Stránka 1 z 1

Volnoběh

Napsal: 04 črc 2005, 10:38
od vlko
Zdravím všechny.Mám Lantru 1.5/94. Stalo se mi,že když jsem odpojil na delší dobu baterii,tak jsem měl při jízdě problém s udržením volnoběhu .Prostě když jsem vyřadil,tak mi prudce otáčky padali,dokonce mi zdechal motor.Nevíte, jestli se něco nemusí nastavovat?Díky

volnoběh

Napsal: 04 črc 2005, 12:23
od Návštěvník
Bohužel je to normální. Já mám sice Sonatu, ale taky starší ročník a udělala mi to taky. Nic se neboj po ujetí několika kilometrů to řídící jednotka dá do normálu. Nevím kolik je potřeba ujet, mojí Sonatě stačí tak cca 50 km.

xxx

Napsal: 04 črc 2005, 22:11
od ondrasek
Rekl bych, z problem bude v tom, ze ridici jednotka ma v sobe pamet, kde si uchavava jiste udaje. O ty prijde pri odpojeni baterie a pak ten system potrebuje par minut na obnoveni dat (nevim sice, co presne to je, ale asi neco o smesi... mozna kolik by mely byt volnobezny otacky...)
Napr. u Felicie je to cca 3 minuty...

*

Napsal: 05 črc 2005, 17:04
od vlko
Díky za rady a postřehy. Ale nemá někdo radu, jak přesně se to nastavuje, jaké otáčky se mají držet, jak dlouho, atd.Díky :lol:

re...

Napsal: 08 črc 2005, 20:50
od ondrasek
U Felcky se pry doporucuje nechat to 3 minutky byt.... tzn. nenechat to chcipnout a pak muzes jet.... MOzna staci jen chvilka - ten muj stroj ma za sebou cca 250000km., tak je zima celkem problem tak jak tak... ale v lete jsem si nechal jednou vybit baterku a trvalo to tak pul minutky.... A mam pocit ze Hyundai pouzival taky Bosch Mono Motronic

volnoběhy

Napsal: 09 črc 2005, 00:28
od Frogian
Chlapi, to máte těžký. Když jsem koupil Accenta 2000, 1.3 12V na podzim, tak se mi uplne sesypala baterka. Tak jsem koupil novou a od tý doby startuju na několikátý(odpojena byla snad den a to už je asi 5měsíců). Ale imobilizérem to není, pač se to nahodí a pak hned zdechne. Pak to hned znovu naskočí a tak po 10s zdechne. A napotřetí je to většinou OK, ale musím to nechat tak 1/2min ohřát (i tak se to většinou začne samo dusit). A do té doby nešlapat na plyn, protože se to začne dusit a sílu to nemá snad žádnou. Pak jakoby se to spravilo a vyjedu, ale hraju si se spojkou. Nevím co s tím je, už čekm na výplatu a do servisu. Jestli někdo k tomu máte nějaký nápad, beru. Díky

Napsal: 12 črc 2005, 20:36
od Návštěvník
Nechci Vám chlapi do nastavování motoru kecat, ale pokud jsou jakékoliv problémy s motorem, a nenajde se mech. závada, např. vypadený konektor od nějakého čidla,tak to musí na tester, jinak bez šance a to se modlete aby to tester odhalil. Jenom připojení a kontrola ve znač. servisu vyjde cc 500kč. Co se týká volnoběhu u Lantry 91-95, tak v 99% je vadný krokový motorek klapky volnoběhu. Lokalizace závady+motorek+práce...cca 9000kč. Dá se sehnat na vrakáč za3000, ale bez záruky.

no problem

Napsal: 15 črc 2005, 13:53
od ryba
mam L93/1,5 GLSi. Bud zcela v klidu, ja jsem taky 2x vybil baterku, pac jsem nechal svitit blbec svetla (dnes uz mam pipak takze ok). Taky jsem nabil, zapojil, nastartoval, naskocilo a chciplo! Je to normalni. ECU je chytra a uci se, adaptuje hodnoty z provozu, trva to nejakou dobu, jak uz zde bylo receno. Takze pri odpojeni bat. cca 5 min. se nic nedeje. Ale jak je pryc pul dne az den tak je hotovo. Doporucuji ted spis tech 50-80 km tocit kolem 3-3500 a bude ok. S volnobehem zkusenost: Odpojit hadici sani vzduchu a vycistit klapku ovladani plynu a to i zevnitr. Filtr je pochopitelne take dulezity. Vylepsi se to. Divil by ses co tam je bordelu.

Stalo

Napsal: 18 črc 2005, 11:26
od tau
se mi to taky. Koupil jsem Lantru 1.8, najel jsem asi 300 km, pak jsem musel odpojit baterku. Po opětovném zapojení kolísal volnoběh až do "chcípnutí" (při zapnuté klima během 10ti vteřin). Jel jsem do značkového servisu, připojili to na měřák a zjistili, že je vadný nějaký čidlo, který reguluje otáčky či co (moc tomu nerozumím). Mchanik to odpojil, hned zase zapojil a srovnalo se to. Hned na mě ale vybafl, že je to vadný, a že se musí objednat nový atd. atd. Cenu řekl i s prací kolem 4 500 (nový díl 3 700). Ještěže jsem se na to vykašlal, Od té doby jsem ujel dalších 1000 km a vše je ok. Prostě stačilo odpojit a znovu připojit ono čidlo.

**

Napsal: 26 črc 2005, 21:48
od vlko
Díky všem za příspěvky a postřehy.Raději se budu vyhýbat odpojení baterky na delší dobu :D

Napsal: 19 srp 2005, 19:04
od Rasty
Jojo je to úplně normální. Pokud tě to ale štve, tak jsou dvě možnosti. Buď jso firmy, které ti na čip paměti připojí záložní baterii, která drží údaje (stejný jako v PC nebo mobilu) nebo pokud už tam baterie je tak ji vyměnit. Já mám Lantru r.v.98 a tam tu baterii už mám (akorát nevim jestli tam byla od výrobce nebo ji tam bývalý majitel nechal namontovat)

Re: volnoběhy

Napsal: 19 srp 2005, 22:04
od Rasty
Frogian píše:Chlapi, to máte těžký. Když jsem koupil Accenta 2000, 1.3 12V na podzim, tak se mi uplne sesypala baterka. Tak jsem koupil novou a od tý doby startuju na několikátý(odpojena byla snad den a to už je asi 5měsíců). Ale imobilizérem to není, pač se to nahodí a pak hned zdechne. Pak to hned znovu naskočí a tak po 10s zdechne. A napotřetí je to většinou OK, ale musím to nechat tak 1/2min ohřát (i tak se to většinou začne samo dusit). A do té doby nešlapat na plyn, protože se to začne dusit a sílu to nemá snad žádnou. Pak jakoby se to spravilo a vyjedu, ale hraju si se spojkou. Nevím co s tím je, už čekm na výplatu a do servisu. Jestli někdo k tomu máte nějaký nápad, beru. Díky
Příčin může být hned několik. Mohly se ti znečistit vstřiky paliva, nebo máš rozladěnou váhu vzduchu a motor pak nedrži na stálých otáčkách a dusí se. Možná by bylo nejlepší zajet na diagnostiku, aby prohlédli paměť počítače jestli nevykazuje chyby.

Napsal: 07 pro 2005, 09:28
od Návštěvník
Zdraví všechny také zapasím asi mesíc s volnobehem . Muze nekdo specifikovat umistení toho krokového matorku je jakoby v ose čkrtící klapky /2 dráty/ a nebo pod klpkou / 5 drátů/ Má nekdo zkušenost s výměnou zdravím láda ulitej@volny.cz