Stránka 1 z 4
benzín
Napsal: 27 dub 2012, 08:12
od j_cechy
Vždy beru plnou nádrž. Ujeli jsme 400 km, průměrnou spotřebu to píše 6,8(počítejme 7), měl bych brát 28 litrů a ejhle beru 35? tak kde je chyba? Jaké s tím máte zkušenosti?
Re: benzín
Napsal: 27 dub 2012, 08:21
od mnkk
Desatiny sedia, len litre nie. Ale iba o 1l, to sa ešte dá.
(8,8) Teraz vážne, toto sa stáva aj na iných autách. Prečo je to tak, to neviem...
Re: benzín
Napsal: 27 dub 2012, 09:00
od Haer
U i30 zatim jen prvni pomereni, rozdil mezi palubakem a spotrebou na nadrz z ujetych km 7.0 vs 7.28, coz je tak skoro v norme. U Accenta byval rozdil tak 0,1 az 0.3. Tam se mi zdalo, ze palubak mel tendenci protezovat prumernou spotrebu z prvni casti jezdeni po vynulovani palubaku. Cekal bych, ze sumuje spotrebu a km a tudiz spotreba/km by mela byt nezavisla od toho, zda zpocatku jezdim za vic a pak za min nebo naopak. Abych to uvedl na hypotetickem prikladu - prvnich 250km za 7l/100km a druhych 5l/100km by melo dat 6/100. Namisto toho ukazoval rekneme 6,3. Kdyz to bylo naopak prvnich 250 za 5l/100km a druhych za 7l/100km, tak zustal na 5,7. Samozrejme je to jen pocitove, nemam to zmerene.
Druhy velky rozdil mezi "skutecnou" a palubni spotrebou byl v dusledku ruzneho natankovani na ruznych pumpach. Kdyz jsem bral nekolikrat na jedne, z najezdu pocitana spotreba rekneme 6, pak jsem prejel na druhou a z prvniho tankovani najednou 5,7 (do nadrze slo min benzinu). Nekolikrat brano na te druhe, spotreba 6. Prechod na prvni a prvni tankovani tam se spotrebou 6,3 (nalil jsem tam toho vic). Dalsi tam uz zase za 6. Pritom jsem vzdycky tankoval do vypnuti pistole a potom jeste zkousel "dolit", co to slo.
Re: benzín
Napsal: 27 dub 2012, 09:06
od j_cechy
Jo jasně, to taky dělám, povytahuju, až do několikerého zacvakání. Tenhle problém jsem měl i na Fabii, myslel jsem, že to u nového auta nebude a ejhle. No uvidíme, jak to bude dál pokračovat. Díky.
Re: benzín
Napsal: 27 dub 2012, 09:25
od mnkk
Re: benzín
Napsal: 27 dub 2012, 10:10
od j_cechy
No to si taky někdy říkám, jestli tam nemají nastaveno místo 1 litr - 0,8 litru. Je fakt, že u TANK ONO to takhle pozoruji. Přijet s 20litrovým kanystrem a ono by se to ukázalo.
Re: benzín
Napsal: 27 dub 2012, 10:18
od mnkk
Na Tank Ono tankujem často. Nemám s touto pumpou problém. Vlastne zo žiadnou. Treba skúsiť s tým kanistrom.
Re: benzín
Napsal: 27 dub 2012, 11:17
od Deegr
Do 20-ti litrového kanystru natankuješ víc, jak 20 litrů. Nemusí to být jen chyba PC, záleží, jak ten benzín pění, jak která pistole vypíná. Ono je taky rozdíl, když člověk dotankuje jen třeba 20 litrů, nebo 50 litrů. Tý pěny v nádrži je pak daleko více a pistole samozřejmě vypne dříve, protože v hrdle je jen pěna.
Re: benzín
Napsal: 27 dub 2012, 11:26
od mnkk
Natankuje viac, to je fakt. Ale keď mu stojan ukáže 20, tak tam isto nebudude 21.
Skor 19. A o to mu ide.
Re: benzín
Napsal: 18 zář 2013, 08:01
od OGYN
Výdejní stojany jsou pravidelně kalibrovány,těžko mohou dávat méně. Jiná věc je "pěnění nafty" tankuji do náklaďáku několikrát týdně,a vidím do nádrže! Mám zkušenost čím kvalitnější nafta,tím méně pěny a bublin
Většinou u levných benzínek ,musím počkat až "pěna " sedne
. Proto tam netankuji! Do i30 tankuji benzín u ÖMV MaxxMotion 95!
Měření objemu kanystrem?
Napsal: 18 zář 2013, 09:37
od severtom
Tak možná plechovým
u moderních plastových se připrav na to, že:
1. do nového 5 l kanystru narveš 6,5 l jako nic
2. necháš-li ten kanystr půl léta (ve stínu!) ležet plný, nafoukne se a dostaneš do něj (po hrdlo) skoro 8 litrů.
Pokud jsem v ČR, tankuju do motorek i do auta výhradně na ONO a nikdy nebyl problém. Ani s kvalitou paliva, ani s tankovaným objemem.
Je mi upřímně líto všech těch, kdo cítí potřebu tankovat to samé palivo na dražších pumpách, a těch, jejichž auta hlučí a vibrují, autorizovaný servis jim řekl, že to je benzínem a oni cítí potřebu mu na to skočit.
ČOI už zveřejnila seznam pump s nekvalitním palivem, ergo kladívko pokud na něm moje pumpa není a motor by mi hlučel, jdu to omlátit o hlavu Hyundai a neustoupím.
Všechny ty problémy motorů i30 s hlukem, sesunutím axiálního ložiska z klikovky atd. zcela jistě NEJSOU způsobeny benzínem.
Re: benzín
Napsal: 18 zář 2013, 15:13
od OGYN
Vůbec ti nemusí být líto těch co jezdí na kvalitní palivo
Klidně si jezdi dál na pančovaná paliva,nebo zbytky z výplachu cisteren . Moderní motory potřebují kvalitní paliva,na rozdíl třeba od Škody 120,která zblafne i technický benzín
. Nedávno jsem četl jak v Německu testují rok stará vozidla. Kompletně je rozeberou,a součástkách je poznat,na jaké palivo jezdily! Testy paliv natankovaných třeba u Shell v Čr a o pár km dál vNěmecku ,hovoří též o jiné kvalitě,hádej kde je lepší
Každý strůjcem svého Štětí,jezdi třeba na brzdovou kapalinu,ono to také chvíli pojede
Re: benzín
Napsal: 18 zář 2013, 15:32
od FISHkaa
tvoje teorie je hezká, ale realita je taková, že ne vždy je vše levné nekvalitní
Konkrétně ONO je opakovaně pod drobnohledem ČOI a Finančáku... Hodit špínu na efektivnější konkurenci je pro "nadnárodní" konkurenci strašně snadné
BTW: snad nevěříš že želví power ti sníží spotřebu
Re: benzín
Napsal: 18 zář 2013, 16:45
od OGYN
Je mi úplně jedno,co si kdo za kolik natankuje. Rozbory paliv a testy kvality hovoři jasně ve prospěch určitých paliv! Neodiskutovatelný je fakt,že na západ od nás prodávají kvalitnějši paliva! Tak jako nenakupuji šunty v "lidových" řetězcích ve slevách,nebudu kupovat "levný"benzin u pump vlastněných veksláky
Další věc je kvalita nádrži na pohoné hmoty! Nadzemní kondezují,a hádejte kam jde kondenzát
,staré nádrže jsou také už za zenitem atd
Re: benzín
Napsal: 04 pro 2014, 09:18
od zajic
Dříve jsem často tankoval např. u Shellu. Po přečtení testu benzinů (vyšlo někdy v létě ve Světě motorů), tankuji u pump typu Lukoil, Makro apod. obyčejný natural 95 a přidávám Super benzin aditiv od VIFu. Přídavek aditiva vychází do 0,50Kč/litr paliva a vím, že tam to aditivum ve správném množství skutečně je. Cenová úspora oproti značkovým aditivovaným benzinůn 95 okt. je značná - i kolem 3 Kč za litr. Spotřeba mi trošku klesla, ale zdali to je aditivem netuším.