Stránka 1 z 2
Rychle chladne
Napsal: 03 úno 2012, 15:15
od Cocoth
Zdravím motoristy.
Teď v těchto mrazech jsem si všiml jedné věci, zajímalo by mě, jestli je to u hyundaie případně i u ostatních aut běžná věc.
Venku -15°C. Motor se pomalu zahřeje na pracovní teplotu někde kolem 80°C. Pokud však jedu na volnoběh (z kopce) nebo nedejbože zařadím rychlost a brzdím z kopce motorem, tak řekněme minutu max 2, tak motor rychle chladne a teplota padá pod 50°C na minimum. Je to normální chování i30 a obecně všech aut? Myslel jsem, že motor se pomalu přestane chladit pokud zjistí že se rychle ochlazuje, něco jako v létě když se zapne přídavné chlazení.
Díky za odpovědi.
Re: Rychle chladne
Napsal: 03 úno 2012, 15:25
od XMira
Jo, je to normální. Ochladíš ho topením. Zkus někdy, pokud najdeš odvahu, vypnout topení. A uvidíš, jak bude teplota klesat pomaleji.
Re: Rychle chladne
Napsal: 03 úno 2012, 15:33
od mirpie
to bych viděl na normální jev po prvních pár km, kdy je zavřený termostat, chladivo se ohřeje na cca 80-90°C, otevře se termostat, větší část chladiva vletí do chladiče kde je teplota vzduchu těch -15°C a pak to klidně může sletět na 60°C, ale to jen na malou dobu (ne víc jak 2km), pak by to mělo vylézt zpět na 80°C+ a tam to zůstat. Pokud ne, je někde chyba, pravděpodobně na termostatu.
Re: Rychle chladne
Napsal: 03 úno 2012, 15:45
od Cocoth
Auto už je zahřáté, ta situace (pokles teploty) nastává vždy když není auto pod plynem, při brzdění motorem je efekt výrazný. Proto mě zajímá jestli je to u všech aut, příp. i30 normální, protože mě příjde, že to není dobré nechat motor takhle cvičit
Re: Rychle chladne
Napsal: 03 úno 2012, 15:58
od willy50
Fabia, zcela zahřátý motor po cca 20km jízdě.
Po krátké zastávce na jídlo, cca 15-20min, motor studený, odhadem 40-50st.
Nezapomeň, že teď v těchto mrazech se ti motor ohřeje tak po těch 15-20km!!!
Re: Rychle chladne
Napsal: 03 úno 2012, 16:11
od adam221
Je to uplne normalna vec... Vodu v okruhu ti ochladi kurenie... Dalsia vec je efektivita spalovania.. Nevidel by som v tom ziadny problem ked pocas jazdy vyradis a pri kureni motor straca na teplote..
Re: Rychle chladne
Napsal: 03 úno 2012, 16:12
od mirpie
Cocoth píše:Auto už je zahřáté, ta situace (pokles teploty) nastává vždy když není auto pod plynem, při brzdění motorem je efekt výrazný. Proto mě zajímá jestli je to u všech aut, příp. i30 normální, protože mě příjde, že to není dobré nechat motor takhle cvičit
normální to není. Na opelu jsem měl vadný termostat, minulou zimu jsem to ohřál sotva na 80°C častějším vytáčením motoru. Při klidné jízdě nebo jízdě na volnoběh z kopce či brzděním motorem mi to padlo někam na 65°C, ale to bylo minulou zimu, kdy takové mrazy nebyly. Přes léto jsem to neřešil a v prosinci 2011 jsem se dokopal a termostat si koupil a vyměnil. Ted v těch silných mrazech se mi to chová, jak jsem napsal. Na 85°C se to ohřeje cca po 3km klidné jízdy s puštěným topením na 25°C, pak se otevře termostat, prudkým chladem co je okolo chladiče to sletí na 65°C ale téměř okamžitě je viditelný růst ručičky zpět na 80-85°C, kde to teplotu pak už drží stabilně, at se děje cokoli, i dlouhá jízda z kopce brzděním motorem, pořád teplota nad 80°C.
Takže máš problém.
Komu se to ohřeje po 15km jízdy, tak má taky problém.
Re: Rychle chladne
Napsal: 03 úno 2012, 16:33
od Chasnik
Ono není ohřátí jako ohřátí. Fakt, že se mi zahřeje kapalina a poprvé otevře termostat, ještě neznamená, že je ohřátý motor. Proto willy psal o těch 15 - 20 km. Nepředpokládám, že by čekal 20 kiláků, než se mu otevře termostat.
Taky mně napadlo, jestli máme srovnání, jaký je objem náplně chladicí kapaliny teď a třeba v motorech před 10 lety. Je tam té vody pořád stejně nebo si dnes motory vystačí s menším množstvím?
Re: Rychle chladne
Napsal: 03 úno 2012, 16:51
od rudolf.tomka
buďte radi , že Vám to jede
Re: Rychle chladne
Napsal: 03 úno 2012, 18:57
od matysekul
Ještě by chtělo napsat,co to je za motor. U dieselu naprosto běžné.
Jinak je opravdu velký rozdíl,teplota motoru a chladiciho média.
Re: Rychle chladne
Napsal: 03 úno 2012, 19:09
od Skyline
O II 1,9tdi teplota na 90°po cca 30 km pri -18° po cca 100 km a chvili stani na volnbeh teplota po chvíli pod 90°, takže v těchdle mrazech normální, jinka startuje v pohodě (jen jednou zatím na 2 pokusy) a nemám aditiva a jen "obyčejnou naftu"
Re: Rychle chladne
Napsal: 03 úno 2012, 19:18
od mechoun
Jestli by chtěl někdo teď při -18C volnoběhem vytopit 3-5kW topení, tak ať si radši koupí nezávislé
. Tady není o čem se bavit ani na naftě, ani na benzínu.
Re: Rychle chladne
Napsal: 03 úno 2012, 19:21
od Amalfi
Jop pri brumlacce na nizke otacky s tempomatem se mi chladi v techto mrazech i motor mysaka.
Re: Rychle chladne
Napsal: 03 úno 2012, 19:40
od Cocoth
Motor mám 1,6.
Dneska při -12°C to tolik nechladlo, ale i tak se mi podařilo sundat to na cca 60°C.
Jinak motor mám zahřátý už po cca 10-15km.
Re: Rychle chladne
Napsal: 03 úno 2012, 23:39
od Thom@s
mirpie píše:Cocoth píše:Auto už je zahřáté, ta situace (pokles teploty) nastává vždy když není auto pod plynem, při brzdění motorem je efekt výrazný. Proto mě zajímá jestli je to u všech aut, příp. i30 normální, protože mě příjde, že to není dobré nechat motor takhle cvičit
normální to není. Na opelu jsem měl vadný termostat, minulou zimu jsem to ohřál sotva na 80°C častějším vytáčením motoru. Při klidné jízdě nebo jízdě na volnoběh z kopce či brzděním motorem mi to padlo někam na 65°C, ale to bylo minulou zimu, kdy takové mrazy nebyly. Přes léto jsem to neřešil a v prosinci 2011 jsem se dokopal a termostat si koupil a vyměnil. Ted v těch silných mrazech se mi to chová, jak jsem napsal. Na 85°C se to ohřeje cca po 3km klidné jízdy s puštěným topením na 25°C, pak se otevře termostat, prudkým chladem co je okolo chladiče to sletí na 65°C ale téměř okamžitě je viditelný růst ručičky zpět na 80-85°C, kde to teplotu pak už drží stabilně, at se děje cokoli, i dlouhá jízda z kopce brzděním motorem, pořád teplota nad 80°C.
Takže máš problém.
Komu se to ohřeje po 15km jízdy, tak má taky problém.
A já si myslim, že to normální je. Dneska jsem jel ráno do práce svojí i30kou. Přesně tohle co popisuje se mi stalo taky. -17°C se zařazeným kvaltem z kopce a bez plynu. Teplota byla za chvilku z 90° na 60ti °C. Potom jsem jel na služebku služebákem Méganem 1.5DCi a po jízdě cca 500km byl kopec dolů - 6ka, bez plynu a teplota slezla taky během chvilky o dílek (tuším že asi o 10 a15°) dolů. Venkovní teplota v tu chvíli byla -8°C. Moje i30ka má najeto 5000km a služebák nějakejch 100 000km. Že bych měl vadnej termostat jak v novým autě tak ve služebním to nepředpokládám, i když možný je to teoreticky taky
.