Ramena přední nápravy - potencionální problém :-)
Napsal: 29 úno 2012, 13:46
Zdravim majitele Elanter.
Možná se to stalo jen mě, ale třeba to někomu zachraní možné obtíže, mam 1.6GL, rv. 2001.
Minulý týden jsem přijel do práce, pípnul si u závory a chtěl vjet na parkoviště. Jenže pak přislo lupnuti, pravý předek šel k zemi a nějak to nechtělo "jet" dál Napadlo me, že se odporoučel tlumič, přece jenom má dost za sebou (D1 a brněnské tankondromy), takže vylezu ven a koukam, že pravé přední kolo tak nějak decetně kouká 15cm do strany ač by mělo být rovně a vzhledem k tomu, že místo prázdného místa v podběhu bylo kulové, tak mě polilo horko Pak jsem ucitil velmi nelibou vůni oleje z převodovky a pod autem se rozlévala celkem slušná louže
Nu takže fofrem na hever a jal su se zjišťovat škody K mému překvapení mě uhnilo rameno hned za čepem a jednoduše ruplo. Vylítla mi poloosa a olej měl cestu volnou. Naštěstí si kastle sedla částečně na kolo a nešlo to celé k zemi. Akce to byla příjemná, hned na mě naběhnul securita mistr, že blokuju vjezd, ale měl celkem smůlu Po 3 kolech se fakt blbě jezdí Naštěstí kolega z práce opravuje auta, tak dojel koupit rameno a olej, stěstí, že měli skladem a on, že měl vercajk v kufru. Za hodku bylo opraveno. Silenblok,tlumič i řízení nastěstí vydržely. První co mě pak napadlo bylo zkontrolovat i druhé rameno a ejhle, hned za čepem díra jak do vrat. Podotýkám, že auto pravidelně kontroluju a na jaře a na podzim ma vždy komplet údržbu ( bohužel natírat podvozek Hameritem není uplně košér, jak jsem se přesvědčil. Sice to kryje rez, ale jinak to podtim hnije dál ). Ještě v říjnu tam nic nebylo a teď de facto odešly obě ramena.
S tím druhým ramenem byl také velmi slušný porod - urvala se matka co je navařená uvnitř v rámu a drží jeden šroub od ramena, takže to nešlo ani povolit. Musel se naříznout rám (z čehož su opravdu nadšen) a navařit jí zpátky a samozřejmě zavařit zpátky rám. Pak teprve došlo na výměnu.
!!! Tudíž, všem doporučuju kouknout se pod auto a zjistit, jak jsou na tom vaše ramena ať vám to taky někde neuletí jak mě. Možná info navíc, ale když jsem viděl z čeho jsou ty ramena vyrobená, tak to budu kontrolovat hodně často (je to jen zohybaný tlustší plech, žádný kus pořádného železa!!!)
Sice se o to auto starám (mám ho 4 roky, ale ten přede mnou na to vyloženě kašlal a těch 7 let bez péče se hold projevuje až časem) !!!
Jako bonus beru fakt, že pod autem se objevovaly celkem slušné louže oleje z převodky, takže další zkoumání a bohužel, jak se vytrhla ta poloosa a muselo se to rychle opravit, nevšimli jsme si zničeného gufera, takže repete. Nu a když su věděl, že bude další vyndavání poloosy, tak jsem neváhal a rozjel plánovaný jarní velký servis (stařenka ma najeto skoro 180.000km, takže jupiii
Plácnul jsem se přes kapsu a Ela dostala tedy nová ramena, nové manžety, nová gufera na poloosy, 3x nový olej v převodovce (si teď musí přímo mlaskat , olej do motoru, olejový a vzduchový filtr, komplet nové brzdy vpředu, rozvody a vodní pumpu a jako bonus nové Dunlopky ať jí to pěkně sedí
Na závěr jsem zaplatil povinné ručení na přístí rok a když su viděl tu celkovou sumu, tak mě málem šmejklo Naštěstí jsem to všechno měnil s kolegou z práce v jeho garáži (pozemní servis tomu říkam, poněvadž se vše dělá na heveru , takže aspoň na práci su ušetřil a vim, že je to udělané pořádně (zvlášt, když s tim člověk pomáhá).
Nu přeju ať vás něco podobného nepotká, ještě 10 minut předtim, než se mi urvalo to rameno jsem si to svištěl 140 po dálnici a to by ten výčet oprav byl asi poněkud jiný
Možná se to stalo jen mě, ale třeba to někomu zachraní možné obtíže, mam 1.6GL, rv. 2001.
Minulý týden jsem přijel do práce, pípnul si u závory a chtěl vjet na parkoviště. Jenže pak přislo lupnuti, pravý předek šel k zemi a nějak to nechtělo "jet" dál Napadlo me, že se odporoučel tlumič, přece jenom má dost za sebou (D1 a brněnské tankondromy), takže vylezu ven a koukam, že pravé přední kolo tak nějak decetně kouká 15cm do strany ač by mělo být rovně a vzhledem k tomu, že místo prázdného místa v podběhu bylo kulové, tak mě polilo horko Pak jsem ucitil velmi nelibou vůni oleje z převodovky a pod autem se rozlévala celkem slušná louže
Nu takže fofrem na hever a jal su se zjišťovat škody K mému překvapení mě uhnilo rameno hned za čepem a jednoduše ruplo. Vylítla mi poloosa a olej měl cestu volnou. Naštěstí si kastle sedla částečně na kolo a nešlo to celé k zemi. Akce to byla příjemná, hned na mě naběhnul securita mistr, že blokuju vjezd, ale měl celkem smůlu Po 3 kolech se fakt blbě jezdí Naštěstí kolega z práce opravuje auta, tak dojel koupit rameno a olej, stěstí, že měli skladem a on, že měl vercajk v kufru. Za hodku bylo opraveno. Silenblok,tlumič i řízení nastěstí vydržely. První co mě pak napadlo bylo zkontrolovat i druhé rameno a ejhle, hned za čepem díra jak do vrat. Podotýkám, že auto pravidelně kontroluju a na jaře a na podzim ma vždy komplet údržbu ( bohužel natírat podvozek Hameritem není uplně košér, jak jsem se přesvědčil. Sice to kryje rez, ale jinak to podtim hnije dál ). Ještě v říjnu tam nic nebylo a teď de facto odešly obě ramena.
S tím druhým ramenem byl také velmi slušný porod - urvala se matka co je navařená uvnitř v rámu a drží jeden šroub od ramena, takže to nešlo ani povolit. Musel se naříznout rám (z čehož su opravdu nadšen) a navařit jí zpátky a samozřejmě zavařit zpátky rám. Pak teprve došlo na výměnu.
!!! Tudíž, všem doporučuju kouknout se pod auto a zjistit, jak jsou na tom vaše ramena ať vám to taky někde neuletí jak mě. Možná info navíc, ale když jsem viděl z čeho jsou ty ramena vyrobená, tak to budu kontrolovat hodně často (je to jen zohybaný tlustší plech, žádný kus pořádného železa!!!)
Sice se o to auto starám (mám ho 4 roky, ale ten přede mnou na to vyloženě kašlal a těch 7 let bez péče se hold projevuje až časem) !!!
Jako bonus beru fakt, že pod autem se objevovaly celkem slušné louže oleje z převodky, takže další zkoumání a bohužel, jak se vytrhla ta poloosa a muselo se to rychle opravit, nevšimli jsme si zničeného gufera, takže repete. Nu a když su věděl, že bude další vyndavání poloosy, tak jsem neváhal a rozjel plánovaný jarní velký servis (stařenka ma najeto skoro 180.000km, takže jupiii
Plácnul jsem se přes kapsu a Ela dostala tedy nová ramena, nové manžety, nová gufera na poloosy, 3x nový olej v převodovce (si teď musí přímo mlaskat , olej do motoru, olejový a vzduchový filtr, komplet nové brzdy vpředu, rozvody a vodní pumpu a jako bonus nové Dunlopky ať jí to pěkně sedí
Na závěr jsem zaplatil povinné ručení na přístí rok a když su viděl tu celkovou sumu, tak mě málem šmejklo Naštěstí jsem to všechno měnil s kolegou z práce v jeho garáži (pozemní servis tomu říkam, poněvadž se vše dělá na heveru , takže aspoň na práci su ušetřil a vim, že je to udělané pořádně (zvlášt, když s tim člověk pomáhá).
Nu přeju ať vás něco podobného nepotká, ještě 10 minut předtim, než se mi urvalo to rameno jsem si to svištěl 140 po dálnici a to by ten výčet oprav byl asi poněkud jiný