Stránka 1 z 3

Jency - i30 1.6 cvvt

Napsal: 26 bře 2012, 17:36
od jency
Ahoj,
tak jsem si konečně založil účet...

Tuhle bílou krásku mám od 6/2011 a zatím jsem spokojený (i když dole převažují mínusy). Testoval jsem megane, auris a i30.

Pokukoval jsem ještě po Kie, ale červené přístroje se mi nelíbily. Nakonec vyhrála hyundai, má prostě svoje kouzlo.

Obeslal jsem pár prodejců a stáhl jsem cenu oproti akční nabídce ještě o 15 tisíc + 10% sleva na materiál a servisní práce do budoucna.

Parametry:
1.6 CVVT 92kw
6-kvalt
výbava Trikolor plus

Tuning dělat nehodlám. Zatím uvažuju o zahrádce + střešní box Thule, případně držáky na kola. Ale ve fóru jsem četl, jak origo zahrádka píská :-(

Příjemné překvapení
-------------------
+ maximální spokojenost v poměru výbava/cena
+ pohodlná sedadla, tempomat
+ neskutečně mnoho místa pro cestující vzadu
+ funkce guide me home (zpožděné zhasínání světel)

Spíše zklamání
--------------
- s 92kW jsem čekal, že budu trhat asfalt, oproti fábii 44kW s kterou jsem jezdil dříve je živější, ale subjektivně ne tolik jako na papíře
- 6 stupňová převodovka nic moc, při 130 km/h už točí motor přes 4000 otáček (chudáci s 5-kvaltem)
- spotřeba po cca 8500 km pořád kolem 7.2-8.0 l/100km
- pokud člověk zapne vzadu pás a při zastavování se odepne a vystoupí, varování pořád pípá !!! :-o
- při vyšší vlhkosti jsou ráno skla mokrá, u jiných aut stačí okno stáhnout a zase vytáhnout, tady je ale mezera a guma nedoléhá úplně - nutno vzít hadr :-(
- opravdu tragický palubní počítač

Re: Jency - i30 1.6 cvvt

Napsal: 26 bře 2012, 17:43
od S0T0
zdravím a ať slouží! jinak 4000ot při 130 se 6ti kvaltem? jaké jsou gumy? většinou psali o cca 3700ot...

Re: Jency - i30 1.6 cvvt

Napsal: 26 bře 2012, 18:00
od jency
S0T0 píše:zdravím a ať slouží! jinak 4000ot při 130 se 6ti kvaltem? jaké jsou gumy? většinou psali o cca 3700ot...
185/65 R15 to same bylo i pri testovaci jizde a zrovna megan a auris netocily o moc min, coz me dost zklamalo ... na fabii na petecku neco malo pres 3000 otacek :D/

Re: Jency - i30 1.6 cvvt

Napsal: 26 bře 2012, 18:24
od Hardcam
Mne origo zahradka teda nepiska ani trochu.... :wink:
Davam na ni jeste drzak na lyze (+dalsich 15cm na vysku) a ani v rychlosti kolem 120kmh akusticky temer nevis, ze neco vezes.
Navic jeji nesporny plus je celocerne provedeny, zaoblene konce tyci smerem do strechy a jednoduchost montaze.
Jinak k autu gratulace, ale ty otacky jsou strasny, ale nas co mame dvoulitr a 1.4 v Ceedovi to netrapi :mrgreen:

Re: Jency - i30 1.6 cvvt

Napsal: 26 bře 2012, 18:49
od Ruska.ruleta
Na spotřebu a výkon nehled.
Rada hned:
Rozhodně si dej na PP jiný údaj než okamžitou spotřebu (průtok paliva) !!!
Přelep tu blbost jaký rychl. stupen máš řadit.
To je největší kravina co tam bylo dáno, ještě že u CRDi ani jedno nemám.
Až budeš mít za sebou ujeto alespon 14 000km (a bude motor prohřátý!) tak koukej motor pořádně protáčet, klidně až na omezovač 6800 ot., ale v žádném případě v tak vysokých otáčkách netahej motor ! Ojnice vydrží tlak, ale ne tah. Já jezdil volně, a spotřeba prostě nechtěla u 1.4 MPI pod 7,7l /100km. Ted s plynem na podlaze a otáčkoměrem stále okolo 4 tis. otáček jezdím dle PP za 7,1l. (to je divný, nemá to logiku, co 8-[ )
S CRDi jezdí trvale manželka, tak to je na 6,2l stále, ale dovolenou i s rakví děláme za 5,2l.

Otáčky 1.4 MPI a 5-ka 130 km = 4 000.
Otáčky CRDI a 6-ka 160 km = 3500.

A ohledně zahrádky, bohužel máš krátkou, tam Ti moc neporadím, ale na dlouhou jsou tak jednou do roka v Makru příčníky zamykací v AL za ticku.

RR

Re: Jency - i30 1.6 cvvt

Napsal: 26 bře 2012, 19:09
od Skyline
Při pohledu na I30 v bile (mimochodem nové I30 vůbec nesluší) mne napadlo takový facelift a spotřeba, ta klesne.

Re: Jency - i30 1.6 cvvt

Napsal: 26 bře 2012, 19:18
od enjoy
Jenom jediná věc mi na i30 přijde tragická.. Ty zapadlý kolečka v tak velikých podbězích.a ještě kvůli velkému ET utopený.
Jinak je to moc pěkný auto.

Re: Jency - i30 1.6 cvvt

Napsal: 26 bře 2012, 19:18
od Mates
S origo příčníkama můžu jen potvrdit, že nejsou hlučné a vozil jsem je skoro celou zimu s lyžema.

Re: Jency - i30 1.6 cvvt

Napsal: 26 bře 2012, 19:47
od walach
Zdravím Jency.
Mi se to moje autí nezdá být líné.Jezdím v rozmezí 2 až 3 tisíc otáček za nějakých 6,6 l,když to víc podržím tak za 6,8.No a abych držel motor v otáčkách kolem 4 000 tisíc mi připadá fakt zbytečné.Při 130-ti točí motor 3 700 nevím kde jsi přišel na 4 000.Ale to neznamená,že bych to sem tam třeba při rozjíždění nebo jen tak neposílal ke hranici 4-4,5 tisícům ot.
Zítra jdu na první garančku tak jsem zvědavý jak dopadnu :lol: .

Re: Jency - i30 1.6 cvvt

Napsal: 26 bře 2012, 20:39
od alarm
4000ot/min točím pri 130km na 2007-ke.

Re: Jency - i30 1.6 cvvt

Napsal: 26 bře 2012, 21:34
od jency
enjoy píše:Jenom jediná věc mi na i30 přijde tragická.. Ty zapadlý kolečka v tak velikých podbězích.a ještě kvůli velkému ET utopený.
Jinak je to moc pěkný auto.
No premyslel jsem krom gum o novych discich, ale ted to budu asi prezouvat zimni/letni a az letni sjedu, tak bych sel treba do 6.5 - 7.0 J x 16
walach píše: Mi se to moje autí nezdá být líné.Jezdím v rozmezí 2 až 3 tisíc otáček za nějakých 6,6 l,když to víc podržím tak za 6,8.No a abych držel motor v otáčkách kolem 4 000 tisíc mi připadá fakt zbytečné.Při 130-ti točí motor 3 700 nevím kde jsi přišel na 4 000.Ale to neznamená,že bych to sem tam třeba při rozjíždění nebo jen tak neposílal ke hranici 4-4,5 tisícům ot.
Zítra jdu na první garančku tak jsem zvědavý jak dopadnu :lol: .
Tak ja to rad vytocim ke 4 tisicum, jednou, dvakrat za cestu i treba k 6000 na vterinku 2. Ale ty otacky jsou fakt humus, jak rikam, vsiml jsem si toho uz pri zkusebni jizde a ta moje to taky tak dava... na 6ku :-/


Ruska.ruleta píše:Na spotřebu a výkon nehled.

Rozhodně si dej na PP jiný údaj než okamžitou spotřebu (průtok paliva) !!!

Až budeš mít za sebou ujeto alespon 14 000km (a bude motor prohřátý!) tak koukej motor pořádně protáčet, klidně až na omezovač 6800 ot., ale v žádném případě v tak vysokých otáčkách netahej motor ! Ojnice vydrží tlak, ale ne tah.

RR
Nějak to nechápu tlak vs tah. Můžeš to nějak osvětlit? Protáčet motor vs tahat? Zhruba od 4000km to protáčím tak 4-5 tis. na par sekund, jednou, dvakrat za jizdu pres 6000 jak jsem psal vyse.

Re: Jency - i30 1.6 cvvt

Napsal: 26 bře 2012, 21:56
od 89majlo96
To s tou ojnicou nechapem ani ja ako si to myslel RR

Re: Jency - i30 1.6 cvvt

Napsal: 27 bře 2012, 09:22
od pietro32i
Zrejme myslel, že pri takých vysokých otáčkách nie je dobré zaťažovať motor ťahom, napríklad do kopca, ale radšej niekde na rovinke, či?

Re: Jency - i30 1.6 cvvt

Napsal: 27 bře 2012, 09:35
od Skyline
Jizda do kopce pri 4-5000 ot/min neni problem to je ten tlak na ojnici, horsi je to naopak z kopce brzdit motorem pri 4-5000 to je ten velmi vysoky tah na ojnici a to nemusi vydrzet. Takze vytacet podle mne ano ale podrazovat s citem, ne aby se stalo ze motoru pri spatnem podrazeni vyskoci otacky, treba z 4° na 2° pri rychlosti 70 km/h by to mohlo u noveho motoru udelat neplechu.

Re: Jency - i30 1.6 cvvt

Napsal: 27 bře 2012, 12:51
od M.Ela1600
Bila ji slusi...jen by to chtelo vetsi a sirsi kola.