Stránka 1 z 2

Rychle chladne

Napsal: 03 úno 2012, 15:15
od Cocoth
Zdravím motoristy.
Teď v těchto mrazech jsem si všiml jedné věci, zajímalo by mě, jestli je to u hyundaie případně i u ostatních aut běžná věc.
Venku -15°C. Motor se pomalu zahřeje na pracovní teplotu někde kolem 80°C. Pokud však jedu na volnoběh (z kopce) nebo nedejbože zařadím rychlost a brzdím z kopce motorem, tak řekněme minutu max 2, tak motor rychle chladne a teplota padá pod 50°C na minimum. Je to normální chování i30 a obecně všech aut? Myslel jsem, že motor se pomalu přestane chladit pokud zjistí že se rychle ochlazuje, něco jako v létě když se zapne přídavné chlazení.
Díky za odpovědi.

Re: Rychle chladne

Napsal: 03 úno 2012, 15:25
od XMira
Jo, je to normální. Ochladíš ho topením. Zkus někdy, pokud najdeš odvahu, vypnout topení. A uvidíš, jak bude teplota klesat pomaleji.

Re: Rychle chladne

Napsal: 03 úno 2012, 15:33
od mirpie
to bych viděl na normální jev po prvních pár km, kdy je zavřený termostat, chladivo se ohřeje na cca 80-90°C, otevře se termostat, větší část chladiva vletí do chladiče kde je teplota vzduchu těch -15°C a pak to klidně může sletět na 60°C, ale to jen na malou dobu (ne víc jak 2km), pak by to mělo vylézt zpět na 80°C+ a tam to zůstat. Pokud ne, je někde chyba, pravděpodobně na termostatu.

Re: Rychle chladne

Napsal: 03 úno 2012, 15:45
od Cocoth
Auto už je zahřáté, ta situace (pokles teploty) nastává vždy když není auto pod plynem, při brzdění motorem je efekt výrazný. Proto mě zajímá jestli je to u všech aut, příp. i30 normální, protože mě příjde, že to není dobré nechat motor takhle cvičit :)

Re: Rychle chladne

Napsal: 03 úno 2012, 15:58
od willy50
Fabia, zcela zahřátý motor po cca 20km jízdě.
Po krátké zastávce na jídlo, cca 15-20min, motor studený, odhadem 40-50st.
Nezapomeň, že teď v těchto mrazech se ti motor ohřeje tak po těch 15-20km!!!

Re: Rychle chladne

Napsal: 03 úno 2012, 16:11
od adam221
Je to uplne normalna vec... Vodu v okruhu ti ochladi kurenie... Dalsia vec je efektivita spalovania.. Nevidel by som v tom ziadny problem ked pocas jazdy vyradis a pri kureni motor straca na teplote..

Re: Rychle chladne

Napsal: 03 úno 2012, 16:12
od mirpie
Cocoth píše:Auto už je zahřáté, ta situace (pokles teploty) nastává vždy když není auto pod plynem, při brzdění motorem je efekt výrazný. Proto mě zajímá jestli je to u všech aut, příp. i30 normální, protože mě příjde, že to není dobré nechat motor takhle cvičit :)
normální to není. Na opelu jsem měl vadný termostat, minulou zimu jsem to ohřál sotva na 80°C častějším vytáčením motoru. Při klidné jízdě nebo jízdě na volnoběh z kopce či brzděním motorem mi to padlo někam na 65°C, ale to bylo minulou zimu, kdy takové mrazy nebyly. Přes léto jsem to neřešil a v prosinci 2011 jsem se dokopal a termostat si koupil a vyměnil. Ted v těch silných mrazech se mi to chová, jak jsem napsal. Na 85°C se to ohřeje cca po 3km klidné jízdy s puštěným topením na 25°C, pak se otevře termostat, prudkým chladem co je okolo chladiče to sletí na 65°C ale téměř okamžitě je viditelný růst ručičky zpět na 80-85°C, kde to teplotu pak už drží stabilně, at se děje cokoli, i dlouhá jízda z kopce brzděním motorem, pořád teplota nad 80°C.
Takže máš problém.
Komu se to ohřeje po 15km jízdy, tak má taky problém.

Re: Rychle chladne

Napsal: 03 úno 2012, 16:33
od Chasnik
Ono není ohřátí jako ohřátí. Fakt, že se mi zahřeje kapalina a poprvé otevře termostat, ještě neznamená, že je ohřátý motor. Proto willy psal o těch 15 - 20 km. Nepředpokládám, že by čekal 20 kiláků, než se mu otevře termostat. :)

Taky mně napadlo, jestli máme srovnání, jaký je objem náplně chladicí kapaliny teď a třeba v motorech před 10 lety. Je tam té vody pořád stejně nebo si dnes motory vystačí s menším množstvím?

Re: Rychle chladne

Napsal: 03 úno 2012, 16:51
od rudolf.tomka
buďte radi , že Vám to jede :)

Re: Rychle chladne

Napsal: 03 úno 2012, 18:57
od matysekul
Ještě by chtělo napsat,co to je za motor. U dieselu naprosto běžné.
Jinak je opravdu velký rozdíl,teplota motoru a chladiciho média.

Re: Rychle chladne

Napsal: 03 úno 2012, 19:09
od Skyline
O II 1,9tdi teplota na 90°po cca 30 km pri -18° po cca 100 km a chvili stani na volnbeh teplota po chvíli pod 90°, takže v těchdle mrazech normální, jinka startuje v pohodě (jen jednou zatím na 2 pokusy) a nemám aditiva a jen "obyčejnou naftu"

Re: Rychle chladne

Napsal: 03 úno 2012, 19:18
od mechoun
Jestli by chtěl někdo teď při -18C volnoběhem vytopit 3-5kW topení, tak ať si radši koupí nezávislé :-). Tady není o čem se bavit ani na naftě, ani na benzínu.

Re: Rychle chladne

Napsal: 03 úno 2012, 19:21
od Amalfi
Jop pri brumlacce na nizke otacky s tempomatem se mi chladi v techto mrazech i motor mysaka.

Re: Rychle chladne

Napsal: 03 úno 2012, 19:40
od Cocoth
Motor mám 1,6.

Dneska při -12°C to tolik nechladlo, ale i tak se mi podařilo sundat to na cca 60°C.

Jinak motor mám zahřátý už po cca 10-15km.

Re: Rychle chladne

Napsal: 03 úno 2012, 23:39
od Thom@s
mirpie píše:
Cocoth píše:Auto už je zahřáté, ta situace (pokles teploty) nastává vždy když není auto pod plynem, při brzdění motorem je efekt výrazný. Proto mě zajímá jestli je to u všech aut, příp. i30 normální, protože mě příjde, že to není dobré nechat motor takhle cvičit :)
normální to není. Na opelu jsem měl vadný termostat, minulou zimu jsem to ohřál sotva na 80°C častějším vytáčením motoru. Při klidné jízdě nebo jízdě na volnoběh z kopce či brzděním motorem mi to padlo někam na 65°C, ale to bylo minulou zimu, kdy takové mrazy nebyly. Přes léto jsem to neřešil a v prosinci 2011 jsem se dokopal a termostat si koupil a vyměnil. Ted v těch silných mrazech se mi to chová, jak jsem napsal. Na 85°C se to ohřeje cca po 3km klidné jízdy s puštěným topením na 25°C, pak se otevře termostat, prudkým chladem co je okolo chladiče to sletí na 65°C ale téměř okamžitě je viditelný růst ručičky zpět na 80-85°C, kde to teplotu pak už drží stabilně, at se děje cokoli, i dlouhá jízda z kopce brzděním motorem, pořád teplota nad 80°C.
Takže máš problém.
Komu se to ohřeje po 15km jízdy, tak má taky problém.
A já si myslim, že to normální je. Dneska jsem jel ráno do práce svojí i30kou. Přesně tohle co popisuje se mi stalo taky. -17°C se zařazeným kvaltem z kopce a bez plynu. Teplota byla za chvilku z 90° na 60ti °C. Potom jsem jel na služebku služebákem Méganem 1.5DCi a po jízdě cca 500km byl kopec dolů - 6ka, bez plynu a teplota slezla taky během chvilky o dílek (tuším že asi o 10 a15°) dolů. Venkovní teplota v tu chvíli byla -8°C. Moje i30ka má najeto 5000km a služebák nějakejch 100 000km. Že bych měl vadnej termostat jak v novým autě tak ve služebním to nepředpokládám, i když možný je to teoreticky taky :lol: .