Stránka 1 z 3
Startování v mrazech
Napsal: 30 led 2012, 11:28
od ilcas
Chlapi, jak vám startuje ten diesel při současných mrazech? Dnes ráno jsem měl -10°C, což se mně nezdá nic moc a musel jsem žhavit a startovat na 5x, aby to vůbec blaflo... Parkoval jsem tedy přes noc venku.. Ale v nádrži mám Vervu, což si myslím, že by neměl být problém v daleko větších mrazech... Takže žhavicí svíčky? Nebo je to u tohoto motoru normální?
Re: Startování v mrazech
Napsal: 30 led 2012, 15:20
od potki
Ja dnes rano -5 C stlacil som startovacie tlacitko - asi na 4 sekundy sa pustilo zhavenie a potom to bez problemov nastartovalo.
Podotykam, ze mam v nadrzi nechtiac natankovany Natural 95 teraz ho je tam asi 5% objemu - mam plnu nadrz.
Ty mas ake startovanie? Klucikom alebo tlacitkom? Ak klucikom - pockal si, kym ti zmizne symbol zhavenia? (Ak je to blba otazka, tak sa ospravedlnujem
)
Re: Startování v mrazech
Napsal: 30 led 2012, 15:25
od Mexican
potki, to ze tam mas ten benzin ti prave v takomto pocasi vlastne pomaha
ilcas - ja som startoval Accenta predminuly rok pri -27 a slo to.. to ze musis zhavit 5x sa mi nezda. Predsa po nazhaveni a zhasnuti kontrolky ( v silnych mrazoch cca 7-10 sekund) to musi nakopnut. Ak to nenastartuje (starter toci) tak mas zle zhavice.. ak netoci, je zrejme slaba bateria
Re: Startování v mrazech
Napsal: 30 led 2012, 15:47
od Nexus
přesně jak řiká mexican, benzin v nádrži ti pomůže a to docela dost. Když měl táta před pár lety (v zimě) pučenou 206 v dieselu tak ke 30litrům nafty vždy cmrndal za stovku benzin, takže tenkrát cca 4l, jednou zapomněl a při -13 byl problém na světě
ale je fakt, že moderní naftový motory asi budou mít k benzinu jiný vztah. U nás bylo teď v noci -12, měl jsem baterku odpojenou, protože včera z nějakého důvodu po pár hodinách parkování začlo auto troubit jako o život, asi nějaký drátek ve volantu
před chvilkou jsem odpojil klakson, připojil baterku a cvičně zkusil nastartovat. Od zasunutí klíčku to místo vteřiny trvalo asi vteřinu a půl, bylo cítit že startér musí zabírat víc, nečekaně trochu zhoustl olej, ale jinak pohoda. Jsem zvědav až bude -20 kolik lidí nenastartuje
pokud budu doma, tak si baterku na noc z auta vyndám, minuta až dvě práce mě nezabijou a mám pak jistotu, že nastartuju na drc jak v létě
jinak co řikáte na předpověď až -35 v mrazových kotlinách?
Re: Startování v mrazech
Napsal: 30 led 2012, 17:02
od ilcas
Baterka stíhala, starter točil - nechtěl jsem to ale přehánět, podržení na tak 4-5 otočení startérem... Pak jsem vypnul, znovu nechal nažhavit a opakoval to, jak jsem psal, asi 5x... No nic, uvidím zítra ráno... Má být větší "krút"
Re: Startování v mrazech
Napsal: 30 led 2012, 17:14
od Mexican
Nexus ak nenastartujem (co pochybujem) taj pojdem busom.... ti snad nastartuju. Ak nie, ostanem pracovat z domu
Jedine co som z auta vybral je navigacia, v aauto ako take mam plnu doveru
ilcas
tak to by som ja osobne tipol na zhavice alebo eventuelne nie uplne koser naftu. Este sa pouziva nejaky startovaci sprej, to ale vela ludi v modernych autach nedoporucuje. Strekne sa to do sania a malo by to ist 1**
Re: Startování v mrazech
Napsal: 30 led 2012, 17:19
od MICHAL77
No nevím zda u motoru CRDI používat do nafty právě benzím??? Dříve se toto dělalo běžně, ale je dost velkej rozdíl v motoru TD a CRDI (a podobných)..... Běžně jsem do náklaďáku dával 10l benzínu.... Startovalo to i při -20 a to stání jedině venku....
Horší to bylo s traktorem, ten nemá žhavení a kolikrát ani nalití teplé vody moc nepomáhalo, nynější 6340 je už v pohodě....
Jinak k problému, kde tankuješ? Hodně záleží na kvalitě nafty. Pak asi nechat zkontrolovat žhavení....
Re: Startování v mrazech
Napsal: 30 led 2012, 17:21
od MICHAL77
ilcas
tak to by som ja osobne tipol na zhavice alebo eventuelne nie uplne koser naftu. Este sa pouziva nejaky startovaci sprej, to ale vela ludi v modernych autach nedoporucuje. Strekne sa to do sania a malo by to ist 1**[/quote]
Nepoužívat, je to na bázi éteru a dost tím trpí motor.
Re: Startování v mrazech
Napsal: 30 led 2012, 17:33
od Skyline
Ja jsem OII nahodil a hned chcipla a na podruhe uz se udrzela i kdyz kultura chodu jeste horsi nez obvykle
a moc se mu nechtelo. Bylo dle PP -16°C a teprve po 32km byla rucicka teploty vody na 90°C. V patek pri -18°C napoprve.
Re: Startování v mrazech
Napsal: 30 led 2012, 18:22
od 69pavel
ilcas píše:Chlapi, jak vám startuje ten diesel při současných mrazech? Dnes ráno jsem měl -10°C, což se mně nezdá nic moc a musel jsem žhavit a startovat na 5x, aby to vůbec blaflo... Parkoval jsem tedy přes noc venku.. Ale v nádrži mám Vervu, což si myslím, že by neměl být problém v daleko větších mrazech... Takže žhavicí svíčky? Nebo je to u tohoto motoru normální?
no takhle by to urcite nemelo byt ale to jeste neznamena ze zrovna ta VERVA je kvalitni,dalsi faktor kolik mas stav paliva v nadrzi, pokud jezdis na doraz tak v nadrzi kondenzuje voda kazdym zahratim nafty a naslednym ochlazenim,proto se zvlast v zime doporucuje jezdit s plnou nadrzi-to same plati pro benzin-, dalsi i kdyz je treba VERVA premiova tak porad je to jen zimni nafta do nejakych -22°C s filtrovatelnosti do -25°C sprisadama a ne articka-33°C s jeste vyssi filtrovatelnosti jak zase pumpari klamou sve zakazniky. takze rada zni i presto ze kupujes vervu davat prisadu VIF -super diesel aditiv nebo podobny pripravek jine znacky a navic pouzit neco na odvodneni treba velfobin nebo jinou znacky na pohlceni vody v palivu, pokud tam je par kapek vody v kombinaci s nizkou hladinou paliva v nadrzi tak uz jen toto ti muze zpusobovat problem,filtr paliva ne vzdy vsechno dokaze zachytit. zvlast ted pri tech mrazech kdyz je nafta v tzv napul rozlozeni -parafinuje. jak nekdo zminil primichat benzin ano to se dela ale u klasickych dieslu,u novych typu comonrailu tato varianta -rovna se kposkozeni tlakovaho systemu trysek,takze tim snizujes zivotnost vstrikovacu.
Re: Startování v mrazech
Napsal: 30 led 2012, 18:34
od Donald
Chlapi neblázněte! Benzin do nafty určitě ne. Uvědomte si, že benzín nemaže, ale hlavně obsahuje bioetanol, který váže vzdušnou vlhkost. V současných teplotách stále stačí zimní nafta a doplňuji VIF aditiv zimní. K nezaplacení je také lehkoběžný motorový olej, tedy optimum 5W-40, startér snadněji točí a motor naskočí a udrží volnoběh. Samozřejmostí jsou funkční žhaviče.
Re: Startování v mrazech
Napsal: 30 led 2012, 20:19
od ilcas
No, mám tam asi půl nádrže... Ale to máte pravdu, že bych se asi neměl spoléhat na to, že je to Verva a tím pádem je palivo v pohodě... protože přece jen, mám najeto "jen" asi 18 tis. a to by musela být fakt smůla, že nějaká žhavící svíčka je už špatná... Ten VIF asi bude dobrý nápad a podle toho se uvidí...
Re: Startování v mrazech
Napsal: 30 led 2012, 20:34
od 69pavel
jeste jedna takova malickost,nezapomen ze v momente kdy dochazi ke zhaveni tak jsou otevrene ventily ve valcich(podle natoceni pistu,ktere jsou v HU a nektere v DU nebo mezi) zalezi jak je natocen motor) tim padem zhavi neco do vyfuku a neco do sani,navic po dosazeni urciteho odporu zhaveni vypne a ted je otazka kolik toho zustalo ve valci a kolik uteklo do potrubi at uz saciho ci vyfukoveho,,takze pri to mmrazu za prve dele to zhavi a taky i kdyz se nazhavi a v momente kdy se otoci motorem dojde k uplnemu zchlazeni,je to jedno s druhym, ja u sveho startuji na dvakrat,ne tim ze mi by to slo hure ale proto aby to lepe chytalo nazhavim,pootocim motorem-vypnu a znovu zhavim-pote start a zatim pokazde to chytlo i v mrazech ktere byly pres -22(par zim zpet). ale jak jsem uvedl , treba pouzit pripavek na zlepseni vlastnosti nafty
Re: Startování v mrazech
Napsal: 01 úno 2012, 23:34
od FISHkaa
Tak já hlasím, že starty na první drcnuti a nežhavím
Re: Startování v mrazech
Napsal: 01 úno 2012, 23:46
od jiri.vacha
kluci,určitě vám doporučuju v těchto mrazech 5 až 10 %benzinu do nafty,jezdil jsem na kamionu a nikdy se mi nestalo že bych zamrzl,a to byly echt mrazy,todle ještě nic není,kolegové dostali od šefa přísady do mrazu,machrovali a ejhle
,ja nastartoval a oni ne,motoru ani čerpadlu to neublíží a při startu to pomůže.Fakt nejlepší co můžete udělat.