CyberSammy píše:Zdravim kolegov s Getzom
Mam Getz 1.4 71kW, nejakych 26tkm najazdenych a okrem toho, ze mi obcas kolisu otacky pri nastartovani, aj po namontovani regulatora a v zime sa studena citit rano benzin(udajne sytic), tak sa mi zda, ze mam nejaku vysoku spotrebu..
Ved posudte, ci je normalne mat na Getzi
11l spotrebu?
http://www.spritmonitor.de/en/detail/485935.html
Co myslite? Je to normalne alebo bude niekde problem? Obcas, ked mi kolisu otacky a nepockam kym sa ustalia, tak mi to chvilu dusi aj za jazdy, kym sa to neustali, ale toto udajne robi aj na inych Getzoch. Inac ten motor ide OK a ja zas nejazdim nejak pomaly, ale ani rychlo. Mam tam navyse hodenu sport. vlozku vo vzduchovom filtri zn. KN pre tento typ auta.
Dakujem za Vase postrehy a skusenosti
Ahoj! Doma máme též 1,4i 71,3 kW, najeto 23000 km, r. v. 08/2006. Manželka s autem jezdí výhradně po městě na krátké vzdálenosti - od nastartování 3 km do školky se synkem, odtud 2 km do práce, odpoledne to samé v opačném sledu. Ca 1x - 2x do měsíce auto jede i za město ca 20 - 40 km. Přesto se nedaří ani v létě stáhnout spotřebu pod 8,4 litrů. Minulý týden jsem aktuálně naměřil 9,1 l, loni v únoru dokonce 10,1. Snažím se měřit co nejpřesněji, a to následovně: nádrž tankuju vždy po okraj - od vypnutí tankovací pistole dotankuju ještě minimálně 7 - 9 litrů (zkrátka přestanu tankovat až když benzin nemizí do nádrže, ale zůstává u hrdla stát). Vynuluju denní počítadlo ujetých kilometrů, vyjezdí se nádrž téměř na rezervu a znovu dotankuju tím samým způsobem.
Kromě té spotřeby - nevím, zda pouze a jenom opravdu tento styl užívání auta žene spotřebu do takových výšin - mě trápí i toto chování motoru: po studeném startu letí otáčky na ca 1800, ihned ale padají někam ke 1200. Nekolísají, motor "nehoupe." Při vyjíždění z garáže pouze opatrně s citem přes spojku (nešlapu vůbec na plyn), kdy se auto pohne ca 2 - 3 metry, tak po sešlápnutí spojky letí otáčky ihned opět vzhůru a opět klesají. V zimním období, obzvláště v třeskutých mrazech mi to fakt rve uši a říkám si, jak dlouho ten motor může vydržet (moje benziinová octavia 1,8T či služební fabie 1,4i studená na volnoběh v zimě netočí vic než 1000 ot.) Takto se chová motor i zahřátý s tím rozdílem, že otáčky neletí k 1800, ale třeba k 1100 - třeba při popojíždění v koloně. Zmiňované škodovky, ale ani felici se takto podivně nechovají.
Nechal jsem tedy přehrát software ŘJ. Bylo mi řečeno, že do data výroby 20. 08. 2006 byla v SW jistá chyba. Hyundai tedy doporučuje SW dotčených aut aktualizovat poslední verzí. I když máme datum výroby 26. 08. 2006, SW jsem nechal přehrát. Výše popsané chování ani spotřeba se nezměnily, změnu jsem ale zaregistroval: motor je akčnější, živější, jde lépe za plynem, ale hlavně již tak často nespíná ventilátor chlazení. Před aktualizací SW běžel ventilátor snad neustále: např. při běžné předpisové jízdě a venkovní teplotě vzduchu +5 st. jsem po 28 km přijel do práce na parkoviště a ventilátor běžel!! Ani po 5ti minutách na volnoběh nepřestal. "Pomohlo" jen držet motor ca minutu v otáčkách ca 4000, a pak až ventilátor vypnul. Dohánělo mě to k šílenství! V servisních manuálech Hyundai se sice píše, že u motoru 1,4i může ventilátor spínat častěji, neboť chladič chladící kapaliny je stejně velký (spíše malý) jako pro motory 1,1i či 1,3i (tudíž trochu poddimenzovaný), ale aby i v zimě vrtule běžela poměrně často, to mi bylo divné. Co by asi motor dělal v zácpě na dálnici v parném létě při teplotách + 30 st. jsem raději nedomýšlel. Časté spínání ventilátoru jsme tedy přisuzoval i vysoké spotřebě paliva - říkal jsem si nějaké čidlo špatně vyhodnocuje teplotu chladící kapaliny, či nasávaného vzduchu. Zkrátka spotřeba paliva neklesla ani po aktualizaci SW.
Jsem si vědom, že auto jezdí výhradně po městě, že objem 1,4l také není nejmenší, ale průměrná spotřeba 8,9 l za 2,75 roku a odjetých 13000 km (auto jsme kupovali s necelými 7000 km), co auto máme, mi přijde opravdu vysoká. Kdyby auto nemělo tak málo kilometrů, pořídil bych jiné a i do města pro naše účely pořídil diesel. Vždyť ten getz žere stejně (ne-li víc) než moje benzinová octavia 1,8 turbo se 180 PS, která má téměř jednou tak velký výkon a o 0,4l větší objem, je těžší... I po městě s ní jezdím za podobnou spotřebu jako ten getz...
Pánové, podělte se prosím zda Vás "trápí" či máte ty samé nebo podobné zkušenosti s chováním motoru 1,4i a jak jste je řešili.
Na závěr ale musím prohlásit obecnou spokojenost s autem. Moc pěkně vypadá - hlavně ze zadu (i když stříbrná metalíza mu moc vyniknout nedává), nadprůměrná vnitřní prostornost, jednoduchá konstrukce, technika, žádná složitá elektronika. Jen odpružení by mohlo býti měkčí. Ale to je trošku bolest korejců obecně - aby se získalo víc než průměrných jízdních vlastností, hlavně pak stability v zatáčkách nebo při vyhýbacích manévrech, vykoupí se to tvrdším odpružením. Na vynikající mix pohodlí a jízdních vlastností obzvláště fiesty či fabie zkrátka getzíček nemá.
Hodně zdaru!