Stránka 1 z 1

Trajet-dým a pach spálené gumy

Napsal: 20 led 2012, 06:24
od ludva.novotny
Zdravím. Koupil jsem před pár dní mého Trajeta.Včera jsem vyměnil zimáky. Když jsem po nasazení nových pneumatik přijel před mou garáži, ucítil jsem v kabině pach spálené gumy. Vypnul jsem motor,vystoupil z auta a vpředu pod motorem se valil dým ktery za chvíli zmizel. Nové pneumatiky jsou podle techničáku 215/65R ale předešlý majitel měl jen 195/65R. Je možné že dým a pach spálené gumy pocházi od mých nových větších gum které někde nacházejí nějakou překážku a dřou se ? Anebo pochází kvůli jiné závadě kterou mi předešlý majitel skryl?

Re: Trajet-dým a pach spálené gumy

Napsal: 20 led 2012, 09:49
od kanal
Ahoj. Zajimavy... Predpokladam, ze nez jsi vuz koupil, absolvovali jste s puvodnim majitelem zkusebni jizdu na jeho starych pneu a pokud se tento problem neprojevil, pripsal bych to prave novym 215/65 pneu, i s duvodu pachu spalene gumy. Bohuzel me nenapada, kde by se to tam mohlo drit, konkretne v prednim podbehu je dost mista i na vetsi pneu 215/70 (mam vyzkouseno). Napada me pouze, ze disky mohou mit jine ET, pripadne vetsi sirku (predepsano je ET 46 a sirka 6,5J, ale ja mam elektrony na leto ET 38 a sirku 7J a v pohode s pneu 215/65). Spis bych se bal u vyssiho ET a vetsi siri disku (pneu budou bliz do stredu vozu) na zadni naprave, i normalne je tam vnitrni bok pneu hodne blizko sroubu ramena (cca 1-1,5cm). Musis to radne prohlednout- na zem a baterku, dej plny rejd na obe strany a koukej, osahavej. Mozna tam neco trci, co nema. Skoda si uplne znicit novy gumy.

Re: Trajet-dým a pach spálené gumy

Napsal: 20 led 2012, 14:37
od ludva.novotny
Ze starými gumy žádný problém nebyl. Ze zkušební jízdou téže v pohodě. Že by elektrony? Díky za odpověď =D> , kouknu se na to a napíšu :wink:

Re: Trajet-dým a pach spálené gumy

Napsal: 20 led 2012, 18:59
od ludva.novotny
kanal píše:Ahoj. Zajimavy... Predpokladam, ze nez jsi vuz koupil, absolvovali jste s puvodnim majitelem zkusebni jizdu na jeho starych pneu a pokud se tento problem neprojevil, pripsal bych to prave novym 215/65 pneu, i s duvodu pachu spalene gumy. Bohuzel me nenapada, kde by se to tam mohlo drit, konkretne v prednim podbehu je dost mista i na vetsi pneu 215/70 (mam vyzkouseno). Napada me pouze, ze disky mohou mit jine ET, pripadne vetsi sirku (predepsano je ET 46 a sirka 6,5J, ale ja mam elektrony na leto ET 38 a sirku 7J a v pohode s pneu 215/65). Spis bych se bal u vyssiho ET a vetsi siri disku (pneu budou bliz do stredu vozu) na zadni naprave, i normalne je tam vnitrni bok pneu hodne blizko sroubu ramena (cca 1-1,5cm). Musis to radne prohlednout- na zem a baterku, dej plny rejd na obe strany a koukej, osahavej. Mozna tam neco trci, co nema. Skoda si uplne znicit novy gumy.
Vpředu nic nepřekáží vše je v poho, teda jak jsem nahmatal, pod auto jsem v tom blátě nevlezl.Vzadu opravdu vnitřní bok pneumatiky jsem nahmatal že je jeden prst od šroubu ramena, to jest 1cm jak jsi napsal. S novými gumy auto se zvýšilo a tachograf teď ukazuje správnou rychlost (podle radaru) namísto předešlých gum které výšku auta snížili a tachograf ukazoval menší rychlost než pravdivou. Jo a měrka oleje ukázala olej pod minimum přestože kontrolní světlo oleje nesvítilo. V servisu jsem pro jistotu vyměnil olej a filtr oleje a teď budu pozorovat zda motor žere olej a jestli ano kolik? Dnes po trati 100km po výměně oleje jsem cítil moc málo ten smrad pálené gumy v kabině a taky pod kapotou Trajeta. Že by ten pach pálené gumy pocházel s klimatizace? :?:

Re: Trajet-dým a pach spálené gumy

Napsal: 21 led 2012, 06:43
od Bolo
neprokluzuje ti řemen od posilovače? ať ti někdo zatočí volantem a drží ho v krajní poloze a ty koukej jestli neprokluzuje.

Re: Trajet-dým a pach spálené gumy

Napsal: 21 led 2012, 13:26
od kanal
Ja ja, jak pise Bolo, dale bych sel po drazkovem remenu (nepiska trochu za studena, ci pri jizde, otaceni volantem?) a rovnou bych ho vymenil. Stejne jako dalsi veci... Usuzuji tak, ze predchozi majitel prilis na udrzbu a servisni intervaly nedbal, pokud Ti prodal auto bez oleje v motoru. Mas CRDi?

Re: Trajet-dým a pach spálené gumy

Napsal: 14 úno 2012, 06:25
od ludva.novotny
Zdravím.Kola to jistě nejsou, elektrony jsou originál od Hyundai a pneu dle TP.Pach spálené gumy pochází pod kapotou motoru, teď ho skoro necítím. Drážkový řemen to není, nepiska ani trochu za studena, či při jízdě, otáčení volantem. Auto má najeto 250.000 km. Rozvody předešlý majitel tvrdí že byli měněny v 210.000km.Mám 2.7 automat

Re: Trajet-dým a pach spálené gumy

Napsal: 16 úno 2012, 22:51
od jiri.vacha
Víš co zkus vysledovat? :-k Jestli to máš pořád a nebo jen když to někdy valíš,já mam taky 2,7 a občas tohle taky pozoruju ale spíš uprostřed auta asi od výfuku.Už jsem to taky očuchával,vždy u nás před domem,jindy ne.Jedu z Oseka na Loučnou,cca 2km do kopce,provokuju ostatní :mrgreen: ,je to opravdu táhlý kopec pár zatáček,podřazená dvojka v automatu,otáčky tak 4000 až 6000,vylítnu na kopec,pustim to do Loučný zpomalim na 50 a cca500m a zastavim před domem,typuju :-k to na přehřátý výfuk.Smrad jde v půli auta spíš jako ze zadu.Myslim si že je to zavěšení výfuku,protože nikde jinde guma není.Jen takový lehký závan spálené gumy.Neřešim to [-X

Re: Trajet-dým a pach spálené gumy

Napsal: 17 úno 2012, 04:32
od tr2700automat
Já mám taky 2.7 ale nikdy jsem neucítil žádný pach spálené gumy. A to dávám mému Trajetu pořádně zabrat :mrgreen: