovat špéru) , další zbytečná funkce na mém autě

lepší téma jsem nenašel a zakládat nový sem nechtěl

Re: Bezpečnost jízdy na namrzlé vozovce

Napsal: 11 říj 2012, 13:43
od pietro32i
Toto počujem prvýkrát, fakt sa dá takto vyjsť zo záveja? Čo je to "špéra"? (V češtine som celkom doma, ale toto som ešte nepočul).

Re: Bezpečnost jízdy na namrzlé vozovce

Napsal: 11 říj 2012, 14:29
od mmv
podíváme se co na to strejda googl

Samosvor, z německýho Sperre.

tady je definice diferenciálu
http://cs.wikipedia.org/wiki/Diferenci% ... chanika%29

... Provozní nevýhoda
Pokud se jedno z kol nápravy dotýká povrchu podkladu s nízkým koeficientem tření (např. led nebo i voda, jemný štěrk, prach) a druhé kolo nápravy se dotýká podkladu s vyšším třecím koeficientem (např. asfalt, beton), dojde při rozjedu k situaci, že kolo "na ledě" se začne protáčet a kolo "na asfaltu" zůstane stát. Rozjezd vozidla v tomto případě je komplikovaný nebo až nemožný.

a tím že přibrzdíš kola se minimalizuje tento efekt a nějaký ten kroutící moment se dostane i na zatížené kolo a umožní vyjet třeba tam kde se to nedá

...a neříkejte mi, že to udělá ESP

Re: Bezpečnost jízdy na namrzlé vozovce

Napsal: 11 říj 2012, 14:43
od Mexican
my ostatny lolovia si proste zaradime vyssiu rychlost

funkcia brzdy a plynu uz nefunguje dobre roky, jedinou vynimkou su auta s A/T

Re: Bezpečnost jízdy na namrzlé vozovce

Napsal: 11 říj 2012, 14:53
od mmv
nevšiml jsem si že roky, na mých to nefungovalo a na cizých jsem to nezkoušel, ale nezdá se mi to , ale i tak, v úvodu svého příspěvku jsem přece zmínil, že možná jsem objevil Ameriku :)

http://auto.idnes.cz/automobilky-zavadi ... tomoto_vok

Re: Bezpečnost jízdy na namrzlé vozovce

Napsal: 11 říj 2012, 14:57
od FISHkaa
popisované odpojení plynu dělá už dávno většina aut. Varianty s elektronickým plynem snad všechny (možná vyjímky u sportovních verzí)...
Existuje ale elektronická náhrada, myslím že DAS AUTO to nazývá EDS - elektronický differenciál, který udělá defakto to samé - přibrzdí kola...

Re: Bezpečnost jízdy na namrzlé vozovce

Napsal: 11 říj 2012, 17:56
od Hardcam
Hmm, tak to jsem objeil tenhle figl brzo, uz si ho ani nemam jak zkusit :roll:

Re: Bezpečnost jízdy na namrzlé vozovce

Napsal: 12 úno 2013, 09:52
od HonzaD
Zdarvím, chci se na něco zeptat. Svítí kontrolka ESP, pokud tento systém zafunguje ?
Už jsem se několikrát pokoušel (ne na ledě, spíše na sněhu nebo v břečce) přivést auto do smyku, samozřejmě s rozumem.
Vyloženě dostat smyk se mi nepodařilo, auto se vždycky "chytne". Ale nikdy žádná signalizace ESP.
Kolegovi, má Octu, bliká ESP při každé menší chybce a náznaku smyku. A nebo jsem až moc opatrnej a ESP zafunguje až při daleko větším "problému" ?

Re: Bezpečnost jízdy na namrzlé vozovce

Napsal: 12 úno 2013, 11:03
od Hardcam
ABS nesignalizuje, ESP signalizuje, cili kontrolka by se rozblikat mela. Idealni je zkusit to na parkovisti, kde je riziko pokusu nejmensi.

Re: Bezpečnost jízdy na namrzlé vozovce

Napsal: 12 úno 2013, 11:12
od FISHkaa
pozor je to jiná kontrolka, než ESP OFF :-)
Myslím, že ti bude problikávat něco takovédleho:
Obrázek

Re: Bezpečnost jízdy na namrzlé vozovce

Napsal: 12 úno 2013, 13:02
od rcc
prave ted zkousim esp v yetim,jsou idealni podminky.silnice pod snehem.staci prudce trhnout volantem,blika kontrolka a je citit pribrzdeni kola.auto do smyku nejde.idealni zkouset na rovine a trhat volantem doprava a doleva

Re: Bezpečnost jízdy na namrzlé vozovce

Napsal: 12 úno 2013, 14:15
od XMira
Jen bych doplnil, že ESP nemá s protiprokluzem nic společného. ESP je stabilizační systém, který má předcházet smyku (http://www.youtube.com/watch?v=akZ9AaFB7Zc). Pokud hledáte něco, co je vzdáleně podobné samosvornému diferenciálu, nebo uzávěrce, musíte ve specifikaci své výbavy hledat TCS. Je to něco podobného jako EDS+ASR od koncernu (https://www.youtube.com/watch?v=TsNYkpL3RYI). Pokud máte TCS, máte, pravděpodobně, i ESP a vše se ovládá jedním tlačítkem.
Co se kontrolky týče: tlačítkem ESP OFF a následným rozsvícením kontrolky na přístrojovce se ESP a případné TCS vypne. Blikání kontrolky znamená činnost jednoho ze systémů.
Pro ty, co neradi čtou návody: Když vjedete jedním kolem na kluzký povrch a přidáte, uslyšíte křupání, podobné ABS. To způsobuje TCS.
Pro kutily: TCS bych nedodělával - prý je použit i zesílený diferenciál :wink: