Ramena přední nápravy - potencionální problém :-)
Napsal: 29 úno 2012, 13:46
Zdravim majitele Elanter.
Možná se to stalo jen mě, ale třeba to někomu zachraní možné obtíže, mam 1.6GL, rv. 2001.
Minulý týden jsem přijel do práce, pípnul si u závory a chtěl vjet na parkoviště. Jenže pak přislo lupnuti, pravý předek šel k zemi a nějak to nechtělo "jet" dál
Napadlo me, že se odporoučel tlumič, přece jenom má dost za sebou (D1 a brněnské tankondromy), takže vylezu ven a koukam, že pravé přední kolo tak nějak decetně kouká 15cm do strany ač by mělo být rovně a vzhledem k tomu, že místo prázdného místa v podběhu bylo kulové, tak mě polilo horko
Pak jsem ucitil velmi nelibou vůni oleje z převodovky a pod autem se rozlévala celkem slušná louže
Nu takže fofrem na hever a jal su se zjišťovat škody
K mému překvapení mě uhnilo rameno hned za čepem a jednoduše ruplo. Vylítla mi poloosa a olej měl cestu volnou. Naštěstí si kastle sedla částečně na kolo a nešlo to celé k zemi. Akce to byla příjemná, hned na mě naběhnul securita mistr, že blokuju vjezd, ale měl celkem smůlu
Po 3 kolech se fakt blbě jezdí
Naštěstí kolega z práce opravuje auta, tak dojel koupit rameno a olej, stěstí, že měli skladem a on, že měl vercajk v kufru. Za hodku bylo opraveno. Silenblok,tlumič i řízení nastěstí vydržely. První co mě pak napadlo bylo zkontrolovat i druhé rameno a ejhle, hned za čepem díra jak do vrat. Podotýkám, že auto pravidelně kontroluju a na jaře a na podzim ma vždy komplet údržbu ( bohužel natírat podvozek Hameritem není uplně košér, jak jsem se přesvědčil. Sice to kryje rez, ale jinak to podtim hnije dál ). Ještě v říjnu tam nic nebylo a teď de facto odešly obě ramena.
S tím druhým ramenem byl také velmi slušný porod - urvala se matka co je navařená uvnitř v rámu a drží jeden šroub od ramena, takže to nešlo ani povolit. Musel se naříznout rám (z čehož su opravdu nadšen) a navařit jí zpátky a samozřejmě zavařit zpátky rám. Pak teprve došlo na výměnu.
!!! Tudíž, všem doporučuju kouknout se pod auto a zjistit, jak jsou na tom vaše ramena ať vám to taky někde neuletí jak mě. Možná info navíc, ale když jsem viděl z čeho jsou ty ramena vyrobená, tak to budu kontrolovat hodně často (je to jen zohybaný tlustší plech, žádný kus pořádného železa!!!)
Sice se o to auto starám (mám ho 4 roky, ale ten přede mnou na to vyloženě kašlal a těch 7 let bez péče se hold projevuje až časem) !!!
Jako bonus beru fakt, že pod autem se objevovaly celkem slušné louže oleje z převodky, takže další zkoumání a bohužel, jak se vytrhla ta poloosa a muselo se to rychle opravit, nevšimli jsme si zničeného gufera, takže repete. Nu a když su věděl, že bude další vyndavání poloosy, tak jsem neváhal a rozjel plánovaný jarní velký servis (stařenka ma najeto skoro 180.000km, takže jupiii![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Plácnul jsem se přes kapsu a Ela dostala tedy nová ramena, nové manžety, nová gufera na poloosy, 3x nový olej v převodovce (si teď musí přímo mlaskat
, olej do motoru, olejový a vzduchový filtr, komplet nové brzdy vpředu, rozvody a vodní pumpu a jako bonus nové Dunlopky ať jí to pěkně sedí
Na závěr jsem zaplatil povinné ručení na přístí rok a když su viděl tu celkovou sumu, tak mě málem šmejklo
Naštěstí jsem to všechno měnil s kolegou z práce v jeho garáži (pozemní servis tomu říkam, poněvadž se vše dělá na heveru
, takže aspoň na práci su ušetřil a vim, že je to udělané pořádně (zvlášt, když s tim člověk pomáhá).
Nu přeju ať vás něco podobného nepotká, ještě 10 minut předtim, než se mi urvalo to rameno jsem si to svištěl 140 po dálnici a to by ten výčet oprav byl asi poněkud jiný![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Možná se to stalo jen mě, ale třeba to někomu zachraní možné obtíže, mam 1.6GL, rv. 2001.
Minulý týden jsem přijel do práce, pípnul si u závory a chtěl vjet na parkoviště. Jenže pak přislo lupnuti, pravý předek šel k zemi a nějak to nechtělo "jet" dál
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nu takže fofrem na hever a jal su se zjišťovat škody
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
S tím druhým ramenem byl také velmi slušný porod - urvala se matka co je navařená uvnitř v rámu a drží jeden šroub od ramena, takže to nešlo ani povolit. Musel se naříznout rám (z čehož su opravdu nadšen) a navařit jí zpátky a samozřejmě zavařit zpátky rám. Pak teprve došlo na výměnu.
!!! Tudíž, všem doporučuju kouknout se pod auto a zjistit, jak jsou na tom vaše ramena ať vám to taky někde neuletí jak mě. Možná info navíc, ale když jsem viděl z čeho jsou ty ramena vyrobená, tak to budu kontrolovat hodně často (je to jen zohybaný tlustší plech, žádný kus pořádného železa!!!)
Sice se o to auto starám (mám ho 4 roky, ale ten přede mnou na to vyloženě kašlal a těch 7 let bez péče se hold projevuje až časem) !!!
Jako bonus beru fakt, že pod autem se objevovaly celkem slušné louže oleje z převodky, takže další zkoumání a bohužel, jak se vytrhla ta poloosa a muselo se to rychle opravit, nevšimli jsme si zničeného gufera, takže repete. Nu a když su věděl, že bude další vyndavání poloosy, tak jsem neváhal a rozjel plánovaný jarní velký servis (stařenka ma najeto skoro 180.000km, takže jupiii
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Plácnul jsem se přes kapsu a Ela dostala tedy nová ramena, nové manžety, nová gufera na poloosy, 3x nový olej v převodovce (si teď musí přímo mlaskat
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Na závěr jsem zaplatil povinné ručení na přístí rok a když su viděl tu celkovou sumu, tak mě málem šmejklo
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nu přeju ať vás něco podobného nepotká, ještě 10 minut předtim, než se mi urvalo to rameno jsem si to svištěl 140 po dálnici a to by ten výčet oprav byl asi poněkud jiný
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)