Stránka 1 z 4
Zablokovanie auta v plnej rýchlosti.
Napsal: 29 dub 2012, 21:46
od vladko88
Zdravím všetkých uživateľov ix 20. Chcem sa s vami podeliť o dnešný hororový zážitok, ktorý prišiel ako blesk z jasného neba. Pri normálnej jazde, našťastie v rýchlosti asi 60 km/hod, došlo k zablokovaniu pravého predného kolesa, ktoré išlo do šmyku s ťahaním vozidla do pravej strany. Stopy na vozovke boli 1 m blok 2 m pauza a to všetko 5x. Ostal som v šoku stáť šikmo ku krajnici, na šťastie nešlo za mnou žiadne vozidlo. S autom nešlo pohnuť ani do predu ani do zadu. Zavolal som asistenčnú službu a tá poslala odťahovku.
Po príchode technika ten bez problemov vozidlo naštartoval a po vlastných sa presunul na odťah. Po príchode do servisu som s prijimacim technikom absolvoval bezproblémovú okružnú jazdu. Auto ostalo v servise, ale či vyriešia túto záhadu? Neviem si predstaviť túto situáciu na dialnici v rýchlosti 130 km/h, keď auto bezdôvodne začne brzdiť a to mu určite nesvietia brzdové svetlá. Stratil som dôveru v túto značku.
Hyundai ix20 1,6 A/T style
Re: Zablokovanie auta v plnej rýchlosti.
Napsal: 29 dub 2012, 21:54
od enjoy
ajaj,tady bude do zítra 8 stránek,jako v tematu o kamionech..
moje otázka zní,jak se může samovolně přerušovaně kousnout brzdič,který se později opět chová normálně?
Re: Zablokovanie auta v plnej rýchlosti.
Napsal: 29 dub 2012, 22:15
od PetrUL
Jsem zvědavej jestli v servisu něco zjistí ... To jste měli opravdu štěstí, že jste nejeli rychleji
Re: Zablokovanie auta v plnej rýchlosti.
Napsal: 29 dub 2012, 22:21
od Kony5
ABS pumpa - asi nějaké vadne čidlo a řidici jednotka to chybně vyhodnotila a poslala ti tlak do třmenu předního kola...
Re: Zablokovanie auta v plnej rýchlosti.
Napsal: 29 dub 2012, 23:14
od kubad
tak tak, nějaké čidlo blblo a stabilizační systém začal pravdepodobne reagovat.
asi nic příjemného
Re: Zablokovanie auta v plnej rýchlosti.
Napsal: 30 dub 2012, 07:02
od koudý
.. tak to se máme na co těšit
Re: Zablokovanie auta v plnej rýchlosti.
Napsal: 30 dub 2012, 07:36
od zulyk
vladko by sa mal naucit jazdit a admin by mal tuto temu zmazat
Re: Zablokovanie auta v plnej rýchlosti.
Napsal: 30 dub 2012, 08:15
od michal2828
Já bych to tak nezlehčoval, ale že by jen vadné čidlo způsobilo tohle to, mě nějak nesedí. Pokud selže elektronika u brzd (ABS, ESP atd.) tak je to nastavený tak, že to ty "pomocníky" prostě vyřadí z provozu a auto brzdí jako by je nemělo!!!
Re: Zablokovanie auta v plnej rýchlosti.
Napsal: 30 dub 2012, 10:14
od zulyk
v podstate si to uz vysvetlil, neviem si vysvetlit, ako by sa mohlo samovolne koleso zablokovat a po prichode odtahovky, auto zazracne funguje, ziadne cidla, nic take ti nemozu zablokovat kolesa ani samovolne spustit brzdy ani nic ine (ked sa mylim, opravte ma), zablokovat koleso sa moze pri nejakej mechanickej destrukcii niecoho, ale to by uz potom zazracne neabsolvovalo udajnu testovaciu trasu z prijimacim technikom, cize z toho mi vychadza, ze tato tema je nezmysel
Re: Zablokovanie auta v plnej rýchlosti.
Napsal: 30 dub 2012, 10:28
od koudý
.. težko kdokoliv z nás tady dokáže s jistotou tvrdit, co se může a nemůže stát.
2zulyk: jako nesmysl mi příjdou tvoje příspěvky, sorry. napadat někoho, že neumí jezdit a proto mu brzdí jen pravy přední kolo...
to je prostě už na mě moc !
Re: Zablokovanie auta v plnej rýchlosti.
Napsal: 30 dub 2012, 12:16
od kubad
zulyk píše:v podstate si to uz vysvetlil, neviem si vysvetlit, ako by sa mohlo samovolne koleso zablokovat a po prichode odtahovky, auto zazracne funguje, ziadne cidla, nic take ti nemozu zablokovat kolesa ani samovolne spustit brzdy ani nic ine (ked sa mylim, opravte ma), zablokovat koleso sa moze pri nejakej mechanickej destrukcii niecoho, ale to by uz potom zazracne neabsolvovalo udajnu testovaciu trasu z prijimacim technikom, cize z toho mi vychadza, ze tato tema je nezmysel
už sem psal že ESP tohle dokáže, samozřejmě ne pokud funguje jak má, ale je možné aby poslalo max. brzdny výkon na jedno kolo a ABS pak zajišťuje aby kolo nebylo trvale zablokované.
Re: Zablokovanie auta v plnej rýchlosti.
Napsal: 30 dub 2012, 14:00
od famfulin76
Přesně tak, jak píše kubad. Jednotka ESP chybně vyhodnotí, že se pravý přední otáčí rychlejc a zabrzdí ho. Takhle prostě ESP funguje, že brzdí jednotlivý kola při různých vypočtených odchylkách v otáčkách kol, směru jízdy a natočení volantu. A ABSka se zase stará o to, aby kolo neblokovalo. Tady se stalo něco špatně a v servisu by měli přijít na to, co. Taky mě zaráží, že autodiagnostika ESP okamžitě nevypla a nerožla se kontrolka s tím, že auto mohlo jet v pohodě dál s vyplým ESP.
Že je to velmi nebezpečný, je snad každýmu jasný, protože udržet na silnici auto s plně brzdícím jedním předním kolem, je teda mazec...
Re: Zablokovanie auta v plnej rýchlosti.
Napsal: 30 dub 2012, 14:05
od pietro32i
Ale ak by sa ABS starala, aby koleso nebolo v šmyku, tak ako potom vysvetliť tie 1 m dlhé brzdné stopy? To by sa pri funkčnom ABSku nemalo stať, či?
Re: Zablokovanie auta v plnej rýchlosti.
Napsal: 30 dub 2012, 14:17
od famfulin76
Řek bych, že se to dodrbalo celý. Nevím, jestli je zvlášť ŘJ na ABS a zvlášť na ESP, ale pokud je jedna, může být vadná. Spíš podle popisu je vadná...
Re: Zablokovanie auta v plnej rýchlosti.
Napsal: 30 dub 2012, 14:42
od dm29
pietro32i píše:Ale ak by sa ABS starala, aby koleso nebolo v šmyku, tak ako potom vysvetliť tie 1 m dlhé brzdné stopy? To by sa pri funkčnom ABSku nemalo stať, či?
ABS sa podla mna nestara do funkcie ESP potom by sa stalo ze pri plnom brzdeni s ABS by bolo ESP zbytocne pretoze ABS by nedovolilo ESP vyvynut vacsi brzdny ucinok na jednotlive koleso pretoze ABSko by mu to furt kazilo okrem toho ABS sa spusta len pri brzdeni ..moj nazor
ked sa zablokovalo jedno koleso 5x zasebou mohlo by to byt vadne ESP skoda ze si nevsimol ci blikala kontrolka cinnosti ESP na palubke - co si v tejto situacii ani nedivim.