Stránka 1 z 2
velký žrút
Napsal: 15 bře 2012, 11:09
od zetor203
Re: velký žrút
Napsal: 17 bře 2012, 00:11
od Chasnik
pěkná barva
soudě podle tvého nicku předpokládám, že u tebe bude mít ikso těžkou robotu
Re: velký žrút
Napsal: 22 bře 2012, 09:51
od FISHkaa
správný výběr motorizace
Re: velký žrút
Napsal: 29 bře 2012, 10:04
od zetor203
Tak ja som tu motorizáciu nevyberal, popravde je to otcove auto a nedal na moje rady a teraz zistil že som mal pravdu, ale čo už s tým
Neviem kdo je ikso a jakú robotu, ale ten nick každého pobaví, prischol mi už odmalička
Re: velký žrút
Napsal: 29 bře 2012, 12:54
od Chasnik
ikso je ix35 a ta robota - no když čtu "zetor" a vidím fotku toho auta, tak už si představuju, jak s tím drandíš po poli s bránama na zadní kouli
Re: velký žrút
Napsal: 29 bře 2012, 16:05
od zetor203
jaj, blik cvak, už chápem
ešte ho máme krátko, možno aj to bude
Re: velký žrút
Napsal: 07 kvě 2012, 15:22
od FISHkaa
nedal na tvoje jaké rady?
Re: velký žrút
Napsal: 08 kvě 2012, 11:55
od jiri.vacha
Hod to do plynu,a hned se ti bude jezdit líp
Za polovic
Re: velký žrút
Napsal: 08 kvě 2012, 12:06
od FISHkaa
plyn je relativní. Musíš si spočítat investiční a hlavně roční opakované náklady
Já jezdím teď za 9l (město) a jsem spokojen a moc!
Re: velký žrút
Napsal: 08 kvě 2012, 18:59
od caruser
to: FISHkaa
Ak jazdíš za 9 L benzínu v meste, na LPG by to bolo 11 L. Cenovo by to vychádzalo ako keby si mal na benzín spotrebu 5,5 L
. Investícia cca. 1200 EURO (30.000 Kč).
Re: velký žrút
Napsal: 08 kvě 2012, 21:55
od FISHkaa
No ono to není zase tak jednoduché:
- cena za instalaci systému
- poplatek každých 10.000km/rok za kontrolu systému
- jednou za x let (5?) cenovka za novou nádrž
- rezerva nadobro pryč (hodí se na dlouhé cesty)
a to nemluvíme o nemožnosti parkovat v garážích...
Nejsem odpůrce LPG, ale vyše uvedená negativa mne spíše odrazují. Navíc 9l za krásu atmosférického zážehového motoru v autě, které má 4x4 a aerodynamiku kostky...
Re: velký žrút
Napsal: 09 kvě 2012, 07:00
od caruser
Samozrejme, ak najazdíš ročne 10.000 km, tak je zbytočné ísť do LPG.
Menší výpočet návratnosti:
- prestavba 1200 EURO
- náklady na 100 km pri benzíne 9 x 1,59 EURO - 14,31 EURO/100 km
- náklady na 100 km pri LPG (navýšenie spotreby o 15-25% -budem brať vyššiu hodnotu) 11,25 x 0,71 EURO - 7,99 EURO + 0,5 L/100 km štartovanie na benzín (0,80) náklady spolu 8,79 EURO, aby som bol presný, tak sem zahrniem aj cenu prehliadok po 10.000 km (20 EURO - 0,2 EURO/100 km) celkové nákldy pri LPG na 100 km 8,99 EURO
- návratnosť po 22.556 km (v skutočnosti to bude ešte skôr, keďže tie moje výpočty sú trošku nadnesené
)
Nádrž sa mení raz za 10 rokov a to predpokladám už ix35 asi nebudeš ani vlastniť.
Ja používam opravnú sadu, ale na dlhšie cesty si vezmem dojazdovku so sebou, v tomto nevidím problém.
To parkovanie v podzemnej garáži je myslím už v ČR vyriešené, na Slovensku zatiaľ nie.
Re: velký žrút
Napsal: 09 kvě 2012, 07:35
od enjoy
Vyresene to je...ceduli zakaz vjezdu:-)
Re: velký žrút
Napsal: 09 kvě 2012, 09:45
od caruser
Od r. 2011 je možné parkovať v ČR s LPG aj v podzemnej garáži, musí byť však vybavená bezpečnostnými systémami.To sú náklady navyše, majitelia garáže radšej zvolia lacnejšiu cestu
Viac tu:
http://www.auto.cz/lpg-pravdy-myty-osm- ... avby-65766
Re: velký žrút
Napsal: 09 kvě 2012, 20:09
od jiri.vacha
Nedám na plyn dopustit,35tis km ročně mluví za vše,nějaké garage mne vůbec netočí,poplatek po 10tis km.Co to je za poplatek
V autě mam reservní sadu,taky v tom nevidím problem.Caruser to psal dobře,propočty hodně nadhodnotil.Investice do plynu se mi vrátila cca za sedm měsíců