Stránka 1 z 8
První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 31 bře 2012, 19:24
od Deegr
S autem mám najeto zatím 600km, ale i tak už nějaké postřehy člověk získá. Musím uznat, že auto je opravdu skvělé a jsem s ním nadmíru spokojen. Ty negativa co uvádím jsou spíše jen drobnosti, co mě osobně nelíbí, ale nic, co by mě vysloveně otravovalo, nebo vadilo tam není (zatím). Je to spíš takové to hledání za každou cenu nějaké věci.
1- Když brzdím motorem,třeba z kopce a pak jen lehce přidám plyn, tak auto lehce škubne. Snad se to časem vyřeší přehráním softwaru.
2- Dveře u řidiče se špatně dovírají a musím s dveřmi více třísknout, to si ale nechám seřídit při servisu.
3- Budíky by mohli být přesnější. Třeba otáčkoměr by nemusel mít odstupňování po 500 ot, ale mohli mezi ně dát další čárku, aby byly po 250ot, nebo po 200ot. Místa je tam dost. (Tohle je už vážně ale jen blbost)
4- Display supervision by mohl být lépe využit. Rád bych viděl třeba i teplotu a tlak oleje. Dále by se mi více líbilo, kdyby aktuální spotřeba nebyla jen v grafu,ale byla by tam uvedena i číselná hodnota. Nevím, jestli jedu za 4.9 nebo 5.7. (Je to drobnost, ale jsem na to zvyklý). Navíc dochází k přeskočení jedné čárky a vždy skočí dvě, takže ukazuje spotřebu 7.5 a neskočí tam další čárka na 8.75,ale rovnou na 10. Ano, i to odstupňování mohlo být lepší, mohlo být po litrech a né po litru a čtvrt. Ten display mohla být velká výhoda proti konkurenci. Promarněná šance. Neukazuje totiž ani rádio, ani navigaci a ani hodiny.
5- Opěrka ruky mohla být lépe polstrovaná, když na ni mám položený jen loket a ne celou ruku, tak po chvílí mám otlačený loket.
6- Asistent rozjezdu do kopce je skoro k ničemu, protože nikdy člověk neví, kdy je aktivní. Někdo jaksi zapomněl přidat kontrolku asistentu a k čemu je tato funkce, když se na ní nemůžete spolehnout? Zda se asistent aktivuje záleží zřejmě na náklonu vozu, ale člověk není stroj a nepozná, že ten náklon už je velký a je aktivován asistent.
7- Trip B s průměrnou spotřebou prostě není, jen Trip B ujeté denní vzdálenosti. Nelze tedy měřit současně spotřebu na plnou nádrž a nějaké kratší vzdálenosti, třeba jen spotřebu ve městě.
8- Když vypnete navigaci a druhý den sednete do auta, tak vždy na navigaci naběhne varování, které musíte odkliknout, je to otrava. Pokud ale auto vypnete a na navigaci máte třeba rádio, tak žádná hláška naštěstí nenaběhne, ale pokud přepnete na navigaci, tak zase tu hlášku musíte potvrdit.
9- Na navigaci mi chybí celkový souhrn informací o jízdě. Měl jsem to na Stilu a v tomto módu jsem ji používal nejčastěji. Na obrazovce vidíte Aktuální spotřebu, průměrnou spotřebu, dobu jízdy, dojezd na nádrž, průměrnou rychlost, ujetou denní vzdálenost a další blbosti najednou a není tak potřeba se proklikávat palubním PC. Dobrá věc.
Jak vidíte, některé body jsou doslova blbost, některé už obtěžují více, některé se odstraní. Máte někdo podobné zkušenosti s tímto autem? Jinak jsem s autem až překvapivě spokojen, což jsem nečekal. Naprosto mě dostala výbava. Nikde nic nevrže ani na silnicích třetí třídy, auto je krásně tiché a motor není vůbec slyšet. Nerovnosti žehlí jako Peugeot 407, což jsem nečekal. Modré osvětlení interiéru je úžasné. No tak já to řeknu.
To auto je BOMBA
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 31 bře 2012, 19:56
od Dulux
Zdravim vas, ja som si objednal tiez i30 1,6 gdi , mala by tam byt polokoza, ale nikde som nevidel ako to vypada, nemate nejake fotky vasho interieru v pripade ak mate polokozu?
Ako je to s hlucnostou a zivostou motora? Bol som na skusobnej jazde s Velosterom 1,6 gdi a zdal sa mi o dost hlucnejsi a lenivejsi ako i30 1,6mpi.
Dakujem.
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 31 bře 2012, 20:27
od Deegr
S hlučností určitě nebudete nespokojen. Motor je opravdu velmi tichý a při jízdě není vůbec slyšet, jen pneumatiky a vítr, jinak nic. Jak je to s pružností motoru zatím nevím. Mám najeto jen 1200 km a motor zatím nechci nijak zatěžovat,ať vysokými otáčkami, nebo v plné zátěži. Ta kombinace látka/kůže je provedena tak, že na bocích sedáků je kůže, ale samotný sedák i opěra zad je vyvedena v látce. Já osobně tuhle kombinaci mám nejradši. Měl jsem celokožené sedačky ve Stilu a v létě na tom člověk nemohl sedět.
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 31 bře 2012, 20:48
od Dulux
Velmi pekne dakujem, pomohlo mi to.
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 31 bře 2012, 20:52
od Hardcam
Deegr: obvykle povazuju nektery stiznosti za blbosti, ale musim uznat, ze to, co jsi zminil, by mi vadilo a neco jsem taky nezkousl - napr. ten ukazatel spotreby. Co se otacek tyce, ty jdou aspon dobre odhadnout mezi 0-500 vis jasne, kde je tech 250, ale v tom palubaku se spotreba blbe. Stejne to mel testovaci model, ktery jsem si zapujcil , kdyby me nahodou ucaroval a ja chtel udelat change (dostal jsem podobnou nabidku jako ty + vyhodny odkoupeni moji tricitky, takze bych doplatil par drobnejch). S operkou jsem problem nemel a asistenta vnimam stejne. Krome zpracovani auta bych ale zminil asi nejlepsi vlastnost cele nove i30 a tou je podvozek. Ten je neuveritelnej, alespon na svou tridu. Tak jako jsem si dovolil jet s novou tricitkou, jsem si dlouho dlouho s jinym autem teto kategorie netroufl. Vyborny rozlozeni hmotnosti, vyborny tlumeni a skvely rizeni/razeni. Presto si i30 II ted ani v budocunu nekoupim (na 99%
), GDI me opetovne zklamalo (stejne tak v Elantre, o ix35/i40 ani psat nebudu) a ani za nabidnuty penize jsem nenabyl dojmu, ze jde o kauf roku. Nicmene preju prijemny povozeni a urcite nemuzu rict, ze byste vybrali spatne, naopak.
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 01 dub 2012, 02:52
od Borek
Ta prapodivně čouhající megapáka nastavení volantu,zrovna pěkně nevypadá
.
O 1,6GDI si naopak myslím,že je to vynikající motor,ale ve všech autech ho totálně zabíjejí převodovky
.S i30 jsem ještě nejel,ale v Elantře a určitě ve Velosteru,bych si dovedl představit první rychl.stupně kratší.
Jasně,dnes všude lidem vtloukají do hlav,že spotřeba a emise jsou to nejhlavnější.Ale ne každého zrovna tyhle údaje zajímají
.
Tak hlavně jezdi bez nehod,ať ti mazel dlouho vydrží a máš radost.
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 01 dub 2012, 07:58
od Deegr
Hardcam: Pokud jsem já přešel z pětiválce 2.4L o výkonu cca 200PS jen na 1.6, tak si myslím, že i ty by jsi přechod na 1.6 zvládl. Nekoupit i30 jen kvůli motoru by byla chyba, to už teď vím. Navíc pokud si koupíš novou, tak si motor můžeš sám zajet a ten pojede určitě trochu jinak, než motor na předváděčce a pokud budeš tankovat lepší benzín, třeba nějakou stovku, tak a i výkony motoru budou trochu vyšší, než těch 99kW, ale hlavně motor lépe zatahuje z nižších otáček a jako bonus na plnou nádrž ujedeš více km, takže ve výsledku člověk ušetří, i když je stovka o 2 kc dražší. Zatím jsem auto ještě nezkoušel, co všechno si nechá podvozek líbit, ale všude čtu jen samou chválu, tak to snad bude lepší, než mé Stilo
Ta páčka volantu vypadá sice divně, ale zde byl kladen důraz spíše na funkčnost, než estetiku. Tu páčku člověk najde hned a je dobře po ruce. Nemusí se nikam ohýbat. A když sedíte za volantem, tak o ní nevíte, což je nejdůležitější, ne?
Ještě jsem si vzpomněl na další tři body. Body 7, 8 a 9 jsem doplnil v prvním postu, aby to bylo vše dohromady.
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 04 dub 2012, 14:12
od jeremiasz
Dulux píše:Zdravim vas, ja som si objednal tiez i30 1,6 gdi , mala by tam byt polokoza, ale nikde som nevidel ako to vypada, nemate nejake fotky vasho interieru v pripade ak mate polokozu?
Ako je to s hlucnostou a zivostou motora? Bol som na skusobnej jazde s Velosterom 1,6 gdi a zdal sa mi o dost hlucnejsi a lenivejsi ako i30 1,6mpi.
Dakujem.
svetly interier polokuze
http://jeremiasz.sweb.cz/auto/auto4.jpeg
http://jeremiasz.sweb.cz/auto/auto5.jpeg
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 10 dub 2012, 12:30
od CKY_DC
Zdravím.
Zareaguju na první příspěvek Deegra a přihodím pár svých bodů.
S autem už mám za sebou cca 2500 km.
1. Toho jsem si nevšiml, zkusím se na to zaměřit
2. Naprosto stejný problém, je s tím potřeba švihnout mnohem víc než u spolujezdce/vzadu. Pokud se to dá nějak seřídit, tak by to bylo super
3. S tím problém nemám
4. Souhlas. Spotřeba s podivným grafem kdy člověk vidí v podstatě jen 0, 5, 10 a nic mezi není zrovna ideál. Mohlo by tam toho opravdu být vidět víc, hlavně ty hodiny. Jel jsem i s tím levnějším středovým displayem a tam je sice taky graf, ale řekl bych šikovnější než je tady (vypadá podobně jako máme teplotu/stav paliva, takže se ukazatel pohybuje plynuleji)
5. Opěrka mi vyhovuje
6. S asistenta jsem taky rozpačitej. Je to super věc, ale to že člověk vůbec netuší kdy je aktivní trochu sráží jeho použitelnost. Asi to není jen o náklonu ale i o tom jak dlouho člověk stojí na brzdě, aspoň takovej mám z toho pocit
7. Jo, to je škoda. Ale plnou nádrž si stejně meřím výpočtem přes tankování a kilometry. Ale všiml jsem si že při prvních 3 plných nádržích se spotřeba na počítači a výpočtem rozcházela o cca 0.3-0.4 litru. Uvidím teď, nuloval jsem po natankování plné a přezutí na letní gumy
8. Taky mě to rozčiluje, ale není to tak hrozný
9. Taky mi u navigace chybí zobrazení aktuální rychlosti (nebo jen nevím jak si ji zobrazit?), se zbytkem jsem spokojenej, cesta do švýcarska a zpátky byla v pořádku. Jediná škoda je absence češtiny, ale to platí pro celé auto
10. U rádia (respektive USB) se pokaždé vypne funkce Random, takže je potřeba po zapnutí ji znovu aktivovat
11. Odhlučnění mi přijde slabší, dost to záleží na typu povrchu, takže od v podstatě ticha do docela nepříjemnýho hluku. Na stejné trase v 406 coupé jsem si změn povrchu v podstatě nevšiml. Pokud je na krajích silnice zbytek posypu, je to teda slyšet opravdu pekelně
Motor ve městě dá se říct není slyšet jak psal Deegr
12. Pružnost motoru mi přijde slabší, ale může to být dost způsobené tím že jsem byl zvyklej na HDI z coupéčka, které na dálnici nemělo problém zrychlovat podle libosti v podstatě při jakékoliv rychlosti a sklonu silnice. Teď když mě někdo přibrzdí v kopci, tak se to jen tak rozjet nechce
13. Klimatizovaná přihrádka - nevím jak to funguje jinde, ale tady jsem si zatím stihl pěkně ohřát energetickej nápoj
Ale pokud je to funkce všech klimatizovaných přihrádek, že to posílá stejnou teplotu jako dovnitř vozu, potom to není chyba u i30 ale jen u mně
14. Trošku problém může nastat v zimě při nastavení automatického sklápění zrcátek. Pokud se k autu přiblížíte s inteligentním klíčem, tak se zrcátka automaticky odklopí a zrovna tenhle víkend u nás lehce sněžilo, teplota kolem nuly. V tomhle případě se při odklápění zrcátek začala odlamovat ledová slupka, ale jelikož to bylo slabé tak to nebyl problém. Takže v případě že nános sněhu/ledu bude větší by to teoreticky mohlo způsobit problém s motorkem u zrcátek a bude lepší přepnout auto na manual
Ale celkově jsem s autem spokojenej, jízda je pohodlná a příjemná.
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 10 dub 2012, 12:56
od Richi_i30
S dveřmi mám to samé, zřejmě to nebude chyba, ale vlastnost...
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 10 dub 2012, 14:05
od Chasnik
CKY_DC:
13: Klimatizovaná přihrádka: je to tak, jak píšeš. Funguje to tak, že v kastlíku buď otevřeš nebo zavřeš průduch, kterým proudí vzduch o stejné teplotě, jako ten do interiéru (je to ten samý rozvod vzduchu). Samostatné ovládání teploty v kastlíku v této třídě není. Možná se to objevuje u nějakých luxusních aut, ale to opravdu nevím...
Ale jinak nejsi sám, já si tam taky už pěkně ohřál své oblíbené ledové kaštany
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 11 dub 2012, 21:21
od Deegr
To škubnutí je způsobené tím, že plynový pedál je ze začátku neskutečně citlivý. Na volnoběh se mi podaří po přidání plynu nastavit rovnou přes 2000 ot/min, Takže buď 700, nebo 2000, nic mezi. Proto to škubnutí,ale při troše cviku jsem se dostal i na 1500 ot/min. Nevím, proč musí být na prvních mm tak citlivý.
Pozor, motor je dobře odhlučněn, o něm nevíte ani při vyšších rychlostech, ale dost je slyšet odvalování gum, tedy trochu šetřili na odhlučnění podběhů. A co se týče pružnosti, tak mohu říct, že motor tahá od nějakých 2000 ot/min lépe, než leckterá 1.8! Samozřejmě, pokud někdo jezdí nafťákem, tak mu to příjde líný, ale na atmosferickou 1.6 tahá parádně.
Klimatizovaná přihrádka je propojena s nastavením spolujezdce, tak jsem to měl i u Stila.
Tak jsem absolvoval cestu dlouhou 1035 km za dva dny a mám nějaké nové poznatky. Sedačky by mohly být lepší. Záda z nich opravdu nebolí, ale trošku mě tlačí opěrky do stehen a to jsem hubený člověk a také mě z nich trošku bolel zadek, ale celkově jsou lepší, než jaké jsem měl ve Stilu. Podvozek je opravdu velmi komfortní a nerovnosti povrchu tlumí na výbornou.
Spotřeba paliva. PC mi ukazovalo 5.5l, po dotankování byla spotřeba 5.8l. Po 250km a opětovném dotankování ukazoval PC spotřebu 6.0,ale dotankoval jsem jen za 5.6l. Zřejmě PC bude asi hodně přesný a bude spíše záležet na tom, jak moc člověk bude do nádrže "dotlačovat", podle toho se budou lišit odchylky.
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 13 dub 2012, 19:52
od dm29
Sice nemam GDI ale vsetko co tu spomina Deegr zhruba sedi i na moje auto. Najazdil som sice len nieco cez 300km ale motor je velmi tichy-zatial jazdim od 2k do 4k otacok spotreba klesa /momentalne 6,4/ motor oziva, sedadla mi vyhovuju snad len opierka hlavy mihla byt este blizsie ku hlave.
Ked preradujem rychlosti stale mi to tak nejak skubne ako keby som prave vysiel z autoskoly.
Auto ma pohodlny podvozok komfortny plne zrovnatelny s golfom.
Tlmenie nerovnosti mi tiez pride zrovnatelne napr s oktaviou.
Co mi vadi je ta hlucnost od pneumatik. Ak idem po kvalitnom asfalte je to len slaby sum ale ako nahle je to
nejaka starsia drsnejsia asfaltka hluk je neprijemny s obcastnym dunenim pneumatik ktore sa mi prenasa do hlavy
Mam poci ze tam ziadne odhlucnenie nadali napadlo ma ze pod tie plastove podbehy nalepim nejaku tlmiacu hmotu.
Inak je auto ako celok podarene
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 13 dub 2012, 20:12
od Hardcam
Soucasnou sadu novych-zanovnich 15ek jste schopni prodat za 4000Kc+, sada novych, kvalitnich a tichych pneu vas vyjde cca 6000Kc + naklady na prezuti. Myslim, ze to neni spatna investice do komfortu.
Re: První postřehy z i30 1.6 GDI
Napsal: 13 dub 2012, 21:47
od dm29
Hardcam píše:Soucasnou sadu novych-zanovnich 15ek jste schopni prodat za 4000Kc+, sada novych, kvalitnich a tichych pneu vas vyjde cca 6000Kc + naklady na prezuti. Myslim, ze to neni spatna investice do komfortu.
nejake navrhy na tichu kvalitu ? z vyroby tam mam Hankook kinergy eco ..