Stránka 1 z 7

1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 24 dub 2012, 13:35
od Deegr
Všiml jsem si jedné nepříjemné věci. Po prudkém sešlápnutí plynu dojde k mírné prodlevě, než motor začne akcelerovat naplno. Je to jako by motor čekal, než se roztočí turbo. Motor zabere, ale tak po půl vteřince zabere ještě více. Můj osobní názor je ten, že dojde ke změně časování ventilů a zde vzniká ta prodleva. Něčeho podobného jsem si všiml i při nižších otáčkách. Třeba při 2200 ot/min, když postupně přidávám plyn, třeba když začne silnice stoupat, tak najednou auto zabere více, jako bych přidal najednou více plynu. Důvod bude asi ten samý. Motor dle sešlápnutého akcelerátoru pozná, že je třeba změnit režim motoru z Eco na Power a zase dojde k přenastavení sání i změně časování ventilů. Máte někdo podobné postřehy, nebo jiné vysvětlení, proč motor reaguje tak letargicky na akcelerátor?

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 24 dub 2012, 13:46
od Hardcam
Maximalni vykon tvyho vozu je nekde pri 6300 otackach, fakt si myslis, ze tebou pozadovany vykon ma pri 2200 otackach kde brat? Ja si myslim, ze ne, jestli chces vykon v nizsich otackach - kde se benzinovy 16V obecne nechytaj, mel jsi poridit CRDi. Tim se i vysvetluje, proc pozdeji vykon vic pocitis. Nevim, jestli GDI ma CVVT, ja ho mam na dvou autech a pri jizde ho neumim identifikovat.

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 24 dub 2012, 13:51
od Mexican
moze byt aj elektronicky plyn, kde je davkovanie plynu trochu horsie. A samozrejme aj Euro5 norma, ktora sa snazi prave znizit spotrebu tym, ze plyn je tolerantnejsi voci poskakovaniu

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 24 dub 2012, 13:53
od zulyk
Hardcam píše:Maximalni vykon tvyho vozu je nekde pri 6300 otackach, fakt si myslis, ze tebou pozadovany vykon ma pri 2200 otackach kde brat? Ja si myslim, ze ne, jestli chces vykon v nizsich otackach - kde se benzinovy 16V obecne nechytaj, mel jsi poridit CRDi. Tim se i vysvetluje, proc pozdeji vykon vic pocitis. Nevim, jestli GDI ma CVVT, ja ho mam na dvou autech a pri jizde ho neumim identifikovat.
ak sa nemylim, tak GDI ma D-CVVT, ale ci je to citit oproti CVVT to netusim :wink:

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 24 dub 2012, 13:56
od XMira
Já bych to přiřkl spíš elektronice než CVVT. Něco času zabere, než se domluví e-plyn , ECU a všechny ty ekovynálezy. Zřejmě, kdyby motor prostě naložil plnej kotel, tak jako u starýho auta, tedy vstříknul pořádnou dávku benzínu do sání a klapku otevřel naplno, tak by se vyvalil oblak nepředpisových čmoudíků a zabili bychom každou akcelerací pár roztomilých tuleních mláďátek. Proto ten rozdíl mezi obhroublým projevem starého benzíňáku a uhlazeným projevem euro5 metrosexuála...
:roll:

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 24 dub 2012, 14:00
od 89majlo96
Ten motor ma problem aj pri preradovani v maximalnych otackach. Na bezne jazdenie super motor, ale na dravsie rozjazdy nevhodny. A spavne to popisal asi Mexican, aj podla mna to ma za nasledok Euro 5 a elektronicky plyn.

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 24 dub 2012, 14:03
od Deegr
Tak jinak. Moje Stilo má také elektronický plyn a proměnou délku sání, ale nemá již časování ventilů. Po sešlápnutí plynu i v 2200 ot/min to auto zabere hned, na nič nečeká. Ano, auto má dokonce i ve 2200ot/min nějaký výkon, dle grafu asi 45 koní. Nebo tobě auto po sešlápnutí plynu v nižších otáčkách nezrychluje? Navíc je jedno, jestli ten plyn sešlápnu ve 2200 ot/min, nebo ve 4000 ot/mi, kde má už nějakých 90 koní. Auto zabere ve dvou krocích a to mi Stilo nikdy nedělalo. Proto to přičítám tomu časování ventilů a 1.6 GDI má časování jak na sacích, tak i výfukových ventilech.
http://www.auto.cz/hyundai-kia-1-6-gdi- ... toru-57630

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 24 dub 2012, 14:05
od XMira
Zodpovědně mohu prohlásit, že moje zrychluje plynule. Ale je jasný, že ve dvou tisících se mu nechce tolik, jako ve čtyřech. Ovšem žádný "skok" nepociťuju.

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 24 dub 2012, 14:08
od Deegr
Já také po autě ve 2200 ot/min nechci plný výkon. Uvedl jsem to jako příklad, když silnice začne stoupat a já více a více přidávám plyn, tak v jeden okamžik auto zabere citelně více, jako-by škubne, jak kdyby někdo přepl vypínač a auto mělo najednou o deset koní více. Lehce to připomíná chování turbo motoru, kde třeba i po přeřazení v 6800ot/min auto chvilku čeká, než znova zabere naplno, což dělají právě turbo motory, protože musí čekat, než se znovu roztočí turbo. Stilo tohle nedělalo. Nevím, jak lépe to popsat.

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 24 dub 2012, 14:12
od Hardcam
Deegr píše: Nebo tobě auto po sešlápnutí plynu v nižších otáčkách nezrychluje?
Zalezi na prevodovym stupni, do trojky dobry, posledni dva mdle, ale rychlost nabira. Pokud ale chci zrychlit ve svy podstate slova - tzn. seslapnout plyn k podlaze, urcite si k tomu nebudu vybirat tohle spektrum otacek, kde disponuju 40ti kobylama :D/
i30 je 1.6, Stilo 2.4...Sonata 2.4 se pri hodne podobnym vykonu moji i30 taky chova uplne jinak.

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 24 dub 2012, 14:13
od 89majlo96
na zatah auta nema vplyv konovy vykon ale krutiaci moment

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 24 dub 2012, 14:15
od Deegr
Hardcam: Ale já nikde nepsal, že při 2200 ot/min dam plný plyn a chci mít hned plný výkon. O těch 2200 ot/min jsem se zmínil s postupným přidáváním plynu, třeba do kopce, abych nemusel podřazovat. Když chci jet rychle, tak nechám motor více točit, většinou přes 4000 ot/min, ale i zde po náhlém sešlápnutí plynu dojde k mírné prodlevě. Možná jsi si toho nikdy nevšiml, nebo to dělá až tenhle motor. Já si toho všiml hned, protože moje předchozí auto to nedělalo v celém spektru otáček.

89majlo96: Tuhle poznámku jsem čekal :-) Tak proč teda benzín člověk musí tolik točit, aby mu auto jelo, když krouťák má už třeba ve 3500 ot/min a pak už jen klesá? A proč diesel s krouťákem 500 Nm a výkonem 250 koní nejede jako M5 V10, která měla krouťák také 520Nm, ale už 507 koní?

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 24 dub 2012, 14:18
od Haer
Pozoruju totez, co Deegr. Popsal to dost presne. Po seslapnuti chvili nic a pak znatelny zatah. Az jsem chvili premyslel, jestli tam to turbo neschovali :D Cim to je, netusim, ale pricitam to nejakym "sofistikovanym" algoritmum.

hardcam: v tom postu se nejednalo o vykon, je jasne, ze atm. benzin ve 2000 nebude mit buhvijaky tah. Jde o to, ze i kdyz ty otacky vicemene zustavaji stejne, je poznat rozdil v momentu motoru, ktery se projevi az po chvili.
U Accenta kdyz jsem ve 2,5k otackach seslapl plyn, tak auto se jen velmi line probiralo a ozivalo tak, jak rostly otacky.. U tohoto ne. Seslapnu ve 2,5k plyn, chvili se nic nedeje a i kdyz otacky zustavaji stejne, auto najednou zacne tahnout mnohem silneji. Jako kdybych u accenta podradil a vytocil ho na 3,5k, tady to udela bez podrazeni...

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 24 dub 2012, 14:22
od Deegr
Super tak nejsem sám :-) To se mi ulevilo. Ta chvíle, kdy po přidání se skoro nic neděje je asi jen půl vteřinky, ale je to cítit a trošku mi to i vadí, zvlášť, když jsem na to nebyl zvyklí. Já si toho prvně všiml, když jsem právě potřeboval lehce zrychlit a přidával jsem postupně plyn, auto začlo zrychlovat, ale spíše jako chcípla myš a pak z ničeho nic to jelo jak slabší dvoulitr a to nepřeháním. Auto od 2000 do 2500 nezrychluje o moc hůře, než moje lehce upravené Stilo, to mě docela překvapilo.

Re: 1.6 GDI a jeho reakce na plyn

Napsal: 24 dub 2012, 14:37
od Hardcam
D: Dneska jeste nekolikrat pojedu obema auty, tak se pokudim vsimat, nicmene si nepamatuju, kdy by se stalo, ze zrychleni ma vic fazi. Zkusim to i tesne pred praci, kde mam prudkej tahlej kopec cca 2km, ale jezdim ho na petku a dolu "zkusit šušn" :mrgreen: