Stránka 1 z 4
Spotřeba v závislosti na druhu paliva (podruhé a lépe :)
Napsal: 27 črc 2006, 13:23
od Luki
Ahoj /-/yundáci,
Zajímá mě co čerpáte a případně proč ?
Jezdím výhradně na NAT95 a mám špatné zkušenosti s čerpací stanicí u Globusu, kdy mi auto při popojíždění na parkovišti chcípá, škytá, ...
Má cenu investovat třeba do V-poweru nebo Blue 99 ? A když tak jenom občas nebo pořád ?
Slyšel jsem, že pohonné hmoty např. z OMV a JET mají lepší kvalitu, protože jsou dovážené ze zahraničí. Je to tak ?
Snad jsem nezapomněl na nějaký hlavní druh paliva, každá benzinka má svoje obchodní názvy.
Napsal: 27 črc 2006, 14:38
od Ráďa
Já většinou tankuji dle pokynů výrobce-Natural 91. Stává se že ho nemají všude a tak v tom případě N 95. Rozdíl na spotřebě, výkonu a td nepociťuji.Je zřejmé že když napíši 91 tak vědí proč.Zřejmě kompresní poměr a hydrostavitelné ventily u 1,6/16V je na N 91 OK. Jednou jsem zkusil do skoro prázdné nádrže nějakou 98 a jak se již několikrát na různých místech-fórech psalo, zaujal mě kultivovanější chod motoru. Jenže cena těchto vysokooktanových není pro každého. Kdo jezdí s Lantrou pro firmu na cesťák tak ví, že je škoda že v TP je napsán Natural 91 (pro určovanou cenu benzínu ministerstvem soc.věcí). Ono jezdit za kombinovanou spotřebu-cca 7,8l/100km je nic moc.
...
Napsal: 27 črc 2006, 15:03
od lubin1281
ja jezdim na shell V power porad ale na vykonu ani u turbace to neni poznat
do skodovky jsem ho nalejval 2 roky a byl jsem moc spokojenej mnohem mensi spotreba pri klasicke jizde a o tech 10% vetsi vykon a to jsme daly dlouhodobe testy mezi natural 91 a shell v power a neni to zadnej kec pac to fungovalo aji u skody 100l ale u lepsich motoru to neni poznat
kamos bral shell V power racing 100octanu a to uz bylo znat fakt hodne
jenze ta cena je silena takze doporucuju v power 95 ma cistici schopnosti v palivovem systemu a u skodovky kdyz jsem rozebral karbec tak to bylo 100% poznat pac tam nejsou taky zadny barviva
V-P D
Napsal: 27 črc 2006, 15:42
od sc
Já jsem párkrát zkoušel V-Power Diesel, ale není to zas takový zázrak. Údajně snižuje kouřivost (je opravdu čirý jako benzín), ale s tím problém nemám ani u normální nafty. Je fakt, že motor je o něco tišší, ale zase se mi zdá, že s ním mám vyšší spotřebu (nemusí to ale být jen palivem).
Jinak ale Shellu věřím a beru u nich obyčejný "Diesel Extra". Na čerpací stanice typu JZD mám reference vesměs dost špatné.
SC
Napsal: 27 črc 2006, 16:47
od Hanz
Jak už jsem se vyjádřil, beru ze 70% NA91 u ÖMV na Jičínce, zbytek NA95 V-Power tamtéž. Na benál z těchto benzínek to jede dobře. Myslím, že nejde o to, jestli maj na střeše logo Benziny, Shellů nebo jiný, ale základem je, kdo má tu pumpu propachtovanou....
Spotřeba v závislosti
Napsal: 27 črc 2006, 17:35
od Karel Blažek
Nedávno jsem chtěl vyzkoušet jak se auto bude chovat na Ba-91,ale nevejde se mi pistole do nádrže.A tak přelívat do kanystru a pak zas do auta se mě nechtělo,zůstalo tedy jen u přání.Jak to praktikujete vy???
Re: Spotřeba v závislosti
Napsal: 27 črc 2006, 19:11
od Josef
Karel Blažek píše:Nedávno jsem chtěl vyzkoušet jak se auto bude chovat na Ba-91,ale nevejde se mi pistole do nádrže.A tak přelívat do kanystru a pak zas do auta se mě nechtělo,zůstalo tedy jen u přání.Jak to praktikujete vy???
Velký pozor
Zaplať pánbůh pro TEBE
Pravděpodobně jsi vzal pistoli
BA 91 SPECIAL což je olovnatý benzin určený pro motory bez katalizátoru, To bys tomu dal
Pro Tebe je určený
BA 91 nebo BA 95 NATURAL. Jinak Natural 91 čku na každé pumpě nemají. Proto je ta pistole s rozdílným průměrem abys v rozrušení mysli
jsi nenalil do nádřže něco co ti může přinést dost značné výdaje za výměnu katalizátoru
Takže
POZOR - vždy
ZELENÁ PISTOLE nikdy
ČERVENÁ.
JO A JEŠTĚ JEDNO UPOZORNĚNÍ černá pistole je
NAFTA. Již jsem zařil pár kamarádů, kteří to omylem "narvali" do nádrže. Vyčištění systému (pokud si to uvědomíš dostatečně brzo a dřív neodejde motor) přijde na cca 10 000
Napsal: 27 črc 2006, 19:12
od Gardovič
Jak sem psal predtim, jezdil sem na Shell V-Power, natural 95 a ted jezdim na Natural 91 od Jet a mezi tim neni absolutne zadny rozdil mozna na V-Power byl motor tissi, ale to je mozna jen sugesce. Rozdil znacny tak akorad pouze v cene
Napsal: 27 črc 2006, 21:36
od ivan
Napsal: 27 črc 2006, 23:08
od prim
Tak tedy nevím? Spotřeba mezi 5,6 dálka až 7 po městě. Najeto celkem 6000 km. Beru 95ku, kdekoliv a kdykoliv. Problémy se startem, škytáním nebo scípáním nepozoruji. Asi proto, že se snažím jet s citem a plynule. Kupuji benzín spíš levnější. Ale rozdíl v rozmezí jedné Kč asi ze mě boháče už stejně neudělá. 91čku zkusím.
Napsal: 28 črc 2006, 09:59
od Luki
V-Power je prý dobré použít při každém třetím tankování pro vyčištění motoru, anebo pořád pro toho, kdo na to má
http://news.auto.cz/?sekce=diskuse&disk ... 86c47cf56e
Oblibu čerpacích stanic řešili v tomhle fóru:
http://news.auto.cz/?sekce=diskuse&id=4 ... ky=vsechny
Dál jsem si na inetu přečetl, že prý víceoktanový benzín může způsobit přepálení ventilů. Prý déle hoří a když je motor nějak seřízený na běžné benzíny, tak se nemusí stihnout dovřít klapky a hrozí ztenčení a následně přepálení ventilů.
Píšou to teda na nějakým hasičským webu a bůhví jakých motorů se to týká, ale nedá mi to
Viz tady:
http://firesport.cz/diskuze/read.php?f=1&i=7145&t=7145
Doufám, že z toho nebudete mít zamotanou palici jako já
Napsal: 28 črc 2006, 11:36
od Josef
Luki píše:...Píšou to teda na nějakým hasičským webu a bůhví jakých motorů se to týká, ale nedá mi to
Jedná se o přenosné motorové stříkačky pro hasičské soutěže, ve kterých se používá motor z Favorita
Napsal: 28 črc 2006, 16:06
od Borek
Mezi čerpačkami si nevybírám-benzín beru všude a nikdy nebyl žádný problém,ani nepociťuji rozdíl v jízdě.Je jen jedna vyjímka-Slovnaft
-těm se vyhýbám VELKÝM obloukem
Při nabrání benzínu jsem počítal ventily celou cestu(vyzkoušeno i u Rapida)-načerpáno jinde-tichoučko a auto táhlo normálně,ještě jednou načerpáno u Slovnaftu-opět rachot ventilů
.Tenhle shit čerpá ještě stanice HDB-ve východních Čechách-to je druhá čerpačka,kde to nejelo,ale ploužilo se a ventily plakaly-při zpětném dotazu na benzín=dodavatel Slovnaft.
Zkoušel jsem rozdíl na jízdu při 95 x 98 oktanů.Rozdíl v jízdě,akceleraci.....žádný
Na 91 je auto o poznání línější.Proto při nepatrném rozdílu ceny,čerpám 95.
Před posledním srazem do Mimoně jsem čerpal 95 v Milovicích (tuším Tank ONO-nejlacinější benzín cestou)a pokud si všichni vzpomenou-všechny sprinty v Mimoni jsem vyhrál
,takže v benzínu oproti naftě,až tak propastné rozdíly nejsou.
Napsal: 28 črc 2006, 22:06
od Hanz
Napsal: 29 črc 2006, 12:09
od Borek
Jsme ti v sobotu dali náskok-vyjížděli jsme za tebou v neděli a všichni tě předjeli...........počkej,jak se ta dědina jmenovala....u Pi(teď se hlavně nepřeklepnout)cavy-jo u Picavy
,předjeli.
Škoda,že musíš odjíždět už v sobotu odpoledne,abys stihnul v pondělí do práce(ospravedlňuje tě jen ta dálka domů´+- 40km)