Mrtvá baterka
Moderátoři: amaize, Moderátoři
Mrtvá baterka
Včera si půjčil i20 syn. Když přijel domů, auto v garáži (je tam teď 10°C) v pořádku odstavil a vytáhl klíček ze zapalování.
Dnes jsem potřeboval odjet a když jsem otevřel dveře, tak mě překvapilo, že se nic nerozsvítilo. Po zasunutí klíčku do zapalování také tma.
Změřil jsem baterku a na svorkách bylo 0,8V. Po odpojení baterky tam je po cca hodině 6V. Nabíječka se k tomu celkem logicky nezná a baterka je mrtvá.
Dveře byly všechny zavřené, kufr také. Napadá vás někoho nějaké vysvětlení kromě toho, že zrovna baterka po dvou a půl roce bez jakéhokoliv varování umřela?
Jde mi o to, vyloučit možnost, že po koupi nové baterky a její instalaci dopadnu stejně.
Druhá věc je, jak dalece auto bude fungovat po tom, co je úplně bez proudu.
doplnění: Připojil jsem auto přes startovací kabely na jinou 12V baterku a kromě toho, že byly vymazané stanice v radiu a údaje v kapličce palubního počítače, jsem na nic jiného nepřišel. Počítadlo km také ukazuje najeté km. Nevynulovalo se.
Dnes jsem potřeboval odjet a když jsem otevřel dveře, tak mě překvapilo, že se nic nerozsvítilo. Po zasunutí klíčku do zapalování také tma.
Změřil jsem baterku a na svorkách bylo 0,8V. Po odpojení baterky tam je po cca hodině 6V. Nabíječka se k tomu celkem logicky nezná a baterka je mrtvá.
Dveře byly všechny zavřené, kufr také. Napadá vás někoho nějaké vysvětlení kromě toho, že zrovna baterka po dvou a půl roce bez jakéhokoliv varování umřela?
Jde mi o to, vyloučit možnost, že po koupi nové baterky a její instalaci dopadnu stejně.
Druhá věc je, jak dalece auto bude fungovat po tom, co je úplně bez proudu.
doplnění: Připojil jsem auto přes startovací kabely na jinou 12V baterku a kromě toho, že byly vymazané stanice v radiu a údaje v kapličce palubního počítače, jsem na nic jiného nepřišel. Počítadlo km také ukazuje najeté km. Nevynulovalo se.
Naposledy upravil(a) jirikstbk dne 29 led 2012, 20:36, celkem upraveno 2 x.
- Reklama
- ZdeněkSvoboda
- *****
- Příspěvky: 1879
- Registrován: 29 pro 2007, 13:51
- Bydliště: Jihlava (Stará Říše)
Re: Mrtvá baterka
Autorádio máš "živé" po klíčku nebo jde zapnout samo tlačítkem?
Nenechal ho synátor zapnuté?
Už se nám to doma taky stalo (ne u )
Já mám na accentovi původní baterku skoro 4 roky a zatím je OK - ťuk ťuk
Jinak mě nic nenapadá.
Nenechal ho synátor zapnuté?
Už se nám to doma taky stalo (ne u )
Já mám na accentovi původní baterku skoro 4 roky a zatím je OK - ťuk ťuk
Jinak mě nic nenapadá.
Současnost: Škoda Octavia combi 1.6 TDI 77kW (chip na 96kW), Elegance (2012)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
Re: Mrtvá baterka
No,klidně bych se držel varianty,že ta baterka umřela bez rozloučení... a co se týče delšího odstavení od proudu,tak to by vadit nemělo.maximálně bude auto během několika málo kilometrů trošku jinak reagovat na plyn,než se řídící jednotka dostane z továrního režimu.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: Mrtvá baterka
ZdeněkSvoboda: Auto bylo úplně mrtvé a na zasunutí klíčku vůbec nereagovalo.
Jak jsem doplnil do úvodního příspěvku, po připojení na druhou baterku to všechno svítí jak má. Startovat jsem nezkoušel, je to trakční baterka a ta by start nemusela přežít.
Jak jsem doplnil do úvodního příspěvku, po připojení na druhou baterku to všechno svítí jak má. Startovat jsem nezkoušel, je to trakční baterka a ta by start nemusela přežít.
Re: Mrtvá baterka
enjoy: Díky za uklidňující větu. Slyšel jsem zkazky, jak je u nových aut kritická výměna baterky, kdy končí výměna baterky po odpojení bez průběžného připojení na jiných 12V odtažením do servisu a tak mě to poněkud zaskočilo.
Re: Mrtvá baterka
Tak jsem asi zjistil příčinu.
Po tom co jsem auto napojil na druhou baterku, tak jsem od něho odešel. Před chvíli jsem se byl podívat, jak vytáhnout baterku z auta abych mohl zítra koupit novou.
Když jsem přišel do zhasnuté garáže, tak svítila stropní lampička nad řidičem. Je hodně divné, že když vše po opuštění auta a zavření dveří zhasne, tak ta lampička zůstane svítit nafurt.
Takže bacha na to.
Po tom co jsem auto napojil na druhou baterku, tak jsem od něho odešel. Před chvíli jsem se byl podívat, jak vytáhnout baterku z auta abych mohl zítra koupit novou.
Když jsem přišel do zhasnuté garáže, tak svítila stropní lampička nad řidičem. Je hodně divné, že když vše po opuštění auta a zavření dveří zhasne, tak ta lampička zůstane svítit nafurt.
Takže bacha na to.
Re: Mrtvá baterka
Baterka musí vydržet alespoň 4 roky. Lehce dobít baterku, nebo zkusit přes startovací kabely nastartovat. Ona se srovná. Lampičky mají přepinač -1)zhasnuto vždy, 2) svítím pořád, 3) svítím po otevření dveří, když je zavřu-stmívá se.
ix35 1,6 GDI
i20
Lantra
i20
Lantra
Re: Mrtvá baterka
koko: ad "Lehce dobít baterku, nebo zkusit přes startovací kabely nastartovat. Ona se srovná"
Tak jednoduché to zase není. Baterka měla po dvou hodinách stále cca 6V. Z druhé baterky natvrdo přes startovací kabely by tam šly zpočátku obrovské proudy a ta druhá zdravá 100Ah trakční baterka by to nemusela přežít.
Když jsem na ni připojil nabíječku z Lidlu (kopie bosh), tak proběhl test a řekla, žádné nabíjení nebude, je tam nízké napětí. Vzal jsem tedy svou modelářskou nabíječku a dopadl jsem stejně.
Až teprve stará modelářská nabíječka bez jakékoliv inteligence, kterou jsem musel chvíli hledat mezi dalšími vyřazenými krámy, se chytla a zatím se napětí na baterce zvedá. Jestli bude po nabití ještě fungovat, to se pozná. Moc naděje tomu ale nedávám. Uvidíme.
... a přepínač byl v poloze 2) svítím pořád.
Tak jednoduché to zase není. Baterka měla po dvou hodinách stále cca 6V. Z druhé baterky natvrdo přes startovací kabely by tam šly zpočátku obrovské proudy a ta druhá zdravá 100Ah trakční baterka by to nemusela přežít.
Když jsem na ni připojil nabíječku z Lidlu (kopie bosh), tak proběhl test a řekla, žádné nabíjení nebude, je tam nízké napětí. Vzal jsem tedy svou modelářskou nabíječku a dopadl jsem stejně.
Až teprve stará modelářská nabíječka bez jakékoliv inteligence, kterou jsem musel chvíli hledat mezi dalšími vyřazenými krámy, se chytla a zatím se napětí na baterce zvedá. Jestli bude po nabití ještě fungovat, to se pozná. Moc naděje tomu ale nedávám. Uvidíme.
... a přepínač byl v poloze 2) svítím pořád.
- Stanci11111
- *
- Příspěvky: 87
- Registrován: 27 zář 2009, 20:03
- Bydliště: Rim.Sobota
Re: Mrtvá baterka
Koko : Baterka nie vzdy musi vydrzat 4 roky mne odysla po 2a pol roku !!! skusal som ju nabit vydrzala 3 starty a dost nedrzala prud bola kaput.Kupil som novu Vartu Blue a zatial drzi v pohode a dufam ze tato vydrzi min. tie 4 roky
Hyundai i20 1,4 74kW COMFORT 128000km
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mrtvá baterka
ODYST? to je vybrane slovo spolu s DYK, DYLYNO a DYSKOTEKA? Omfg ludia prosim vas.. venujte tej matercine trochu casu. je ine ak clovek urobi preklep ale toto sa fakt neda ospravedlnitStanci11111 píše: ...musi vydrzat 4 roky mne odysla po 2a pol roku ...
K tej baterii: lampicka sa zhasinat nemusi ak je nastavena na stale svietenie, co je mozne zmenit. imho by u normalne nabijanej baterky lampicka nemala znicit bateriu - bezne nechavam hrat radio aj na jesen 10-12 hodin prave aby sa vybijala. Baterka ma teraz 5 zim (vratane tejto) a je to bez problemov. V tomto konkretnom pripade to moze byt niecim dalsim alebo jazdi prevazne ultra-kratke trasy a baterka je na hranici vybitia
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Mrtvá baterka
no to ze ti nabijecka nechce se chytit neznamena ze je ta baterie spatna,,podivej se jaky typ baterie tam mas, pokud je gelova a ne klasicky elektrolyt tak se nediv ze se ti nabijecka nechytne, na gelove baterie se pouziva jina nabijecka.
nevim co ted vyrobce dava za typ autobaterii do aut,ale je mozne ze tam mas treba gelovou, koupi zrovna to co je pronej nejlevnejsi do vyroby
Edit: jinak na dobijeni potrebujes nabijecku ktera umi davat 1desetinu kapacity baterie abys to nabil,takze pokud tam mas napr 50Ahod baterii tak nabijecka musi byt 5A, vetsimy proudy se nedoporucuje nabijet nebot se zkracuje zivotnost, pokud budes mensi Ampery tak pote se prodluzuje doba nabijeni
nevim co ted vyrobce dava za typ autobaterii do aut,ale je mozne ze tam mas treba gelovou, koupi zrovna to co je pronej nejlevnejsi do vyroby
Edit: jinak na dobijeni potrebujes nabijecku ktera umi davat 1desetinu kapacity baterie abys to nabil,takze pokud tam mas napr 50Ahod baterii tak nabijecka musi byt 5A, vetsimy proudy se nedoporucuje nabijet nebot se zkracuje zivotnost, pokud budes mensi Ampery tak pote se prodluzuje doba nabijeni
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Mrtvá baterka
Startovací kabely se přeci používají na nastartování. Naskočí motor a je-li vše ostatní v pořádku, potom se dobíjí a vzhůru na silnici do značkového servisu. a není co řešit. Ale jestli svítíš, tak by závada mohla být vyřešena. Kabely bych, ale raději vozil v kufru.jirikstbk píše:Z druhé baterky natvrdo přes startovací kabely by tam šly zpočátku obrovské proudy a ta druhá zdravá ...........
ix35 1,6 GDI
i20
Lantra
i20
Lantra
Re: Mrtvá baterka
Mexican: U i20 to je trošku složitější. U předního světla jsou 2 vypínače. Pravý je vázán na dveře (zhasne s prodlevou) a nastartování auta (zhasne hned) a levý svítí pořád. Jsou tam 2 žárovky sufit předpokládám že po 5W, takže celkem 10W. Za 24 hodin to je pokud dobře počítám nějakých 20Ah. Přijel v noci se světly, zapnutou klimou, rádiem a baterka tak byla asi poněkud vycucnutá a syn světlo zapnul tím levým a baterka má jen 45Ah.
69pavel: Gelová v i20 asi nebude a pokud to není akumulátor se zaplavenými elektrodami (tzn. tekutý elektrolyt s hladinou nad elektrodami), tak zbývá akumulátor s vázaným elektrolytem - AGM (po odvíčkování /což se nedoporučuje/ nemá elektrolyt a vypadá, jako by byl uvnitř suchý). Nevytahoval jsem ji a tak nevím, co to je za typ. Podle tvaru špuntů to tipuji na AGM.
Jinak s tím 1/10C proudu (ne kapacity) máš samozřejmě pravdu. Bohužel doma nemám stabilizovaný zdroj proudu jiný, než ty modelářské nabíječky. Jak jsem psal, používám modelářské nabíječky a z toho se dá nepřímo naznačit, že záležitosti kolem akumulátorů jsou mi poměrně známé. Různých nabíječek mám i z tohoto důvodu doma "trošku" víc, než bývá obvyklé.
To, že se pro gelové baterky používá jiný typ nabíječek není úplně výstižné. Jen je třeba použít nabíječku, která zajistí, že napětí na svorkách nabíječky nepřekročí 14,4V +- nějaká setina. Překročení znamená obvykle rychlou smrt baterky.
koko: To máš zcela jistě pravdu. Auto ale bylo čumákem v garáži, která je pod úrovni terénu a auto tak ven nevytlačím a druhým autem se tak k němu nedostanu. A použitá druhá baterka nebyla startovací ale trakční a ty tak vysoké proudy (stovky A) jako startovací nesnesou. Jediným omezením proudu, který by mezi baterkami proletěl hned po připojení by byl vnitřní odpor startovacích kabelů. No a to by mohlo být pro tu trakční smrtící a proto jsem to neriskoval. V případě, že bych použil startovací kabely, které se kdysi prodávaly v Globusu a uvnitř 1 cm izolace byla lícna AWG13 (2,63 mm2) by to možná risknout šlo. Jenže pak by možná tekla ta izolace kolem lícny. Jinak startovací kabely mají v kufru své trvalé místo.
Na závěr tohoto dlouhého příspěvku díky všem za rady i morální podporu. Po zkazkách, co se děje s PP po odpojení baterky a při vidině dalšího zbytečného výdaje za novou baterku jsem začal lehce zmatkovat a vaše rady mi moc pomohly.
Baterku jsem během noci a dneška nabil, připojil a zatím drží. Že jí to neprospělo je jisté. Jak dlouho vydrží dál, to se uvidí.
69pavel: Gelová v i20 asi nebude a pokud to není akumulátor se zaplavenými elektrodami (tzn. tekutý elektrolyt s hladinou nad elektrodami), tak zbývá akumulátor s vázaným elektrolytem - AGM (po odvíčkování /což se nedoporučuje/ nemá elektrolyt a vypadá, jako by byl uvnitř suchý). Nevytahoval jsem ji a tak nevím, co to je za typ. Podle tvaru špuntů to tipuji na AGM.
Jinak s tím 1/10C proudu (ne kapacity) máš samozřejmě pravdu. Bohužel doma nemám stabilizovaný zdroj proudu jiný, než ty modelářské nabíječky. Jak jsem psal, používám modelářské nabíječky a z toho se dá nepřímo naznačit, že záležitosti kolem akumulátorů jsou mi poměrně známé. Různých nabíječek mám i z tohoto důvodu doma "trošku" víc, než bývá obvyklé.
To, že se pro gelové baterky používá jiný typ nabíječek není úplně výstižné. Jen je třeba použít nabíječku, která zajistí, že napětí na svorkách nabíječky nepřekročí 14,4V +- nějaká setina. Překročení znamená obvykle rychlou smrt baterky.
koko: To máš zcela jistě pravdu. Auto ale bylo čumákem v garáži, která je pod úrovni terénu a auto tak ven nevytlačím a druhým autem se tak k němu nedostanu. A použitá druhá baterka nebyla startovací ale trakční a ty tak vysoké proudy (stovky A) jako startovací nesnesou. Jediným omezením proudu, který by mezi baterkami proletěl hned po připojení by byl vnitřní odpor startovacích kabelů. No a to by mohlo být pro tu trakční smrtící a proto jsem to neriskoval. V případě, že bych použil startovací kabely, které se kdysi prodávaly v Globusu a uvnitř 1 cm izolace byla lícna AWG13 (2,63 mm2) by to možná risknout šlo. Jenže pak by možná tekla ta izolace kolem lícny. Jinak startovací kabely mají v kufru své trvalé místo.
Na závěr tohoto dlouhého příspěvku díky všem za rady i morální podporu. Po zkazkách, co se děje s PP po odpojení baterky a při vidině dalšího zbytečného výdaje za novou baterku jsem začal lehce zmatkovat a vaše rady mi moc pomohly.
Baterku jsem během noci a dneška nabil, připojil a zatím drží. Že jí to neprospělo je jisté. Jak dlouho vydrží dál, to se uvidí.
Re: Mrtvá baterka
podle mě si jí nijak neublížil,protože si jí nenechal vybitou delší dobu...
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw