Vysoka spotreba Getz 1.4 71kW

Moderátoři: vipe, Moderátoři

CyberSammy
*
Příspěvky: 58
Registrován: 07 dub 2009, 23:05

Vysoka spotreba Getz 1.4 71kW

Příspěvek od CyberSammy »

Zdravim kolegov s Getzom :-)

Mam Getz 1.4 71kW, nejakych 26tkm najazdenych a okrem toho, ze mi obcas kolisu otacky pri nastartovani, aj po namontovani regulatora a v zime sa studena citit rano benzin(udajne sytic), tak sa mi zda, ze mam nejaku vysoku spotrebu..

Ved posudte, ci je normalne mat na Getzi 11l spotrebu? http://www.spritmonitor.de/en/detail/485935.html

Co myslite? Je to normalne alebo bude niekde problem? Obcas, ked mi kolisu otacky a nepockam kym sa ustalia, tak mi to chvilu dusi aj za jazdy, kym sa to neustali, ale toto udajne robi aj na inych Getzoch. Inac ten motor ide OK a ja zas nejazdim nejak pomaly, ale ani rychlo. Mam tam navyse hodenu sport. vlozku vo vzduchovom filtri zn. KN pre tento typ auta.

Dakujem za Vase postrehy a skusenosti :-)
Hyundai Getz Premium 1.4i 71,3kW Midnight Gray, červený interiér
fólie Llumar, filter KN, ALU Platin P56, pneu Hankook Kinergy eco 185/55 R15
Reklama
 

Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1723
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Vysoka spotreba Getz 1.4 71kW

Příspěvek od XMira »

Já jezdil v průměru tak za 6,5. Uměl jsem pod šest, nebo naloženej a s kolem na střeše přes sedm. Ale 11 ani v zimě po městě :shock:
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Uživatelský avatar
Josef
****
Příspěvky: 1282
Registrován: 10 kvě 2005, 11:32
Bydliště: Praha

Re: Vysoka spotreba Getz 1.4 71kW

Příspěvek od Josef »

Pokud máš pocit, že po nastartování cítíš benzin, může to být poškozený vlnovec. Lambda sonda ve výfuku pak dává ŘJ nekorektní údaje a ta může dávkovat víc paliva (můj případ). Po výměně vlnovce (cca 400 Kč + 1NH práce) se vše zase upravilo k normálu.
Uživatelský avatar
drakas
*
Příspěvky: 46
Registrován: 23 říj 2006, 13:35

Re: Vysoka spotreba Getz 1.4 71kW

Příspěvek od drakas »

http://www.tipcars.com/#magazin-test-sp ... -1596.html
.. s tím se dá souhlasit. Málokdy se dostannu přes 7. Obvykle 6,4-6,5 (nejezdím město a krátké tr.)

Tam je doinst. nějaký "regulátor" - přidaný odpor? U 2006 se to opravovalo novým SW.
Getz 1.4, 06/2006
i30N (standard 250k), 06/2019
zulyk
**
Příspěvky: 329
Registrován: 31 srp 2010, 07:57
Bydliště: VT

Re: Vysoka spotreba Getz 1.4 71kW

Příspěvek od zulyk »

@cybersammy

kolega, nemal by si ist nahodu prehrat soft v motore? problem s kolisanim otacok pri tomto motore sa riesil u accentov, staci si to precitat, je to rovnaky motor :wink:
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
Uživatelský avatar
Autoservis Trnka
Příspěvky: 7
Registrován: 11 led 2012, 21:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoka spotreba Getz 1.4 71kW

Příspěvek od Autoservis Trnka »

Zdravím.

Myslím,že to bude lambda sonda nebo čidlo teploty.Každopádně bych doporučil diagnostiku motoru.
CyberSammy
*
Příspěvky: 58
Registrován: 07 dub 2009, 23:05

Re: Vysoka spotreba Getz 1.4 71kW

Příspěvek od CyberSammy »

Josef píše:Pokud máš pocit, že po nastartování cítíš benzin, může to být poškozený vlnovec. Lambda sonda ve výfuku pak dává ŘJ nekorektní údaje a ta může dávkovat víc paliva (můj případ). Po výměně vlnovce (cca 400 Kč + 1NH práce) se vše zase upravilo k normálu.
Ďakujem za postreh. Vlnovec mam mierne poškodený, raz som ho chytil prejazdom po štrkovej ceste, kde bol veľký výškový rozdiel medzi pravým a ľavým kolesom. Vlnovcom som v jednom úseku zadrel do stredu tej štrkovej cesty.
Hyundai Getz Premium 1.4i 71,3kW Midnight Gray, červený interiér
fólie Llumar, filter KN, ALU Platin P56, pneu Hankook Kinergy eco 185/55 R15
CyberSammy
*
Příspěvky: 58
Registrován: 07 dub 2009, 23:05

Re: Vysoka spotreba Getz 1.4 71kW

Příspěvek od CyberSammy »

drakas píše:http://www.tipcars.com/#magazin-test-sp ... -1596.html
.. s tím se dá souhlasit. Málokdy se dostannu přes 7. Obvykle 6,4-6,5 (nejezdím město a krátké tr.)

Tam je doinst. nějaký "regulátor" - přidaný odpor? U 2006 se to opravovalo novým SW.
Regulátor mi doinštalovali v oficiálnom servise. Údajne nemajú žiaden nový SW. Regulátor mal riešiť kolísanie otáčok. Trošku to pomohlo, ale nikdy tento problém úplne nezmizol a stále sa objavuje. Auto je rv. 2008, faceliftovany Getz.
Naposledy upravil(a) CyberSammy dne 16 led 2012, 14:12, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Getz Premium 1.4i 71,3kW Midnight Gray, červený interiér
fólie Llumar, filter KN, ALU Platin P56, pneu Hankook Kinergy eco 185/55 R15
CyberSammy
*
Příspěvky: 58
Registrován: 07 dub 2009, 23:05

Re: Vysoka spotreba Getz 1.4 71kW

Příspěvek od CyberSammy »

zulyk píše:@cybersammy

kolega, nemal by si ist nahodu prehrat soft v motore? problem s kolisanim otacok pri tomto motore sa riesil u accentov, staci si to precitat, je to rovnaky motor :wink:
Bolo by fajn, keby mi v servise vedeli nahrať nový soft a tie problémy s kolísaním otáčok a dusením motora by sa tým vyriešili. Len sa obávam, že ten SW nemajú :-(
Hyundai Getz Premium 1.4i 71,3kW Midnight Gray, červený interiér
fólie Llumar, filter KN, ALU Platin P56, pneu Hankook Kinergy eco 185/55 R15
CyberSammy
*
Příspěvky: 58
Registrován: 07 dub 2009, 23:05

Re: Vysoka spotreba Getz 1.4 71kW

Příspěvek od CyberSammy »

Autoservis Trnka píše:Zdravím.

Myslím,že to bude lambda sonda nebo čidlo teploty.Každopádně bych doporučil diagnostiku motoru.
Ďakujem moc za informáciu. Objednám sa do servisu, nech sa na to pozrú. Dúfam, že sa im to podarí vyriešiť.
Hyundai Getz Premium 1.4i 71,3kW Midnight Gray, červený interiér
fólie Llumar, filter KN, ALU Platin P56, pneu Hankook Kinergy eco 185/55 R15
zulyk
**
Příspěvky: 329
Registrován: 31 srp 2010, 07:57
Bydliště: VT

Re: Vysoka spotreba Getz 1.4 71kW

Příspěvek od zulyk »

u accentov sa ten problem vyriesil, tak predpokladam, ze by nemal byt problem ani v tvojom pripade
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
miam
Příspěvky: 7
Registrován: 01 lis 2009, 20:21

Re: Vysoka spotreba Getz 1.4 71kW

Příspěvek od miam »

CyberSammy píše:Zdravim kolegov s Getzom :-)

Mam Getz 1.4 71kW, nejakych 26tkm najazdenych a okrem toho, ze mi obcas kolisu otacky pri nastartovani, aj po namontovani regulatora a v zime sa studena citit rano benzin(udajne sytic), tak sa mi zda, ze mam nejaku vysoku spotrebu..

Ved posudte, ci je normalne mat na Getzi 11l spotrebu? http://www.spritmonitor.de/en/detail/485935.html

Co myslite? Je to normalne alebo bude niekde problem? Obcas, ked mi kolisu otacky a nepockam kym sa ustalia, tak mi to chvilu dusi aj za jazdy, kym sa to neustali, ale toto udajne robi aj na inych Getzoch. Inac ten motor ide OK a ja zas nejazdim nejak pomaly, ale ani rychlo. Mam tam navyse hodenu sport. vlozku vo vzduchovom filtri zn. KN pre tento typ auta.

Dakujem za Vase postrehy a skusenosti :-)
Ahoj! Doma máme též 1,4i 71,3 kW, najeto 23000 km, r. v. 08/2006. Manželka s autem jezdí výhradně po městě na krátké vzdálenosti - od nastartování 3 km do školky se synkem, odtud 2 km do práce, odpoledne to samé v opačném sledu. Ca 1x - 2x do měsíce auto jede i za město ca 20 - 40 km. Přesto se nedaří ani v létě stáhnout spotřebu pod 8,4 litrů. Minulý týden jsem aktuálně naměřil 9,1 l, loni v únoru dokonce 10,1. Snažím se měřit co nejpřesněji, a to následovně: nádrž tankuju vždy po okraj - od vypnutí tankovací pistole dotankuju ještě minimálně 7 - 9 litrů (zkrátka přestanu tankovat až když benzin nemizí do nádrže, ale zůstává u hrdla stát). Vynuluju denní počítadlo ujetých kilometrů, vyjezdí se nádrž téměř na rezervu a znovu dotankuju tím samým způsobem.
Kromě té spotřeby - nevím, zda pouze a jenom opravdu tento styl užívání auta žene spotřebu do takových výšin - mě trápí i toto chování motoru: po studeném startu letí otáčky na ca 1800, ihned ale padají někam ke 1200. Nekolísají, motor "nehoupe." Při vyjíždění z garáže pouze opatrně s citem přes spojku (nešlapu vůbec na plyn), kdy se auto pohne ca 2 - 3 metry, tak po sešlápnutí spojky letí otáčky ihned opět vzhůru a opět klesají. V zimním období, obzvláště v třeskutých mrazech mi to fakt rve uši a říkám si, jak dlouho ten motor může vydržet (moje benziinová octavia 1,8T či služební fabie 1,4i studená na volnoběh v zimě netočí vic než 1000 ot.) Takto se chová motor i zahřátý s tím rozdílem, že otáčky neletí k 1800, ale třeba k 1100 - třeba při popojíždění v koloně. Zmiňované škodovky, ale ani felici se takto podivně nechovají.
Nechal jsem tedy přehrát software ŘJ. Bylo mi řečeno, že do data výroby 20. 08. 2006 byla v SW jistá chyba. Hyundai tedy doporučuje SW dotčených aut aktualizovat poslední verzí. I když máme datum výroby 26. 08. 2006, SW jsem nechal přehrát. Výše popsané chování ani spotřeba se nezměnily, změnu jsem ale zaregistroval: motor je akčnější, živější, jde lépe za plynem, ale hlavně již tak často nespíná ventilátor chlazení. Před aktualizací SW běžel ventilátor snad neustále: např. při běžné předpisové jízdě a venkovní teplotě vzduchu +5 st. jsem po 28 km přijel do práce na parkoviště a ventilátor běžel!! Ani po 5ti minutách na volnoběh nepřestal. "Pomohlo" jen držet motor ca minutu v otáčkách ca 4000, a pak až ventilátor vypnul. Dohánělo mě to k šílenství! V servisních manuálech Hyundai se sice píše, že u motoru 1,4i může ventilátor spínat častěji, neboť chladič chladící kapaliny je stejně velký (spíše malý) jako pro motory 1,1i či 1,3i (tudíž trochu poddimenzovaný), ale aby i v zimě vrtule běžela poměrně často, to mi bylo divné. Co by asi motor dělal v zácpě na dálnici v parném létě při teplotách + 30 st. jsem raději nedomýšlel. Časté spínání ventilátoru jsme tedy přisuzoval i vysoké spotřebě paliva - říkal jsem si nějaké čidlo špatně vyhodnocuje teplotu chladící kapaliny, či nasávaného vzduchu. Zkrátka spotřeba paliva neklesla ani po aktualizaci SW.
Jsem si vědom, že auto jezdí výhradně po městě, že objem 1,4l také není nejmenší, ale průměrná spotřeba 8,9 l za 2,75 roku a odjetých 13000 km (auto jsme kupovali s necelými 7000 km), co auto máme, mi přijde opravdu vysoká. Kdyby auto nemělo tak málo kilometrů, pořídil bych jiné a i do města pro naše účely pořídil diesel. Vždyť ten getz žere stejně (ne-li víc) než moje benzinová octavia 1,8 turbo se 180 PS, která má téměř jednou tak velký výkon a o 0,4l větší objem, je těžší... I po městě s ní jezdím za podobnou spotřebu jako ten getz...
Pánové, podělte se prosím zda Vás "trápí" či máte ty samé nebo podobné zkušenosti s chováním motoru 1,4i a jak jste je řešili.
Na závěr ale musím prohlásit obecnou spokojenost s autem. Moc pěkně vypadá - hlavně ze zadu (i když stříbrná metalíza mu moc vyniknout nedává), nadprůměrná vnitřní prostornost, jednoduchá konstrukce, technika, žádná složitá elektronika. Jen odpružení by mohlo býti měkčí. Ale to je trošku bolest korejců obecně - aby se získalo víc než průměrných jízdních vlastností, hlavně pak stability v zatáčkách nebo při vyhýbacích manévrech, vykoupí se to tvrdším odpružením. Na vynikající mix pohodlí a jízdních vlastností obzvláště fiesty či fabie zkrátka getzíček nemá.
Hodně zdaru!
clovek
*
Příspěvky: 77
Registrován: 08 dub 2009, 18:38

Re: Vysoka spotreba Getz 1.4 71kW

Příspěvek od clovek »

Ja jazdim teraz denne 40km tam a 40 naspet, skoro suvisla cesta cez dediny, teda okolo 50km/h, potom cez cele mesto. Spotrebu teraz v zime mam okolo 6.4litra, ako kedy. Priemer od zaciatku je 6.31. Najazdenych nieco cez 45tisic, 3roky.
i30 1.6 benzin
ex Getz Dynamic 1.4i 16V
Pb
*
Příspěvky: 13
Registrován: 12 úno 2007, 22:34
Bydliště: Praha

Re: Vysoka spotreba Getz 1.4 71kW

Příspěvek od Pb »

V létě město + dálnice 130-140km/h spotřeba 7,5-8 , v zimě město +dálnice až 9 litrů
V létě mimo dálnici 80-90km/h klidně 6,5 litru
Palette 1,4 2007
inlajn73
Příspěvky: 2
Registrován: 21 led 2012, 15:08

Re: Vysoka spotreba Getz 1.4 71kW

Příspěvek od inlajn73 »

Tak to mne překvapuje, že ta modernější 1,4 má až takovou spotřebu, já mám starší Getz 1,3 60kW r. 2003 a dlouhodobě to má spotřebu 7,8l/100 ( údaj vlastního měření i počitače se téměř shodoval), což mi nepřijde taky moc ideální, ale většinou se jedná o krátké jízdy po městě do cca 10km( práce, nákupy, školka atd.). Jinak při delších jízdách jsem se dostal i na 5,6l, ale delší štreky moc nejezdím. Auto jsem zakoupil v Německu jeté a při koupi byl na kompu údaj 9,8l což jsem se trochu zalekl, ale brzo se to stáhlo na 7,8.
Odpovědět

Zpět na „GETZ“