Stránka 1 z 4

Spotřeba v závislosti na druhu paliva (podruhé a lépe :)

Napsal: 27 črc 2006, 13:23
od Luki
Ahoj /-/yundáci,
Zajímá mě co čerpáte a případně proč ?
Jezdím výhradně na NAT95 a mám špatné zkušenosti s čerpací stanicí u Globusu, kdy mi auto při popojíždění na parkovišti chcípá, škytá, ...
Má cenu investovat třeba do V-poweru nebo Blue 99 ? A když tak jenom občas nebo pořád ?
Slyšel jsem, že pohonné hmoty např. z OMV a JET mají lepší kvalitu, protože jsou dovážené ze zahraničí. Je to tak ?
Snad jsem nezapomněl na nějaký hlavní druh paliva, každá benzinka má svoje obchodní názvy.

Napsal: 27 črc 2006, 14:38
od Ráďa
Já většinou tankuji dle pokynů výrobce-Natural 91. Stává se že ho nemají všude a tak v tom případě N 95. Rozdíl na spotřebě, výkonu a td nepociťuji.Je zřejmé že když napíši 91 tak vědí proč.Zřejmě kompresní poměr a hydrostavitelné ventily u 1,6/16V je na N 91 OK. Jednou jsem zkusil do skoro prázdné nádrže nějakou 98 a jak se již několikrát na různých místech-fórech psalo, zaujal mě kultivovanější chod motoru. Jenže cena těchto vysokooktanových není pro každého. Kdo jezdí s Lantrou pro firmu na cesťák tak ví, že je škoda že v TP je napsán Natural 91 (pro určovanou cenu benzínu ministerstvem soc.věcí). Ono jezdit za kombinovanou spotřebu-cca 7,8l/100km je nic moc.

...

Napsal: 27 črc 2006, 15:03
od lubin1281
ja jezdim na shell V power porad ale na vykonu ani u turbace to neni poznat
do skodovky jsem ho nalejval 2 roky a byl jsem moc spokojenej mnohem mensi spotreba pri klasicke jizde a o tech 10% vetsi vykon a to jsme daly dlouhodobe testy mezi natural 91 a shell v power a neni to zadnej kec pac to fungovalo aji u skody 100l ale u lepsich motoru to neni poznat
kamos bral shell V power racing 100octanu a to uz bylo znat fakt hodne
jenze ta cena je silena takze doporucuju v power 95 ma cistici schopnosti v palivovem systemu a u skodovky kdyz jsem rozebral karbec tak to bylo 100% poznat pac tam nejsou taky zadny barviva

V-P D

Napsal: 27 črc 2006, 15:42
od sc
Já jsem párkrát zkoušel V-Power Diesel, ale není to zas takový zázrak. Údajně snižuje kouřivost (je opravdu čirý jako benzín), ale s tím problém nemám ani u normální nafty. Je fakt, že motor je o něco tišší, ale zase se mi zdá, že s ním mám vyšší spotřebu (nemusí to ale být jen palivem).
Jinak ale Shellu věřím a beru u nich obyčejný "Diesel Extra". Na čerpací stanice typu JZD mám reference vesměs dost špatné.

SC

Napsal: 27 črc 2006, 16:47
od Hanz
Jak už jsem se vyjádřil, beru ze 70% NA91 u ÖMV na Jičínce, zbytek NA95 V-Power tamtéž. Na benál z těchto benzínek to jede dobře. Myslím, že nejde o to, jestli maj na střeše logo Benziny, Shellů nebo jiný, ale základem je, kdo má tu pumpu propachtovanou.... :wink:

Spotřeba v závislosti

Napsal: 27 črc 2006, 17:35
od Karel Blažek
Nedávno jsem chtěl vyzkoušet jak se auto bude chovat na Ba-91,ale nevejde se mi pistole do nádrže.A tak přelívat do kanystru a pak zas do auta se mě nechtělo,zůstalo tedy jen u přání.Jak to praktikujete vy???

Re: Spotřeba v závislosti

Napsal: 27 črc 2006, 19:11
od Josef
Karel Blažek píše:Nedávno jsem chtěl vyzkoušet jak se auto bude chovat na Ba-91,ale nevejde se mi pistole do nádrže.A tak přelívat do kanystru a pak zas do auta se mě nechtělo,zůstalo tedy jen u přání.Jak to praktikujete vy???
Velký pozor
Zaplať pánbůh pro TEBE :lol: :lol:
Pravděpodobně jsi vzal pistoli BA 91 SPECIAL což je olovnatý benzin určený pro motory bez katalizátoru, To bys tomu dal :shock: :shock: :shock: Pro Tebe je určený BA 91 nebo BA 95 NATURAL. Jinak Natural 91 čku na každé pumpě nemají. Proto je ta pistole s rozdílným průměrem abys v rozrušení mysli :lol: jsi nenalil do nádřže něco co ti může přinést dost značné výdaje za výměnu katalizátoru :roll: Takže POZOR - vždy ZELENÁ PISTOLE :shock: nikdy ČERVENÁ. JO A JEŠTĚ JEDNO UPOZORNĚNÍ černá pistole je NAFTA. Již jsem zařil pár kamarádů, kteří to omylem "narvali" do nádrže. Vyčištění systému (pokud si to uvědomíš dostatečně brzo a dřív neodejde motor) přijde na cca 10 000 :shock:

Napsal: 27 črc 2006, 19:12
od Gardovič
Jak sem psal predtim, jezdil sem na Shell V-Power, natural 95 a ted jezdim na Natural 91 od Jet a mezi tim neni absolutne zadny rozdil mozna na V-Power byl motor tissi, ale to je mozna jen sugesce. Rozdil znacny tak akorad pouze v cene

Napsal: 27 črc 2006, 21:36
od ivan
Já jezdím na naturál 95 a tankuju tady u nás ve Vráňově nebo v Merklíně u čerpačky Robin oil a žádný problém,ale vůbec žádný,ještě se mí nestalo abych nenastartoval!!! :shock: :lol: :lol: :wink:
P.s Jo Kyrglíku !! Netankuj v Holýšově u Benziny,maj to tam nějak divný,už hodně lidí si na ně stěžovalo,každej se tam z místích to mu místu vyhíbá!! :wink:

Napsal: 27 črc 2006, 23:08
od prim
Tak tedy nevím? Spotřeba mezi 5,6 dálka až 7 po městě. Najeto celkem 6000 km. Beru 95ku, kdekoliv a kdykoliv. Problémy se startem, škytáním nebo scípáním nepozoruji. Asi proto, že se snažím jet s citem a plynule. Kupuji benzín spíš levnější. Ale rozdíl v rozmezí jedné Kč asi ze mě boháče už stejně neudělá. 91čku zkusím.

Napsal: 28 črc 2006, 09:59
od Luki
V-Power je prý dobré použít při každém třetím tankování pro vyčištění motoru, anebo pořád pro toho, kdo na to má :)
http://news.auto.cz/?sekce=diskuse&disk ... 86c47cf56e

Oblibu čerpacích stanic řešili v tomhle fóru:
http://news.auto.cz/?sekce=diskuse&id=4 ... ky=vsechny

Dál jsem si na inetu přečetl, že prý víceoktanový benzín může způsobit přepálení ventilů. Prý déle hoří a když je motor nějak seřízený na běžné benzíny, tak se nemusí stihnout dovřít klapky a hrozí ztenčení a následně přepálení ventilů.
Píšou to teda na nějakým hasičským webu a bůhví jakých motorů se to týká, ale nedá mi to :)
Viz tady:
http://firesport.cz/diskuze/read.php?f=1&i=7145&t=7145

Doufám, že z toho nebudete mít zamotanou palici jako já :lol:

Napsal: 28 črc 2006, 11:36
od Josef
Luki píše:...Píšou to teda na nějakým hasičským webu a bůhví jakých motorů se to týká, ale nedá mi to :) :lol:
Jedná se o přenosné motorové stříkačky pro hasičské soutěže, ve kterých se používá motor z Favorita 8)

Napsal: 28 črc 2006, 16:06
od Borek
Mezi čerpačkami si nevybírám-benzín beru všude a nikdy nebyl žádný problém,ani nepociťuji rozdíl v jízdě.Je jen jedna vyjímka-Slovnaft :evil: -těm se vyhýbám VELKÝM obloukem :!: Při nabrání benzínu jsem počítal ventily celou cestu(vyzkoušeno i u Rapida)-načerpáno jinde-tichoučko a auto táhlo normálně,ještě jednou načerpáno u Slovnaftu-opět rachot ventilů :twisted: .Tenhle shit čerpá ještě stanice HDB-ve východních Čechách-to je druhá čerpačka,kde to nejelo,ale ploužilo se a ventily plakaly-při zpětném dotazu na benzín=dodavatel Slovnaft. :cry:
Zkoušel jsem rozdíl na jízdu při 95 x 98 oktanů.Rozdíl v jízdě,akceleraci.....žádný :!: Na 91 je auto o poznání línější.Proto při nepatrném rozdílu ceny,čerpám 95.
Před posledním srazem do Mimoně jsem čerpal 95 v Milovicích (tuším Tank ONO-nejlacinější benzín cestou)a pokud si všichni vzpomenou-všechny sprinty v Mimoni jsem vyhrál 8) ,takže v benzínu oproti naftě,až tak propastné rozdíly nejsou. :wink:

Napsal: 28 črc 2006, 22:06
od Hanz
Ale Borku, všechny ne! Ten poslední, při návratu ze spanilky, jsem vyhrál já s mojí familly a stihli jsme všem mávnout na rozloučenou (teda doufám, ale aspoň jsem chtěl.....) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Napsal: 29 črc 2006, 12:09
od Borek
Jsme ti v sobotu dali náskok-vyjížděli jsme za tebou v neděli a všichni tě předjeli...........počkej,jak se ta dědina jmenovala....u Pi(teď se hlavně nepřeklepnout)cavy-jo u Picavy :idea: ,předjeli. :lol:
Škoda,že musíš odjíždět už v sobotu odpoledne,abys stihnul v pondělí do práce(ospravedlňuje tě jen ta dálka domů´+- 40km) :lol: