Na tu kovovou část u světla bych si asi nechal namíchat barvu do štětečku u nějaké firmy, která se tím zabývá. Plastový blatník by měl jít alespoň částečně rozleštit. Jako brusnou/leštící pastu bych Tempo moc nepoužíval, protože je relativně hrubé a vytváří až moc takových těch drobných vlásečnicových škrábanců. Navíc Tempo obsahuje nějaké leštící silikony a tím maskuje škrábance, za dva dny se to ale odpaří a všechno zase vyleze. Já osobně používám nějakou jemnou italskou brusnou pastu, která je určená i pro ruční broušení/leštění (Na název si teď nevzpomenu, ale koupil jsem to v místě, kde míchaj i barvy do štětečku).
Na Getzu s pastelovou barvou jsem opravoval drobné puchýřky takto:
1. v jedné firmě v Praze na Břevnově jsem si podle kódu na sloupku dveří u řidiče nechal namíchat barvu do štětečku za cca 130,- (metalíza by byla za cca 150,-).
2. místo jsem vyškrábal hodinářským šroubováčkem, aby tam nebyla koroze (tady zatím není třeba nic škrábat).
3. odmastil jsem postižené místo i jeho okolí technickým benzínem.
4. nanesl jsem tenkou vrstvu barvy do místa, kde byl vyškrábaný lak (první vrstvy musí být jen v tom vyškrábaném místě, aby se tam netvořila hrana).
5. nechal jsem to pořádně zaschnout.
6. lehce jsem to přebrousil pod vodou smirkem 2500+ s přídavkem brusné pasty. Bacha nesmí se na to skoro tlačit, jinak vznikají další rýhy a matní se lak. původní lak je lepší zakrýt lepenkou. Lze to brousit i samotnou brusnou pastou s vodou, pak je menší riziko vytvoření dalších škrábanců na původním laku, ale zase na tom necháte ruce
.
7. nanesl jsem další vrstvu a pak návrat k bodu 5 a opakovat tak dlouho, dokud se vyškrábané místo řádně nevyplní. Hlavně to neuspěchat, každou vrstvu to chce nechat vyzrát klidně i několik dní. Jako poslední vrstvu lze použít i bezbarvý lak, ale ten je pak po rozleštění lesklejší než okolí.
8. posledním krokem je důkladné zaleštění, aby se zmenšil přechod mezi původním lakem a opravovaným místem. Opět jsem použil brusnou pastu, jemný hadřík, hodně vody a svoje ruce. Je možné to také přeleštit strojně, ale pozor na to opravované místo, protože ten nový lak nikdy nebude držet tak dobře jako originál.
Zatím nejsem schopen říct, jak bude potřeba upravit celý postup pro stříbrnou metlu, ale obávám se, že to časem budu muset zjistit
. Výsledek na Getzu sice nebyl jako z lakovny, ale na hodně místech byste z metru nepoznali, kde to bylo opravované. Fotky už sem bohužel hodit nemůžu, protože bych musel nejprve najít svoje předchozí auto (občas ho rodiče viděli u Kauflandu na Vypichu
). Opravy laku jsou vždycky na dlouho a chce to hodně trpělivosti a nic neuspěchat. Každý pokus o urychlení většinou skončil tím, že jsem musel začít znovu. Pokud při broušení není barva pořádně zaschlá, tak výrazně mění odstín.
Podobným postupem jsem už opravoval i dva hliníkové disky na mém íčku, protože po předchozím majiteli byly značně vzaté o obrubník (tam už bylo ale třeba brousit a kitovat). Za jeden origo disk chce
6500,- já jsem si je opravil oba za cca 500,- a den času.
Edit: ještě jsem na netu našel tu pastu
http://colorshop.cz/lesteni-brusne-a-le ... 250g-i459/