Stránka 1 z 5

DPF-filtr

Napsal: 01 úno 2012, 18:20
od Giovany1971
Zdravim ,,, určitě řada z vás už ví že DPF se dá už úspěšně zlikvidovat jak fyzicky tak v ECU,, je zde už někdo kdo tuhle preparaci zhruba za 10-11 tisíc už podstoupil?? Výhody jsou jasné,,,, navždy klid,, pak nižší spotřeba až o 1-1,5 litru a jede to líp :P

Napište jeli tady někdo na klubu..

Re: DPF-filtr

Napsal: 01 úno 2012, 20:34
od enjoy
Ty bludy ti napovídal kdo?

Re: DPF-filtr

Napsal: 02 úno 2012, 21:21
od Bed@

Re: DPF-filtr

Napsal: 03 úno 2012, 20:57
od DusanCZ
Giovany1971 píše:Zdravim ,,, určitě řada z vás už ví že DPF se dá už úspěšně zlikvidovat jak fyzicky tak v ECU,, je zde už někdo kdo tuhle preparaci zhruba za 10-11 tisíc už podstoupil?? Výhody jsou jasné,,,, navždy klid,, pak nižší spotřeba až o 1-1,5 litru a jede to líp :P

Napište jeli tady někdo na klubu..
a jak chces bez DPF projit emisema ? Kdyz mas diky DPF nulovou kourivost a sotva ho das do haje tak ti ta kourivost stoupne. Pak tim padem uz nebudes plnit normy stanovene pri homologaci ?

Re: DPF-filtr

Napsal: 04 úno 2012, 16:16
od Pavel M
Odstranění filtru DPF nemá vliv na emise,jelikož filtr spaluje v podstatě saze a na STK projdeš.

Re: DPF-filtr

Napsal: 05 úno 2012, 09:45
od DusanCZ
Pavel M píše:Odstranění filtru DPF nemá vliv na emise,jelikož filtr spaluje v podstatě saze a na STK projdeš.

Dovolim si nesouhlasit

DPF filktr zachyta pevne castice, ktere jsou nasledne po nejakem ciklu spaleny prave ve filtru pevnych castic. Kdyz odstranim a vyradim filtr jak mechanicky tak SW, tak mi preci vyrazenej filtr nemuze neco zachytavat natoz spalit, nasledne pak pevne castice (kourivost) leti primo do tlumice a nasledne ven z vejfuku. Takze auto ktere ma pri homologaci DPF filtr, tak ma pro schvalovani technicke zpusobitosti zadanou nulovou kourivost, po odstraneni filtru pevnych castit se na tuto nulovou kourivost nikdy nedostanes a tim padem mas problem na ME a STK

Re: DPF-filtr

Napsal: 05 úno 2012, 16:00
od Pavel M
Souhlasit nemusíš,ale zaměňuješ jabka a hrušky.Filtr ti slouží k tomu,aby se ti nedostávali saze do ovzduší,proto se v něm hromadí a až autí uzná za vhodné,tak v něm vstřikem nafty zvýší teplotu,tudíž zapálí a nechá saze vyhořet /tomu se říká regenerace filtru a nastává obyčejně při 2 000- 2 500 ot/mina trvá určitou dobu/.Nikde na měření emisí a stk ni něměří kouřlivost/saze/,ale jenom složku emisí Co2 a pod.Neříkám,že to změřit nejde,ale nedělá se.

Re: DPF-filtr

Napsal: 05 úno 2012, 16:08
od Pavel M
Mysliš si,že by ti někdo odstrnil,DPF filtr a vypnul regeneraci v řídící jednotce,kdyby věděl,že to neprojde ME a STK?

Re: DPF-filtr

Napsal: 05 úno 2012, 16:35
od krapikjunir
Muzu vam skocit do reci??Nevite nekdo jak se dela ta regenerace DPF??Slysel sem ze se ma jet asi 10 min stalou 70km/H rychlosti a ridici jednotka si sama spusti regeneraci pri stejnych otackach,potom to prej v aute zacne hrozne smrdet a toje prej znamka regenerace,mate nekdo stim nakou zkusenost???diky :-) =D>

Re: DPF-filtr

Napsal: 05 úno 2012, 17:18
od DusanCZ
Pavel M píše:Souhlasit nemusíš,ale zaměňuješ jabka a hrušky.Filtr ti slouží k tomu,aby se ti nedostávali saze do ovzduší,proto se v něm hromadí a až autí uzná za vhodné,tak v něm vstřikem nafty zvýší teplotu,tudíž zapálí a nechá saze vyhořet /tomu se říká regenerace filtru a nastává obyčejně při 2 000- 2 500 ot/mina trvá určitou dobu/.Nikde na měření emisí a stk ni něměří kouřlivost/saze/,ale jenom složku emisí Co2 a pod.Neříkám,že to změřit nejde,ale nedělá se.
asi 3 odkaz na google

U všech legálně provozovaných automobilů jsou pravidelně měřeny emise v rámci státní technické kontroly (STK). Zde se měří emise oxidu uhelnatého, uhlovodíků a kouřivost motoru. Emisní limity oxidu uhelnatého a uhlovodíků stanoví výrobce vozidla pro každý jednotlivý typ auta zvlášť. Jedná se tedy spíše o zkoušku, zda emise nepřesahují původní předpoklad výrobce auta



je tam jasne psano KOURIVOSTI MOTORU

a ano, v Cechach je mozne vsechno, jen aby byl klient spokojeny a podnikatel vydelal nejakej ten peniz, to ze uz pak neprojdes neni jeho problem, ale tvuj, ty jsis to DPF nechal vymontovat


popripade si precti vyhlasku

302/2001 Sb. o technických prohlídkách a měření emisí vozidel

Re: DPF-filtr

Napsal: 05 úno 2012, 19:24
od Pavel M
ODSTRANĚNÍ FILTRU PEVNÝCH ČÁSTIC (DPF/FAP)

Máte problémy s filtrem pevných částic? Stále se zanáší nebo dochází aditiva? Automobil se často uvádí do nouzového režimu? Diagnostika hlásí chybu snímače diferenciálního tlaku ve výfuku nebo chybějící aditiva? Na přístrojové desce se zobrazují hlášky typu Anti-pollution system fault nebo Emise - do dílny? Máme definitivní řešení!


Co je filtr pevných částic?

Filtr pevných částic (anglicky DPF - Diesel Particulate Filter, francouzsky FAP - Filtre A Particules) je zařízení, které má za úkol zachytit ve výfuku pevné částice a zvýšit tak emisní čistotu dieselových vozidel. Jako první začala tyto filtry montovat do svých vozidel automobilka Peugeot/Citroen, postupem času se pak přidaly i další automobilky včetně u nás nejrozšířenější Škodovky, kdy byly tyto filtry nejprve jako příplatková výbava. Později se staly povinnou součástí novějších motorizací.


Jak filtr funguje?

Filtr je jakési síto, které do sebe zachycuje nečistoty putující po spálení ve válcích výfukem, tak aby se nedostaly do ovzduší. Ve chvíli, kdy řídící jednotka pomocí tlakových čidel vyhodnotí, že je filtr již příliš zanesen, aktivuje proces regenerace filtru, kdy se zvýší teplota výfukových plynů a obsah filtru při velmi vysoké teplotě projde dalším spalovacím procesem. Tento systém výrazným způsobem pomohl docílit snížení emisí a vyhovět stále přísnějším normám Evropské unie.


Negativní vlivy filtru

Jedinou pozitivní vlastností filtru je právě zlepšování emisních norem ve městech. Naopak však přichází řada negativ. Předně, filtr je další překážkou ve výfuku, která brání spalinám volně odcházet výfukem pryč. Tím se samozřejmě snižuje výkon vozu. Postupem času se navíc filtr zanáší více a více. Podle typu vozidla tak dříve nebo později přijde doba, kdy bude nutné filtr celý vyměnit, což bývá investice přibližně v hodnotě 20 - 50 tis. Kč.


NABÍZÍME DEFINITIVNÍ ŘEŠENÍ

Protože víme, že filtry pevných částic znamenají často velké problémy pro majitele vozu, nabízíme jejich definitivní odstranění z vozidla. Tato úprava spočívá ve dvou krocích. Prvním je fyzické odstranění filtru z vozidla, odmontování a zajištění všech od této chvíle nedůležitých komponentů. Poté následuje softwarová úprava, která spočívá v deaktivaci řídícího procesu autodiagnostiky zanesení filtru v řídící jednotce, vyrušení kontroly přítomnosti aditiv a deaktivaci pravidelné regenerace.


Jak provedete mechanické odstranění?

Odborně! Mechanické odstranění provádíme s využitím zkušeností s vývojem výfukových systémů pro sportovní a závodní účely, proto zůstane dynamika proudění výfukových plynů zachována. Filtry neodstraňujeme pouhým "vytlučením" z obalu, následným "vysypáním" a zavařením otvoru po tomto úkonu. V tomto případě není zachována dynamika proudění výfukových plynů a efekt odstranění filtru je spíše negativní. Hrozí riziko prohoření sváru vlivem vysokých teplot a hrozí požár vozidla (máme zadokumentovaný případ kdy k požáru vozidla chybělo opravdu pár km). Také hrozí poškození turbodmychadla vlivem vířivých proudů spalin, které se "točí" ve "vytlučeném" obalu filtru pevných částic. Na odstranění filtru pevných částic poskytujeme záruku!


Kolik mě to bude stát?

Za kompletní odstranění (mechanické i v řídící jednotce) např. ve Škoda Octavia II 2.0TDI RS si účtujeme 10.000 Kč. Za variantu GOLD si v tomto případě účtujeme 25.000 Kč. Za odstranění DPF ve vozidle VW T5 2.5TDI 128kW je účtováno 10.000 Kč, ve variantě GOLD 25.000 Kč. U vozidla Volvo XC60 2.4 D5 je účtováno 12.000 Kč a varianta GOLD 29.000 Kč


Co získáte?

Díky našemu řešení můžete zapomenout na všechny problémy s filtrem pevných částic. Nutnost doplňování aditiv i nutnost výměny filtru po ujetí 80-160 tisíc km, jak nařizuje výrobce vozidla, je od nynějška minulostí. Získáte navíc prostor pro výrazně vyšší výkon vozidla, vyšší kroutící moment, který je možné nastavit díky prostupnějšímu výfukovému potrubí. Díky celkově lepšímu chování vozu ve spodním rozsahu otáček se otevírá prostor pro příznivější spotřebu.


U jakých vozidel je možné odstranění filtru provést?

Odstranění filtru je možné provést u většiny dieselových vozidel vybavených filtrem pevných částic a řídící jednotkou Bosch EDC15, EDC16, EDC17, Siemens SID, Siemens PPD a Magneti Marelli MJD. To jsou zejména vozidla Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Fiat, Ford, Hyundai, Jaguar, Kia, Mercedes, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Suzuki, Seat, Škoda, Volvo, VW. Na konkrétní typ vozidla se informujte.


Varianta GOLD

Pro nejnáročnější zákazníky jsme připravili variantu GOLD, která spočívá v odstranění filtru pevných částic tak, že odstranění není zjistitelné ani školeným technikem ve značkovém servisu. Pro aktuální cenu této varianty se vždy informujte!


Odstranění pouze v sw řídící jednotky

Pokud jste z vozu filtr pevných částic mechanicky odstranili sami, je nutné odstranění také v sw řídící jednotky motoru. Toto provádíme za cenu 6.000 Kč.


Na internetu jsou nabídky za 5.000 Kč - vy jste dražší proč?

Je to jako s jinými službami - ne levné znamená vždy levné! A tato levná záležitost se Vám většinou mnohonásobně prodraží při odstraňování následků takto neodborně provedeného zásahu. Oproti jiným nabídkám odstraňujeme filtr pevných čístic odborně, bez dopadu na dynamiku výfukových plynů. Filtr pevných částic nelze odstranit za cca 2 hodiny, ale trvá to podstatně déle. Pokud žádáte kvalitní odstranění, vyberte si jinou nabídku než takovouto pochybnou.


Je možné odstranění DPF / FAP u mne doma?

NE! Pro správné odstranění je nutná demontáž výfukové soustavy a následné práce se svářecí soustavou, což samozřejmě na ulici provádět nelze. Nabídky odstranění přímo u Vás jsou právě "vytlučením" a ne správně provedeného odborného odstranění!


Mohou po odstranění nastat potíže?

ANO! Odstranění mechanické části filtru je jedna věc, druhá je odstranění z programu v řídící jednotce. Může se stát, že po ujetí několika desítek se kontrolka DPF rozsvítí a případně započne regenerace. Proč? Vysvětlíme - odstranění regeneračních rutin z řídící jednotky motoru není úplně jednoduchá operace - zejména jednotky Siemens PPD a nové EDC17. Mnozí jedinci používají nelegálně pořízený sw který nezajistí správné vypnutí. U nás tomu předcházíme tím, že používáme legální sw a regenerační rutiny v řídící jednotce vypínáme manuálně a ne automaticky.




Nemluvím o cenách a legálnosti v německu je to myslím považováno za tresný čin Ve firmě máme vozidlo vw T5 najeto 70000 km hlavně po Praze tudíž regenerace se spouští špatně ,protože začne třeba regenerovat ty zastavíš a je po pr...Motor nepozná,že budeš chtít zastavit a začne regenerovat.Výměna protiúčtem za starý filtr 47 000,-Kč.Zeptej se na měření emisí a sami ti řeknou,že to nepoznaj,neříkám že to nejde změřit.Já se ptal protože jsem uvažoval o jeho odstranění.Kdyby to nebylo na prodlouženou záruku.

Re: DPF-filtr

Napsal: 05 úno 2012, 19:24
od Pavel M
Tady se to zkopírovalo 2 x tak jsem to odstranil.

Re: DPF-filtr

Napsal: 05 úno 2012, 20:04
od Pavel M
Opisuji ze SM Diesel podzim zima 2011



Při homologaci jsou výfukové plyny jímány,analyzovány a jednotlivé škodlivynyváženy.Pro technické kontroly byla na diagnostiku kouřivosti zvolena mnohem jednoduší optická metoda,kdy se měří pohlcení světelného paprsku kouřem.Tedy maximální produkci kouře odpovídá nějaký součinitel absorpce.Kromě samotné produkce sazí závisí třeba i na konstrukcikoncovky výfuku.Stanovuje jej výrobce automobilu a u modernějších aut bez fiktrubává obvykle mezi1,0 a2,02.Vozy s filtrem ve skutečnosti mívají kouřlivostnulovou,ale nejnižší relevantní údaj starých kouřoměrů je 0,5 - a přesně tolik proto výrobci uvádějí.Daná metoda měření je tak poměrně nepřesná.Proto podmínky STK bje předpisem stanovena přesnost0,5.Takže auto,které má filtr a homologací prošlo s nulovou skutečnou kouřlivostí,projde na STK i s hodnotou 1,0.A do ní se většina moderních dieselů po odstranění filtru vejde.Ovšem pozor,většinou jen díky tomu,že při volné akcerelaci,tedy sešlápnutí plného plynu na neutrál,nedají jejich řídící jednotky zdaleka plnou dávku paliva.Při prudké akcerelaci na silnici pak vozy s odstraněním filtrm kouří mnohem výrazněji.Vyšší dávka nafty je totižzbraní též proti oxidům dusíku,takže pokud má ladič motoru k dispozici filtr,který kouř chytí,rád na kouřovodt zhřeší víc než u motoru,který jej nemá.Navíc auta s filtrem mívají rovné koncovky výfuku,takže kouř za nimi je více vidět a nesměřuje k zemi.

Tolik kousek článku ze Světa motoru DIesel.
Tím jsem jenom chtěl pro některé nevěřící napsat,že vozidlo projde emisemi a pokud stále nevěří,není nic jednodušího,než si o tom něco přečíst - doporučuji výše zmínění Svět motorů Diesel,nebo jiná fóra.
Holt ekologie něco stojí a ani se nedivím,že se to demontuje.

Re: DPF-filtr

Napsal: 05 úno 2012, 21:17
od DusanCZ
Pavel M píše:Opisuji ze SM Diesel podzim zima 2011



Při homologaci jsou výfukové plyny jímány,analyzovány a jednotlivé škodlivynyváženy.Pro technické kontroly byla na diagnostiku kouřivosti zvolena mnohem jednoduší optická metoda,kdy se měří pohlcení světelného paprsku kouřem.Tedy maximální produkci kouře odpovídá nějaký součinitel absorpce.Kromě samotné produkce sazí závisí třeba i na konstrukcikoncovky výfuku.Stanovuje jej výrobce automobilu a u modernějších aut bez fiktrubává obvykle mezi1,0 a2,02.Vozy s filtrem ve skutečnosti mívají kouřlivostnulovou,ale nejnižší relevantní údaj starých kouřoměrů je 0,5 - a přesně tolik proto výrobci uvádějí.Daná metoda měření je tak poměrně nepřesná.Proto podmínky STK bje předpisem stanovena přesnost0,5.Takže auto,které má filtr a homologací prošlo s nulovou skutečnou kouřlivostí,projde na STK i s hodnotou 1,0.A do ní se většina moderních dieselů po odstranění filtru vejde.Ovšem pozor,většinou jen díky tomu,že při volné akcerelaci,tedy sešlápnutí plného plynu na neutrál,nedají jejich řídící jednotky zdaleka plnou dávku paliva.Při prudké akcerelaci na silnici pak vozy s odstraněním filtrm kouří mnohem výrazněji.Vyšší dávka nafty je totižzbraní též proti oxidům dusíku,takže pokud má ladič motoru k dispozici filtr,který kouř chytí,rád na kouřovodt zhřeší víc než u motoru,který jej nemá.Navíc auta s filtrem mívají rovné koncovky výfuku,takže kouř za nimi je více vidět a nesměřuje k zemi.

Tolik kousek článku ze Světa motoru DIesel.
Tím jsem jenom chtěl pro některé nevěřící napsat,že vozidlo projde emisemi a pokud stále nevěří,není nic jednodušího,než si o tom něco přečíst - doporučuji výše zmínění Svět motorů Diesel,nebo jiná fóra.
Holt ekologie něco stojí a ani se nedivím,že se to demontuje.

Aha , clanek ze sveta motoru je neco vic nez vyhlaska.
Muj dlouholetej kamarad vlastni 2x ME a 1x STK, a i on sam tvrdi ,ze hodnoty ktere udava vyrobce, po demontazi filtru prekrocis a muze te za to vyhodit, dalsi vec ze se pri ME ci STK kouka na stav vejfuku a nemyslim si ze by odstraneni bylo udelane tak profesionalne, ze by to na tom filtru nebylo poznat, kor kdyz ti to udelaji u tebe doma na zahrade.
Klidne si to nechte vymontovat, ja to resit nemusim, ja ho tam nemam.

Re: DPF-filtr

Napsal: 05 úno 2012, 22:09
od Pavel M
Začal jsi tím,že auto neprojde STK,já jenom tvrdil,že projde,což jsem ti doložil a o víc se s tebou nepřu.Prostě jsi jenom nepochopil,že v klasické STK/následně na ME/ to změřit nelze.Nevím co tě na tom tak prudí,přece tě nikdo do odstraňování nenutí a na tvojí opozici "chytrou"jsem si už zvyknul.Tím jsem dopsal a můžeš se dál ohánět vyhláškou jakou chceš,hlavně sám je dodržuj.