Accent 1.4 z roku 2006 - dobrá volba ?
Napsal: 20 led 2012, 13:29
Dobrý den,
jsem zde nově zaregistrovaný a chtěl bych požádat majitele této značky o názor, či radu. Doma nám zestárnul vozový park, máme dvě auta, obě stará 20 let... tak uvažuji o koupi něčeho novějšího, moderního, samozřejmě s co možná nejpřijatelnějšími provozními i servisními náklady, protože nájezd by u nás byl lehce přes 20tis km ročně a přeci jen bychom si doma těžko zvykali z 5ti litrů nafty u stařičkého dosluhujícího Golfa na nějaký výrazný rozdíl. Do dvou litrů navíc (u benzínu) bych neřekl ani slovo. Tuto značku jsem přiznám v ů b e c nevyhledával, ale úplně náhodou jsem v místě bydliště narazil na Accent 1.4 16V z roku 2006. Vůz byl koupen v Praze v X/2006 jako nový, je k němu vedená servisní kniha, prodejcem který ho vykoupil na protiúčet je provedena vzevrubná lustrace na původ i kilometry u cebie a vše pravděpodobně sedí. Auto měl pouze jeden majitel, je nehavarované (pouze zanedbatelné kosmetické vady z běžného provozu) a má najeto 40tis kilometrů.
Je (aspoň se domnívám) v plné výbavě, protože má kromě všeho v elektrice i klimatizaci. Navíc originál textilní rohožky + v kufru zcela nové zimní gumové, střešní nosič a v kufru téměř nové zimní pneumatiky, které by mi v rámci případné koupě u prodejce i přezuli.
Auto tam stojí tři měsíce, pokryté už prachem, ale po otočení klíčkem okamžitě chytlo, k mému překvapení se VELMI rychle ohřálo a fantasticky topilo, teploměr celou zkušební jízdu držel v polovině bez jakýchkoli výkyvů. I motor šel fantasticky, volnoběh plynulý bez houpání a na dva metry od vozu není slyšet že motor běží. I u otevřené kapoty (motor nemytý ani nestříkaný nějakým sprayem jak bývá zvykem na prodej, suchý, zaprášený, moc pěkný) jsem byl úplně v šoku, jak krásně, tiše a plynule jde.Ani stopy po jakýchkoli nepatřících zvucích, zakolísání nebo cokoli podobného, tak jako je běžné u vozů ostatních značek, kde je cenová hladina úplně jinde.
I samotná jízda dle mého názoru perfektní, v autě ticho, nikde nic neklepalo, pouze chvíli trvalo než se obrzdily zadní kotouče po tom jak auto stálo (i to mně překvapilo že je jimi vzadu vůz vybaven)
Vnitřek pěkný, nepoškozený, všude samá odkládací místa a schovávačky, které mi u jiných aut také chybí. Doplňující údaj na závěr - auto bych mohl odvézt za 105ooo,- žádné ekopoplatky, atd, plní Euro4.
Svezení se mi moc líbilo, jen jak člověk kouká po všem možném, jsem opomenul na počítači přepnout z venkovní teploty na spotřebu, což mne teď mrzí - jinak v technickém průkazu pokud si dobře pamatuji je kombinovaná něco přes šest litrů. Nejsem žádný závodník, jezdím podle předpisů - je toto reálné?? Tím vlastně začíná výčet věcí o kterých bych se zde rád poradil. Potom samozřejmě na co se případně detailně podívat a zaměřit pokud bych se tam vracel. Jaké neduhy toto auto mívá,jaký je tam kupříkladu interval na výměnu rozvodů,kolik vydrží spojka při slušném ježdění, zda už to má také ty "vychytávky" jako dvouhmotnostní - velmi drahý - setrvačník, jak je třeba cenově srovnatelný značkový servis s jinými vozy (vloni u nás otevřeli Hyundai prodej-servis),atd, zkrátka cokoli majitele tohoto vozu napadne mi poradit. Krapet mne odrazuje ta "exotika" navíc podpořená odmítavým postojem většiny motoristické veřejnosti - je to korejské auto vyrobené v Turecku a tady u nás všichni tíhneme k těm octáviím a volkswagenům,a kdo jezdí Passatem tdi tak je zkrátka mistr světa, i když ho koupí s najetými mraky kilometrů a potom dává desetitisíce za servis, tak zda jsou mé pochybnosti opodstatněné, nebo do toho prostě jít a (snad i nějakou dobu bez problémů) jezdit......
Děkuji předem za jakýkoli názor, rád si nechám poradit.
Michal
jsem zde nově zaregistrovaný a chtěl bych požádat majitele této značky o názor, či radu. Doma nám zestárnul vozový park, máme dvě auta, obě stará 20 let... tak uvažuji o koupi něčeho novějšího, moderního, samozřejmě s co možná nejpřijatelnějšími provozními i servisními náklady, protože nájezd by u nás byl lehce přes 20tis km ročně a přeci jen bychom si doma těžko zvykali z 5ti litrů nafty u stařičkého dosluhujícího Golfa na nějaký výrazný rozdíl. Do dvou litrů navíc (u benzínu) bych neřekl ani slovo. Tuto značku jsem přiznám v ů b e c nevyhledával, ale úplně náhodou jsem v místě bydliště narazil na Accent 1.4 16V z roku 2006. Vůz byl koupen v Praze v X/2006 jako nový, je k němu vedená servisní kniha, prodejcem který ho vykoupil na protiúčet je provedena vzevrubná lustrace na původ i kilometry u cebie a vše pravděpodobně sedí. Auto měl pouze jeden majitel, je nehavarované (pouze zanedbatelné kosmetické vady z běžného provozu) a má najeto 40tis kilometrů.
Je (aspoň se domnívám) v plné výbavě, protože má kromě všeho v elektrice i klimatizaci. Navíc originál textilní rohožky + v kufru zcela nové zimní gumové, střešní nosič a v kufru téměř nové zimní pneumatiky, které by mi v rámci případné koupě u prodejce i přezuli.
Auto tam stojí tři měsíce, pokryté už prachem, ale po otočení klíčkem okamžitě chytlo, k mému překvapení se VELMI rychle ohřálo a fantasticky topilo, teploměr celou zkušební jízdu držel v polovině bez jakýchkoli výkyvů. I motor šel fantasticky, volnoběh plynulý bez houpání a na dva metry od vozu není slyšet že motor běží. I u otevřené kapoty (motor nemytý ani nestříkaný nějakým sprayem jak bývá zvykem na prodej, suchý, zaprášený, moc pěkný) jsem byl úplně v šoku, jak krásně, tiše a plynule jde.Ani stopy po jakýchkoli nepatřících zvucích, zakolísání nebo cokoli podobného, tak jako je běžné u vozů ostatních značek, kde je cenová hladina úplně jinde.
I samotná jízda dle mého názoru perfektní, v autě ticho, nikde nic neklepalo, pouze chvíli trvalo než se obrzdily zadní kotouče po tom jak auto stálo (i to mně překvapilo že je jimi vzadu vůz vybaven)
Vnitřek pěkný, nepoškozený, všude samá odkládací místa a schovávačky, které mi u jiných aut také chybí. Doplňující údaj na závěr - auto bych mohl odvézt za 105ooo,- žádné ekopoplatky, atd, plní Euro4.
Svezení se mi moc líbilo, jen jak člověk kouká po všem možném, jsem opomenul na počítači přepnout z venkovní teploty na spotřebu, což mne teď mrzí - jinak v technickém průkazu pokud si dobře pamatuji je kombinovaná něco přes šest litrů. Nejsem žádný závodník, jezdím podle předpisů - je toto reálné?? Tím vlastně začíná výčet věcí o kterých bych se zde rád poradil. Potom samozřejmě na co se případně detailně podívat a zaměřit pokud bych se tam vracel. Jaké neduhy toto auto mívá,jaký je tam kupříkladu interval na výměnu rozvodů,kolik vydrží spojka při slušném ježdění, zda už to má také ty "vychytávky" jako dvouhmotnostní - velmi drahý - setrvačník, jak je třeba cenově srovnatelný značkový servis s jinými vozy (vloni u nás otevřeli Hyundai prodej-servis),atd, zkrátka cokoli majitele tohoto vozu napadne mi poradit. Krapet mne odrazuje ta "exotika" navíc podpořená odmítavým postojem většiny motoristické veřejnosti - je to korejské auto vyrobené v Turecku a tady u nás všichni tíhneme k těm octáviím a volkswagenům,a kdo jezdí Passatem tdi tak je zkrátka mistr světa, i když ho koupí s najetými mraky kilometrů a potom dává desetitisíce za servis, tak zda jsou mé pochybnosti opodstatněné, nebo do toho prostě jít a (snad i nějakou dobu bez problémů) jezdit......
Děkuji předem za jakýkoli názor, rád si nechám poradit.
Michal